X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על החברה הישראלית להפסיק לעצום עיניים, ולהתחיל להתבונן במראה. היא תגלה בבבואתה את החרדים: חברה גזענית, חסרת-סובלנות, מתנשאת, היודעת להאשים את כו-לם, רק לא את עצמה
▪  ▪  ▪
"פתאום" מגלים עד כמה כת החרדים בדלנית ומורדת באופן ממוסד [צילום: פלאש 90]

החרדים לא רוצים לחנך לדמוקרטיה ולמתן לגיטימיות לזרם יהודי אחר, "וזה בסדר". הם מחנכים לראות בלא יהודי כנחות ובעל כישורים רוחניים פחותים, "וזה בסדר". החרדים מפרידים בין המינים כדי לשלוט בנשים, ו"זה בסדר". הם לא יתנו, חלילה, שילד חילוני או סרוג יהיה עם ילדיהם, ו"זה בסדר". הם לא מחנכים ללימוד מדעים ולמקצועות שיאפשרו פרנסה בכבוד, ו"זה בסדר".
ופתאום, רק בשל זכותם החוקית(!) לעצב את חינוך ילדיהם כרצונם, כשאר זרמים אחרים, הם נשלחים לכלא?! ואולי הסיבה היא בגלל סגנון חיים שונה של חסידות סלונים, והרצון להקפיד על סגנון ואופי לימוד דתי אחר?! וזו לא גזענות. האם בתי ספר בצפון תל אביב יסכימו לאחוז ניכר של תלמידים דתיים, הזרים מאוד לסגנון החיים החילוני שלהם? כנראה שלא. ודווקא על כגון זה, שיש פנים לכאן ולכאן - יש מאבק משפטי הכופה שוויון והוגנות. אך לשאר המחדלים השערורייתיים והבוטים והאנטי דמוקרטיים בעליל - אין מאבק חריף.
המדינה מממנת כבר שנים חינוך קלוקל, ורק עכשיו בג"צ משנה כיוון. "פתאום" מגלים עד כמה כת החרדים בדלנית ומורדת באופן ממוסד. הרי כל הקומבינות הקואליציוניות אפשרו מסלול של הכשרה חינוכית קלוקלת, כל הממשלות, מאז ימי בגין, מימנו ותמכו. חוקי נהרי השונים ביטלו את הפיקוח הממלכתי והגדילו במקביל את המימון, ועכשיו, כשהגולם קם על יוצרו - נחרדים.
המחדל הזה אינו יתום, ויש לו הורים אחרים: נתניהו וברק בסבב הקואליציוני הנוכחי, וכל קודמיהם, שרקחו לנו מגזרים בדלניים ואנטי-דמוקרטיים. ראשי המדינה הם האחראיים למחדל המתמשך של הרס החינוך הממלכתי, ונתינת תקציבים לזרמי חינוך בדלניים (כן, גם חילוניים), כך שבעוד עשר שנים רוב מחזור הגיוס אינו בר גיוס, והוא ערבי וחרדי. הפוליטיקאים "החילונים" הפקירו ומפקירים את העתיד תמורת שרידות שלטונית זמנית, והם אינם נענשים כלל.
אך מה לנו להלין על הנבחרים, כשהבוחרים בהם מתחסדים לא פחות:
- רוב מצקצקי הלשון החילונים "המתנגדים" למתרחש בעמנואל כי "זה לא יהודי", נותנים בידיי החרדים, שידועים בגזענותם ובדלנותם, את מפתחות הזהות של יהדותם. הם נותנים מבחירה(!) רק לרבני הכת הזו את הזכות לקבוע מה היא יהדות, תחת החופה ובהליכי גיור. החטא ועונשו: נתתם מונופול בהגדרת יהדות למגזר פשטני, קיבלתם יהדות חולה וגזענית.
- גזענות כנגד מזרחיים היא נחלת כ-ל החברה, אבל קל להיטפל לגזענות החרדית - בשל היות החרדים מיעוט. הנגע הזה פושה גם בזרמי חינוך מתבדלים אחרים, ולא נמצא אחוז גבוה של מזרחיים גם שם. כך גם במערכת המשפט, המקפידה עכשיו ללמד דווקא חרדים פרק בשוויון, נמצא מזרחיים באחוז נמוך.
- הקריאה "אנטישמיות" כנגד ביקורת לגיטימית, היא פטנט כלל ישראלי מוכר ותדיר. כך היה לאחרונה בדחיית כל הביקורת הבינלאומית, גם המוצדקת, בפרשת המשט של הבריונים הטורקים. כשפרש משטרתי דורס מפגין חרדי, זה נראה אנטישמי ומזכיר פוגרומים. גם כל קריקטורה על חרדי דומה לעיתונות אנטישמית. מזכיר, כן... אך זו רק ביקורת לגיטימית על ציבור ישראלי חרדי, שגם הוא יודע לבקר באופן ארסי כמיטב הרכלנים.
מטיחים "אנטישמיות" כדי לנער את המבקרים, שייבהלו: "וואו... אנחנו נבלים", כדי לגרום לקובעי מדיניות שלא להיות חסרי-פשרות. זו מניפולציה נבזית ומכוערת, שגורמת לזילות האנטישמיות ולטשטוש שנאתה היוקדת. מעשה הישראלים כלפי חוץ, הוא מעשה החרדים כלפי פנים.
על החברה הישראלית להפסיק לעצום עיניים, ולהתחיל להתבונן במראה. היא תגלה בבבואתה את החרדים: חברה גזענית, חסרת-סובלנות, מתנשאת, היודעת להאשים את כו-לם, רק לא את עצמה.

