|
המחברת הינה ד"ר בגיאוגרפיה פוליטית, תושבת ערד, התמחתה במאבקים אתניים בישראל.
|
|
|
תאריך:
|
19/04/2010
|
|
|
עודכן:
|
19/04/2010
|
|
1 |
|
|
אחד מזדהה עם הקוף והשני עם סרי-לנקה. כנרה שמדובר באותו בן-אדם, כופר, מתוסכל וללא שורשים. חבל על דברי הבל אלו ביום כל כך גדול כמו יום העצמאותה-62 של מדינתנו ההאובה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פרופ' ברנרד בלאסן |
|
|
2 |
|
|
כדי להבין את הבעיות שלנו ומאיפה הן צומחות. העניין הוא שישראל מאוימת מבחוץ ומבפנים בניגוד לסרילנקה שמתבוססת לבדה בבעיותה הפנימיות מבלי שהתקשורת העולמית,האו"מ והגולדסטונים יסתובבו להם בן הרגלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
3 |
|
|
גם כאשר חוזרים על השקר אלף פעמים, הוא ממשיך להיות שקר.
אין אני יודע כמה את מכירה את סרי-לנקה ובאם בקרת בה אי
פעם. לי יצא להכיר את כל ראשי השלטון שם מנשיא המדינה
ועד לראשי החברות הממשלתיות. מה שאת עושה (אני מניח,
ביודעין) זה עיוות המציאות וההיסטוריה מצד אחד והתעלמות
מכוונת מהדימיון בינינו לבינם, מצד שני.
הטאמילים (הערבים) אינם ממוצא ציילוני ומעולם לא היו כאלה.
מוצאם מהודו (חצי-האי ערב, סוריה, מצרים). הם הובאו
מטאמיל נאדו על ידי הבריטים (נשמע מוכר ?) לעיבוד שדות
התה בציילון. האם זה הופך אותם לבעלי הבית כמו המקבילים
להם, הפלסטינאצים ?
מעניין שבכל הכתבה לא הזכרת במלה אחת את העובדה שאין
הטאמילים בני המקום, וברוב חוצפתך וגזענותך אותה את לא
מצליחה להסתיר, את קוראת ליהודי ארצות ערב "מהגרים". את
גבירתי, מהגרת. אבותי חזרו לארץ אבות-אבותיהם אליה נשאו
תפילה אלפיים שנה. לי אין דרכון פולני בהשג יד.
שיהיה לך יום נכבה מהנה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
בישראל היהודים ניכסו לעצמם את המדינה. שקר. המדינה הוקמה על פי החלטת האו"מ כמדינה יהודית. לא היה צורך לנכס דבר.
ישובם של יהודים מהגרים ממדינות ערב - הד"ר לשקר שכחה להזכיר שממדינות ערב הם גורשו באיומי רצח תוך נישולם מרכושם.
מתוך תחושת קפוח ואפליה..התגיסה קבוצת המיעוט כנגד מדיניות הרוב. שקר. הערבים החלו לרצוח יהודים הרבה לפני הקמת המדינה וממילא לפני מדיניות הנשול כביכול.
בנגוד לסרילנקה בה הנמרים הטמילים תבעו את חלוקת הארץ בישראל הפלשתינים יכלו לקבל מדינה משלהם כבר בשנת 1937 או בשנת 1947 אבל הם העדיפו ועדין מעדיפים לרצוח יהודים ולחסל את ישראל על פני הקמת מדינה פלשתינית.
מאז אוקטובר 2000 התחדש העמות האלים. שקר. העמות האלים התחדש בשנת 1994 מיד אחרי שהארכי רוצח ערפאת חזר לארץ ישראל. הוא התחדש בנגוד להסכמי אוסלו עליהם חתם השקרן. חדוש האלימות היה שוב מהסיבה הפשוטה שהפלשתינים אינם רוצים מדינה משלהם לצד ישראל אלא מדינה משלהם במקום ישראל ורצח תושביה היהודים.
כפי שלמדנו מסרילנקה אתניזציה...טומנת בחובה...ערעור המשטר ובטחון המדינה. שקר. בסרילנקה חוסלו המורדים הטמילים והיום שקט שם. המסקנה - תהרוג עוד הרבה פלשתינים ותקשה עליהם את החיים (אני לא מציע לעשות זאת אלא מנסה ללכת בשיטתה העקומה של ה"ר לשקר ומרמה)והם יסכימו לפשרה הוגנת. לעומת זאת כל פעם שמציעים להם אצבע הם עושים ברוגז והורגים יהודים.
