כמו דביר, גם אני לקוח של בנק המזרחי. כמו להרבה ישראלים אחרים, גם לי יש אייפון. כמו הרבה לקוחות מזרחי אחרים שיש להם אייפון, אני קצת מקנא בלקוחות של בנקים אחרים שנהנים מאפליקציה ייעודית המאפשרת להם לנהל את ענייני הבנק שלהם דרך המכשיר הסלולרי.
חשבתי אפילו לכתוב לבנק, ולספר לו שממש לא נעים לי לגלוש לאתר שלו, דרך האינטרנט שבנייד שלי, משום שללא אפליקציה מתאימה, אני לא מצליח לראות אפילו את עמלת השורה בלי זכוכית מגדלת.
בנקים אחרים בישראל השיקו ושידרגו לאחרונה את האפליקציות שלהם ואף דיווחו על כך בשער בת רבים. כנראה שמשהו בפרסומת של הבנקים המתחרים דרך לדביר על הרגל וזה לא היה נעים.
והנה, לאחרונה נכנסתי לאתר האינטרנט של הבנק, דרך המחשב במשרד כמובן - שהרי כאמור אייפון עדיין לא נקלט בלקסיקון של המזרחי, ושמחתי לגלות כי גם הבנק שלי השיק אפליקציה. בחדווה רבה לחצתי על הלחצן "להורדת האפליקציה" ואז גיליתי שהצליחו לעבוד עליי. לא - לא מדובר באפליקציה אלא בהסבר טכנולוגי פרימיטיבי - מדוע כלקוח של המזרחי אני לא זקוק לאפליקציה.
מעניין אם מחר ינסו להסביר לי שאני גם לא זקוק לאינטרנט. וכדי להיות מספיק ברור אחזור ואתאר: המסך נראה בדיוק כמו מסך הורדת אפליקציה לאייפון. האייקונים על גבי המסך מעוצבים בהתאם. רק אחרי לחיצה עליהם מסתבר כי בנק המזרחי מעדיף לספר ללקוחותיו למה הם לא צריכים אפליקציה, מאשר להעניק להם אותה.
אך מסתבר כי אין זו הפרסומת המניפולטיבית היחידה של הבנק שלי, הבוקר הזמין אותי הבנק שלי, שוב דרך אתר האינטרנט, להצטרף לשירות live שלו ולקבל מחשב נייד במתנה!! לחצתי על הכפתור המתאים, מסרתי פרטים, וכעבור פחות משלוש דקות חזר אליי נציג אשר הסביר לי כי המבצע הוא רק ללקוחות בעלי חשבונות רדומים שמעבירים לבנק משכורת. בפרסומת שליה לחצתי באתר - לא ראיתי מילה אחת על תנאי כזה.
אגב, כאשר אני לוחץ על הכפתור באתר, על-מנת שמשיהו יחזור אלי לצורך קבלת שירות - לא חוזרים אליי כל כך מהר, אם בכלל.
באחת ההזדמנויות חיכיתי 10 דקות על הקו של מוקד הטלפון של הבנק כאשר התקליט הכריז שמיקומי בתור הוא 1!! מספר הטלפון הישיר של הסניף שלי - לא מופיע על גבי מסמכי פתיחת החשבון. בשורה התחתונה, דביר ידידי, אני לוקח על עצמי את המשימה להזהיר או בלשון אחרת "להזהיר את דביר" אני רוצה שהבנק שלי ישרת אותי ולא יתחמן אותי, אני רוצה שהוא ייתן לי שירות טכנולוגי מתקדם ולא יספק לי הסברים מדוע אני לא זקוק לטכנולוגיה. עובדה, אני זקוק לה!
אני תמיד חושש שמי שמהנדס אותי במילים, יהנדס אותי אותי גם במספרים.
הרי כבר מזמן נמאס לכולנו מפרסומות ברשת אשר עובדות באמצעות פיתוי בסגנון "כנסו כנסו" - מראים לך את יעל בר זוהר - אתה לוחץ ומקבל את
דליה איציק (אוהב אותה). בעולם הילדים, רגילים לראות שובב שמציב מכשול בפני חברו, וכאשר הקורבן חוטף את שקית המים העכורים על הראש והשובב מבסוט, הנפגע הרטוב מפטיר כלפיו משהו כמו "גיחי גיחי" ובמקור: גיחי גיחי - צחוק של פסיכי" אז גם אני מגחך על בנק המזרחי - יופי לכם! גיחי גיחי לכם! הצלחתם לעבוד עליי. אם לא הייתי צריך אפליקציה - לא הייתי לוחץ על הכפתור שמפעיל את המלכודת.
הבנק שלי משקיע בקמפיין ה"לא צריכים טכנולוגיה" כ-3.5 מיליון שקל, כולם יודעים שבסופו של דבר, גם אם באיחור ניכר, בנק המזרחי יהיה נגיש לאייפון. אם כך, לא עדיף היה להשקיע את הכסף בזירוז הפיתוח? נראה כאילו קמפיין זה נועד כדי לכסות על פיגורו היחסי של הבנק במירוץ החימוש הטכנולוגי.
לטעת המזרחי - בנקים אחרים משקיעים בטכנולוגיה על חשבון שירות. לטענתי בנק המזרחי משקיע בפרסומות על חשבון טכנולוגיה.
השירות של בנק המזרחי גרוע בדיוק כמו השירות של כל בנק אחר - לא פחות ולא יותר. הפרסומות של הבנק - עד לזו האחרונה - היו טובות מאוד, אך לא מחליפים בנק בגלל הערכה ליצירתיות של מפרסמים. אם מישהו חושב שלקוחות יצטרפו לבנק המזרחי רק בזכות מה שאין לו (אפליקציה) הוא טועה. אותי הבנק הצליח לאכזב בפרסומות מרגיזות המתבססות על שיקול דעת פרסומי לקוי. אני רוצה פתרונות ולא הסברים. אם לא אקבל אפליקציה - אעבור לבנק אחר ומהר ולא יכאב לי הלב כלל על הפסד "מגוון ערוצי התקשורת הישירה עם הבנק". אם הפרסומת תמשיך לזלזל בי - אעבור הרבה יותר מהר ואני מניח שאצליח לשכנע גם את דביר לעזוב. אפליקציה טובה ושיפור טכנולוגי מהיר - עשויים להחזיר את דביר.