הוצאות התקשורת ה
סלולרית הולכות וגדלות מדי שנה במרבית העסקים במשק, והן מהוות מרכיב משמעותי בסעיף הוצאות התקשורת בכל עסק. למרות שמשרד התקשורת הפחית בעבר במשך תקופה ארוכה של 3 שנים את דמי הקישוריות מ-45 אג' לדקה, עד ל-25.1 אג' לדקה כיום, הוצאות הסלולר של העסקים רק הולכות וגדלות - הכיצד זה קורה?
ניחשתם נכון, בכל שנה בה הייתה ירידה הדרגתית בתעריפי הקישוריות בשיעור של 4 אג' בלבד, כל החברות הסלולריות העלו בתזמון מדויק את תעריפי ההסכם הסלולרי בשיעור ממוצע של 4%-6%. רק שהשנה, הסיפור הינו שונה לחלוטין מהפעמים הקודמות של ירידה מתונה ומתמשכת בדמי הקישוריות. משרד התקשורת מתכוון להפחית את דמי הקישוריות בפעם אחת בתוך זמן קצר ב-21 אג' - מהלך שמשמעותו הפסד הכנסות של מעל מיליארד שקל לכלל החברות הסלולריות.
האם החברות הסלולריות נערכו לשינויים הצפויים על-ידי משרד התקשורת? קרוב לוודאי שכן.
אם תטרחו לקרוא את סעיפי
"האותיות הקטנות" של ההסכם הסלולרי שלכם, תבינו מהר שאינכם ערוכים לשינויים הצפויים וקרוב לוודאי שלא תוכלו ליהנות משמעותית מירידת התעריפים הצפויה.
הפעם, בשונה מהפעמים הקודמות של ירידת תעריפי הקישוריות המתונים יחסית, התגובה של החברות הסלולריות תהיה אלימה ואגרסיבית עם העלאות תעריפים גם למגזר העסקי, שכמעט לא נפגע בפעמים הקודמות, למול המגזר הפרטי שספג את מרבית העלאות התעריפים.
סביר להניח שהמחלקות הכלכליות ומחלקות השיווק של החברות הסלולריות, עובדות בימים אלו שעות נוספות עד השעות הקטנות של הלילה כדי לבנות
תוכניות תמחור חדשות שלא היו קיימות בעבר, ובכך לשמר את ההכנסה הממוצעת מכל מנוי סלולרי Average Revenue Per Unit) ARPU). קרוב לוודאי שהתוכניות החדשות יעודדו צריכה מוגברת באמצעות חבילת שיחות / SMS / גלישה ללא הגבלה (או
כמעט ללא הגבלה) בכפוף לתשלום קבוע מראש, מה שנקרא במינוח המקצועי FLAT RATE.