כאמור - ד"ר למדעי השקר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע.ג3 |
|
|
|
|
|
מסכים כמעט עם כל מלה. למעט "חזרתו" של הפדופיל עאראפת
לישראל. החלאה הפלסטינאצית הזו מעולם לא היה כאן. הוא
נולד וגדל והתחנך במצרים. נולד בשנת 1929 בקהיר. תקופה
ארוכה הפלסטינאצים לא הבינו את הערבית המצרית שבפיו.
שיהיה לך חג עצמאות שמח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
5 |
|
|
אני נאלץ לחלק את תגובתי ל-8 פרקים. כי לא מאפשרים לי לפרסם מאמר שלם:
חלק מקוראי "על צד שמאל" מתפלאים אולי, שרוב הציבור התרחק מהשמאל. כתבותיה של ד"ר רודד על הבדואים והנגב, ממחישות את הבעיה של השמאל. החלטתי לבדוק את טענותיה, בדבר הבדואים כ"עם יליד" "עם חקלאי" שחייבים להכיר בתביעותיהם לבעלות על קרקע מעל 650,000 דונם, ולתקן "עוולות קיפוח ואפלייה" . במאמר להלן אני מציג זוית ראייה אחרת ואת הסיבות האמיתיות לדרישה להקמת נמל תעופה דווקא בנבטים, ולדרישה לבטל את תכנון העיר החרדית בנגב. ולסיכום סוגיית הרקע האקדמי של ד"ר רודד וקבוצת חוקרים ישראלית שמכונה לעיתים "פוסט- ציונית ". על מנת להרחיב את המידע בנושא, אני מעוניין בתגובות שיכללו נתונים ועובדות מבוססות.
1) "עם יליד" : ד"ר רודד משווה את הבדואים לאבוריג'ינים אינדיאנים ועוד "עמים ילידים" בעולם, לכן המדינה אמורה לדעתה להכיר בתביעתם על למעלה מ 600,000 דונם. רק חייבים לציין מס' הבדלים חשובים בין כל ה"עמים הילידים" :
האבורג'ינים למשל, הוכחדו ברובם עקב מחלות שהביאו האירופאים שהאבורג'ינים לא היו מחוסנים נגדם, נותרו מהם רק מעטים. לעומת זאת, הבדואים התפתחו משבטים קטנים בקום המדינה כ 11,000 נפש ליותר מ 170,000 היום. בזכות מה שהביאה מדינת ישראל כמו: רפואה מודרנית, פיצויים מענקים וקצבאות רווחה, סיוע ופיתוח מקורות תעסוקה בתעשייה תיירות וגם חקלאות, מדיניות סלחנית כלפי בנייה לא חוקית ופוליגמיה.
גם האבוריג'ינים והאינדיאנים הגישו תביעות לבעלות על קרקעות, ולמרות שמדובר בארצות עם שטחי קרקע עצומים, רק חלק קטן מהתביעות שלהם הוכרו . תביעות הבדואים לא התקבלו מבחינה משפטית, לא רק בגלל שחסרים להם כמה ניירות בטאבו, מדובר בפסיקה חשובה ומעמיקה בכל אמת מידה משפטית, (אפשר לקרא ציטוטים גם בדו"ח של וועדת גולדברג). ד"ר רודד טוענת ש"כלי המשפט המערבי" מקפחים את הבדואים, כלומר צריך ליצור מן אוטונומיה מיוחדת, לפיה הם יקבלו מעמד עדיף עם זכויות יתר. הכי מגוכחת הטענה שהבדואים לא רשמו את הטענות בטאבו, כי לא רצו לשלם מיסים לתורכים. איך יכול מי שלא רכש את הקרקע מהמדינה ( העותומנית ) וסירב לשלם מיסים, לתבוע כעת בעלות?
