X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקורת לשתי תערוכות "ספרותיות" ייחודיות המוצגות בימים אלו בבית "יד לבנים" ברעננה
▪  ▪  ▪
דיוקנו של עמוס עוז

דיוקנה של דליה רביקוביץ
שני הדיוקנים הם פרי יצירתה של יעל שחר-שריד [הצילומים באדיבות אוצרת עיריית רעננה, אורנה פיכמן]

לרגל שבוע הספר ופסטיבל "על כנפי הדמיון" מוצגות (3.7.10-8.5.10) בגלריה העירונית בבית "יד לבנים" ברעננה שתי תערוכות ייחודיות שמומלץ בחום לראותן:
דיוקנאות סופרים ומשוררים - מאת יעל שחר-שריד
יעל שחר-שריד מציירת דיוקנאות של מיטב הסופרים והמשוררים העבריים, תוך התבססות על צילומים המתורגמים לעבודת קולאז' מופלאה, כאשר המכחול שלה הוא סכין חיתוך וניירות צבעוניים. בחלק מהעבודות הגיעה לתמצות מושלם של הבעת הפנים על-ידי מספר קווים, גוונים וצללים, המזכירים את עבודותיו של האמן הנודע אנדי וורהול.
"ראשית אני חושפת את העיניים, ומיד אחר-כך את ברק האישונים. מכאן והלאה יש לדמות רצון משלה. צבע מזמין צבע והמרקם העדין של פיסות הנייר מתחבר לציור", דברי שחר-שריד. כך, הדמות מקבלת את שאר מאפייניה ואת הרקע לאישיותה בחיתוכי נייר, ומדי פעם גם בנגיעות צבע.
האמנית מביאה לנו דיוקנאות של 36 סופרים ומשוררים, שהם מעמודי התווך של הספרות העברית המודרנית, המייצגים ביצירתם קשת רחבה של תקופות, הלכי רוח, נקודות מבט ואת רבגוניותה של החברה הישראלית.
שחר-שריד, גרפיקאית ומורה לעיצוב גרפי, נולדה ב-1968 בבאר שבע, כיהנה כיו"ר וכמנכ"ל אגודת המאיירים בישראל, איירה שערים במוסף "7 ימים" (ידיעות אחרונות), גלובס, מוסף ספרים במעריב, עיצבה עטיפות תקליטים ל"הד ארצי", איירה את הספרים "מילים אהוד מנור", ו"הכריש והדג" שכתב גלעד שליט ועוד.
"אגדות ומיתוסים" - פסלים קינטיים מיניאטוריים מעץ מאת דניס שיפרין
אגדות ומיתוסים חובקי עולם מתעוררים לחיים ולתנועה דרך יצירותיו של דניס שיפרין - פסלונים קינטיים מיניאטוריים מעצים שונים, כמו ליבנה או אלון.
הפסלים המיניאטוריים (מריונטות) עשויים בדייקנות רבה ומתארים אגדות-עם מהפיליפינים, מסין, מאיטליה, מארצות סקנדינביה, מפולקלור קלטי, סלאבי או יהודי מזרח-אירופי, מיתוסים מהודו, מבוליביה, מיוון העתיקה ועוד. כל יצירה של שיפרין מאופיינת במוטיבים אדריכליים, קישוטיים או סגנוניים המותאמים למקורה ולאופייה, אותם חקר ביסודיות.
לצד הפסלונים מוצגים רישומי הכנה לפסלונים ושרטוט מדויק של המנגנונים המפעילים אותם.
שיפרין, יליד ליברפול, אנגליה (1927), גדל על אגדות אנדרסן, סרטי וולט דיסני וצ'רלי צ'פלין, וגם על סיפורי פולקלור יהודי-ידישאי. ב-1949 הגשים את חלומו הציוני ועלה לארץ, ויחד עם רעייתו היה ממייסדי קיבוץ כפר הנשיא בגליל העליון. בתחילת שנות ה-50 עזב את הקיבוץ ועבר לתל אביב. יחד עם יוסף נעמן ייסד את משרד הפרסום וההוצאה לאור "שיפרין נעמן". עם פרישתו מהפרסום בשנות ה-80 הקדיש עצמו לפיסול מיניאטורות מעץ. שיפרין מביא פרשנות אישית לאותן אגדות וניתן לראות בעבודותיו אותו מגע הומוריסטי שהיה ליוסי שטרן, שמואל כץ ופרידל שטרן, עימהם היה בקשר הדוק ועבורם הפיק עבודות דפוס.

תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ספרות ושירה, פילוסופיה ואמנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הסופר המוכשר מגיש לנו לא רק ספרות במיטבה, אלא הוא מעביר לנו צעקה שכולנו חייבים לצעוק: אין טירוף יותר גדול מהמלחמה
נרי אבנרי
"הצבא ההומאני" העומד מול ישראל מכיל חילות תקשורת. יש חיילי מקלדת, יש חיילי מיקרופון, יש חיילי מצלמה ויש חיילי אקדמיה. רובם דוברים רהוטים בכל השפות, כולל עברית    היהלומים שבכתר הם יהודים גולים או ישראלים. תפקידם: לעורר את מצפון העולם למסכנות הפלשתינים
יהודה דרורי
אומנם ארדואן כבר החל במסע מעצרים וטיהורים מונעים בקרב הקצונה הבכירה בטורקיה, אבל זה לא מספיק, הוא עדיין פוחד מהמהפכה הצבאית ולכן הוא מנסה לסבך את הצבא שלו בעימות עם ישראל כדי להחלישו
ד"ר אברהם בן-עזרא
בתי המשפט בישראל חוזרים וקובעים הנחיה שהיא כבר קרובה להלכה פסוקה, כי כאשר מוכר דירה כולל בתוכה מדרגות פנימיות שאינן מתאימות לדרישות התקנות - הדיירים לא יקבלו פיצוי סמלי, אלא יקבלו פיצוי מלא לפי עלות הריסת המדרגות וביצוען מחדש. כך נקבע בניגוד לחוות הדעת של מומחה בית המשפט, וככל שמדובר בערכאת ערעור - גם בניגוד לפסק הדין של הערכאה הנמוכה
נפתלי רז
מאחר וטירוף המערכות איננו נקודתי, לא ניתן לטפל בו נקודתית    תנועות מחאה, הפגנות, מאמרים, ועדות חקירה, סיוע הומניטרי, ואפילו פיטורי ראש-ממשלה או שר ביטחון או שר חוץ - כבוד כולם במקומו מונח, אבל אין הם מסוגלים לפתור טירוף מערכות כוללני    מה בכל זאת אפשר לעשות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il