X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדאי, אחמד, שתקחו דוגמה מאיתנו: תעברו לחיות עם אחיכם הערבים, ולא תצטרכו לעמוד דקת דומייה לזכר יהודים להבדיל מאיתנו, עולי ברית-המועצות לשעבר, לא יהיה עליכם ללמוד שפה אחרת, ולא תצאו לדרככם החדשה בחוסר כל
▪  ▪  ▪
התברר לי כי יום החג שלי הוא יום האבל, הנכבה, שלך [צילום: פלאש 90]
איני כועס עליך, אחמד. אני מבין אותך היטב. גם אני, שנולדתי ברוסיה, לא רציתי להזדהות עימה. ידעתי שאני יהודי ושהעם הרוסי אינו עמי. אבל לא עלה על דעתי להישאר ברוסיה ולהכריז בעולם שאני שונא אותה ושאיני מכבד את דגלה, ולא עלה בדעתי לעסוק בטרור או לתמוך בו

האם אתה זוכר אותי? נפגשנו באוטובוס מבאר-שבע לירושלים. זה היה אחרי אותו יום העצמאות שבו אסרה הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון להניף את דגלי המדינה בשטח מעונות הסטודנטים. התווכחנו רבות בסוגייה. בעוד שאתה שמחת על החלטה זו, אותי היא זעזעה. חשבתי לתומי שלדגל המדינה יש מקום בכל אתר במדינת ישראל, בכל ימות השנה, על אחת כמה וכמה ביום העצמאות. התברר לי כי יום החג שלי הוא יום האבל, הנכבה, שלך, למרות ששנינו נושאים תעודת זהות של אותה מדינה ולמרות שגם אני וגם אתה, בוגר הפקולטה למדעי החברה, מציגים בביקורת הגבולות דרכון ישראלי. אומנם התווכחנו בנימוס, אבל שנינו הרגשנו שתהום פעורה בינינו. בעיני - חובה על כל אזרח לכבד את דגל מדינתו, המנונה וסמליה. בעיניך - המדינה הזאת כלל אינה שלי, ומן הראוי שתהפוך להיות פלשתין, ואילו לי המלצת לחזור למקום הולדתי - למוסקבה.
עכשיו, מתקרבות החגיגות במלאת 20 שנה לעלייה הגדולה ממדינות חבר העמים, וגם מלאת 40 שנה לעליית שנות ה-70' מברית-המועצות, שבמסגרתה הגעתי אני לישראל - כבר מעבר לפינה. בהקשר זה, מטבע הדברים עולים זיכרונות ומחשבות שונים, ונזכרתי גם בשיחתנו. האמן לי, אחמד, איני כועס עליך. יתר על כן, אני מבין אותך היטב. גם אני, שנולדתי ברוסיה, לא רציתי לשרת בצבאה; בכלל, לא רציתי להזדהות עם המדינה, וזאת למרות העובדה שהורי, הורי-הורי ודורות רבים לפניהם שירתו בנאמנות את רוסיה - בצבא, בתרבות, בתעשיה ובמדע. מאז שנולדתי ידעתי שאני יהודי ושהעם הרוסי אינו עמי ושיש לי אי-שם מולדת אמיתית ושמה ארץ ישראל. אומנם שיננו שם באוזנינו כל מיני סיסמאות על "העם החדש", "העם הסובייטי", אבל הבנו, מי במוקדם ומי במאוחר, כי זהו שקר, וברגע שהתאפשר לנו, עזבנו הכל ועלינו למדינה קטנה, רחוקה, שלא ידענו מילה בשפתה. לא עלה על דעתנו להישאר ברוסיה מרצוננו החופשי ולהכריז באוזני כל העולם שאנו שונאים אותה, שאיננו מכבדים את דגלה, את המנונה ובכלל - שאנו רוצים להשתלט עליה. בוודאי שלא עלה בדעתנו לעסוק בטרור או לתמוך בו.
אתה ודאי תאמר, כפי שאומרים מנהיגיכם, שהאדמה קדושה, שהיא שייכת לעולם המוסלמי וכדומה, אבל אתה, אחמד, הרי אדם משכיל ויודע את האמת הפשוטה שאותה יודעים לא רק היהודים אלא יותר ממיליארד נוצרים: שארץ ישראל היא הארץ המובטחת של היהודים. אני מניח שלא תבזבז את זמנך בחיפושים אחרי הבטחה מקבילה מאללה שלכם למוסלמים - זו פשוט אינה קיימת. ירושלים מוזכרת קרוב לשבע מאות פעמים בתנ"ך ואף לא פעם אחת בקוראן. הארץ הייתה כמעט ריקה מאדם בעת שראשוני הציונים החלו להגיע אליה במחצית השנייה של המאה ה-19. אנו לא פלשנו לארץ בעלת תרבות ערבית מקומית ייחודית, והדברים מתועדים היטב בכתבים מאותן תקופות.