המשך בתגובות הבאות
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 1 |
|
|
|
|
|
המשך 2 :
מינהל מקרקעי ישראל משכיר לבדואים 100,000 דונם, אך הם תובעים בעלות מלאה על קרוב למיליון דונם. מדובר בשטח עצום, אם מביאים בחשבון מס' נתונים שטח המדינה כולה כ 22 מיליון דונם , כולל הכנרת ים המלח, אזורים פתוחים, שטחי אש ושטחים מיושבים וכ"ו כך שנותר מעט שטח ליישובים, תעשייה, וחקלאות עתידיים. לדבריה של רודד, הבדואים תובעים "מעט קרקעות", מדובר בשטח כפול בגודלו מכל רצועת עזה. באותה מידה אפשר לוותר על "מעט אדמות" לפלשתינאים כדי לקבל הודנה קטנה. אבל אז אינני יודע אם יישאר משהו במדינה. כבר כיום יש לבדואים מאות אלפי דונם שהמדינה העבירה להם כחוק. הישובים המוכרים יושבים על יותר מ 100,000 דונם, בצפיפות אוכלוסין פחותה מישובים אורבניים אחרים. אחת התמיהות שלו בנוגע לתביעות העצומות היא שמדובר בחלק מהבדואים. אז היכן ישבו כל הבדואים האחרים לפני קום המדינה ? אם נביא בחשבון שרוב הבדואים ברחו לירדן לסיני ולחברון, אנו עלולים להגיע לחשבון אבסורדי, לפיו הנגב צריך להיות פי 10 ממגודלו הנוכחי.
כולנו למעשה "עמים ילידים" : אם הבדואים שחלקם נדד מסיני וערב לנגב ( במאה ה 20 ) ושחלקם "מסתפחים" ( כהגדרת רודד) הם "עם יליד" , אז גם היהודים שעלו מארצות ערב הם "עם יליד". אז כולנו ילידים , ולבדואים אין זכויות יתר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 2 |
|
|
|
|
|
"עם חקלאי": להצדקת התביעה של הבדואים על צפון הנגב , טוענת ד"ר רודד שהבדואים עיבדו את הקרקע והתפרנסו מחקלאות. אבל מס' עובדות פשוטות עומדות בסתירה לטענה זו, כל אחד שייכנס לסופר או יילך לשוק, יראה שפע של תוצרת חקלאית ישראלית, החל מפירות ירקות פרחים חלב ועופות ואפילו חלק מהקמח או בשר הבקר. למרבית הפלא גם תוצרת חלב עיזים ובשר כבש מגיע בעיקר ( ואולי בכלל ) מחקלאים יהודים או מיובאים . אבל לא רואים משהו שמשקף "חקלאות בדואית". מסתבר שהיום למרות שיש ברשותם מאות אלפי דונם, ולמרות המיכון המודרני ולמרות המים שהם מקבלים ( או לוקחים) ממקורות, כנראה שהתוצרת מספיקה בקושי לצריכה עצמית של חלק מהבדואים. ממאמרים שונים ניתן ללמוד ש "החקלאות הבדואית" איננה דומה לשום חקלאות מודרנית או "מסורתית" או עתיקה. מסתבר שהבדואים מעבדים את הקרקע בדלילות ובאופן חלקי, והיבול גם בשנים טובות עומד על פחות מ 10 ק"ג לדונם. הבדואי שמעבד את הקרקע עושה זאת כהכנסה צדדית משלימה, ובעיקר ממנטליות של תפישת קרקע ובעלות עליה. הבדואים בעבר ניצלו במידה חלקית סכרים ובריכות שבנו הנבאטים, אבל לא התקרבו לחקלאות המתוחכמת של הנבאטים. עד כמה הבדואים עסקו בחקלאות בתקופת המנדט ? בהיעדר המיכון המודרני והסיוע הישראלי, נראה ששטחי הקרקע שהבדואים עיבדו היו מועטים והוגבלו לחלק מערוצי נחלים וכיו"ב. בכל חיפושי אחרי מחקרים ונתונים אודות "חקלאות בדואית" עולות מס' עובדות מדהימות, הסותרות את הדעות הקדומות על בדואים "שעוסקים בחקלאות". למשל, מס' ראשי הצאן בעדרים הבדואים הינו כנראה 300,000 , ( יש למישהו הערכה נכונה יותר ? ). כמה משפחות יכולות להתפרנס מענף הצאן ? לדעתי מיעוט קטן מקרב הבדואים. המסקנה היא שמקורות הפרנסה העיקריים של הבדואים אינם יכולים להגיע מחקלאות. הבדואים בעבר הרחוק היו נוודים שגידלו מעט צאן עסקו בסחר ומעט בחקלאות, לכן חיו בתנאי קיום קשים ודלים. לכן הם נדדו ושאפו תמיד לעלות צפונה. כמה בדואים יכולים לעסוק בחקלאות מודרנית ? אחד המאמרים מתאר נסיון כושל לנטיעת זיתים בשיתוף משרד החקלאות. הבעיה הבסיסית לדעתי היא שלבדואי לא חשוב היבול החקלאי, אלא עצם השליטה בקרקע. בתנאים הנוכחיים, החקלאות תיכשל ותגרום לתביעות של בדואים לפיצוים לסיוע ולתוספת קרקעות. לכן החקלאות הבדואית אפשרית במידה קטנה ביותר. בישראל רק כ 4% מהתושבים עוסקים בחקלאות. אינני רואה מצב אפילו ש 10% הבדואים יעסקו בחקלאות ומרעה צאן.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 3 |
