X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: עדי כספי/שאול דישי]
איך קרה שברגמן הקטן אכל אותה בגדול?! סאגת האגס והתפוחים - פרק מס' 30 הקדמה קצרה + סיפור קצר שיש בו גם זובור אישי וגם השפלה קבוצתית
▪  ▪  ▪

סרט כמו "הדקדוק הפנימי" של הבמאי ניר ברגמן שאחז ב-12 מועמדויות אחרי הספירה של שלב א' - הגיע לגמר של שלב ב' עם אפס פרסים וא/נשים עדיין חושבים שלא היה כאן שיבוש של "באג 2010" כפי שפורט והוסבר ב-30 פוסטים, מאמרים מורחבים וחלקי-מאמרים מתומצתים.
מסקנה גורפת – שדורשת עדיין הסבר של מומחים לסטטיסטיקה – היא שאין קשר סינכרוני-חיובי בין שלב א' לשלב ב' בהצבעה של חברי האקדמיה גם כשמדובר באותו מאגר כולל של מצביעים.
על פני הדברים זה מנוגד לכל היגיון – שהרי שלב א' הוא בעצם האבא הסטטיסטי של כל המדגמים הסטטיסטיים, לא?!
מסתבר שהבחירה של חברי האקדמיה היא תמיד מתוך הפירות ששמים להם בקערה או בצלחת, בלי סנטימנטים למה שהיה קודם – אפילו אם זה היה רק לפני רגע קט ובאותה מסגרת של תחרות.
האם זה יכול להיות?!
סרט עלילתי שבלט ללא עוררין בשלב הראשון – כשהיה מדובר ב-18 מועמדים עלילתיים – לא בלט בכלל ונעלם לגמרי (לחלוטין!) כשהיה כבר מדובר רק בארבעה כאלה + אחד "תיעודי".
הייתכן?!
ואם אני טועה – אז האופציה השנייה היא זוּ שלהלן, תבחרוּ!

בשנים הבאות

הרבה עבודה – הרבה "ניכוש עשבים" והבהרות נחוצים בשנים הבאות.
א/נשים ואפילו מועמדים בולטים לזכייה בפרסים לא האמינו או לא רצו להאמין בדבריי שנוסחו בקפידה רבה – שתי וערב בוקר ולילה. לכל סרט שנוכח "כלול" או "לא כלול" במועמדים, יש השפעה דרסטית ובלתי ניתנת למניעה או טשטוש על הזהות הסופית של הסרט הזוכה.
כך בקטגוריה העלילתית וכך בזו – התיעודית.

מעשייה אורבאנית פיקטיבית אבל קולנועית
דוקו-דרמה תיעודית בשידור עלילתי מושהה
▪  ▪  ▪

