X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר מזמן נמאס לכולנו מפרסומות ברשת אשר עובדות באמצעות פיתוי בסגנון "כנסו כנסו" - מראים לך את יעל בר-זוהר - אתה לוחץ ומקבל את דליה איציק
▪  ▪  ▪
"גיחי גיחי" [צילום: יח"צ]

כמו דביר, גם אני לקוח של בנק המזרחי. כמו להרבה ישראלים אחרים, גם לי יש אייפון. כמו הרבה לקוחות מזרחי אחרים שיש להם אייפון, אני קצת מקנא בלקוחות של בנקים אחרים שנהנים מאפליקציה ייעודית המאפשרת להם לנהל את ענייני הבנק שלהם דרך המכשיר הסלולרי.
חשבתי אפילו לכתוב לבנק, ולספר לו שממש לא נעים לי לגלוש לאתר שלו, דרך האינטרנט שבנייד שלי, משום שללא אפליקציה מתאימה, אני לא מצליח לראות אפילו את עמלת השורה בלי זכוכית מגדלת.
בנקים אחרים בישראל השיקו ושידרגו לאחרונה את האפליקציות שלהם ואף דיווחו על כך בשער בת רבים. כנראה שמשהו בפרסומת של הבנקים המתחרים דרך לדביר על הרגל וזה לא היה נעים.
והנה, לאחרונה נכנסתי לאתר האינטרנט של הבנק, דרך המחשב במשרד כמובן - שהרי כאמור אייפון עדיין לא נקלט בלקסיקון של המזרחי, ושמחתי לגלות כי גם הבנק שלי השיק אפליקציה. בחדווה רבה לחצתי על הלחצן "להורדת האפליקציה" ואז גיליתי שהצליחו לעבוד עליי. לא - לא מדובר באפליקציה אלא בהסבר טכנולוגי פרימיטיבי - מדוע כלקוח של המזרחי אני לא זקוק לאפליקציה.
מעניין אם מחר ינסו להסביר לי שאני גם לא זקוק לאינטרנט. וכדי להיות מספיק ברור אחזור ואתאר: המסך נראה בדיוק כמו מסך הורדת אפליקציה לאייפון. האייקונים על גבי המסך מעוצבים בהתאם. רק אחרי לחיצה עליהם מסתבר כי בנק המזרחי מעדיף לספר ללקוחותיו למה הם לא צריכים אפליקציה, מאשר להעניק להם אותה.
אך מסתבר כי אין זו הפרסומת המניפולטיבית היחידה של הבנק שלי, הבוקר הזמין אותי הבנק שלי, שוב דרך אתר האינטרנט, להצטרף לשירות live שלו ולקבל מחשב נייד במתנה!! לחצתי על הכפתור המתאים, מסרתי פרטים, וכעבור פחות משלוש דקות חזר אליי נציג אשר הסביר לי כי המבצע הוא רק ללקוחות בעלי חשבונות רדומים שמעבירים לבנק משכורת. בפרסומת שליה לחצתי באתר - לא ראיתי מילה אחת על תנאי כזה.
אגב, כאשר אני לוחץ על הכפתור באתר, על-מנת שמשיהו יחזור אלי לצורך קבלת שירות - לא חוזרים אליי כל כך מהר, אם בכלל.
באחת ההזדמנויות חיכיתי 10 דקות על הקו של מוקד הטלפון של הבנק כאשר התקליט הכריז שמיקומי בתור הוא 1!! מספר הטלפון הישיר של הסניף שלי - לא מופיע על גבי מסמכי פתיחת החשבון. בשורה התחתונה, דביר ידידי, אני לוקח על עצמי את המשימה להזהיר או בלשון אחרת "להזהיר את דביר" אני רוצה שהבנק שלי ישרת אותי ולא יתחמן אותי, אני רוצה שהוא ייתן לי שירות טכנולוגי מתקדם ולא יספק לי הסברים מדוע אני לא זקוק לטכנולוגיה. עובדה, אני זקוק לה!
אני תמיד חושש שמי שמהנדס אותי במילים, יהנדס אותי אותי גם במספרים.
