שלום (ל)רב.
הנה עומדים להם החגים בפתח ומציעים לנו שלל ארוחות משמינות ושני צומות לאיזון הנפש והגוף. כמי שכבר עמד בראש הוועדה לקביעת מועד הזזת שעון הקיץ או החורף (להזכירכם, הצעתי להנהיג שעון קיץ בכל ימות השנה פרט לשבוע של יום כיפור), ויודע גם מה קורה עם הצעות שכאלו (הן מועברות למחלקה לבחינת רעיונות המונה מנהל, מזכירה נהג והוצאות כיבוד).
אז כמי שהחליט כבר, ברצוני להגיש בפני הוועדה את המלצתי לפזר את החגים בצורה יותר מרווחת על פני השנה. מאחר שמכתב זה ידון רק אחרי החגים כמו כל דבר אחר במדינה, אשמח כי לפחות נרגיש בשינוי לפני החגים בשנה הבאה שנת תשע"ב (באזור תשעה באב).
את ראש השנה וכיפור אומנם הייתי משאיר במועדם, אך את חג הסוכות למשל, הייתי דוחה לכמה ימים. אי-אפשר ככה מיד אחרי הצום להתחיל במשימה לתפוס תור בקופה של הסופר. עוד ריח הבמבה של הילדים שבאו עם ההורים בבוקר כיפור באפינו, וכבר צריך לרוץ לקנות לולב. אולי עדיף לחזור לשגרה ולאיזה שבוע עבודה ואז לצאת לסוכות.
או למשל את חג שמחת תורה בהחלט הייתי מזיז בשבוע, ככה שיפסיקו לקרוא לו כולם סוכות ב'. אין כזה דבר סוכות א' וסוכות ב', יש סוכות ויש שמחת תורה. אז אולי אם נזיז בכמה ימים זה היה מסתדר סוף כל סוף. זה גם ידחה את מועד "אחרי החגים" לאחרי חנוכה. מה רע לא לעבוד רבעון שלם?
את תענית אסתר הייתי מפריד מיום פורים עצמו כי אין דבר נוראי יתואר מפיצוצי נפצים ושאר חומרי חבלה באוזני מי שעדיין בצום. זה נותן משמעות אחרת ל"פיצוץ של צום.
לסיכום, הייתי מבקש מחברי הוועדה לזמן אותי להשמיע את טענותיי ישירות בפניכם (סיפרו לי שהבורקס שלכם הוא אחד מהמומלצים).
את המלצותיי אני מעביר בזאת אליכם לעדכונכם.
נ.ב
אשמח אם תוכלו לפרסם את כתובתכם, מספר הטלפון שלכם ובכלל אם מישהו ראה אתכם לאחרונה.
מהשיחה האחרונה שענו לי אצלכם אמרה לי המנקה שאתם בחו"ל.