X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השכן הטורקי פרקליטים חסינים נס כלכלי סטודנטים של נייר נתונים מזוייפים האוטיסט
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הלקח הטורקי
הטורקים הודיעו לאמריקנים על התנגדותם שישראל תשותף במידע שיתקבל ממערכת ההתראה על טילים שארה"ב מקימה בטורקיה. המערכת הזו הייתה חלק מסל הערבויות שארה"ב הציעה לישראל, רק שבינתיים טורקיה כבר מגדירה אותנו כאיום אטסרטגי עליה. לא פחות.
תמרונים משותפים נפסקו. שטחי טיסה נסגרו בפני מטוסי חיל האויר, מידע ביטחוני רגיש שמסרנו לטורקים מסתובב עכשו חופשי בהרי אנטליה וידידתנו לשעבר, המדינה "הכי מערבית" במרחב האיסלאמי שסביבנו, הולכת ומתרחקת מאיתנו עד שמה שחסר לנו (ואולי גם זה עוד יבוא), זה רק מתנדבים טורקים שיתגלו בתוך חוליות הטרור הצופות אל גבולותינו.
שווה כתזכורת לכל מי ששוכחים שבשכונה הטובה שלנו השכן שהשאלת לו הבוקר את המחבת, אולי כבר מרתיח בו שמן כדי להתיזו עליך בערב. ובפעם הבאה שארה"ב תציע לנו ערובות, כדאי שתשאלו אותה על איזה סלע נשענות הערבויות הללו ואם הוא מוצק כהררי האררט.

הפגנת הכבשים

הסטודנטים עמדו עם השלטים העדינים שלהם בכיכר פריז בההפגנה נגד קצבאות האברכים. בהמשך רח' קינג' ג'ורג עמדו כמה פרשי משטרה על סוסים גבוהים, למקרה שתתבקש התערבותם.
פרשים? סוסים? כל מי שראה את את הסטודנטים המנומסים הללו הבין שאם יעלה הצורך אז אפשר יהיה לפזר אותם עם כבשים וחליל רועים. אח"כ הלכו כולם לכיכר ציון לשמוע נאומים, במקום להמשיך בקינג' ג'ורג' ישר לרח' שטראוס ולמאה שערים. אלה יכלו להיות 500 המטרים שהיו עושים את כל ההבדל ומעצבים לתמיד את המדינה. אבל הסטודנטים התמימים שלנו הלכו לנאום בכיכר ציון של עיר שאם אין בהפגנותיה ארונות מתים, לפידים בוערים או זעקות מוות לערבים, היא לא מקשיבה לאיש.
מי שקלטו את האימפוטנטיות הסטודנטיאלית הזו הם גפני ואמנון כהן. ח"כ גפני הודיע שיביא בעוד שבועיים את חוק קיצבאות האברכים לאישור, וח"כ אמנון כהן מש"ס מיהר להגיש הצעת חוק משלו למתן פטור מארנונה לישיבות קטנות. ובצדק. אם הסטודנטים מעדיפים להיות כבשים, אז ראוי לפטור מארנונה את מי שלומדים את הלכות השחיטה ופשיטת העור שלהם. וככה זה ימשך, עד ליום ששיירת הסטודנטים הבאה תחליט להדליק לפידים ולהמשיך הפעם בקינג ג'ורג ישר.

יעילות כלכלית

ברשות השידור עושים רפורמה שנועדה להוריד את ההוצאות של הגוף הלא יעיל הזה ולהפחית כוח אדם מיותר. אומרים לנו שזו יופי של תוכנית. כל הכבוד. רק אם מייעלים וזה יפחית הוצאות אז למה יעלו לנו את האגרה לשנתיים הקרובות?

מזייפי הנתונים

יותר ויותר ילדים נפלטים ממערכת החינוך שלנו. זהו הכישלון הכי מחפיר שלה. מדובר על כ-30,000 ילדים שלמעשה מרגע נשירתם נמחקים להם כל סיכויי העתיד שלהם.
אז מה עושה בנדון משרד החינוך? כדי שלא יתגלה שיש השנה גידול ענק בנשירה, הוא פשוט שינה את הכללים לפיהם מדווחים על הנפלטים. מעכשו, אם עפת מבית ספר לתמיד אבל ההורים רשמו אותך לאיזו ישיבה לחוזרים בתשובה על הגו'ינט, או למוסד אלמוני של נוער ברזלים עובד (ולא לומד), אתה לא מדווח יותר כ"נושר" ממערכת החנוך, כי אתה בידים הטובות של הקב"ה (או גפני שלוחו) שידאגו לכל מחסורך בישיבה או באחריותה של איזו עובדת סוציאלית לנוער מוזנח. העיקר להסתיר מהציבור את המידע על הגידול המדבים בנשירה מלימודים והכשלון של משרד החינוך.
רק שהיה מי שהדליף זאת והבלון התפוצץ. התגלה שרק השנה יש גידול של כ-10,000 נושרים חדשים, ובסה"כ נשרו מהמערכת כ-40,000 איש. זה די הרבה. זה 4 דוויזיות. זה צריך לזעזע.
וזה אכן זעזע את מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני, שהחליט לשלוח עובדים במשרדו לבדיקות מי מהם מדליף החוצה את התרגילי ההסתרה וחושף בפני הציבור את הנתונים האמיתיים על היקף הנשירה מהלימודים במשרד שבאחריותו.

