X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רופאים ישראלים נאלצים למצוא פרנסה מכובדת בחו"ל. מה ממשלת-חלם עושה בעקבות המחסור ברופאים? - מייבאת מאיטליה
▪  ▪  ▪
איפה השכל של האחראים על נושא הבריאות בממשלה? [צילום: AP]
משרד הבריאות: גובר המחסור ברופאים ואחיות
גלית יצחק
מדוח משרד הבריאות עולה כי שיעור הרופאים והאחיות עדיין נמצא במגמת ירידה * ההסתדרות הרפואית: "אין מנוס מגיבוש תוכנית חירום לאומית מיידית"
לרשימה המלאה

   גלית יצחק
אזהרה: מחסור ברופאים מומחים

מחסור ברופאים מרדימים - של מי האחריות?
פרופ' אבי וינברום
לא משרד הבריאות ולא האוצר מתעניינים בחסר ברופאים * אם משרדי האוצר והבריאות, וקופות החולים, לא ישנו את דרך מחשבתם וישפרו את תנאי העבודה והשכר של הרופאים, במיוחד המרדימים - סגירת חדרי ניתוח ושירותים אחרים יהיו מחזות יומיומיים במוסדות רפואיים
לרשימה המלאה

   גלית יצחק
"צפוי מחסור חמור ברופאים בתוך פחות מעשור"

ההודעות האחרונות היוצאות ממטבחי הממשלה השונים, מעידות לא רק על ליקויי מאורות, אלא שהשרים מגששים באפלה, תוך כדי ירי מאסיבי לכל עבר וללא תיאום. להלן דוגמאות להמחשה, שלכאורה אינן קשורות:
שכר עלוב לרופא הישראלי
לאחרונה פורסם שרופא, עולה חדש, לא יוכל לקבל רישיון לעסוק ברפואה בישראל, אלא לאחר קורס בעברית בסיסית. על פניו מחשבה ראויה, שהרי לא ניתן לאבחן חולה ללא תקשורת נאותה. אלא שביום שישי, 12.3.10, זעקה כותרת בעיתון "ישראל היום": "ישראל תייבא רופאים מאיטליה" - "כך מציע סגן השר ליצמן, בעקבות המחסור החמור ברופאים". אכן, נכתב בגוף הידיעה בעיתון, תהיה בעיית שפה שצריך יהיה לפתור, ייתכן שבאמצעות "מאות רופאים ישראלים שלמדו באיטליה ואשר יכולים לסייע בעניין". לשם מימוש התוכנית נסע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשלושה ימים לאיטליה, בהם "סיכם עם האיטלקים... שיוקם צוות עבודה אשר יקבע נהלים להגעתם של הרופאים האיטלקיים". משכורתם תשולם על-ידי משרד הבריאות ובתי החולים, צוין בכתבה.
מה שלא נכתב היה מה יהיה גובה שכרם. השכר העלוב המשולם בארץ לרופאים בתחילת דרכם, הוא זה המאלץ רבים וטובים מהם לרעות בשדות זרים? האם יוכלו הרופאים האיטלקיים המיובאים לפרנס את משפחתם בכבוד בשכר העלוב המשולם בארץ לרופא המצוי? או שמא להם ישולם שכר ראוי, כמקובל במדינות האיחוד האירופי? לכך לא ניתנה כל התייחסות.
ומה על אלפי הרופאים הישראלים החיים ועובדים כיום באיטליה, ובמדינות רבות אחרות, אך אינם שבים ארצה כי השכר אינו מאפשר להם פרנסה ראויה? לסוגייה זו לא הייתה כל התייחסות בכתבה האמורה.
עוד כותב יהודה שלזינגר בידיעתו הנדונה, שכיום יש בארץ 2.9 רופאים לאלף תושבים, בעוד המצב האופטימלי הוא 3.5, אלא שבפריפריה הוא עומד על 1.5. וזאת לעומת הממוצע במדינות המפותחות, העומד על 4 (תוספת שלי, י.א.).
מידע מעניין נוסף בכתבה, הוא שמדי שנה פורשים כ-1,000 רופאים, לעומת רק 650 שמצטרפים למקצוע. על-פי נתונים שפורסמו באתר הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל), מספר הרופאים, האחיות ומיטות פר 1,000 תושבים הוא מהנמוכים בעולם הנאור, ובממוצע שנתי התפוסה בבתי חולים בישראל עומדת על 110%.
תהליך הבריחה רב-השנים
נתון קשה אחר שהתפרסם באתר Nrg, בתאריך 8.2.07: "בישראל 1.8 אחוז מכלל מיטות האשפוז הן מיטות טיפול נמרץ, בעוד בעולם אחוז זה נע בין 3 ל-15 אחוז. מדינת ישראל בעצם מוותרת על חולים קשים שזקוקים להנשמה".
ב-14.3.10 יצאה ידיעה מרעישה מישיבת הממשלה, המלינה על בריחת המוחות המאסיבית מהארץ, ועל כי בכוונת הממשלה להקצות עד 450 מיליון שקלים בעלות תקציבית רב-שנתית להשבת הפזורה המוכשרת הזאת, על-ידי הקמת מרכזי מצוינות ומחקר במסגרת אוניברסיטות. אכן תוכנית ראויה!
אלא שבריחת המוחות, הכוללת כמובן רופאים, הינה תהליך בן שנים רבות, שהגורמים העיקריים לו הינם השכר הירוד לרופאים, לחוקרים ולמדענים מתחילים מחד-גיסא, והיעדר מענקי מחקר הולמים מאידך-גיסא.
תהליך זה תופס תאוצה עם כל קיצוץ רוחבי בתקציבי המדינה המבוצעים כמעט מדי שנה, מבלי ששרי האוצר ופקידיו לדורותיהם בשלושת העשורים האחרונים, ישקללו את שאלת העלות-תועלת; היינו, כיצד ישפיע הקיצוץ על תפקוד המערכת שתקציביה נכתשו עד תום.
מדיניות זו הביאה אותנו לככב בפסגת שיעור הנפשות העניות בעולם המפותח, ולתחתיות הפערים בכל הפרמטרים הנמדדים כגון בריאות, חינוך, כבאות, שיטור, והרשימה ארוכה...
הגדלת שכר במקום ייבוא
אם ביום שישי מודיע סגן שר הבריאות על ייבוא רופאים מאיטליה, וזאת לאחר שכשבוע לפני כן פורסם שלא יוענק רישיון לעסוק ברפואה ללא ידע בסיסי בעברית, וביום ראשון דנים בממשלה בתופעת בריחת המוחות מהארץ וכיצד להשיבם ארצה, ואף נוקבים בסכום שיעמוד לרשות החזרתם ובאופן הביצוע, ברור לכל הדיוט שלהחלטות הממשלה אין כל קשר למציאות.
משום שבמקום לייבא ארצה רופאים מאיטליה, שכמובן העברית אינה שגורה בפיהם, ולהצהיר על תוכנית גרנדיוזית להשבת המוחות שברחו, מן הראוי היה להתחיל להשיב ארצה מחו"ל מאות (ואף יותר) רופאים, שהרי גם הם חלק מהמוחות שברחו, ושרבים מאוד מהם רוצים לשוב ארצה, אלא שחובת הדאגה לפרנסת משפחתם בכבוד חשובה להם לא פחות.
מוטב ששר הבריאות, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, ידאג לשכר הולם לרופאים מתחילים ובדרגות הביניים - מה שהיה מונע מרבים כל-כך לעזוב את הארץ או את המקצוע, משום שאינם מסוגלים לפרנס את משפחתם, במקום לשחרר הצהרות נבובות.