הכותב הינו יהודי חילוני. ממייסדי אתר "טקסים" - שער עורכי הטקסים היהודים חילונים בישראל. עורך טקסי נישואין, לידה יהודים חילונים. מרצה ומנחה סדנאות ברוח יהודית חילונית.
תאריך:  20/06/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמנואל - בבואה כלל ישראלית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
העילית החילונית ממשיכה לפגוע ב
רודולף קסטנר  |  20/06/10 13:26
 
- "קיבלו 30% מעדות המזרח"
יאיר רוטקוביץ  |  20/06/10 20:36
 
- יה חתיחת צבוע....
י.ש  |  21/06/10 09:01
2
יאיר רוטקוביץ' - הפוסל במומו פ
*מישהו*  |  20/06/10 13:29
3
מה אתה רוצה
ע.ג4  |  20/06/10 13:54
4
אתה חושב יותר מדי
אותך ל"אם תרצו"  |  20/06/10 17:27
 
- חוזר אחריך (ובקצב!)
יאיר רוטקוביץ'  |  21/06/10 13:59
5
אוטו-רוטקוביץ'=כל מילה נוספת מ
קורןנאוה טבריה  |  21/06/10 03:59
 
- עד אליו הגעת כדי להשמיץ ?
יאיר רוטקוביץ  |  21/06/10 13:43
6
ילדיי לומדים גם עם בני מיעוטים
יאיר רוטקוביץ  |  21/06/10 13:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
אנחנו צריכים כאן מנהיג שינחה אותנו בימים קשים ולא רק ידאג לעצמו למיטה כפולה במטוס בנסיעות לחו"ל עם אשתו
מאיה בנבנישתי
עד מתי אנחנו הולכים להלך בין הפלסטינים כמו היו דני-דינים, רואים ואינם נראים? משום שכל עוד נהלך כך, עם מטפחת קשורה לעינינו, אני וגם אתם אחראים למציאות הזו
גורי גרוסמן
מה לנו כי נלין על אחינו החרדים, בעוד אנו החילונים יושבים נרפים אל מול מאבקי הענק שלהם?    אם לא נתפכח - כוחנו ייחלש
אמציה חן
אין מנוס מאימוץ המסקנה כי למרות השינויים שחלו בצה"ל מאז הקמתו - מתמיד הפיקוד הבכיר באדיקות לחשוב ולהגיב על-פי דפוסי ההנהגה והניהול של האבות המייסדים    יש לחייב את הממסד להסיט את החשיבה הלאומית בקשור לצה"ל מרכילות סתמית לחקר יסודי - על-מנת להביאו, ומיד, לרמת תפקוד אופטימלית
ראובן לייב
מסעדת "קיטון" התל אביבית מציעה לסועדיה תפריט עשיר של מעדנים מזרח-אירופיים לפי מסורת בית-אבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il