X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו שלא יעלה על הדעת שלא לאפשר למפגיני השמאל - יהודים כערבים - להפגין בכל מקום ואתר, כך לא יעלה על הדעת שלא לאפשר למפגיני הימין להפגין בכל מקום ואתר
▪  ▪  ▪
רק בישראל יכול השייח' ראאד סלאח להיות שותף פעיל באירועי משט אלים [פלאש 90]
מדוע יהודים נאלצים להתגורר ברבי-קומות, ואילו ערבים מתגוררים רק בווילות? מדוע כשערבי נישא ליהודייה מדובר באהבה חוצת-גבולות, וכשערבייה רוקמת קשר רומנטי עם יהודי היא צפויה להתנכלות?

מה ההבדל בין הפגנה של 150 איש שנערכת בתל אביב לבין הפגנה של 25 איש שנערכת באום אל-פחם? התשובה היא, שהראשונה מתקבלת בהבנה, בעוד השנייה נתפסת כפרובוקציה. מפגינים ערבים זוכים לחופש ביטוי רב יותר מעמיתיהם היהודים, כי בתל אביב מקובל לאפשר לאנשים, ויהא מוצאם אשר יהא, להפגין ולמחות, גם אם זה מרגיז אנשים המחזיקים בדעות אחרות. בהפגנה באום אל-פחם מביעים יהודים את מחאתם ומתקבלים באבנים, בעוד שבמרכז תל אביב המפגינים הערבים זוכים להניף שלטים השנויים במחלוקת, מבלי שתתעורר נגדם חמה.
אתמול (ה', 28.10.10) הגיעו לאום אל-פחם עשרות פעילי ימין להפגין נגד השתתפות ראש התנועה האיסלאמית במשט לעזה, וכנגד הפעילות הלאומנית הקיצונית שמובילה התנועה. עם הגעת המפגינים הם נתקלו בעשרות מחברי התנועה האיסלאמית שהמתינו להם, ובמטח אבנים שיודו לעברם על-ידי צעירים רעולי פנים. רק כוחות המשטרה הגדולים שירו גז מדמיע ורימוני הלם הצילו את המפגינים היהודים.
מן העבר השני, השתתפו כ-150 בני אדם בהפגנה שנערכה במרכז תל אביב, לפני שבועיים, לציון עשור לאירועי אוקטובר 2000. בין המשתתפים בני משפחות ההרוגים, ערבים-ישראלים, שקראו לעולם להתערב ולערוך חקירה בינלאומית בנוגע לאירועים שבמהלכם "נרצחו על-ידי המשטרה 13 פלשתינים", לדבריהם. לא שמעתם על ההפגנה, כי זכותם להפגין התקבלה בטבעיות, וההפגנה כמעט שלא סוקרה.
רק בישראל יכולה לקום תנועה המצהירה בטבעיות כי על הפלשתינים לפתוח באינתיפאדה שלישית בשטחים כדי להשיג מדינה. רק בישראל יכול ראש התנועה הזו להיות שותף פעיל באירועי משט אלים שנועד לסייע לשלטון רצחני שחרת על דגלו את השמדת מדינת ישראל. רק בישראל יכול ארגון המנסה לפגוע בחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו, להתקבל בעריו כלוחם חופש.

מלחמה בפרובוקציה

בעצרות ובהפגנות, השייח' ראאד סלאח טוען כי המפעל הציוני נכשל והוא הולך ומתפרק. לעומתו, החברה הערבית בישראל הופכת באמצעות פעילות התנועה האיסלאמית לחברה אוטונומית המספקת את צרכיה בעצמה ואינה נסמכת על המדינה. הוא מטיף לבדלנות!
בהנהגתו, התנועה האיסלאמית הכינה סדרה של תוכניות העוסקות בלימוד ה"נכבה" ובארגון פעילויות עממיות בנושא. הוא טען לא אחת כי המדינה לא הצליחה לעקור את הערביות והאיסלאמיות מלב המיעוט הערבי, וכי "המיעוט הזה איננו עוד מיעוט, אלא הפך לבעל השפעה גדולה ורצף אוכלוסיה גדול הנמשך מהנגב למשולש ולגליל".
מדוע כאשר ערבים מתגוררים ביישוב יהודי מדובר בדו-קיום, וכשיהודי עושה זאת, זו התגרות והתנחלות? מדוע יהודים נאלצים להתגורר ברבי-קומות, ואילו ערבים מתגוררים רק בווילות? מדוע כשערבי נישא ליהודייה מדובר באהבה חוצת-גבולות, וכשערבייה רוקמת קשר רומנטי עם יהודי היא צפויה להתנכלות? מדוע חברי-כנסת ערביים יכולים לשסות לשונם במדינתם ולהישאר בתפקידם?
זה לא יישמע לכם טוב, אבל הסיבה היא כי יש אפליה כנגד יהודים. או יותר נכון, כי למיעוט הערבי ניתנות זכויות לא מעטות. תהיינה אשר תהיינה דעותיהן של מפגיני הימין, הרי שחובה עלינו לאפשר להם להשמיען בכל מקום במדינת ישראל, גם ביישובים ערביים, גם במעוזי התנועה האיסלאמית. הרי לא יעלה על הדעת שלא לאפשר למפגיני השמאל - יהודים כערבים - להפגין גם הם בכל מקום ואתר.
אז בשם הדמוקרטיה, בוא נילחם בפרובוקציה שמונעת מאדם להפגין בשל מוצאו ודעותיו.

הכותב הוא מזרחן המומחה לנושא הסכסוך הישראלי-ערבי.
תאריך:  29/10/2010   |   עודכן:  29/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק בישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כשם שכהנא הוצא מחוץ לחוק....
אליהו חיים  |  29/10/10 14:41
2
בגצ איפשר במלחמה הפגנה בת"א+ ל"ת
+הנפת דגלי האויב  |  29/10/10 16:00
3
תגובה
סמיר  |  29/10/10 20:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
הקיפאון הקיים כבר מספר שנים ואי-החזרתו של חייל צה"ל הנמצא קילומטרים ספורים מהגבול הם חוסר אחריות שלא ניתן להסביר
אורנה רב-הון
שימשתי מורה בכפר החבול, כשבכל משפחה היה נרצח - אבל הבאתי לתלמידים מסר של אהבה    תגובה למאמרים של איתן קלינסקי על הטבח בכפר קאסם
איל פטרן
פרויקט משותף נראה מאוד קוסם, אבל לתפישתי הוא רק מקצין את החסרונות של תמ"א 38 ומסבך את הביצוע
ראובן לייב
הציבור איבד את אמונו ברשויות המדינה ומסרב להיענות לקריאות ה"זאב-זאב" שלהן להצטייד בערכת-מגן, להתחסן נגד השפעת העונתית, ולחזק את יסודות הבית מפני רעידת-אדמה
איתמר לוין
אם מגיע לגבי מימון עונש על משהו, זה קודם כל על הטמטום שהפגין    ח"כ גפני הוא בעצם אדם חכם אבל בנושא הקצבאות לאברכים התנהג ממש בטמטום    מדוע עיריית תל אביב לא מקימה כבר בניין קבוע לעצמה בדרום תל אביב    משרד החוץ, כך נראה, סבור שתפקידו לייצג את העולם בישראל ולא את ישראל בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il