X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת בדיקה מטעם הרב הראשי היא 'קבורה' ואקורד סיום למפעל הגיור הממלכתי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נושא הגיור יקר בעיניי, ומכיוון ש'נפל דבר בישראל' בימים אלו בסוגייה זו, אני נדרש לנושא. אקדים ואומר, ידיעותיי ב'פרשה' מבוססות אומנם על התקשורת, אבל הן מבוססות... ובכן, לפני ימים אחדים החליטה מועצת הרבנות הראשית לישראל "למנות ועדת בדיקה, אשר תבחן את הליכי ההכשרה והגיור הן במערך הגיור הממלכתי האזרחי והן במערך הגיור בצה"ל". בעיניי זו תהא 'ועדת קבורה' למפעל הגיור הממלכתי בישראל, על-פי התסריט דלהלן העוקב אחר גלגולי כדור השלג בפרשה זו שנסחף למגרש התקשורתי והח"כים הקולניים:
מערכה א' - זוטות פרוצדורה
  • סוד גלוי הוא שחלק מהציבור החרדי מתנגד לגיור הממלכתי, האזרחי והצה"לי כאחד. יש רושמי נישואין ממגזר זה המסרבים לרשום גיורות לנישואין בחצריהם ובטירותם. לכן עמותת 'עתים' עתרה לבג"צ בשם גיורת צה"לית שסירבו לרושמה.
  • פרקליטת-מדינה מתוחכמת, שדרשה לגונן על רושמי הנישואין, פלטה הערת-אגב שהגיור הצבאי 'נחות לעומת האזרחי'. כוונתה הייתה במישור הפרוצדוראלי, כפי שנחפזה להסביר בעצמה; בתקנות הגיור (מתשס"ו) נאמר שלאחר החלטת בית הדין לגייר "נציג מערך הגיור שהוסמך על-ידי הרב הראשי יאשר בחתימתו כי הושלמו כל ההליכים". משום מה, התיקים הצבאיים אינם מובאים לפני הנציג. זו כל ה'נחיתות' לעומת הנוהל בבתי הדין האזרחיים. ניתן לתקנה בהינף יד שהרי דבר אין לה עם תקפות הלכתית.
  • התקשורת פשפשה ומצאה שדייני ההרכבים הצבאיים לא קיבלו מינוי, וכביכול לחסר זה יש נפקות-של-תקפות. אך לא לכך התכוונה ה'משוררת'-הפרקליטה, שהרי גם דייני הגיור האזרחי לא קיבלו מינוי! כשייסדתי את מינהל הגיור בתשנ"ו הנחתי על שולחנו של הראשון לציון דאז, הרב בקשי-דורון, רשימה של כ-25 רבנים מומלצים והם שובצו על-ידי להרכבים עד היום הזה. כעבור מספר שנים הרכיב הרב הצבאי הראשי, ישראל וייס, שניים-שלושה הרכבי גיור. בראשם הוצבו דייני גיור אזרחיים מוסמכים ובצידם רבנים צבאיים מכהנים ובדימוס, והכל בידיעת הראשון לציון. ה'נחיתות' הצבאית בנקודה זו אפסית.
מערכה ב' - תקשורת ועסקונה
  • מה עשו התקשורת ועסקנים קופצניים? התנפלו על הפרקליטה ושמו בפיה כאילו היא רומזת לפגם הלכתי בתוקפם של אלפי הגיורים בצה"ל. והבלון הכזבי הופרח לבלי השב.
  • ח"כים זריזים מיהרו לגנות ולאיים פוליטית; דעתנים כתבו מאמרי-בוץ ועיתונאים ו'עסקנים למען' חיממו אווירה מלחמתית. במקום לדאוג בשקט להשוואה פרוצדוראלית מוחלטת בין המערכת האזרחית והצבאית נופחה חזית מתלהמת נוספת במאבקי הגיור, מן האגפים החילוני והחרדי.