|
|
|
|
|
1) הישובים הלא מוכרים: במאמרים רבים כולל של רודד, מתואר הכשלון של ישוב הבדואיים בישובי קבע. היא מתארת את "הפיצוים הדלים" והתשתית גרועה בישובים המוכרים. חלק מהכישלון נובע מ"שנאת צפיפות" מתברר שלהרבה בדואים יש תחושת צפיפות, גם בוילות שרוב בני האדם חשים ברווחה ובאוירה כפרית . המנטליות הזו מובילה לנסיונות כושלים חוזרים ונשנים "לרבע את המעגל" . כלומר: להקים יישוב " מרווח" – בתים גדולים, על שטחים גדולים עם מרחקים גדולים בין הבתים. במצב כזה התשתיות מתייקרות וזה ברור: הכבישים ארוכים יותר וקוי המים החשמל והתקשורת ארוכים ורחבים יותר יחסית למס' התושבים. לשם השוואה- במכרז אחרון בדימונה שילם כל זוכה כ 200,000 ₪ על פיתוח. אם ננסה לתכנן בתים לבדואים במירווחים גדולים פי כמה – אפשר רק לדמיין את מחיר התשתית. מדובר במחירים גבוהים שהבדואים לא מוכנים לשלם, וגם המדינה לא יכולה לעמוד בהם. גרוע מכך, לא מצאתי גם בכתבות של רודד ובכלל , אומדן כלשהו לשטח של הכפרים הלא מוכרים, במילים פשוטות, מדובר בישובים עם "גבולות דינמיים" , שמתפשטים וגדלים כל הזמן. מתברר שהבדואים נעדיפים את סגנון החיים בפזורה כי מאד זול להקים אוהל ואח"כ לשדרג אותו לצריף ובהמשך לבנות בית. ללא תכנון, ללא הקמת תשתית, וכמובן ללא תשלום מיסים. בישובים מוכרים חייבים לשלם על התשתית ומיסים שונים ולעבור תהליך תכנוני, ובהמשך לשלם ארנונה. בהתאם לועדת גולדברג אמורה הממשלה לפתור את הבעיה ע"י הכרה בחלק מהכפרים. לדעתי הבעיה איננה בהכרה במס' כזה או אחר של הכפרים הללו, אלא בהגדרה "הגבולות הדינמיים" כאמור. חוסר היכולת לבנות תשתית נובע לא רק ממיגבלה תקציבית, גם אם ימצא המימון העצום והדמיוני בהחלט, לבנות תשתיות כדרישתה של רודד, אפשר לחזות בעיות רבות הקיימות בישובים מוכרים: סרבנות לשלם ארנונה, ומים, וכיו"ב. והכי גרוע ( מתוך ידע אישי ) דרישות מחברות תשתית לשנות את תוואי הקוים , לעיתים תכופות, בטענה שהם מפריעים לבנייה חדשה. כך שמדובר ב"תשתיות דינמיות" שחייבים לפרק ולבנות מחדש לעיתים תכופות בהתאם ל"גבולות הדינמים". בקיצור- כמו בהרבה מקומות בעולם השלישי, יש אזורים עניים דלי תשתיות. צריך להבין שהמושג "ישוב מוכר" הולך ביחד עם המושג "תכנון" שמושתת על הכרת התושבים באחריותם. ארגונים פוליטיים – "עמותות" ( במרכאות כי אלה גופים פוליטיים ) הנתמכות ע"י הקרן החדשה לישראל, מאשימות את הממשלות בקיפוח ואפלייה, עמותת "במקום" מתיימרת לתת "תכנון אלטרנטיבי" . אך באמת אין להם תכנון כלשהו , פתרון פלא כאמור " שיירבע את המעגל" . למעשה הן מעודדות את הבדואים להעצים את התביעות שלהם, במטרה להחמיר את הבעיות ולגרום לסכסוך לאומי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 4 |
|
|
|
|
|
1) "קיפוח" בחינוך בבריאות וכל היתר: במצב שאין תכנון, התשתיות ירודות, גם החינוך והבריאות נפגעים. המרחקים שבין הבדואים לבין ביה"ס וקופות החולים משפיעים לרעה . הרי לא ניתן להקים קופת חולים בכל כפר . כך ניתן לראות ילדים בדואים במאהלים שאינם הולכים לביה"ס. כמובן שאם מישהו חולה הוא יגיע לשירותי בריאות רק כשמצבו יחמיר "ויצדיק" נסיעה. אז ברור שכל השירותים האלה נמצאים בעמדת נחיתות, אפילו שהמדינה תפנה משאבים ותקציבים מעל ומעבר. הממשלה עומדת להשקיע יותר ממיליארד ₪ במיגזר הבדואי. כאמור קודם, ה"עמותות" מחמירות ומעצימות את הבעיות הללו, במטרה להאשים את הממשלות ואת היהודים ב"עוול וקיפוח".
