X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתברר שנשיא אירן הוא אשף התעמולה, מניפולאטור ממדרגה ראשונה ובמאי שהוליווד לא הייתה מתביישת בו
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד מותח גבולות [צילום: AP]

יש בו, באחמדינג'אד תעוזה, עקשנות ותובנות תקשורתיות אותן הוא מתעל כאמן כלפי העולם כולו, וודאי כלפי ישראל. ביקורו בלבנון הפך להיות לעוד הפקת ענק של שנאה יוקדת ורטוריקה מקאברית, נאומים שנועדו לשטוף את מוחם של מאמיניו הפנאטיים ולסחוף אותם אל מחוזות התקווה רק מתוך ייאוש. לדאבון הלב, העולם אינו לומד את לקחי העבר הקרוב והרחוק, כולל ישראל, ונותן לאיש זה במה נוחה וחופשית להטיף את משנתו הזדונית. כך הסיקור של ביקוריו באו"ם, כך גם הביקור האחרון שלו בלבנון.
מומחים לאירן יודעים לספר את כל המזימות שהוא רוקם, מהלכיו המדיניים ותוכניותיו הצבאיות המפלצתיות. נשאלת השאלה, האם באמת האיש הנלוז הזה, בעל תפיסת עולם שכל מהותה הרס והרג, רציונאלי מאוד לפי שיטתו, מוכיח באמצעות מהלכיו עוצמה אדירה כפי שמנסים לייחס לו? ננסה להשיב לשאלה מסובכת זו באמצעות ניתוח המצב הגיאופוליטי באזור תוך ניסיון לבחון את ההתנהגות של מדינות העולם.
למרות כל השבחים המורעפים על חיזבאללה, הרי שהארגון נמצא במצב עדין ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה. נכון שהוא איננו מפסיק את הצטיידותו בנשק יותר ויותר מתוחכם, בונה בונקרים ומפלס את דרכו חזרה אל גדר הגבול עם ישראל, אך גם נסראללה יודע שסאגת מלחמת לבנון השנייה עלולה, מבחינתו, להיות חד - פעמית. נסראללה יודע זאת היטב, לכן מהלכיו כלפי ישראל בהשוואה למה שהיה לפני 2006, שונים לחלוטין. הסטטוס קוו הזה עלול להישבר כל רגע בגלל סיבות שונות, אך אם נסראללה איננו טיפש גמור, והוא לא כזה, הוא יודע שמלחמה נוספת עם ישראל היא מבחינת סיכון עצום.
מאידך, חיזבאללה יודע שמסקנות הוועדה הבודקת את רצח חרירי לא תיטיב עמו. החשש שלו שמא הפלגים השונים בלבנון יתקוממו נגדו הוא חשש מבוסס. כדי להפחיד את אותם פלגים, הנשיא האירני הגיע לביקור בלבנון, מבחינת ה"סנדק" המטיל אימה. חיזבאללה המהווה חיל חלוץ מול ישראל אך לא פחות מכך כלפי לבנון כולה, זקוק ל"זריקת עידוד" מהבוס הגדול. נסראללה מודע היטב לסכנות העורבות לו לא רק מישראל אלא מתוך לבנון פנימה. גם תפקידה של סוריה איננו כה נהיר. יש המשייכים את סוריה באופן אוטומטי ל"ציר הרשע".
עד היום, אסד לא עשה טעויות יותר מידי גדולות כלפי ישראל. אין ודאות גם שאסד יהיה מוכן לפעול לפי הפקודות של מחמוד אחמדינג'אד אם אלה יסכנו את סוריה או את כיסאו.
הערכה מפוקחת היא שלא יפעל. אין זה אומר שישראל פטורה מלהתכונן למערכה כלפי סוריה בתקווה שהיא לא תפרוץ ואכן אסד יפעל בצורה רציונאלית לחלוטין כפי שעשה עד עתה.
התרברבותו של אחמדינג'אד, נאומיו וביקוריו בדרום לבנון אינם מצביעים, לעניות דעתי, על ביטחון עצמי רב. אלה שיטות של רודנים פחדנים המרגישים שהקרקע בוערת מתחת לרגליהם. ההיסטוריה מלאה בדמויות מסוגו של הליצן מאירן. על-אף ההרס וההרג הרב, מנהיגים מסוגו של אחמדינג'אד מצאו את מקומם הראוי.
הידיעות על המתרחש באירן אינן רבות ומהימנות. יחד עם זאת, נדמה שהאופוזיציה באירן אינה שוקטת על שמריה. גם בתוכנית הגרעין האירני ישנם ככל הנראה, עיכובים משמעותיים. התקררות היחסים בין אירן לבין רוסיה איננה מקרית. אין לדעת מה צופן העתיד, אך לעת עתה, אירן איננה מעצמה גרעינית. ארה"ב ומדינות אירופה, על-אף הביקורת הקטלנית של ישראל כלפיהן, ומדינות ערב מודעות היטב לסכנה של הפיכת אירן למדינה בעלת יכול צבאית- גרעינית. עובדה זו אמורה להפיח תקווה שבסופו של תהליך, אירן לא תממש את זממה.
בולמוס השידורים המסקרים את ביקור נשיא אירן בלבנון יותר תחושות בישראל שמא הסכנה הקיומית היא מעבר לדלת. ולא היא. הביקור, כפי שניטען לעיל, יש לו מטרות תעמולתיות ותו לא. אסור להיתפס לתרגילים הללו ולפול לתוך מרה שחורה. אין צורך להפחיד את הציבור ולהלחיצו אחמדינג'אד איננו עומד לצאת למסע רגלי לעבר ישראל ולכבוש אותה. אפילו האבן שנטען שהוא יזרוק אל עבר גבול ישראל איננה יותר מאשר סמל לייאושו וחששותיו.
למרות הנאמר לעיל, בהחלט אחמדינג'אד הוא בר מוות. אין להתעלם ממזימותיו וכל הגורמים האמונים על בטחון המדינה חייבים לפקוח עין היטב לכל תנועותיו ומעשיו. אסור שנהייה מופתעים. רק לפני שבוע ימים ציינו את ההפתעה ההיא מ-73'. אסור שיקרה שוב.

