X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים סבורה שהפלשתינים טעו בהתעקשותם על הקפאת הבנייה בהתנחלויות כתנאי לחידוש המשא-ומתן עם ישראל ההבנות החדשות בין ישראל לארצות הברית יעמדו למבחן הראשון בזירת האו"ם בקרוב, בעת הדיון הצפוי על מדיניות ההתנחלויות של ישראל
▪  ▪  ▪
עבאס. נקלע שוב למצוקה [צילום: AP]

אם יאשר הקבינט הביטחוני את נייר ההבנות שהשיג ראש הממשלה נתניהו עם ממשל אובמה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות ל-90 יום בתמורה לתמיכה מדינית וביטחונית בישראל ייאלץ הממשל האמריקני לעמוד בהבטחותיו כבר בעתיד הקרוב לעין.
על-פי הדיווחים המגיעים מן האו"ם, החלה המשלחת הפלשתינית במגעים עם הקבוצה הערבית ועם גוש המדינות הבלתי מזדהות שבראשו עומדת מצרים, לקראת הגשתה של בקשה לכינוס דחוף של מועצת הביטחון לדיון בהקפאת ההתנחלויות.
בפגישת תאום של המדינות הבלתי מזדהות הוחלט על הקמת ועדה שתצטרף לגוש הערבי ותורכב ממדינות אמריקה הדרומית ואסיה ותתמוך בפעילות הערבית להפסקת ההתנחלויות.
ארצות הברית תצטרך להתערב ולהבהיר כי תטיל ווטו על כל הצעת גינוי לישראל כפי שהובטח בנייר ההבנות החדש בין ממשל אובמה לישראל.
מצרים מבינה היטב את עומק ההבנות בין ארצות הברית לישראל. לכן אומר מאג'ד עבד אלפתאח, השגריר המצרי באו"ם כי אין שום טעם להגיש הצעה שארצות הברית תטיל עליה וטו. לדבריו ההתייעצויות באו"ם יימשכו לפחות שבוע עד עשרה ימים ותנוסח הצעת החלטה שארצות הברית תוכל להצביע בעדה או להימנע. מצרים נזהרת מאוד בטיפול בעניין הפלשתיני.
דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי מבהיר כי מצרים לא הייתה בסוד העסקה בין ארצות הברית וישראל וכי לא הייתה לה כל ידיעה מוקדמת לגביה. למרות ששר המודיעין המצרי עומר סולימאן ושר החוץ המצרי אבו אלע'יט נפגשו לפני שבועיים עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, לפני יציאתם לשיחות בוושינגטון והזהירו אותו מפני אפשרות כזו.
מצרים גורסת כבר כמה חודשים כי התעקשות הפלשתינים על הקפאת הבנייה בהתנחלויות היא מיותרת וכי צריך להתמקד בנושא הליבה החשוב כרגע והוא נושא קביעת הגבולות של המדינה הפלשתינית. לדעת המצרים הפיכת נושא הקפאת הבנייה לאחד מקלפי המיקוח פוגעת במשא-ומתן בטרם החל.
מחמוד עבאס יודע שהמצרים צודקים אך מסרב לקבל את עמדתם ולרדת מן העץ שעליו טיפס. עכשיו הוא מצפה שהליגה הערבית תתכנס ותיתן לו "אור ירוק" לשוב לשולחן הדיונים עם ישראל.
יו"ר הרשות הפלשתינית היה אמור להיפגש אתמול עם דיוויד הייל אחד מעוזריו של השליח מיטשל ולשמוע ממנו עידכון על ההבנות בין ממשל אובמה לישראל אך הוא דחה את הפגישה בנימוק כי הוא עסוק באירועי חג הקורבן-עיד אל אל-אצ'חא.
רגע האמת של מחמוד עבאס יגיע ברגע שההבנות האמריקניות ישראליות יאושרו הכדור יעבור למגרש שלו והוא יצטרך להשיב לנשיא אובמה האם הוא חוזר למשא-ומתן הישיר אם לאו.
בהנהגה הפלשתינית מודאגים מאוד...
אף אחד לא יכול להבטיח כי במהלך שלושת חודשי הקפאת הבנייה בהתנחלויות ניתן להגיע להסכמה ישראלית-פלשתינית על הגבולות.
ישראל לא ויתרה על דרישתה לגזור את נושא הגבולות מסידורי הביטחון וההכרה בישראל כמדינה יהודית. המדינה שהפלשתינים רואים כעת מול עיניהם אינה מוצאת חן בעיניהם כלל ועיקר בלשון המעטה.
מדינה פלשתינית כשישראל שולטת בגבולה המזרחי דהיינו בבקעת הירדן, מדינה מפורזת מנשק ללא חלקים ממזרח ירושלים, מדינה שישראל שולטת במרחב האווירי והימי שלה, מדינה שיש בשטחה תחנות התרעה ישראליות ושלישראל יש את זכות "המרדף החם" אחר מחבלים שיימלטו לשטחה.
אלו הן דרישות הביטחון העיקריות של ישראל.
הפלשתינים בבעיה. ממשל אובמה לא התייעץ עימם לפני שהגיע להבנות החדשות עם ישראל. בתנועת הפת"ח גובר הלחץ על מחמוד עבאס לדחות את הדרישה האמריקנית לחזור למשא-ומתן כל עוד נמשכת הבנייה במזרח ירושלים.
עבאס נקלע שוב למצוקה והוא ינסה להיאחז בהחלטות הוועדה המרכזית של הפת"ח,הוועד הפועל של אש"ף והליגה הערבית כדי למצוא לעצמו מוצא מכובד.
יהיה מעניין לראות כיצד הוא מתמרן ומתפתל...

תאריך:  17/11/2010   |   עודכן:  18/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אראלה גולן
יצירת תנאי שוק שידחפו את הקבלן לבנות ולמכור מהר ככל האפשר את דירותיו, תמנע מצב ספקולציה של לחץ ליצירת מחסור מלאכותי והעלאת מחירים
עו"ד אביעד ויסולי
על-פי המשפט הבינלאומי, מדינת ישראל היא המדינה הריבונית ביהודה ובשומרון, גם אם היא מנסה להתכחש לכך    יש להצטער כי ראשי ההתיישבות באיו"ש לא השכילו לקבל יעוץ משפטי ראוי
מנחם רהט
מפלגת שס, שהתמידה להציג עצמה בערבי בחירות כמפלגת הציונות הדתית, טוענת לאחריהן שאין לה שום מחויבות כלפי ציבור הכתומים
גיא חזן
האם יש בידי היועצים בבנקים ובבתי ההשקעות כלים מספיק על-מנת לספק את טובת הלקוח? האם הם באמת חופשיים לייעץ ולייצר עבור הלקוחות מבנה השקעות שיענה על דרישות הלקוח? האם ניתן למדוד את טיב הייעוץ שלהם?
ראובן לייב
יגאל עמיר צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון, בלי שום תנאים מקלים, ולהיבדל בכך מכל אסיר אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il