אז מי נמצא בפרטים, אלוהים או השטן? השטן כנראה, כי האלוהים נמצא בעמוד ענני הכללים הרמים אבל בעמוד האש הזרה המלחכת בארץ הולכים הפרטים ושורפים את התקווה, ושמו של השטן הוא העדר התקווה.
מדברים עליה היום. וטוב שמדברים, כי עם כל הסיבות הרבות לפקפק בשלום יש סיבה אחת טובה להאמין בו. זה השלום עצמו. אמת, איננו מכירים אותו. הוא לא חלק מהוויית חיינו. מאז עמדנו על דעתנו לא זכינו אנחנו בני הדור שבארץ ישראל לחיות יום אחד של שלום. איך הוא נראה? מה תואר פניו? איך נושמים אותו בריאות שהתרגלו לאוויר המחניק של איבה וחשש מפני התפרצותה הזדונית במרכולים ובאוטובוסים ובגבעות המסולעת של הארץ שכולה גבול ואין לה גבולות. האם יש לחמצן של ימי שלום טעם אחר מן החמצן שמשאיר בדרכי הנשימה שרידי ריחו הנורא של הדם? מה זה? זה וודאי לא חלום. זה כנראה איזה סך כל יום יומי מורגל בקטנות בו משכימים אנשים ונשים בבוקר לצאת לעמל יומם בלי להעלות על הדעת כי על כל צעד מאיים אורב ושומר מאבטח, זה לגדל ילדים על תוחלת של חולין שאינה מתגוננת ועל תקוות בהן הקדושה כובשת מכוח צווי החיים החותרים אל הנעלה ולא מכוח המתים התובעים לכפר על מה שהקריבו בנפשו של קרבן חדש מדי יום. זה כנראה סיפור של אחווה בין שונים העומד על וויתור מפייס בו זוכה כל צד בקופה כולה על-אף שחילקו אותה ביניהם. זה תדיר החף מכל ידיעה כי הוא נדיר ויקר המציאות ותמול שלשום לא העלה איש על הדעת כי הוא בכלל אפשרי. זה כנראה משהו פשוט עד למאוד מאוד גם בכללים וגם בפרטים, וטוב שמדברים בו בסביבותינו, כי אולי אולי עוד יבא גם אם לא יאמרו על ההרים מה יפו רגלי המבשר.
|
הספקנים הם יהירים. הניסיון מלמד כי הם צדקו תמיד יותר מן המאמינים. גם עכשיו הם מתנבאים בחוצות, ישראלים בחוצות ישראל וערביים בחוצות ערב, כי אין לתהליך או לשיחות או לתיווך האמריקני, היינו הך, כל סיכוי, ומה שהיה הוא שיהיה גרוע יותר, כי שלום לא יכול לצאת משיחות שלום, כי שיחות שלום הן על פרטים ועל פרטים כשהם הם סדר היום אי-אפשר לעולם להסכים.
אני אומר ספקנים אך הלוואי והיו רק ספקנים. נח להם ונח ולסולחיהם לראות בהם ספקנים. הם לכל היותר ספקנים באשר לשלום הנבואי היפה כל כך לדקלום ולציטוט אבל הם כופרים בשלום שבפרטים כי הם כואבים, בשלום שבמפות כי הן סרבניות, בשלום שגבולות כי גבולות מגבילים, בשלום שבהכרה הדדית בזכויות ובזהויות כי זכויות וזהויות נבנים ממתחים, ואוי לנו מן המנבאים כי כל המשנה ידו על התחתונה כי נבואות, אם מנבאים אותם תכופות, נוטות להגשים את עצמן. ואז נעמוד גם אנחנו גם הפלשתינים חמושים בפסימיות מכודנת, מנוכרים מן העולם, ומי יודע כמה זמן יעבור עד שניעף מעמוד כך מול אופקים נמוגים והפרטים יקומו עלינו ונאלץ אם נרצה ואם לאו לבחור אם להודות כי הביסו אותנו או לגייס את שאריות כוחנו כדי לנסות במאוחר לגבור עליהם. איזה בזבוז נורא של תוחלת.
|
על השלום והפלסטינאי המצוי
|
|
גם לפלסטינאי המצוי יש סיבות טובות ומרובות להטיל ספק בשלום. גם הוא לא מתנגד לו התנגדות עקרונית. הוא אינו עולה בצריחי המסגדים ומכריז בקול גדול כי השלום כשלעצמו הוא איום על האיסלאם ועל האחים לאמונה הפלשתינים. גם הוא לא שולח נציגים לבירות העולם בשם העוינות העירומה לשלום כמושג. גם בקרבו כולם בעד שלום כאיזה מטרה אלוהית נשגבה, כמשאת נפש נבואית שהאל ממרומיו נטע בלבבות כל בני האדם בחלד וכל הבעיה לאלה מהם שיש להם בעיה היא בפרטים הקטנים, כגון ירושלים, כגון חוק השבות, כגון הזכות להפוך את לימודי הנכבה נוסח חמאס ללימודי ליבה, כגון היהודים עצמם, פרטים. בגדול, כפי שאומרים אחיהם בני ישראל בעברית החדשה והמתחדשת, רעיון השלום נטוע עמוק בליבם ובלב המאמינים עד שדתם עצמה נושאת שם שלום, אבל להסתעפויות המדיניות, הנובעות מן האמונה הנטועה בלב, למשמעויות הפוליטיות החברתיות התרבותיות אין אחיזה באזור בו אין לדידם לאיש זולתם דריסת רגל אלא אם כן הוא מקבל על עצמו את עליונות האל ומוחמד נביאו. פרט קטן.
|
|
|
תאריך:
|
15/09/2010
|
|
|
עודכן:
|
15/09/2010
|
על שלום של כללים ושלום של פרטים |
|
1 |
|
|
מר מאיר הנכבד, הפרטים הקטנים עליהם אתה מדבר הם לדידך "פרטים בעלמא" אולם ענייני "גבולות התנחלויות וזכות אבות" הם לב הסיכסוך והיסוד של הסיכסוך הישראלי-ערבי.