2) "עוני" : אני לא מאמין שהבדואים אומרים על עצמם שהם ענים. נראה לי שזה אחת מסיסמאות הפוליטיקה השמאלנית. העוני תלוי גם בעיני המתבונן ובסדר העדיפויות של האדם העני. במקרה של הבדואים , חלקם לפחות, מעדיפים לרכוש אשה נוספת מאשר לנסוע עם האשה הראשונה לחופשה. או לקנות לה דירה. והם מעדיפים להשקיע מאמץ בתפישת קרקעות יותר מאשר ברכישת השכלה מודרנית. אמת מידה נכונה יותר למצב העוני, יכולה להיות עלות הפיצויים והתמיכה לבדואי, כדי לקבל את הסכמתו לעבור ליישוב קבע. בחשבון מהיר ( של הצעות התמיכה ופיצויים) ניתן לראות, שמדובר במאות אלפי ₪ למשפחה. מה שמצביע על "ערך השוק" של הנכסים של אותו בדואי ( הקרקע שהוא תופס כיום + פטורים ממסים ואחריות + המעמד הפוליטי של "מקופח רשמי" ).
3) מעמד האשה הבדואית: יש לשים לב שבד"כ דורשים שויון בין ערבים ליהודים. ולא בין ערביות ויהודיות ! רבות נכתב על הפוליגמיה וההשלכות הרעות על מעמד האשה. מדובר במצב בלתי שויוני בעליל, לגבר מותר לשאת מס' נשים, אך אשה מנועה מלשאת מס' גברים. למעשה היא הופכת שפחה של הגבר. הפוליגמיה מנציחה את המעמד הנחות של האשה הבדואית. המצב החמיר לנוכח תביעתם של ה"עמותות לזכויות אדם", שדורשות להקנות מעמד מיוחד למסורת הבדואית. ובו בזמן לשלם קצבאות רווחה, שהופכות למקור מימון עבור דמי המוהר לנשים. כך הופכות העמותות הנ"ל, לעמותות השוללות זכויות אדם. יותר מכך- העמותות נהנות מגיבוי "אקדמאי" מהסוג של ד"ר רודד.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 5 |
|
|
|
|
|
1) הפשיעה הבדואית: אי אפשר להתעלם מהבעיה, למרות שלא "פולטיקלי קורקט" לדבר על זה, התקשורת לפעמים מתייחסת לבעיה בהומור- כמו הפירסומת לחב' ביטוח, בה נראה הזמר דוד ברוזה שר "יהיה טוב" לאחר שכנופייה מפרקת את רכבו. אומנם רוב הבדואים נורמטיביים, וגם במיגזר היהודי קיימת פשיעה, כולל "צווארון לבן" ( שקיימת פחות אצל הבדואים). אבל הפשיעה היהודית מופנית בעיקר נגד יהודים ( מי שמע על כנופייה יהודית שנכנסה לשדוד ביישוב בדואי ? ) . לעומת זאת הפשיעה הבדואית גם היא מכוונת למיגזר היהודי – גביית דמי חסות, חבלה וגניבת ציוד, שוד כלי רכב והברחות סמים ונשים. למעשה הפשע, הפך להיות ענף כלכלי, בעידוד של "עמותות זכויות אדם" שמתרצות את המצב בטענות "קיפוח ואפלייה", מאשימות בגזענות כל מי שחורג מה"פוליטקלי קורקט" הן הצליחו להטיל מגבלות על גורמי אכיפת החוק. קיצוץ מתמשך בתקציב המשטרה, הגבלות על פעילות המשטרה – בתפיסת עבריינים וחקירתם. גיוס התקשורת נגד המשטרה. במצב זה מדוע שעבריין בדואי יעבור ליישוב קבע, שיצמצם את חופש הפעולה שלו?
