X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל לא הייתה ערוכה כראוי לתרגיל הטורקי המסריח
▪  ▪  ▪
תרגיל תרמית שקוף [צילום: פלאש 90]

הכל יודעים שמשט הטרור הפרובוקטיבי לעזה לא היה אלא עוד תרגיל טורקי מסריח, שנועד להבאיש את ריחה של ישראל בעיני העולם הרחב. ככל הנראה מתכננים השלטונות הטורקיים, לפחות על-פי הצהרות קודמות שלהם, עוד מסעות דומים שכאלה כבר בעתיד הקרוב.
למשט הטרור קדם תרגיל טורקי, מסריח לא פחות. עדיין לא חלף חודש מאז שחש נשיא-טורקיה, ארדואן, לעזרתו של עמיתו האירני, אחמדינג'אד, כדי להציל אותו מסנקציות בשל פיתוח האורניום בארצו. לצורך העניין הצטרף לדואט ההצלה גם נשיא ברזיל, דה-סילבה, והטריומווירט חתם על הצהרת כוונות, לפיה תעשיר אירן את האורניום שלה מחוץ לגבולותיה. ארצות המערב, ועימן כמובן-ישראל, הביעו את מורת-רוחן מתרגיל התרמית השקוף הזה, אבל מעבר לחריקת-שיניים הן לא נקטו צעדים מעשיים לעצירת התרמית.

הערכה שגויה

אפילו הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, הודה בעצמו כי לאנשי הקומנדו הימי לא היה די-ציוד לפיזור ההפגנות האלימות, מה שגרם בין היתר לפציעתם.
מלבד הערכת המצב השגויה, הצטרפו למחדל התגובה גם מאבקי-יוקרה בין שתי יחידות-עילית: זו של הקומנדו הימי הצבאי וזו של יחידת הימ"מ המשטרתית. במקום ששתי היחידות המעולות האלה יפעלו במשותף, לאורך כל הדרך, במבצע ההשתלטות על האונייה – נוטרלה, משום מה, בשלבים הראשונים של המבצע היחידה המשטרתית, ששמה כבר יצא לפניה כמתורגלת במיוחד בפעולות-חילוץ שכאלה. מה שברור הוא שמאבקי כבוד בשעה הרת גורל שכזו אינם במקומם.
אחרי ככלות הכל, מתברר שאין חדש תחת השמש. זוכרים את מבצע ההשתלטות על אוטובוס המחבלים בכביש החוף, את התקפת המחבלים על בית הספר במעלות, או את מבצע חילוצו הכושל החייל נחשון וקסמן? הרי כבר היו דברים מעולם וחבל שהלקח הנדרש לא נלמד.

נזק ומחדל

מעבר לנזק התדמיתי הכבד שנגרם לישראל מתרגיליה המסריחים של טורקיה, נתגלו גם מחדלים בעצירתו של מסע השייט לעזה. מסתבר שהקומנדו הימי הופתע מנחישות ומעוצמת ההתנגדות האקטיבית של משתתפי המסע. אנשיו, מסתבר, לא הוכנו, כראוי, לתוקפנות ולאלימות, שאמורה הייתה להיות צפוייה מראש. אחרי ככלות הכל נשא השייט הזה, לפחות על-פי ההערכה הישראלית, נשק ותחמושת, שככל הנראה אמורים היו להגיע ליעדם בעזה. והרי בשל כך ביקשה ישראל למנוע את הגעתו של השייט ליעדו.
על-פי עדותם של אנשי הקומנדו הימי, הם נאלצו להשתלט על הספינה המורדת ללא כל נשק ובידיים חשופות, מצויידים באקדחי-צבע בלבד. אלא שבאלה לא היה די כדי לסייע במגננת הנגד, כאשר אל מול חיילינו הונפו רוגטקות, מוטות וכדורי-ברזל, כסאות וגרוטאות, ובסופו של דבר גם נשק חם. באחד המקרים אף נגנב נשק כזה מאיש צה"ל ונעשה בו שימוש כנגד חיילינו.

תאריך:  01/06/2010   |   עודכן:  01/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון זכאי
רק שתדלנים ישראלים ויהודים מנעו גינוי חריף בסנאט ובקונגרס האמריקניים נגד טורקיה המוסלמית בשל טבח העם הארמני (הנוצרי) במלחמת העולם הראשונה
אהרון רול
עדיין לא התבררו כל העובדות והארועים האופפים את פעולת ההשתלטות הצה"לית על ספינות המשט הטורקי לעזה ולכן יש לנקוט משנה זהירות בפרשנות לארועים אשר עדיין מתגלגלים
אורנה רב -הון
ההתלהמות של כלי התקשורת לגבי ההתרחשות על הספינה הטורקית מיותרת לחלוטין
אלכס נחומסון
את הדין וחשבון על בחירת הקונספט, התכנון והביצוע יידרשו המנהיגים לתת לאחר שהספינה שכולנו שטים בה תתייצב    כעת לא הזמן להלקאה עצמית כעת יש להתגייס כדי לכבות את התבערה
יניב שלום
אם העולם קונה את סיפור משט המחאה לעזה אז הוא בצרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il