X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי הסיבה האמיתית לחששם של אי אלו אנשים באקדמיה מפני מה שהם רואים כ"גול עצמי", שיעניק לגיטימציה לחרם עולמי שזה זמן רב מונף כחרב מעל ראשיהם-הם? כי בשורה התחתונה, ההבדל בין ה"שטחים" שאת החזקתם הם מגנים, לבין "ישראל פרופר" שבקיומה הם תלויים, הוא הרבה יותר טכני וחסר משמעות מכפי שהיו רוצים שנזכור
▪  ▪  ▪
אין הבדל בין מה שנכבש ב-48' לבין מה שנכבש ב-67'
האמנם חרם הוא באמת מעשה פסול ואסור כעיקרון? לדוגמה, החרם הבינלאומי על משטר האפרטהייד בדרום אפריקה נתפס כיום בעולם כצעד ראוי ויעיל שהקדים את יישום הדמוקרטיה בחלק זה של העולם. כפי שהסביר אריסטו, כלי אינו מוסרי או בלתי מוסרי כשלעצמו. השימוש בו והמטרה שלשמה הוא ננקט הם הראויים לציון ערכי.

מסתבר שחרם האמנים על התיאטרון החדש בהתנחלות אריאל, יוזמה המונעת מטעמים פוליטיים-מצפוניים, עורר תרעומת בין השאר דווקא אצל אנשי שמאל מובהקים, שבוודאי אינם נופלים מן המחרימים במידת עוינותם למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בלשון ההמעטה.
ובאופן מעודן הרבה פחות ניסח זאת פרופסור יוסי בן-ארצי, הרקטור היוצא של אוניברסיטת חיפה, וממייסדי "שלום עכשיו": "גם אני סבור שההתנחלויות הן מקור כל הרע בישראל", הרגיע את מי שלרגע הרהר אחרת. "עם זאת ישנם אקדמאים שחיים ב'בית זכוכית', ובשנים האחרונות הם זורקים אבנים ומנפצים את הבסיס לקיומם". רוצה לומר, קיים חשש שחרם תרבותי על אריאל, שנתמך על-ידי האקדמיה, יצדיק ויכשיר חרם תרבותי-אקדמאי של מדינת ישראל, ממנו ייפגעו בראש ובראשונה המחרימים עצמם. החרם הוא צעד כוחני שסותר קיום דיאלוג ולכן הוא עקרונית פסול, ואם ינקטו בו, לא יוכלו להתלונן כשיינקט נגדם.
אך האמנם חרם הוא באמת מעשה פסול ואסור כעיקרון? החרם הבינלאומי על משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, נציין דוגמה יחידה, נתפס כיום בעולם כצעד ראוי ויעיל שהקדים את יישום הדמוקרטיה בחלק זה של העולם. כפי שהסביר לנו אריסטו בחיבורו על "הרטוריקה", כלי אינו מוסרי או בלתי מוסרי כשלעצמו. השימוש שנעשה בו והמטרה שלשמה הוא ננקט הם שראויים לציון ערכי כזה או אחר. והשימוש בכלי - במקרה הזה בחרם תרבותי, אקדמי או כלכלי - למטרה מסוימת, אין בו בהכרח מתן היתר והכשר להשתמש בו לכל מטרה שהיא.
מהי אם כן הסיבה האמיתית לחששם של אי אלו אנשים באקדמיה מפני מה שהם רואים כ"גול עצמי", שיעניק לגיטימציה לחרם עולמי שזה זמן רב מונף כחרב מעל ראשיהם-הם? משום שבשורה התחתונה, ההבדל בין ה"שטחים" שאת החזקתם הם מגנים, לבין "ישראל פרופר" שבקיומה הם תלויים, הוא הרבה יותר טכני וחסר משמעות מכפי שהיו רוצים שנזכור. משום שאם אריאל אינה לגיטימית, אז לכל הפחות מבחינה מוסרית-אינטואיטיבית, קשה למצוא הצדקה לכפר-סבא. משום שאם אריאל היא נטע זר בנוף של "הגדה" ("הפלשתינים מכנים אותה אצבע בעין", כאבנו להתבשר מעל דפי ידיעות אחרונות), אז ודאי שישראל כולה היא גוף זר ופולשני בלב המזרח התיכון. משום שאין באמת הבדל מוסרי בין מה שנכבש ב-48' ולבין מה שנכבש ב-67'.
משום שאם אכן קיים עם פלשתיני שזוהי ארצו, אז אין לנו זכות - נהיה אומללים ונרדפים, והומאנים וידידותיים ככל שנהיה - לכפות עליהם אפילו חלוקה "נדיבה" של ארצם, ומוטב שנסתלק חזרה לגולה. ואם מי שאימצו לאחרונה את הזהות הפלשתינית אינם אלא ערבים, שאינם באמת זקוקים, ובוודאי אינם ראויים, לריבונות בארץ זו, ואנו יהודים בני יהודים שזהו כור מחצבתנו ומולדתנו הקטנה והיחידה, אז תביעתנו לכל חלקי הארץ אינה מתכופפת בפני שום שיקולים "היסטוריים", "מוסריים" או "לאומיים" שמנגד.
אכן, אזהרה נבונה מפי פרופסור בן-ארצי באשר לזריקת אבנים בבית זכוכית: אל תחרימו בקולי קולות את המתנחלים; בעיני רבים מעמיתיכם בעולם, שלא ניחנו בכישרונכם לחוסר עקביות ולפלפולים משפטיים, גם אתם מתנחלים וכובשים.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  10/09/2010   |   עודכן:  12/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתנחלים מגוש דן
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
עד היום מכנים הערבים את ישראל
"האדמות הכבושות"  |  10/09/10 19:43
2
זיהוי המטרות יהיה קל
בומרנג עם כתובת  |  10/09/10 23:24
3
ותור על יו"ש כמוהו כאובדן הארץ ל"ת
דניאל סבלדי  |  10/09/10 23:48
4
הסיבה האמיתית, הם לא יהודים
נבו  |  11/09/10 01:44
 