2) הדרך לפתרון הנכון: גם אם הממשלה והבדואים יסכמו את כל המחלוקות, הבעיות לא ייושבו ללא קוי היסוד הבאים, על בסיס שויוני לערבים וליהודים:
פיתוח תשתית הרכבות לנגב, באר שבע תחילה. אני מתכוון לתוואי הקיים דרך קרית גת, שאליו ייתווסף התוואי דרך אשקלון שדרות . בכל תוואי – צמד מסילות מהירות, עם הפרדה מפלסית ( גשרים במקום צמתים ) שיאפשרו תנועה דו כיוונית במהירות תקנית של 160 קמ"ש. מדובר על מהפיכה בתחבורה שתאפשר הגירת אוכלוסייה לנגב. זוגות צעירים שנאלצים להינשא מאוחר ולגור בשיכון קטן בגושדן, יוכלו לעבור לנגב. ( ולהגיע לעבודה במרכז ). עבודה במרכז, תהיה נגישה יותר גם לבדואים בנגב. המשך התהליך יאפשר הקמת אזורי תעשייה ומקורות תעסוקה בנגב.
ביטול קצבאות ילדים , וגיבוש מדיניות רווחה אחרת שתצמצם את הפערים הסוציואקנומיים. בין היתר יש להתנות כל תמיכה או קיצבה במצב הריאלי של הנתמך. לדוגמא, אדם לא ייקבל תמיכה או קיצבה אם יש ברשותו ( כולל שכירות או חזקה כלשהי ) קרקע מעל 1 דונם.
גדר הפרדה- הקואליציה הלא קדושה של הימין הקיצוני עם השמאל הקיצוני מעכב את השלמת הגדר. חובה להשלים את גדר ההפרדה, לא רק לשם צימצום הפיגועים "הרגילים". אלא על מנת לצמצם פיגועים כלכליים- שוד כלי רכב, תוצרת חקלאית, והברחות. וגם למניעת פלישת שבחי"ם והתערותם בארץ. השלמת גדר ההפרדה מצריכה הקמת מעברים מודרניים שיאפשרו מעבר מהיר לבעלי אישורים, בין היתר נדרש לזרז את ת"ז החדשה שתצמצם זיופים. מדובר לא רק בגדר הפרדה מול הרשות הפלשתינית שזה ממש דחוף, אלא גם בגבול מצרים.
תיגבור המשטרה, באמצעים טכנולוגיים וכ"א. לצורך מלחמה בהפקרות ובפשע. לפחות אכיפת חוקי התנועה בשלב ראשון . אכיפת החוק נחוצה וחשובה לכלל התושבים יהודים ובדואים. לשם כך נידרש תקציב נוסף למשטרה, שלצערנו מופנה כיום למדיניות רווחה שגוייה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 6 |
|
|
|
|
|
1) נמל תעופה בנגב: הטרנד האחרון הוא דרישה להקמת שדה תעופה בינ"ל בנגב. אם נסכים להנחה שהדבר יועיל לנגב, עדיין לא היה לי ברור מדוע דווקא במקום בסיס ח"א בנבטים. האם השלום המיוחל כבר הגיע ואפשר לצמצם את צה"ל? ( משום מה נתפסו לרעיון גם אנשים "לאומיים" מהליכוד ). הטענה היא שבנבטים כבר קיימות התשתיות לנמל תעופה. אני לא משוכנע שהסבת בסיס ח"א, כולל הקמת טרמינל , ושידרוג התחבורה לשם, היא באמת זולה משמעותית בהשוואה להקמת נמל תעופה אזרחי חדש. חוץ מזה- נבטים לא נמצאת ממש בתוואי תחבורתי ישר בין המרכז לבאר שבע ( רכבת כאמור ) . נראה שרודד וחבריה לוחצים מסיבות אחרות: ביטול בסיס ח"א יחליש את צה"ל וזאת "מטרה טובה" לכשעצמה. ככל הנראה רודד מעוניינת שהקרקע בחלופה אחרת ( קרוב לכביש ולמסילה ) תעבור לידי הבדואים. בנוסף המדינה תיאלץ להעניק פיצויים לבדואים באזור נבטים.....