  • ברחוב החרדי עטו על שעת כושר לנגח את הגיור הצה"לי, שנוא נפשם, מבחינת רמתו ההלכתית. הם מיקדו את אישם וחיציהם כלפיו והשתלבו במצג השווא כאילו זה מה שנטען בבג"צ. התקשורת החילונית קנתה את הסיפור שזה הנושא, והעבירה את הכדור למגרשו של הראשל"צ, הרב עמאר, כדי שיעמוד בשער, יהדוף ויכשיר בשער בת-רבים את הגיור הצה"לי. בזירה ה'ליטאית' מיחזרו עד מהרה כרוז תוקפני כלפיו, ותסמונת 'התאוצה התקשורתית השלילית' הוכחה בעליל.
מערכה ג' - גול עצמי
  • הראשל"צ, שנלחץ בתנועת מלקחיים, העביר את הכדור למועצת הרבנות הראשית, וסירב להוציא את האוויר מן הכדור המתגלגל. מסביבתו נמסר לתקשורת שהוא כועס על אי-העברת 'חוק הגיור' בכנסת (שיזם ח"כ דוד רותם) בעקבות לחצי הרפורמים ששיחקו נפגעים, ועוד כמה נאורים בישראל (כולל משכילים חובשי כיפה).
  • מועצת הרבנות, כצפוי, גילגלה את הכדור לנבחרת חדשה, 'ועדת חמישה', שהעפילה לליגה האזרחית: "לבחון את הליכי ההכשרה והגיור הן במערך הגיור הממלכתי האזרחי והן במערך הגיור בצה"ל". שימו לב להסתעפות ה'כדור' גם ל'מערך האזרחי' וגם ל'הליכי ההכשרה' (אולפני הגיור, תוצרת 'ועדת נאמן').
  • הסוף ידוע: אי-ודאות מתמשכת; התמעטות פניות לגיור; החלטות מכבידות (במקרה הטוב) ושנויות במחלוקת; התמעטות פניות לגיור; רעש תקשורתי בעקבות; התמעטות פניות לגיור; משיכת כתף של הראשל"צ המופקד על הגיור; התמעטות וכו'; משיכת כתף של הרב הראשי לצה"ל; התמעטות וכו'; קבלת 'חוק רותם' בכנסת על תקן 'מושיע' - אך לא יהיה כבר את מי.
באחת; הגיור הממלכתי נבנה על כתפו האישית של הרב הראשי האחראי (בקשי-דורון, לאו ועמאר). העברתו למועצת הרה"ר היא אקורד הסיום לכל המפעל.

תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  29/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם  שלמה משה עמאר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיורות צה"ל - תסריט ב-3 מערכות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב שנכנעים לקיצונים מזיקים ל"ת
צבי גלברד  |  29/10/10 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יאיר בנימיני
לוקסמבורג הנהיגה ב-2008 משטר מס מקל במיוחד לחברות עם הכנסות מקניין רוחני    החקיקה החדשה מהווה תמריץ מס בלתי מבוטל לחברות אלו, שכן היא פוטרת 80% מהכנסה הנובעת מניצול הזכויות בקניין זה
נרי אבנרי
במבחן התוצאה, הרעיון של אולמרט לתקציב דו-שנתי התברר כרעיון מוצלח    בידיעות אחרונות (2.9.10) קראנו שראשי ערים פנו בבקשה לשר האוצר לגבש הצעת חוק שתאפשר להם, גם להם, להגיש תקציב לשנתיים
יוסי שחר
15 שנה לקח עד שמישהו מה"חבורה" יכתוב את זה שחור על גבי לבן: "במותו ציווה רבין לשמאל את הבכיינות"
יוסף עמי
השימוש המסחרי במידע כדי להאדיר את שמו של המדליף המבקש לממש את מטרתו האסטרטגית ולהתקדם בחיים, דומה להתמכרות לסמים. ככל שהמשתמש מרבה לצרוך את הסם, כך הוא הופך למכור חסר-שליטה המתאווה לעוד
דניאל גיגי
המפלגה משתמשת בחלק ממנהיגיה שמזוהים עם עשייה חברתית כמגן האנושי למנהיגים בממשלה שזנחו את האידיאולוגיה    על קריסת העבודה לאור תמיכת חבריה בתקציב המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il