ב-13:06 קיבלתי לבלוג שלי את התגובה הבאה: "דישי יקירי, אל תדאג, קוזאשווילי לא יזכה אחרי שכיסח את הממסד הקולנועי בארץ, על דן וולמן פסחו, את בוזגלו מנדים, וערן ריקליס כבר נחשב בעיניהם מיושן. את הפרס הם יתנו לברגמן, בצדק או שלא בצדק, הוא יקיר הממסד היום".
לא ייחסתי לתוכן ההודעה הרבה חשיבות ועניתי כהרגלי מה שעניתי.
ב-17:40 באמצע התוכנית של רפי רשף, התנעתי את מנוע המכונית והתחלתי את העלייה לירושלים. ברגל ימין לחצתי על דוושת הבנזין, ביד שמאל אחזתי קלות בהגה והאזנתי לשידורים של אקטואליה פֵּרִיפֵרְיָלִיִת ביומן גל"צ.
כשהייתי בערך בקו שמקביל לאולפנים של גלובוס בנווה-אילן, קצת לפני העליות של שורש – הטלפון צלצל. לחצתי באצבע אחת על המקש השמאלי הירוק והנמכתי בשתי אצבעות את שידורי הרדיו – "ברגמן לקח בגדול". אמר לי הקול שבהתחלה עוד לא זיהיתי, למרות שזה היה קולה החם והמוכר של החברה הכי-טובה של אשתי ראובנה קליגר, דיילת הקרקע הראשית בחברת התעופה הלאומית של חוף השנהב המזרחית – "על מה אתה מדברת, ראובנה? מי אמר לך את זה?!" שאלתי מופתע – "הוא לקח את כל הקופה, שבעה פרסים, כולל פרס הסרט ופרס הבמאי", היא הרעימה בקולה. "את בטוחה?!", ניסיתי להקשות עליה ואולי קצת לערער את ביטחונה העצמי. "100 אחוז, יקירי", היא אמרה - "...המקור שלי אמין ביותר ולא מזייף, הוא לא הִטעה אותי אף-פעם עד היום" היא הוסיפה בענייניות מודגשת וחתמה את השיחה במילים המוכרות והרגילות שלה: "הַיי בּוּבִּי, ד"ש לאילנה, אני חייבת לסיים – יש לי עשרות לקוחות מול הקאונטר – ערב חג, אתה יודע?!".
"מה אני יודע?!", "ממתי יש לנו תיירות לחוף השנהב?!" – שאלתי את עצמי, זה ממש, אבל ממש לא היה ידוע לי.
הייתי המום מהאינפורמציה המרוכזת והחד-משמעית שהונחתה עליי, אם יכול הייתי לבצע פניית פרסה, הייתי חוזר מיידית באותו-הרגע לאזור שפלת החוף - "מה יש לי להמשיך להתקדם לכיוונו של טקס שתוצאותיו העתידיות נשפכו עליי זה עתה בצורה כל כך גורפת וגסה?!", "לְמָה כבר נשאר עכשיו לצפות?!" – לבדיחות העבשות והמעייפות שמישהו כתב ל"אקי (יצחקי) אבני"?!
הכביש (מספר 1) לא מאפשר בנקודה הזאת שום פניית פרסה, מקסימום פנייה ימינה לנווה-חמד, מוצא עילית, או מבשרת ציון; מן הון להון – בעודי מעכל את ה"תוצאות" הרועמות – כבר נמצאתי בירידות שליד בית-זית והמכונית נסעה כאילו מעצמה לכיוון האולם המהודר של "תיאטרון ירושלים" בשכונת "רחביה" - בו עתיד היה הטקס להתקיים.
"נא לשבת, אנחנו רוצים להתחיל...", אמר מנהל הבמה והוסיף בקנטור קליל: "...המעטפות כבר אצלי ביד", תוך כדי כך שהוא מנפנף בהן. המעטפות, המעטפות הסגורות עם התוצאות ה"סמויות".
מוזיקה, תופים, כינורות – הערב מתחיל. רוזינה קמבוס, מיכאל מושונוב, נח סטולמן, עמי טיר, מאור קשת, מיה דגן, אדיר מילר, זאב רווח, ערן ריקליס, אבי בללי, שלומי אלדר (נעדר!), ו... "הסרט הזוכה" – אף אחד מהם לא של ניר ברגמן! כבר כשלא נשארו שבעה פרסים שעוד לא חולקו, הבנתי: מישהו הוטעה, טעה וְהִטְעָה בגדול את החברה הכי-הטובה של אשתי, ראובנה קליגר שצלצלה אליי – או שיותר או פחות עדיף וגרוע – הרי אנחנו בתחומי הבדיה הקולנועית כאן – "מישהו החליף (חס-וחלילה!) את התכולה והתוכן של כל המעטפות שמנהל הבמה החזיק בידו ונפנף בהן אל מול הקהל".
בעולם פיקטיבי של "לא היה ולא נברא" מישהו דאג לפוסט-הנדסה-גנטית ול"רפרשינג" של כל המצגת. "האם זה יכול להיות?!", "היעלה על הדעת שכך יהיה או היה?!" – אני לא מאמין בזה, קשה לי להאמין בדבר שכזה, אבל לֵך ואל תבנה מדינה על ספקולציות של קונספירציות – "אנחנו בהנהלה, לא יודעים את התוצאות לפני הטקס", "אנחנו לא מציצים לתוך המעטפות", "המעטפות בכלל אטומות ומודבקות בצורה הרמטית", "אנחנו נותנים למונים של הקולות את 'הכבוד' שהם יבחרו את התוצאה הנכונה לכל מעטפה", "אנחנו סומכים על האינטליגנציה של חברי האקדמיה שהם יכבדו ויקבלו כל תוצאה", "העיקר מבחינתנו – שהטקס יתחיל בזמן וישודר בצורה מכובדת ותקינה גם אם מדובר השנה בערוץ 1".
עד כאן – אגדה אורבאנית פיקטיבית, עד כאן חתולים שבעים ושמנת חמוצה.
[כל קשר בין מה שנכתב כאן לבין דברים שקרו או לא קרו באמת הוא מקרי ובדיוני בהחלט. הקול פרי דמיונו הפרוע של הכותב המחבר מילים למשפטים של סיפור. תודה!]

