X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"איך אני נוהג?", שאלה אותי הפתקית המודבקת לאחוריו של רכב פרטי היה מספר לצלצל אליו את התשובה, אבל לא הספקתי לרשום אותו אילו הספקתי, הייתי משיב - "זוועה, אסון"
▪  ▪  ▪
התנהגות דורסנית [צילום: פלאש 90]

"איך אני נוהג?" שאלה אותי הפתקית המודבקת לאחוריו של רכב פרטי מסוג סובארו. הוא נראה נוצץ ,"ישר מהניילון", כהגדרת רכב חדש בלשון הציבור. היה מספר לצלצל אליו את התשובה, אבל לא הספקתי לרשום אותו. אילו הספקתי הייתי מצלצל ומשיב: "אתה נוהג זוועה. אתה נוהג אסון. מקומם של נהגים כמוך אינו על הכביש. אתה מסכן חיים. את חייך ואת חיי נהגים אחרים והולכי רגל".
נסעתי בכביש דו-מסלולי, במסלול ימני. המסלול השמאלי היה מסלולם של הבאים ממול. לבעל הסובארו היה אסור לעקוף אותי משמאל, מאחר שפס ההפרדה בין המסלולים היה פס רציף. אבל הבעיה לא הייתה באיסור לעקוף אלא באי יכולתו לבצע עקיפה, כי כל העת הגיחו רכבים מנגד.
כל נהג סביר, גם אם לא בהכרח זהיר, בר דעת, היה ממשיך בנסיעה סבירה, לא ממש אטית, ממתין לעקיפה או, לחלופין, נמנע ממנה – ככל שתנאי הכביש יתירו או יאסרו.
אלא שלא נהגנו הסובארו ימתין. אין לו זמן. דרכו אצה לו. מה יעשה? יעקוף. משמאל? אסור ואי-אפשר. מימין? אסור, אבל אפשר.
הנהג ירד לשוליים הימניים, הרחבים, ועקף - תחילה אותי ואחריי מכוניות נוספות – בדרך אל הפקק. איך אני יודע? כי נפגשנו בצוואר בקבוק של הכביש (לא יודע את מספרו) מצפון הארץ למרכזה.
כשמדברים על "הגורם האנושי" כגורם מספר אחת לתאונות הדרכים מתכוונים, מן הסתם, להתנהגות פראית, דורסנית, עבריינית, של נהגים כדוגמת (דוגמה רעה מאוד) הנהג העוקף מימין.
בנהיגתו חסרת הרסן, הכוחנית, האלימה, הוא הניח עוד תשתית לעוד תאונת דרכים, אשר אני הייתי עד לה, אף שאיש לא נפגע בה.
מה אפשר להגיד על נהג כזה? הוא לא אחד ולא יחיד. מן הסתם יש עוד כמוהו. מה אתם הייתם עושים אילו הייתם במקומי. נאנחים ופוטרים אותו, ואתכם, בלא-כלום? מרימים ידיים? משלימים? מדווחים? למי?
אילו צלצלתי למשטרה – האם מישהו היה עושה משהו עם דיווח "צמחוני" כזה, על נהג שעקף מימין?
האם נכון לעבור לסדר היום על עברה זו - זניחה? חמורה? – ולהשלים עם המצב הבלתי ניתן לשינוי, מצב שהמאפיין אותו היא נימת ההשלמה המרירה המובעת בקביעה המעציבה - "זה המצב"?
מחשבה בשולי כביש אחד, בנסיעה אחת, נוכח נהיגתו של נהג אחד, שעקף אותי יום אחד מימין.

תאריך:  27/06/2010   |   עודכן:  27/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיוקנו של נהג אסוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חמוד, אתה אשם. היית אמור לרדת
לשול ולתת לו   |  27/06/10 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
היא העומדת מאחורי החלטותיו המדיניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאישה הנערצת על נשיא המדינה שמעון פרס    קיפוד 28
אבי דוידוביץ
בפרק זה: על הנבצרות הזמנית ל-16 שעות של משה קצב בגלל טקס המינוי של נשיאת בית המשפט העליון    על ניסיונות ההדחה של הנשיא השמיני של מדינת-ישראל    על הנבצרות הזמנית שהסתיימה בהתפטרות ועל כל מה שביניהם    מאמר חמישי בסדרה
מיכל מנין
אם אנו רוצים שילדינו וילדי-ילדינו יתגייסו מחר לצה"ל, שבסופו של דבר הוא צבא העם, עלינו להציל את גלעד עכשיו
פרד כהן-קידר
הסלוגן השחוק של המראיינים אינו מזכה אוטומטית את אשמת העיתונות בכל נושא
עו"ד יוסי דר
הוא לא השכיל להבין לעומק, שבהליך בזיון ביהמ"ש אורבת לפתחו סכנה שביהמ"ש עצמו יפגע במעמדו השיפוטי ויהפוך צד להליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il