X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגוני הטרור נערכים לנסות ולטרפד את התהליך המדיני במידה ויתחדשו השיחות הישירות בין ישראל לרשות הפלשתינית ארגון החמאס מאותת כי לא יישב בשקט נוכח הוצאתו מהמשוואה המדינית וייתכן שממשלת נתניהו תעמוד בפני מבחנה הראשון בטיפול בטרור המתחדש מרצועת עזה
▪  ▪  ▪
מי אחראי ישירות? [צילום: AP]

עוד לא יבשה הדיו על החלטת ועדת המעקב של הליגה הערבית לתת "אור ירוק" לרשות הפלשתינית לחדש את המו"מ הישיר עם ישראל וכבר התחדשו פיגועי הטרור נגד מדינת ישראל לאחר זמן רב של שקט יחסי.
הפיגועים כללו ירי רקטות לעבר אילת מחצי האי סיני, ירי טיל גראד מעזה לעבר אשקלון וירי רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר הישובים בעוטף עזה.
לפיגועים אחראים ישירות ארגון אל קאיעדה ו"ועדות ההתנגדות העממית" אך ארגון החמאס, השולט ללא מיצרים ברצועה, העלים עין מן הירי ואין ספק שהדבר נעשה בידיעתו ובהסכמתו. בהיותו הכוח העיקרי השולט באופן רשמי ברצועה הוא נתפס בעיני ישראל כמי שאחראי לחידוש הפיגועים לכן ישראל הגיבה בהתאם ותקפה מטרות צבאיות של הארגון.
ארגון החמאס שומר על קור רוח וסופג את התגובה הישראלית. דובר הארגון בעזה, אסמעיל רדואן, אמר לאמצעי התקשורת הזרים כי ארגונו לא מעריך שישראל תפתח במתקפה כוללת על רצועת עזה בעקבות ההסלמה של הימים האחרונים. הוא האשים את ישראל בהסלמה האחרונה ונימק זאת ברצונה "לטרוף מחדש את הקלפים המדיניים באזור" בעקבות ההחלטה האחרונה של ועדת המעקב של הליגה הערבית.
בעוד החמאס שומר על קור רוח, הרשות הפלשתינית מודאגת מאוד מחידוש מעשי האלימות.
שעת ההכרעה מתקרבת לקראת חידוש המו"מ הישיר והרשות הפלשתינית לא רוצה בשום פיגוע טרור שעלול לשבש את השיחות ושייתן לבנימין נתניהו תירוצים להציב דרישות ביטחוניות גבוהות במשא-ומתן או להפסיק את השיחות בטענה כי אין לישראל שום פרטנר ראוי בצד הפלשתיני.
החשש ברשות הפלשתינית הוא שארגון החמאס ייתן "אור ירוק" לחידוש ירי הרקטות מהרצועה לעבר ישראל או יחדש את פיגועי ההתאבדות נגד ישראל. הנחת העבודה ברשות הפלשתינית היא כי ארגון החמאס משרת אינטרסים אזוריים של אירן ולא אינטרסים פלשתינים ולכן אירן היא זו שתרוויח בראש ובראשונה מחידוש הפיגועים נגד ישראל.
להערכת גורמים בכירים ברשות הפלשתינית, חידוש הפיגועים נגד ישראל יחלץ אותה ממצוקתה בזירה הבינלאומית וייתן לה תירוץ לשוב ולהתחמק מהסכמי אוסלו ומהמחויבויות שלה. ארגון החמאס איננו מסתיר את מורת רוחו והתנגדות להחלטה האחרונה של ועדת המעקב של הליגה הערבית לתת "אור ירוק" לחידוש המשא-ומתן הישר עם ישראל.
הארגון נמצא במצוקה...
שלוש שנים חלפו מאז השתלטותו בהפיכה צבאית על הרצועה, המצור היבשתי, הימי והאווירי עליה נמשך, הקהילייה הבינלאומית ממשיכה להחרים אותו ועכשיו עומדים להוציא אותו מהמשחק עם החידוש הצפוי של המשא-ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלשתינית.
למרות חולשתה של הרשות הפלשתינית, אש"ף עדיין נחשב כנציג הרשמי של העם הפלשתיני הנושא ונותן בשמו והוא זוכה להכרה ישראלית, הכרה ערבית והכרה בינלאומית.
