X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקראת ישיבת הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה ביום ראשון הקרוב
▪  ▪  ▪
[צילום: שאול דישי]

אני נזכר בלימודי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה שלי באוניברסיטת תל אביב ומזהיר את עצמי; קשה להאמין שוועד מנהל של גוף חברתי כלשהו יתמסר בקלות וישנה משהו שכבר נמצא "בהילוך" ועם כיוון נסיעה בו הוא כבר נוסע ממילא. "למה להתאמץ?!", "למה לשבור את הראש?!" יישאלו עצמם חברי ההנהלה – "יחליטו הבוחרים מה שהם יחליטו – ובא לציון גואל".
אבל "לא" – לפעמים "החלטה שגויה" או "חוסר החלטה מתחייבת" מחלחלים עמוק יותר ועלולים להשפיע מאוד גם בהמשך הרחוק, על מהותו, תדמיתו הציבורית וחוזקו המוסרי של הארגון כולו.
אגב, אני כלל לא בטוח שההנהלה מוסמכת לאשר או לאשרר כ"חותמת גומי" את המצב הלקוי שנוצר ולהשאירו על-כנו. אני יותר מרגיש שכל עוד התקנון והכללים מחייבים שוויוניות ושקיפות - הסרטים המועמדים חייבים להיכלל באחת משתי הקטגוריות המתאימה להם, נקודה(.) בלי פסיק – וללא שיקול דעת שמפלה אותם לטובה בסיכויי הזכייה.
"המדריך למהפכה" הוא סרט מעניין וסרט טוב, אבל הוא סרט תיעודי לכל דבר ועניין. היותו "טוב" או "מעניין" לא משנה את מהותו הז'אנרית, ולא אמורה להקפיץ אותו לרובריקה אחרת של ההצבעה הדמוקרטית והחופשית של חברי האקדמיה.
בתחרות השנה מתמודדים בקטגוריה אחת 19 סרטים בדיוניים עלילתיים ב-14 קטגוריות מקצועיות של זכייה אפשרית. מאידך-גיסא בקטגוריה השנייה – התיעודית – מתמודדים 24 סרטים תיעודיים (ביניהם ארבעה או חמישה סרטים באורכו של "המדריך למהפכה") על פרס בודד ויחיד – אחד.
הכללתו של סרט תיעודי אחד בקטגוריה העלילתית שאיננה שייכת לו והוא לא שייך אליה, עלולה לשבש את ההצבעה ולעוות את תוצאות הבחירה בכל הקטגוריות: בשתיים הראשיות וב-14 המקצועיות-פרטניות.
לקראת החלטת ההנהלה ביום ראשון ניסחתי הצעה מעשית (והיא מצורפת כאן בהמשך) לפתרון הסוגייה, הוויכוח, והמשבר שהתחולל בעקבות הכללתו התמוהה של סרט תיעודי בקטגוריה בדיונית עלילתית. הכללתו של "האגס (התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים".
אני עדיין מקווה שלמרות ובגלל כל מה שכתבתי – השכל הישר יצליח לגבור על הליקויים והמצב יתוקן לטובת האקדמיה, לטובת היוצרים החברים בה, ולטובת הסרטים המתמודדים בה השנה – עצמם.