אל תגיד לי שבכלל לא עולה בדעתכם לעזוב את ישראל. האין זה אתה שחיברת דוח שלפיו כל משפחה מוסלמית תשיעית בישראל נמצאת בשלבים שונים של הגירה? סליחה, זה לא היית אתה, אלא דוקטור ערבי אחר מאוניברסיטת חיפה שאת שמו איני זוכר. כל משפחה תשיעית? לא הרבה! אל תדאג, אחמד, גם אנו בשנות ה-70' היינו מעטים. את קרובי המשפחה והידידים שכינו אותנו "משוגעים" כשרק התחלנו את מאבקנו לעלייה, פגשנו בנמל התעופה בן-גוריון כעבור כחמש-עשרה שנה. קלטנו כאן, אחמד, יותר ממיליון איש! מה שמכונה טרנספר מרצון. ואילו כיום אנו מבקרים בחופשיות ברוסיה ובאוקראינה, ואלה שבחרו להישאר שם מגיעים הנה כתיירים.
ייתכן שאתה עדיין מאמין שתוכלו בסוף לנצח אותנו, אם לא במלחמה ובטרור אזי במלחמה הדמוגרפית. לצערי, גם בינינו יש הטוענים, כי על ישראל לחדול להיות מדינת היהודים ולהפוך למדינת כל אזרחיה וכי יש לשנות את המנונה ואת דגלה. אולם דבר לא ייצא מזה. גם בבריה"מ היו יהודים מכובדים שהיו חברי הוועד היהודי האנטי-ציוני - מי זוכר היום את שמותיהם? אמת, אנו עושים הרבה שטויות ולעיתים מעלים על הדעת ויתור על נכסינו הלאומיים תמורת כל מיני תקוות שווא, אך בכל זאת איננו טיפשים כל-כך. הרי אתה יודע, אחמד, שלא רק שבכל מערכת בחירות נוחלים החכמים המבקשים זאת תבוסה גדולה יותר, אלא שברגע האמת אנו כולנו יחד - קיבוצניקים ומתיישבי יהודה ושומרון, חקלאים ועורכי דין, פועלים ומורים. אנו נפגשים באותו צה"ל, תחת אותו דגל עם מגן דוד, אשר כה זר לך.
כדאי, אחמד, שתקחו דוגמה מאיתנו ותעשו את שעשינו: תעברו לחיות עם אחיכם הערבים, ולא תצטרכו לעמוד דקת דומייה לזכר יהודים. במדינות השכנות משוועים ליכולותיכם כחקלאים, בנאים וכאנשי מקצוע משכילים. להבדיל מאיתנו לא יהיה עליכם ללמוד שפה אחרת, ומובן מאליו שלא תצאו מכאן, כמו שאנו יצאנו - בחוסר כל. נשלם לכם ביד נדיבה עבור בתיכם, אדמותיכם וכל מה שתבחרו להשאיר. אני מאחל לך, אחמד, לחיות במקום כלשהו קרוב או רחוק תחת הדגל שתבחר לך. כל טוב לך, אחמד.

דניאל פרדקין הוא כנר, מורה לכינור באקדמיה למוזיקה בירושלים, ובעבר כנר מוביל בתזמורת הסימפונית ירושלים.
תאריך:  18/04/2010   |   עודכן:  18/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משהו בעניין הדגל עם המגן דוד, אחמד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הבנתה את זה אחמד?
קושקה  |  18/04/10 12:54
2
ירבו כמוך הישראל! ל"ת
קורא ותיק  |  18/04/10 23:34
3
ככה מדברים עם האויב!!!תודה!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  19/04/10 05:21
4
לשלוח להילרי ולברק אובמה
אאאאאאאאא  |  19/04/10 07:32
5
יישר כוח, אבל, בתוכנו חורבננו.
יש מיש  |  19/04/10 09:31
6
קונצרטו משובח לכינור ותזמורת.
ניגון עתיק  |  25/04/10 15:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
מי שמאפשר לעיתון הארץ להתקיים מבחינה כלכלית ולהמשיך להטיף את עמדותיו ה"אנטי-ציוניות" בציבור הרחב, הוא החינמון "ישראל היום" של המיליארדר שלדון אדלסון, שדעותיו והעמדות שהוא מייצג רחוקות כמזרח ממערב מאלה של הארץ
עמוס גבירץ
נראה שחזרנו לימי טרום המדינה    ישראל ביטלה את גבולותיה עם השטחים הכבושים, מתעלמת מהחוק הבינלאומי, מתעלמת מהנורמות הבינלאומיות, ופועלת בשיטתיות לסיפוח הגדה המערבית ורמת הגולן    לשם כך גוזלים אדמות, בונים התנחלויות, הורסים בתים ומגרשים אנשים
עקיבה לם
התבטאויותיו האחרונות של מלך ירדן מציגות את האמת הערבית שאיש אינו אומר    קריאה בין השורות של דברי המלך
עו"ד יוסי דר
אולמרט חשף את קו ההגנה שלו בנאומו בן שלוש דקות    אולמרט בונה לעצמו קו הגנה הניצב הרחק מהאירועים הנחקרים בפרשת הולילנד
אריה אבנרי
10 שאלות לאולמרט, לאחר שחלק מכלי התקשורת הפכו אותו לקדוש מעונה    קיפוד (24)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il