הכותב הוא צלם, משורר, תסריטאי, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!)
תאריך:  24/09/2010   |   עודכן:  01/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי רשף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האגדה לבית פוסיקאט והשמנת החמוצה"
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
פנייות פרסה בכביש 1 לירושלים
יעקב גרוס  |  24/09/10 15:29
 
- חומוס ופול ירוק לא באים לי טוב
שבולת שגיא  |  25/09/10 15:45
 
- אני אופטימי במבט לאחור...
יעקב גרוס  |  25/09/10 15:57
 
- כדאי (רצוי) לקרוא תגובה מס' 6
מיי נפקא מינה  |  29/09/10 19:03
2
Dear Shaul
Sima Va'aknin  |  25/09/10 10:01
 
- לגבי פחדנותם של המועמדים.
בוש ונכלם  |  25/09/10 16:54
3
פרחים, תודה ותודותי.
שאול דישי  |  25/09/10 16:04
 
- סיני זקן - לא זה שלכם.
קלונימוס פלוס  |  30/09/10 17:52
4
RASHLANUT POSHA'AT
Jim  |  26/09/10 07:00
5
Do the right thing
Morris Jepetto  |  26/09/10 09:58
6
דברים בשם כותבם
שלומי אלדר  |  29/09/10 18:54
 
- קרן 1/חת של אור בחושך הגדול
ט.א. - עורכת  |  30/09/10 04:41
7
מה מעצבן ומרגיז את בוזגלו חיים
י. בינרט - NRG  |  29/09/10 19:47
8
דברים בשם אומרם 2 -"זוהי סדום"
אבי אביבי  |  4/10/10 17:26
9
תזכורת מזוקקת מזוככת למי ששכח.
נרו גיסנו (רמזור)  |  17/10/10 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מועצת זכויות האדם פרסמה את הדוח שלה על המשט דווקא בחג הסוכות - בדיוק כשם שהנאצים נהגו להטיל את גזירותיהם בחגי ישראל
דודי זילברשלג
האבות מעמנואל מובלים למאסר
ראובן ריבלין
ההתערערות המדינית והרצח בבית-חג"י
יעקב אריאל
שנה של המשך תהליך חיובי
אלכס נחומסון
המועצה לזכויות האדם של האו"ם בפעילותה העקבית העוינת את ישראל, מצהירה למעשה כי ישראל היא מדינה סוג ב', נטולת הזכות להגן על תושביה, וכי האזרח הישראלי אינו שווה זכויות ביחס לשאר אזרחי העולם    כל שיתוף פעולה עם מועצה זו הוא חסר-תועלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il