הרי כבר מזמן נמאס לכולנו מפרסומות ברשת אשר עובדות באמצעות פיתוי בסגנון "כנסו כנסו" - מראים לך את יעל בר זוהר - אתה לוחץ ומקבל את דליה איציק (אוהב אותה). בעולם הילדים, רגילים לראות שובב שמציב מכשול בפני חברו, וכאשר הקורבן חוטף את שקית המים העכורים על הראש והשובב מבסוט, הנפגע הרטוב מפטיר כלפיו משהו כמו "גיחי גיחי" ובמקור: גיחי גיחי - צחוק של פסיכי" אז גם אני מגחך על בנק המזרחי - יופי לכם! גיחי גיחי לכם! הצלחתם לעבוד עליי. אם לא הייתי צריך אפליקציה - לא הייתי לוחץ על הכפתור שמפעיל את המלכודת.
הבנק שלי משקיע בקמפיין ה"לא צריכים טכנולוגיה" כ-3.5 מיליון שקל, כולם יודעים שבסופו של דבר, גם אם באיחור ניכר, בנק המזרחי יהיה נגיש לאייפון. אם כך, לא עדיף היה להשקיע את הכסף בזירוז הפיתוח? נראה כאילו קמפיין זה נועד כדי לכסות על פיגורו היחסי של הבנק במירוץ החימוש הטכנולוגי.
לטעת המזרחי - בנקים אחרים משקיעים בטכנולוגיה על חשבון שירות. לטענתי בנק המזרחי משקיע בפרסומות על חשבון טכנולוגיה.
השירות של בנק המזרחי גרוע בדיוק כמו השירות של כל בנק אחר - לא פחות ולא יותר. הפרסומות של הבנק - עד לזו האחרונה - היו טובות מאוד, אך לא מחליפים בנק בגלל הערכה ליצירתיות של מפרסמים. אם מישהו חושב שלקוחות יצטרפו לבנק המזרחי רק בזכות מה שאין לו (אפליקציה) הוא טועה. אותי הבנק הצליח לאכזב בפרסומות מרגיזות המתבססות על שיקול דעת פרסומי לקוי. אני רוצה פתרונות ולא הסברים. אם לא אקבל אפליקציה - אעבור לבנק אחר ומהר ולא יכאב לי הלב כלל על הפסד "מגוון ערוצי התקשורת הישירה עם הבנק". אם הפרסומת תמשיך לזלזל בי - אעבור הרבה יותר מהר ואני מניח שאצליח לשכנע גם את דביר לעזוב. אפליקציה טובה ושיפור טכנולוגי מהיר - עשויים להחזיר את דביר.

הכותב הינו עו"ד - ראש הקליניקה לזכויות הצרכן בקריה האקדמית אונו.
תאריך:  07/07/2010   |   עודכן:  07/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דליה איציק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להזהיר את דביר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נהדר ולעניין. ניצור מינוס דביר
eric  |  7/07/10 21:43
2
יוני זו לא אפליקציה
ירון747  |  8/07/10 10:27
3
מעדיף מומחיות על טכנולוגיה
יוחנן בראון  |  8/07/10 10:58
4
נו באמת.
איילה זיסקינד  |  8/07/10 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איינאו פרדה סנבטו
האקדמאים עולי אתיופיה רכשו השכלה לא רלוונטית לשוק העבודה של ישראל    מי ירצה אותם במשרדים ממשלתיים?    עד שתופעת הגזענות תחלוף, עליהם ללמוד עבודה סוציאלית ולעזור לקהילתם
יעקב איציקוביץ
עסקת שליט - ניסיון העבר מלמדנו כי עשרות ישראלים נקטלו בעבר ע"י מחבלים ששוחררו בעסקות דומות קודמות    גם אתה יכול להיות "קורבן השלום" הבא
מתי שמואלוף וחברים
ההחלטה על ביטול הבנייה בחוף נמצאת בידי רה"מ בנימין נתניהו - הצטרפו לפנייה אליו
מנחם רהט
באחרונה גברו הדיבורים בשמאל ובימין ובקרב הפלשתינים על החלפת מדינת הלאום היהודית במדינה דו-לאומית    הניסיון הבינלאומי רב-השנים מוכיח שמדינות דו או רב-לאומיות קורסות תוך כדי מרחץ-דמים נורא
יוני בן-מנחם
מבחינת הערבים, הנשיא אובמה לא מילא את ההבטחות שהיו בנאום המפורסם שנשא בקהיר, הוא אכזב את הערבים ואת המוסלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il