X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד לפני שיצא לדרך, היה ברור מהרכב המשתתפים שבכל תוצאה יחזק המשט, במשוואה הכוללת, את מתנגדי השלום בישראל ובסביבתה
▪  ▪  ▪
ארדואן. מוצג כגיבור זכויות אדם [צילום: AP]

נוכח אירועי המשט אי-אפשר לשתוק, אבל גם אי-אפשר להצטרף למקהלת הפוליטיקלי-קורקט. על ממשלת ישראל נאמר כבר כל מה שיש לומר. אבל איך בונים אלטרנטיבה? וממה חייבים להימנע כשרוצים באמת לבנות אלטרנטיבה?
הגיע הזמן להודות בעובדות - בין קובעי סדר-היום ב"מאבק לזכויות האדם" בולטים ארגונים, מוסדות ואף מדינות, שמייצגים את ההיפך הגמור מזכויות אדם.
כל אדם הגון מבין שקואליציה עם שוללי זכויות אדם לא תגן על זכויות אדם, וסביר יותר שתגרום את ההיפך. שיתוף פעולה עם קואליציה כזו, כפי שהיא, רק יעכב כל ניסיון לבנות אלטרנטיבה לימין בישראל, וירחיק את סיום הכיבוש ואת השלום.
משט השוטים הוא רק עוד דוגמה הזויה לתופעה המדאיגה. עוד לפני שיצא לדרך, היה ברור מהרכב המשתתפים שבכל תוצאה יחזק המשט, במשוואה הכוללת, את מתנגדי השלום בישראל ובסביבתה. הסטטיסטים שנועדו לקשט את הבמה - לא יכלו להסתיר זאת. לא הפציפיסטים המושבעים, ולא חברת כנסת שהכריזה "אנחנו לא נתעמת בכוח", כאילו שמישהו מהמארגנים החשיב את דעתה.
בסופו של יום, כשארדואן והשייח ראאד סלאח, עם הרטוריקה הגלויה הגסה שלהם, מוצגים בעולם כגיבורי זכויות אדם אולטימטיביים - זהו אבסורד מסוכן. אני מבקשת להבליט את האבסורד, באמצעות מאמרו של נגיב מחפוז (ב"הארץ") "הסוגדים לציונות". יש בסופו גם מסקנות מעשיות שחשוב לאמץ. העיקרית שבהן: עמדה עקרונית עקבית נגד קואליציה שכזו, נטולת רגשי נחיתות (!), מול מטיפי מוסר שלא תמיד מבינים (או לא מעוניינים להבין) את מורכבות חיינו כאן - היא חיונית לבניית אלטרנטיבה לימין בישראל.
להלן קטעים ממאמרו של נג'יב מחפוז:
  • "חיה בקרבנו קבוצת אנשים הרואים עצמם כאויב הראשון במעלה של הציונות העולמית. הם שומרים צעדיה, חושפים את רזיה וצפונותיה, מגלים מדי יום ביומו את כוחותיה הטמירים ומסירים את הלוט מעל התמנון שלה, שזרועותיו שלוחות מזרחה, מערבה, צפונה ודרומה, אף על-פי שאינה מייצגת עם רב. אנשים אלה אינם מכירים בפיוס, אינם קוראים לשלום, ולנצח יעלו על נס את הג'יהאד והמלחמה.
    הביטו כיצד הם רואים את הציונות. בעיניהם היא אינה אלא כוח עולמי השולט בתחכומו ובעורמתו על ארצות הברית, ברית המועצות ומערב אירופה, מוביל את כולם בנתיב הגשמתו העצמית, מימוש האינטרסים שלו ומטרותיו המוצהרות והנסתרות. הם רואים בציונות את הכוח שעיצב את ההיסטוריה האנושית, אשר בכל דור ודור הוא עוטה את המסכה המתאימה לו. הוא זה שהצית את המהפכה הצרפתית ואת מהפיכת אוקטובר ברוסיה, ואף עמד מאחורי מרד עוראבי, מרד 1919 וכל אירוע בהיסטוריה. מהי מלחמת העולם הראשונה אם לא מזימה ציונית, ומהי מלחמת העולם השנייה אם לא מזימה נוספת? אין מוסד מדעי, ספרותי, אמנותי, עיוני, רוחני וחברתי שהציונות אינה הכוח המניע אותו ומכוונו, מנצלו ועושה בו כחפצו. כדור הארץ כולו הוא אפוא נחלת הציונות, משחק בין ידיה והלך מוחה הקודח, ואולי עתה תתאווה לשלוט על היקום, על הכוחות הטמירים ועל הגורלות לקץ הימים.