2) עיר חרדית בנגב: רודד מתנגדת להקמת עיר חרדית בנגב, בטענה כי מדובר באוכלוסייה חלשה, שתחליש את הנגב יותר. מתבקשת קצת יושרה, למעשה יש סיבות נוספות : שוב רודד רוצה לשמור את כל הקרקע לטובת "העם היליד" . הבדואים "שונאי צפיפות" בעוד שהחרדים "התרגלו" להצטופף בבני ברק וירושלים. אני סבור שזה טוב להקים יישוב חרדי בנגב, ההתרחקות של החרדים מריכוזי החרדים במרכז, תקרב אותם ליתר האוכלוסיה, תאלץ אותם להתמודד עם אתגרים של יצירת מקורות פרנסה. ומציאת פתרונות הוגנים יותר מאשר הישענות על תקציבי רווחה . ( כפי שצינתי המהפיכה במדיניות הרווחה נחוצה גם ליהודים ).
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 7 |
|
|
|
|
|
1) המעמד האקדמי החדש- ה"פוסט ציונים": באוניברסיטת בן גוריוןן יש ענף חדש במדע הגיאוגרפיה: "גיאוגרפיה אתנית" . לא מדובר בקורסים רגילים בגיאוגרפיה, לא קורסים מסורתיים ולא חדישים. לא גיאולוגיה, לא אקולגיה לא איכות הסביבה, בקיצור- לא באמת גיאוגרפיה. נראה לי שהקורסים האלה, מיועדים לשני סוגי אוכלסייה בקרב הסטודנטים בבאר שבע: ערבים ושמאלנים מדופלמים שמעוניינים לבסס את התשתית האידאולוגית על " העוול שגרמה הציונות" . אוכלוסייה אחרת היא של סטודנטים שרק מעוניינים לצבור נקודות בקורסים קלים, בהם לא נידרש ידע תיאורטי מקצועי מעמיק. אונברסיטת בן גוריון נכנעה למעשה ללחצים פוליטיים, בכסות "עלי תאנה" של חופש אקדמאי. בין המרצים גם ד"ר יפתחאל - יו"ר "בצלם" . מכאן אפשר להבין ההתרחשות. בקורסים של יפתחאל ורודד משווים בין האבוריג'ינים לבדואים ונותנים "גושפנקא אקדמאית" לטענות על נישול קיפוח ואפלייה . כעת כשד"ר יפתחאל הופך למומחה לגיאוגרפיה אתנית בכלל ובדואים בפרט, הוא ניגש כעד מומחה במשפט עם בדואי שתובע בעלות על קרקע – קרוב ל 20,000 דונם במערב הנגב. יפתחאל מצא מסמך היסטורי, לפיו צ'רצ'יל העניק זכויות לבדואים על מחוז באר שבע. ( לדעתי, גם אם מדובר במעין "הצהרת בלפור" לבדואים, אין לה שום תוקף, לאחר החלטת האו"ם ב 1947 מלחמת העצמאות וכל מה שעברנו מאז ). כל הפעילות של רודד יפתחאל וחבריהם מדרדרת את הרמה האקדמית . מדובר בקורסים ירודים מהסוג שנלמדו בברית המועצות לשעבר "כלכלה קומוניסטית" וכיו"ב . במקום שאוניברסיטת ב"ג תממן לימודים ומחקר גיאוגרפיה אמיתיים, כגון תכנון אורבני בתנאי מדבר, היא מממנת פסאודו- מדע. הנזק הוא יותר מביזבוז משאבים כספיים. מומחים אמיתיים לגיאוגרפיה נאלצים לנטוש, ולעיתים לרדת לחו"ל, כי האוניברסיטה מפנה משאבים ל "כאילו" מומחים, פוליטרוקים שמאלנים קיצוניים שמוצגים כמומחים לגיאוגרפיה. בהמשך יכולים למשל להכריז על ענף חדש בהנדסה כמו "הנדסת אנוש אתנית" ( אני לא צוחק, אני אומר דברים מנסיון אישי ).