יש באפשרותו של ארגון החמאס, שהינו הגדול בארגוני האופוזיציה הפלשתינית, את האפשרות להתנגד באופן בלתי אלים ודמוקרטי למשא-ומתן המדיני, במידה ויתחדש, באמצעות פיוס עם ארגון הפת"ח על בסיס טיוטת הפיוס המצרית.
חתימה על מסמך הפיוס המצרי תביא להקמת ממשלה משותפת - "ממשלת פיוס לאומי" - והחמאס ייטול חלק בתהליך קבלת ההחלטות והמשא-ומתן עם ישראל. כך יוכל לנסות ולטרפד את המשא-ומתן "מתוך המגרש" ולא מחוצה לו. אולם הוא איננו מעוניין בכך.
ארגון החמאס מהמר על ההקצנה האזורית, הוא חלק מ"ציר הרשע" בראשותה של אירן הסבור כי מעמדה וכוחה של ארצות הברית נחלשו באזור וכי גם קיצה של ישראל קרב ובא. הוא איננו מעוניין בחזרה לחיק הלאומיות הערבית. הוא חלק מתנועת "האחים המוסלמים" שתמיד פעלה להפיל את המשטרים הערבים המתונים במזרח התיכון.
המשחק של החמאס עדיין איננו ברור...
בינתיים הוא מאותת כי לא יישב בשקט אם יתחדש המשא-ומתן הישיר בין הרשות הפלשתינית לבין ישראל. ייתכן שהוא ממתין להוראות מאירן. רק בשבועות הקרובים נדע לאן פניו של ארגון החמאס לאחר שיתבררו גם כוונותיו האמיתיות של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס.
על הפרק אפשרות של חידוש "מלחמת ההתשה" נגד ישראל באמצעות "טפטוף" יומי של ירי רקטות לעבר יישובי הדרום או אפילו חידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל אם תתקבל החלטה אסטרטגית של הנהגת החמאס כי יש לעצור את המו"מ הישיר בכל מחיר.
ישראל צריכה להיערך מבחינה צבאית לכל האפשרויות. חידוש התהליך המדיני פירושו גם חידוש אפשרי של הפיגועים מצד "ארגוני הסירוב" נגד ישראל. זה יהיה גם מבחנה הראשון של ממשלת נתניהו בטיפול בטרור המתחדש מרצועת עזה. אסור לה לחזור על הטעויות של שממשלות הקודמות ולאפשר את חזרתו של "משטר הפחד" ליישובי הדרום. היא צריכה לעצור את הסכנה בעודה באיבה. אסור שתכבול את ידיה כבר מעכשיו.
ימים יגידו.

תאריך:  03/08/2010   |   עודכן:  03/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמצי ארגוני הטרור לטרפד את התהליך המדיני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אנו בשלים להיכנס למוזאון השעוה
אחמד טלנסקי  |  3/08/10 14:43
2
לפי הכותרת אני מבין ש-
אליק א.  |  3/08/10 17:51
3
שיחות עם הפלשתינים - אשליה
בן צבי  |  3/08/10 18:09
4
החמס הוא האחראי וצריך לשלם
אליהו חיים  |  3/08/10 18:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
הרומן "זה הדברים" אינו רומן עדתי המתיישר עם פוליטיקת ה"קיפוח" המזרחית, אלא רומן ישראלי אנושי ומרגש על יחסים בין אם ובנה
פסח רויטמן
רצח רפיק אל-חרירי: אם יפורסמו שמות אנשי חיזבאללה כנאשמים, לא ייתן הארגון לאסור את אנשיו ולהעמידם לדין    התוצאה תהיה התערערות המצב הפוליטי בלבנון
דודו אלהרר
שריד: "לא מגרשים ילדים שנולדו וגדלו כאן". את הדברים אמר על גירוש ילדי העובדים הזרים, אך לא על גירוש ילדי גוש קטיף
רפי מן
ההדלפה הסיטונאית של מסמכים צבאיים סודיים על-ידי האתר ויקיליקס היא תגובה הולמת לאופן המניפולטיבי שבו הממשל האמריקני מנסה לשלוט בסיקור התקשורתי של מלחמות
עו"ד אברהם פכטר
גם אנשים שפויים יכולים לבצע מעשים מזעזעים, המתפרשים אצל אדם סביר כבלתי שפויים    מיהו חולה נפש? מי קובע את שאלת שפיותו של אדם? מה הן ההגנות המשפטיות העומדות לחולה נפש בעת ביצוע המעשה או בעת העמדתו לדין?    על שפיות ואי-שפיות בימים טרופים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il