תאריך:  14/04/2010   |   עודכן:  15/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריחת מוחות מהארץ: "ברח" מוח הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל לביב
בעוד שני עשורים רוב האוכלוסייה יהיו בורים מוחלטים בכל הדרוש להתקיימות יצירתית בעולם המודרני    הם ישלטו בספרי הקודש, אולם לא יידעו מאומה במתמטיקה, היסטוריה, מדעים, וכל הידע שבלעדיו אדם לא יכול לעסוק בשום עיסוק פרודוקטיבי
עמוס גבירץ
גם המדינה מצטרפת למסע ההתקפות כנגד בעלי אדמות פלסטינים מן הכפר חירבת צפא
נאוה חפץ
"הוֹי מַגִּיעֵי בַיִת בְּבַיִת שָׂדֶה בְשָׂדֶה יַקְרִיבוּ עַד אֶפֶס מָקוֹם וְהוּשַׁבְתֶּם לְבַדְּכֶם בְּקֶרֶב הָאָרֶץ" (ישעיהו, ה, ח')
עליס בליטנטל
האופרה "היהודיה" לא רק שמתעלה בסיפור הנוקב שלה ונוגעת חזק בליבנו כיהודים, אלא גם הטביעה את חותמה בתולדות האופרה בכך שהשפיעה על רבים אחריה
מיכאל שרון
שלום גרעיני הוא הדבר היחיד שגרם להכרה בנו מצד ארצות ערב, לאחר שבתקופת הטרום-גרעין נפוצה בקרבם הרטוריקה של חיסול הישות הציונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il