2) חזיתות המאבק ה"פוסט- ציוני" : גורמי השמאל הקיצוני או "פוסט ציוני" וארגון הגג שלהם – "הקרן החדשה לישראל" יצרו מערכה "סינרגתית" בתקשורת, באקדמיה, במוסדות תרבות, ובבתי משפט. כך יכול יפתחאל להופיע בו זמנית - כמומחה לגיאוגרפיה בבית משפט. כמרצה באקדמיה וכפעיל פוליטי של "בצלם". מה שלא מצליח בחזית אחת אולי יצליח בחזית אחרת. או בשילוב החזיתות. זה נושא רחב, ולא למאמר אחד, אפשר להזכיר דוגמה אקטואלית שממחישה את התמונה הכללית: בפרשה של העיתונאית קם והארץ, ברגע שביהמ"ש הוציא צו איסור פירסום, היה מי שדאג להפעיל את התקשורת בחו"ל ובארץ .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 8 |
|
|
6 |
|
|
המשך 2 :
מינהל מקרקעי ישראל משכיר לבדואים 100,000 דונם, אך הם תובעים בעלות מלאה על קרוב למיליון דונם. מדובר בשטח עצום, אם מביאים בחשבון מס' נתונים שטח המדינה כולה כ 22 מיליון דונם , כולל הכנרת ים המלח, אזורים פתוחים, שטחי אש ושטחים מיושבים וכ"ו כך שנותר מעט שטח ליישובים, תעשייה, וחקלאות עתידיים. לדבריה של רודד, הבדואים תובעים "מעט קרקעות", מדובר בשטח כפול בגודלו מכל רצועת עזה. באותה מידה אפשר לוותר על "מעט אדמות" לפלשתינאים כדי לקבל הודנה קטנה. אבל אז אינני יודע אם יישאר משהו במדינה. כבר כיום יש לבדואים מאות אלפי דונם שהמדינה העבירה להם כחוק. הישובים המוכרים יושבים על יותר מ 100,000 דונם, בצפיפות אוכלוסין פחותה מישובים אורבניים אחרים. אחת התמיהות שלו בנוגע לתביעות העצומות היא שמדובר בחלק מהבדואים. אז היכן ישבו כל הבדואים האחרים לפני קום המדינה ? אם נביא בחשבון שרוב הבדואים ברחו לירדן לסיני ולחברון, אנו עלולים להגיע לחשבון אבסורדי, לפיו הנגב צריך להיות פי 10 ממגודלו הנוכחי.
כולנו למעשה "עמים ילידים" : אם הבדואים שחלקם נדד מסיני וערב לנגב ( במאה ה 20 ) ושחלקם "מסתפחים" ( כהגדרת רודד) הם "עם יליד" , אז גם היהודים שעלו מארצות ערב הם "עם יליד". אז כולנו ילידים , ולבדואים אין זכויות יתר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צבי גלברד 2 |
|
|
עו"ד אברהם פכטר
פרשת הולילנד מצטרפת לפרשיות ראשונטורס, טלנסקי ואחרות, שעל חלקן א.א. עומד לדין ועל חלקן החקירה בעיצומה לאן מועדות פני המדינה כאשר חלק מקברניטיה מובלים לבתי הסוהר? מה בין הולי-לנד להולי-שיט?
|
|
|
|
|
|
מני ישי
רק אם נבין שהיום צריך לחול המפנה, אז נצליח כולנו להביא את מדינת ישראל למקום שהיא ראויה לו - מדינת היהודים
|
|
|
|
|
|
אודי ליאון
לציונות המדינית שהובילו הרצל ובן-גוריון היו גם מתנגדים בין הוגי הציונות. רק באמצעות תקומה יהודית-רוחנית היונקת מאוצרותיה של תורת ישראל, במקום הדרך הכוחנית הרואה בישראל מקלט של הצלה בלבד, ניתן יהיה למצוא פתרון למשבר שבו שרויה המדינה כיום
|
|
|
|
|
|
נתן שמעון קלינגהופר
מרגע שהמדינה קמה וחצתה את 62 שנותיה הראשונות, לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, גם אם יש רבים המצטערים על אותה החלטה שהובילה להקמת מדינת ישראל ולהכרת אומות העולם בה
|
|
|
|
|
|
יוסף קנדלקר
מנגל, חידון התנ"ך או טקס פרסי ישראל אינם מספקים את חגיגת העצמאות של הדתי-לאומי-ציוני-מסורתי אז מה כן, הלל עם ברכה?
|
|
|