להלן המכתב עם ההצעה:
22.7.10
▪  ▪  ▪

לכב' מארק רוזנבאום – יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה,
לכב' גב' אילנה שרון – מנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
מאת שאול דישי – לקראת ישיבת ההנהלה ביום ראשון 25.7.10
חברים יקרים – שלום רב,
במידה שטענותיי שהועלו בכתב ויועלו במידת האפשר גם בעל-פה תתקבלנה, להלן הצעתי המעשית שתובא ברשותכם בפני הוועד המנהל של האקדמיה להסדרת ההצבעה בשלב ב' של "תחרות האקדמיה – 2010".
ההצעה
בין אם הסרט "המדריך למהפכה" עלה בשלב א' (שהסתיים ב-16 בחודש זה) לחמישיית הגמר ובין אם הוא לא עלה, ועל-מנת למנוע את המשך ההשפעה המתמטית של נוכחותו על הבחירה בסרט העלילתי הטוב ביותר – המועמד האפשרי או לא אפשרי בקטגוריית הסרט הזר בתחרות האמריקנית בשנה זו – יש להוציאו מרשימת המועמדים, בכל אחד מהמקצועות בהם הוא עלה כמועמד בחמישיות, ולהכניס במקומו בכל קטגוריה מקצועית את הסרט שהגיע למקום השישי בספירת הקולות.
על-מנת להיות הוגנים לגבי סיכוייו להתמודד כסרט תיעודי, אני מציע להוסיפו כמועמד נוסף (שישי במספר) לחמישיית הסרטים התיעודיים שנבחרו על-ידי חברי האקדמיה בשלב א'.
כמו-כן, אני גם מציע שהשנה (בגלל האירועים שחלו בהתנהלות ההצבעה) יחולקו שני פרסים בקטגוריה של הסרטים התיעודיים – פרס ראשון ופרס שני.
לא יזיק אם נתמרץ את היוצרים התיעודיים (שלמרבה האירוניה והצער הם מועמדים כולם ביחד לפרס אחד בלבד) ובכך נעלה את קרנו של הסרט התיעודי בישראל.
בכך, לדעתי, יישמרו הכללים התקינים המבדילים בין הסרטים המתאימים לאחת משתי הקטגוריות הקיימות בתחרות האקדמיה לקולנוע, ותימנע ההטיה הסטטיסטית-מתמטית הנובעת מהיות הסרט "המדריך למהפכה" מועדף לכאורה על פני כל סרט תיעודי אחר שנכלל בתחרות השנה, והוא מועמד אפשרי לכאורה ולמעשה בקטגוריה שאינה שלו ללא פחות מתשעה(!) פרסים בפוטנציה – כפי שהיה מפורט ורשום בטופס הריק של ההצבעה (שלב א').
בברכה ובכבוד רב,
שאול דישי, חבר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה

הכותב הוא צלם, תסריטאי, במאי ומפיק סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!).
תאריך:  23/07/2010   |   עודכן:  23/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים והצעה לפתרון סוגיית האגס והתפוחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק אגסים שמאלנים זוכים..
השגעון בהתאבדות  |  24/07/10 09:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
שאול דישי
שאלות לחכמי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, נבחריה ובוחריה, ולקברניטי פסטיבל הסרטים של ירושלים 2010 - עם הכללתו של סרט תיעודי ("המדריך למהפכה") במסגרת תחרותית של סרטים עלילתיים
שאול דישי
בעקבות ההבדל בין אַגָּס לבין תַּפּוחַ    שאלות לחכמי האקדמיה, לנבחריה ולבוחריה
שאול דישי
המשך (תיעודי!) של עלילותיו והרפתקאותיו (התיעודיות!) של האגס הבודד בארגז התפוחים
שאול דישי
ספיח לקול - במסגרת המשך עלילותיו התיעודיות של האגס (התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים
שאול דישי
לפני שאנחנו עוברים למחוזות הפיקציה והבדיון התעלולי – לפעמים לא מיותר ואפילו נחוץ להיות צודק
שאול דישי
פתגם לא-סיני עתיק אומר: "אם משהו לא בסדר – מישהו דאג לכך שהוא יהיה כזה"
שאול דישי
מכתב גלוי להנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
שאול דישי
עוד פרק מכונן בחשיפת הנרטיב הגלוי אל מול הנרטיב הסמוי בעלילות האגס(התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים
שאול דישי
יש תזוזה באקדמיה!!!    מסתמנת צלילה טובה ובדיקה תקנונית שוויונית בתוך מים עמוקים וגועשים במידה רבה
שאול דישי
הדגמה חיה ונושמת און-ליין ברשימה המצורפת – חומר השלמה בקורס למתקדמים בתולדות הז'אנר ופרשנויותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il