זלזולך בפרטים הללו הוא לב הבעיה!!
קח דוגמא מהערבים-הם לעולם לא יתפשרו ולא יסכימו להתפשר על גבולות,שיבה וזכות על האדמה, אותם "פריטים זניחים" לכאורה שאתה כה מזלזל בהם.
ולכן הם הערבים מנצחים אותנו בקרב על ההסברה והתודעה העולמית!!
אנשים מסוגך הפכו לנרפים וחלשים, איבדתם את האמונה בצדקת הדרך, ולכן מצבינו בעולם כה גרוע.
כאשר אינך מאמין בצדקת הדרך, כאשר אתה כמדינה מוחל על כבודך, גם אחרים לא יכבדו אותך ולא יאמינו בצדקתך.
חד וחלק!
אתה באמת חושב שאחרי שנסיים את "הכיבוש" הערבים יניחו לנו והעולם יכיר בנו יותר?
צר לי לאכזב אותך אך העולם האנטישמי והצבוע ימשיך לשנוא ולגנות את ישראל |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אריה פרי |
|
|
2 |
|
|
מר מאיר הנכבד, הפרטים הקטנים עליהם אתה מדבר הם לדידך "פרטים בעלמא" אולם ענייני "גבולות התנחלויות וזכות אבות" הם לב הסיכסוך והיסוד של הסיכסוך הישראלי-ערבי.
זלזולך בפרטים הללו הוא לב הבעיה!!
קח דוגמא מהערבים-הם לעולם לא יתפשרו ולא יסכימו להתפשר על גבולות,שיבה וזכות על האדמה, אותם "פריטים זניחים" לכאורה שאתה כה מזלזל בהם.
ולכן הם הערבים מנצחים אותנו בקרב על ההסברה והתודעה העולמית!!
אנשים מסוגך הפכו לנרפים וחלשים, איבדתם את האמונה בצדקת הדרך, ולכן מצבינו בעולם כה גרוע.
כאשר אינך מאמין בצדקת הדרך, כאשר אתה כמדינה מוחל על כבודך, גם אחרים לא יכבדו אותך ולא יאמינו בצדקתך.
חד וחלק!
אתה באמת חושב שאחרי שנסיים את "הכיבוש" הערבים יניחו לנו והעולם יכיר בנו יותר?
צר לי לאכזב אותך אך גם לאחר סיום "הכיבוש" העולם האנטישמי והצבוע ימשיך לשנוא ולגנות את ישראל.
הערבים ימשיכו לשנוא ולהילחם בנו, והסמולנים ימשיכו להאשים את עצמם בכך!!
תסמונת יהודית ידועה.
כאשר היטלר עלה לשלטון ותקף את היהודים באו "יהודי החצר" ואמרו לו "בוא נעזור לך להילחם באותם "יהודים בוגדניים", ובכן מה עשה היטלר?
אמר ליועציו "קחו אותם למחנות עבודה והשמדה" הוא הבין כי אי אפשר לסמוך על "הנאמנות" של היהודים הללו אשר לא יכולים להיות נאמנים אפילו לבני עמם!!
מזכיר לך יהודים במדינת ישראל בתקופתינו?
גמר חתימה טובה והרבה הרבה חומר למחשבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אריה פרי |
|
|
אברהם בן-עזרא
אמריקה שגתה בבחירת הנשיא ברק חוסיין אובמה, כי מדובר בנשיא שלילי, דבר שהוכח בהדרגה עם ההרפיה מאירן המתגרענת מתחת לאף, ועם ה"לחץ" הבלתי סביר שמפעיל חוסיין על מדינת ישראל, למען תנקוט בוויתורים לטובת כנופיות הטרור "המתונות" ולרעת עצמה, עד כדי הפעלת הקפאת הבנייה אם כי לא ממש בפועל, אך הכוונה ברורה
|
|
|
|
|
|
אריה אבנרי
שישה מחבריי הקרובים הסתלקו לעולמם השנה - העיתונאי בנשמה, איש החזון, רודף השלום, הלוחם ללא חת, האיש מאחורי הקלעים ואפילו אוהב החיים דברים לזכרם
|
|
|
|
|
|
צבי גלברד
זו חוכמה קטנה לארח אותם ליום אחד ואחר-כך לזרוק אותם לשכונות הערים כמו דרום תל אביב או אשדוד
|
|
|
|
|
|
ציפורה בראבי
הכעס והטינה פוגעים בעיקר בנו, לכן חשוב לסלוח ולעבור הלאה לחיינו המלאים עניינים חשובים אחרים ממידת החסידות לסלוח גם למי שלא התנצל בפנינו
|
|
|
|
|
|
שאול דישי
מה שהתחיל כפרולוג מסתיים באפילוג בלתי-גמור, שכן הסאגה הזאת - נוכחות האגס (התיעודי!) בתוך ארגז התפוחים העלילתיים - כל-כך מכעיסה שעוד יהיו לה מוטציות קוֹליות מרעישות – אם לא במהלך השידור ב-21 בחודש זה ב"ערוץ אחד", אז מאוחר יותר בתוך הבית שלנו פנימה
|
|
|