- למחוק את נבו הכוזרי הגיזען ל"ת
סרגיי אברג'יל  |  11/09/10 11:23
 
- בבתי הסוהר:גנבים,רוצחים,מפגרים
נבו,ראה אותם ...  |  11/09/10 16:23
 
- נבו הוא שתול פלשתיני עם מימון ל"ת
אירנ שאיננו יהודי  |  12/09/10 16:25
5
דין אריאל א י נ ו כדין ת"א!
ישע זה לא כאן!  |  11/09/10 07:17
 
- הכרה
דנור  |  11/09/10 11:12
 
- לא סיבה לטיהור אתני של יו"ש
אחד העמך  |  11/09/10 15:57
 
- אתה חולם טועה ומטעה - ארה"ב
לא מכירה בירושלים  |  25/09/10 21:23
6
מתנחלי שיח מוניס צריכים לדאוג
מקס פאואר   |  11/09/10 08:47
7
זו הנקודה וחבל ששלום עכשיו ושא
עין צופיה  |  11/09/10 11:18
8
ססמה חדשה:"אומנים תומכי טרור"! ל"ת
dodel  |  11/09/10 14:44
9
מאמר נוקב-האמת כואבת
דודי1981  |  11/09/10 15:35
 
- דיברי הגיון למעט נסיגה חד
צדדית  |  11/09/10 16:35
10
דני בן-ישי אתה לא הבנת כלום
זקן  |  12/09/10 15:26
11
תומכת ב"עין צופיה" - ועוד -
אורה הכפולה  |  12/09/10 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
שבוע לפני כינוס פסגת שרם א-שיח' לא נמצא עדיין פתרון למחלוקת העמוקה בין ישראל לרשות הפלשתינית בנושא המשך הבניה בהתנחלויות    ברשות הפלשתינית מעריכים כי השיחות הישירות יקלעו למשבר כבר בתחילתן ודורשים שממשל אובמה יפעיל לחץ על ישראל להאריך את תוקף החלטת הקפאת הבניה בהתנחלויות בעוד כמה חודשים
אלון דהן
רוב מוחלט של התנועות הפמיניסטיות בארץ רואות עצמן חלק מרכזי במאבק למען הערבים    לפי הנרטיב הפמיניסטי הציונות, כתנועה "כובשת" ולפיכך גברית, חדרה אל תוך הפסטורליות הנקבית הלבנטינית, ובאקט ניאו-קולוניאליסטי גברי ואלים שאפה לתקן עוול מוסרי אחד על-ידי גרימת עוול מוסרי אחר
יהודה דרורי
היה כבר מי שאמר שכל זמן שמדברים יותר, יורים פחות... אבל המציאות מוכיחה שכלבים נובחים גם נושכים לפעמים (נזכור שתי אינתיפאדות...)
אלכס נחומסון
החירבוש העלוב הזה ב"וואלה" ועצם החרם של "בכירי התיאטרון" על אריאל בצירוף ההסברים המצפוניים והמוסרניים של חותמיו הם הביטוי המובהק למצבם הנפשי הקשה
אחיקם ביתן
כתבה שעושה "שירות דב" לאולמרט בהזכירה לנו עובדה שכמעט נשכחה מרובנו: איך במקרה ומבלי שנתכוון לכך הפך להיות ראש ממשלה    רק במקלחת גילה אולמרט כי הוא למעשה מישהו אחר - ממש ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד
רשימות נוספות
חשבונפש בע"מ  /  שרית ילוב
פליטים תחילה  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
להקים את חיל הדיבור  /  עמוס גורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il