רק רודנים מתקבלים בתשואות כאלו [צילום: AP]
תאריך:  15/10/2010   |   עודכן:  17/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב נופלים אל תוך מלכודת התעמולה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מצבור של זיבולי שכל נבובים! ל"ת
גםגקך  |  16/10/10 18:24
2
מומחה לכלום !דוקטור לשום דבר! ל"ת
dodel  |  16/10/10 18:39
 
- טיפול
צ'לו   |  16/10/10 19:35
3
גרפומן חולני שמטרידמנוחת השבת  ל"ת
isadora  |  16/10/10 20:39
 
- סכיזופרני
צ'לו  |  16/10/10 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם אלטלף
נישואין וחתונה הם בדרך כלל התחלה חדשה    לבניית תא משפחתי חדש יש גם היבטים כלכליים משמעותיים, המקבלים ביטוי בהשקעה משותפת של המשאבים האישיים שלהם ובצבירת רכוש משותף
אברהם הללי
פרשת לך לך מהווה הצעד הראשון לקיומנו כעם ישראל, בציווי פשוט שציוה אלהים על אברהם אבינו, כל-כך פשוט, אבל כל-כך חשוב, לכן חשוב גם להבין את בסיסה של הפרשה
סיגל שפיץ טולדנו, נפתלי זיגרט
מה הארגון שלנו צריך, אם חס וחלילה יתרחש "אסון" או מצב חירום כלשהו במשרדי החברה, ועלינו לקבל החלטות על סדרי עדיפויות ומשאבים?
עו"ד אהוד גולן
שנת הלימודים האקדמית נפתחה    עשרות אלפי סטודנטים עדיין מחפשים דירה בה יוכלו להניח את הראש בתום יום לימודים ארוך    10 נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת רגע לפני החתימה על החוזה
אברהם (פריצי) פריד
אורז הלבנון. הרב שלנו מניו-יורק. 3 שנות מויאל. ינשוף המורשעים. המחדל של השב"כ. מנהיגי העבודה הקטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il