מתנתק ובורח

לאמריקנים לקח רק שנתיים כדי להסיק מסקנות ולאותת לנשיא שלהם שהוא בדרך לכשלון.
למפלגת העבודה זה לקח 15 שנים, אבל מה שמטריד זה לא שהעבודה לא הפיקה לקחים מכשלונותיו של ברק שקובר אותה, אלא זה שהוא עצמו עדין לא מכיר בכך. כי אם האיש שעומד בראש מערכת הביטחון שלנו הוא אוטיסט שלא מבין את המציאות, אז יש לנו סיבה להיות מודאגים במישור הלאומי.
רק בנושא אחד אנו יכולים להרגע: העובדה שהוא לא ראה את העוזרת הפיליפינית ומשאיר הכל לאישתו לא קשורה לאוטיזם.
היא קשורה למישור אחר: המישור של העמותות וזכות השתיקה והמישור של הבריחה מזירת התאונות.

צמרת המשפטים

משרד המשפטים הודיע שלא תיפתח חקירה נגד אנשי הפרקליטות ש"הכינו" את עדת התביעה במשפט כרטיסי הטיסה של אולמרט וכתבו עבורה מסמך תשובות מוכן מראש לשאלות שהיא תשאל אולי על דוכן העדים.
כתיבת מסמך תשובות לעד, במקום שהוא ישיב את התשובות, היא מעשה פלילי שהחוק אוסר במפורש וזה שיבוש של הליכי עדות ומשפט. אבל התלונה של פרקליטי אולמרט כנגד אנשי פרקליטות המדינה שעשו זאת תיגנז, בדיוק כמו שנגנזה ונקברה התלונה נגד מי שהסתירה מסמכים והקלטות במשפט חיים רמון.
אולמרט ורמון. שני אנשים מהחזקים ביותר שהיו בארץ. שניהם בעלי 30 שנות כוח ועוצמה פולטית, שניהם אנשים עם המון קשרים וידידים. האחד היה גם ראש ממשלה לשעבר והשני מבכירי הכנסת ומפלגות השלטון. שניהם הוכיחו כי נעשו נגדם מעשים פליליים בפרקליטות, שניהם טענותיהם הוכחו כנכונות אבל שניהם תלונותיהם נקברו ונגנזו בלא שינקטו צעדים נגד אנשי הפרקליטות המעורבים במעשים.
עכשו אתם מבינים מהם הסיכוייים של סתם אזרח שמתלונן? אתם מבינים עכשו מה הסיכוי שתלונה נכונה ואמיתית של סתם אזרח או עציר על הפללה, עדות שקר, השמדת ראיות או הפרת חוק אחרת בפרקליטות כן תיחקר?
מוגש כתזכורת באשר לטיב היושר, מידת ההגינות ורמת נקיון הכפיים הציבורי של היועץ משפטי לממשלה וחבר עוזריו, מי שעומדים בראש מערכת הפרקליטות ומונעים בעקשנות הקמת יחידה לחקירות עצמאיות של הונאות ורמאויות בפרקליטות.

תאריך:  05/11/2010   |   עודכן:  05/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סיפורי מעשיות
ע.ג4  |  5/11/10 15:24
 
- פרקליטות בטעות
עידן סובול  |  6/11/10 11:40
2
זה לא רק תורכיה
משה, עורך-דין  |  6/11/10 17:07
 
- הזכרת את הטבח בחברון -
היסטוריון  |  6/11/10 17:27
 
- אתה שייך בודאי להיסטוריונים
מיכאל ב  |  6/11/10 18:29
 
- עד היסטוריון שמקבל מימון למחקר
מוציקו  |  6/11/10 20:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
קבוצת "נשים למען אסירות פוליטיות" דורשות לשחרר את כל האסירות הפלשתיניות הביטחוניות    טוענות: מדובר באסירות פוליטיות    אחת מהן הייתה עטאף עליאן שהודתה בניסיון לבצע פיגוע התאבדות
אלישע פורת
במלאת חמישים שנה להתאבדותו של אורי אילן בכלא הסורי
יוגב שריד
מפגש ועדת התיירות של ה-OECD בירושלים צריך להיות מנוף לקידום אירוח תיירים גם במרחב הכפרי
עו"ד יוסי נקר
האם לסבים זכות להיפגש עם נכדיהם בשעה שהורי הנכדים מונעים מפגשים כאלו? ואיך ניתן לאכוף את קיום המפגשים בין סבים לנכדים?    בית המשפט לענייני משפחה בחיפה קבע כי אב לקטינה כבת 9 ייאסר אם לא יאפשר מפגש של בתו עם אמה של אשתו המנוחה
ציפי לידר
גישת היהדות לספר הספרים    מהלך היסטורי אלוקי    בעקבות פרשת תולדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il