    זו תמונת הציונות כפי שהיא מתגלמת במוחות אויביה העשויים ללא חת; מבלי דעת העלו אותה לדרגת אלוהות והחלו סוגדים לה. אם היא אכן כזאת, האם לא מוטב לה לאנושות שתיכנע לציונות ותבקש ממנה שתנהיג אותה ותוציא אותה מן החושך אל האור?! הוי הסוגדים לציונות: איננו סוגדים לאלוהיכם, איננו שוקעים בדמיונות שווא, איננו עושים לנו צלמים, ורגשות הנחיתות וההשפלה אינם מדירים שינה מעינינו. אנו נלחמים, עושים שלום ומתפייסים, וכולנו חדורי ביטחון בעצמנו, באנושות ובאל הכול יכול, שממנו נבקש מזור לכל בעל חולי".
אני ממליצה לקרוא את המאמר במלואו.

למאמר המלא של נג'יב מחפוז
הכותבת הינה אשת חינוך, פעילת שמאל ותיקה, ערכה וריכזה תוכנית לימודים לדו-קיום ולשלום.
תאריך:  03/06/2010   |   עודכן:  03/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך (לא) בונים אלטרנטיבה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הגבריונים של נג'ב מחפוז
אליהו חיים  |  3/06/10 18:48
2
מישהו/הי בשמאל מתחיל להתפכח?
אלישמע  |  4/06/10 08:27
3
בוקר טוב, מאוחר מדי
כתומית העצבנית  |  4/06/10 12:04
4
יפה לגלות מעט שפיות בשמאל:
צבי גלברד  |  4/06/10 12:06
5
אלטרנטיבה לכל הפשיסטים כולם
נעמי טלטש  |  6/06/10 18:56
6
יישר כוח
אולק נצר  |  7/06/10 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
צחוקים, סיטואציות בנושא הסקס והקשר בין שני בני זוג – בביצוע כוכבי במה מוכשרים – תמהיל בטוח להצלחה
עו"ד אלכס עירד
למרבה הצער, מערכת השפיטה בישראל גולשת לאיטה במדרון חלקלק    אמון הציבור במערכת הולך ופוחת, ולא מיום ליום אלא משעה לשעה    לסדקים קטנים בסכרים גדולים, יש דינמיקה משלהם
אורן פרסיקו
על ספינות המשט לעזה שצה"ל יירט היו עשרות עיתונאים מכלי תקשורת ברחבי העולם    בעוד שעליהם נאסר לדבר, עמיתיהם המוצבים בארץ מספרים על עוד חזית כושלת של ההסברה הישראלית
עפר דרורי
גם אם הייתה מחשבה שהכוח יתקל בהתנגדות קלה ולא אלימה כיצד שולחים חיילים חשופים לתוך המון מפגין? מה הערך הכולל של פעולת הסברה המציגה את לוחמי צה"ל נחבטים באלות ברזל שוב ושוב, מול הערך המוסף שעכשיו "יבינו" בעולם ש"פעילי השלום" אינם כאלה
דניאל אברון
אתה על מסוק מעל סירה שאתה יודע שהיא לא בדיוק "הומניטרית" כמו שהיא טוענת. החבר הכי טוב שלך מחליק ראשון וברגע שהוא נוחת על סיפון הסירה, 3 גברים מתחילים להכות בו עם מוטות ברזל. הלוחם השני, חבר שלך לאוהל מהיום הראשון, יורד שני, והוא קצת יותר "בר-מזל", הוא רק נדקר פעמיים. עכשיו תורך...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il