X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיהו גבר דור שלישי? אוהד אזרחי נותן סימנים שלושת שלבי הגבריות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כל כך הרבה תכונות נשגבות מזוהות עם הנשיות. תכונות כמו יכולת הכלה, הכרה בכוחה של הדרך ולא רק במטרה, הקשבה, רגישות, תמיכה, יכולת ביטוי רגשי, אינטימיות.
אם כך, מהו גבר? האם הגבר מפותח פחות מבחינה רוחנית וקיים רק לצורך רבייה או הגנה בלבד? זה לא סביר! חייבת להיות מהות רוחנית גברית עליונה. חייבת להיות מתנה רוחנית שדווקא הגבריות מביאה לעולם, ולא הנשיות. אבל מה היא אותה מתנה?
לאחר חיפוש נרחב שערכתי בנושא, גיליתי כי ניתן לזהות שלושה שלבים עיקריים בהתפתחות הגבר:
1. השלב המאצ'ואיסטי: בשלב הראשון הגבר הוא "מאצ'ו" טיפוסי ואטום, לפי כל הסטריאוטיפים השחוקים. יש לכך סיבות ביולוגיות שונות. הן גורמות לגבר להיות מנותק מרגשותיו, בלתי רגיש לאחרים וממוקד בצורך להשיג מטרות ולכבוש אותן. המטרות הללו יכולות להיות ארצות, נשים או פסגות כלכליות. זה לא ממש משנה.
2. שלב הגילוי הפנימי: בשלב השני, המפותח יותר, הגבר מתחיל לסלוד מהמצ'ואיזם האטום ולומד להתחבר פנימה. בשלב זה הגבר לומד להתחבר לרגשותיו, להיות רגיש וספונטאני, מבין ותומך ולא תחרותי. הוא מגלה את עולמו הפנימי: הוא מגלה שמותר לו לבכות בסרטים רומנטיים, להחליף חיתולים לילד וגם לקחת חופשת לידה. הוא מתחבר לכאן ולעכשיו, מתעניין בפסיכולוגיה ולומד לזרום. הגבריות המצ'ואיסטית נראית לו טיפשית, עד שהוא די בוש בהיותו גבר. כשאומרים לו "אתה מתנהג כמו גבר", הוא רואה בכך אות קלון.
3. גבר דור 3: בשלב זה הגבר מתעורר מחדש לעצמו. הוא מתעורר לחשוב על מטרת חייו העמוקה ביותר, המטרה שלשמה הוא נמצא כאן בעולם. הוא משתמש ברגישות ובעדינות אותן רכש בשלב השני ובאמצעותן הוא מפלס דרך, באופן שלא פוגע בעולם ובסביבה. הוא חודר אל העולם ואל האישה, ופותח אותם לרווחה, תוך שהוא מעניק כבוד רב להופעה של הנשיות, ואף מעריץ אותה ככוח. יש לו האומץ להביא חידוש מרענן לכל סיטואציה, והוא מסוגל לראות את האישה שלו באמת, ולעומק: לדעת מתי להקשיב לה ולהבין את מצוקתה, ומתי נכון להניף אותה באוויר, לסתום את פיה בנשיקה אוהבת, ולקחת אותה למקום אחר, בו "דברים שרואים משם לא רואים מכאן". הגבר של השלב הזה הוא לוחם, כמו הגבר של השלב הראשון, אבל הוא לוחם של אהבה. הוא מבין שהוא נמצא פה בעולם כדי לעשותו מקום טוב יותר, ולהרבות בו חופש ואהבה. הוא משתמש ביכולות אותן רכש בשלב השני כדי לדעת כיצד להנהיג כל סיטואציה ברגישות ובנחישות לקראת הטוב ביותר. בשלב זה, הגברים מקרינים עוצמה ואומץ על סביבתם מבלי לאבד רגישות, כנות, אותנטיות וג'נטלמניות.
גברים שעוברים לשלב השלישי הופכים להיות למתנה אמיתית לעולם ולנשים שבחייהם. בעבודתי בתחום זכיתי ללוות לא מעט גברים בתהליכים אלו, ולהיות עד לשינויים המבורכים שחלו בחייהם, ולקבל לפעמים גם מכתבי תודה מנשותיהם, שפתאום קיבלו "גבר גבר" במיטה ובחיים. כזה שנשאר גם עדין וגם רגיש ושידע לסחוף אותן בסערה.

תאריך:  15/08/2010   |   עודכן:  15/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבר דור 3?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שלבי הגבר
דרור23  |  17/08/10 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל לביב
המסקנה ממקרה פרלמן היא כי קרוב לוודאי שהרוב המוחלט של העצורים והאסירים הערבים מורשעים בגלל שבית המשפט מפלה בין יהודים-מתנחלים לערבים    כאשר החשוד הוא ערבי פלסטיני, שום שופט יהודי לא נוהג כפי שנהג בית המשפט בתיק של חיים פרלמן
איתן קלינסקי
שר הפנים גילה שהפיליפינית, שמנקה ישבנו של זקן יהודי, פשעה בכך שהיא נתנה ביטוי למאוויים אנושיים של אהבה ותשוקה והביאה ילד לאוויר העולם
עמוס מוקדי
איזה תפקיד ממלאות או צריכות למלא הדתות בסכסוך? אני מרשה לעצמי לצאת מתוך הנחה, שאם הדת החזקה תנצח, בסופו של דבר, יגבר האסלאם על היהדות, ולו בשל יתרונו המספרי האדיר
שאול דישי
תזכורת לקול – לפני ששוכחים: "המדריך למהפכה" = סרט תיעודי(!) לקול דבר ועניין
איתמר לוין
כאילו לא די בכך שפוליטיקאים ויחצ"נים בוחשים במינוי הרמטכ"ל, כעת גם חלק מגופי התקשורת מנסים להתערב    מה פתאום אלוף בצה"ל מיוצג על-ידי עו"ד קלגסבלד    כיצד עיתונאי בודק מסמך המגיע לידיך וכיצד הוא מציג אותו לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il