X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטלוויזיה החינוכית הציבה מגוון קריטריונים במסגרת המכרז האחרון שפרסמה עבור שירותי יח"צ. כך למשל נדרש ניסיון של חמש שנים בתחום ושנתיים של שירותים לארגונים. התוספת המוזרה היא הדרישה להתחייבות מראש מצד הזוכה ל-10 כתבות/תגובות/התייחסויות בחודש תמיר האס תוהה - מתי הפכנו לחברת ביטוח?
▪  ▪  ▪

אם אתייחס למילה "תגובות" כמצב (מיותר ושלילי) הנכפה על לקוח, אזי שכדי להקל על עצמו לעמוד בתנאי המכרז עשוי להיות "כדאי" למשרד היח"צ שיטפל בחינוכית למצוא עצמו במשבר למשל. מאידך-גיסא, כשמדובר ב"התייחסויות", הדרישה הבעייתית יכולה להביא להוצאת מידע לתקשורת שתרומתו מוטלת בספק בעיקר בכדי לעמוד בהתחייבות, וזאת בזמן שאם החרב לא הייתה מונחת על הצוואר, התמונה הייתה שונה. וכך, התחייבות שכזו עלולה לבוא לחינוכית כבומרנג.
זה דוחף מאחורה וזה פאסיבי
יש לקוחות שחושבים כי יחסי-ציבור זה סוג של קסם. הם שמים ת'ריטיינר ומחממים את העכוז על הספה במשרד והתוצאות יגיעו מעצמן. הם אינם מבינים שהם צריכים לפעול ואנחנו לתקשר. אל תטעו, ברור שמשרד יח"צ שאינו מפעיל את הלקוח הוא משרד כושל. חובתנו לדחוף מאחורי הקלעים לעשייה ולהגיש רעיונות לביצוע. אך במידה שהלקוח לא מקבל את הרעיונות שהוצעו ואינו יוזם עשייה מספקת בעצמו, אנו עשויים למצוא עצמנו עם לקוח פאסיבי שבכל זאת מצפה לתוצאות. וכשמדובר על החינוכית, שלא הפיקה שום תוכנית מקור לימי השואה והזיכרון (ולא משנה הסיבה לכך), אני מטיל ספק ביכולת הפעלתנות שלה במסגרת ההדדיות מצידה ביחסים שבין לקוח ונותן שירות.
לא רק הלקוח, גם אתם
לפני זמן-מה נתקלתי ב"הודעה מסתורית" בפורום מסוים, ששאלה על הערבויות לפעילות יח"צ. מיד לאחר שהשיבו לשואל שלא ייפול בשבי של הבטחות לערבות שכזו, צצה הודעה נוספת שציינה כי דווקא יש משרד המציע "ביטוח" עבור פעילותו. באתר של משרד זה, מסתבר שעובדי המשרד נמצאים בשטח לעומת חלק מהמשרדים המתחרים ששולחים פקסים למערכות ומחכים בצורה פאסיבית לתשובה. בנוסף, אותו משרד טוען כי הוא היחיד בארץ שמספק דוח עשייה שבועי. וכן, הם שם במשרד, אכן מתחייבים שהלקוח יקבל פרסום לפחות בשווי הריטיינר, ואם לא - יוחזר כספו בהתאם. עולה השאלה - האם לקוח פוטנציאלי צריך לסמוך על התחייבות שכזו ועל מי שמבליט עצמו דרך הנמכת מתחריו במקום להדגיש את יתרונותיו שלו? אני לא יודע מה איתכם, אבל לדעתי, יש פה משהו שמציק בעין.
על הגינות ומקצועיות
הבעיה הראשונה בהצעת ביטוח פר תוצאות היא שלאחר שכמות הפרסומים יגיעו לשווי הריטיינר, עלול להרשות לעצמו התקציבאי לנוח על זרי דפנה, וכך הלקוח יצא מופסד. הבעיה השנייה היא שנפתחת דלת לסכסוכים. התקציבאי יכול לדחוף טקסטים באתרים מינוריים ובלוגים למשל וכך להקל על עצמו מנטל ההוכחה וההתחייבות ל"ביטוח". אז אצל מי הכשל חבר'ה? בלקוחות דורשי ביטוח או ביחצנים המתיימרים לספק ביטוח וטוענים שבתחום יחסי-הציבור מומלץ מראש לדרוש התחייבות לתוצאות? כשאני נותן שירות ללקוח, שאיפתי היא לפרסמו במטרה לקדמו ולא כדי להצדיק את הריטיינר. חבל שיש כאלו העושים הפוך ועוד גאים על כך.

תמיר האס הוא יועץ תקשורת ובעל מדור תורת היחצות באתר אנרג'י.
תאריך:  12/05/2010   |   עודכן:  12/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גברת, פה זה לא ביטוח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חינוכית מיותרת
מקס פאואר  |  12/05/10 14:37
2
לא רואה מה הבעיה
חיים בן חפר  |  14/05/10 15:45
3
ביטוח תצאות
ירושלמי  |  19/05/10 00:17
4
משהו טוב או משהו טוב יותר
חזי10  |  31/05/10 00:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
ערבים שהם אזרחים זרים בארצם, שיום הקמת מדינת-ישראל הוא יום אסונם - מה יותר הגיוני להם מאשר התקוממות?
עידן יוסף
בניגוד להודעתו כי יועציו המשפטיים אישרו כי אין ניגוד עניינים - פרנקל ואטינגר כלל לא הובאו בסוד העניינים    כך נראה שר חקלאות במדינת ישראל
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
סיפור הג'קוזי של רנ"צ רפי פלד שאולץ להתפטר ממשרת המפכ"ל, מחוויר כיום לעומת מעלליו של המפכ"ל, רנ"צ דודי כהן, כמופיעים בדוח מבקר המדינה    נפוטיזם. דוח מבקר המדינה חושף את המינהל הבלתי-תקין של המפכ"ל    גם את דודי כהן יש לשלח הביתה - ומיד    פרשת "ההולילנד" של המטה הארצי" - על קשרים ופרוטקציות
יוסי מן
מה שמעניין הוא ש"תקיפת החרדים" המגמתית מתרחשת דווקא בתקופה בה החרדים הולכים ומשתלבים יותר ויותר בחברה, בכלכלה ובצבא    ככל הנראה שיש מישהו שזה ממש לא מוצא חן בעיניו והיה מעוניין בהמשך "תהליך האפרטהייד" כלפי החרדים
אלעזר לוין
הלכידה ההיסטורית הצליחה בזכות שורה של מקרי מזל, אולי סיוע משמים    איך איתרו את אייכמן, איך לא שמע איש את צעקתו, איך הצליחו להעלותו למטוס בבגדי אל-על, איך הצליח ה"בריטניה" לטוס יותר מהטווח שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il