X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי יבינם? [צילום: פלאש 90]
את מי מעניינת הבעיה הפלשתינית?
הפלשתינים מודאגים מהאפשרות שישראל וממשל אובמה יסכמו בהצלחה את הנוסחה להקפאת הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים מבלי שתכלול את ירושלים העולם הערבי עסוק בבעיותיו הפנימיות והבעיה הפלשתינית ירדה מראש סדר היום של מדינות ערב; הפלשתינים תרמו לכך לא מעט

בעוד המגעים בין ירושלים לוושינגטון נמשכים בניסיון למצוא נוסח מוסכם להקפאת הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים נוספים, החלה הליגה הערבית בשורה של התייעצויות כדי לקבוע מועד מתאים לכינוסה של ועדת המעקב של הליגה הערבית. מקורות מצריים אומרים כי ועדת המעקב של הליגה הערבית תתכנס כנראה בתחילת החודש הבא כדי לאפשר לממשל אובמה לסיים את ניסוח הצעותיו החדשות בנוגע לחידוש המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים.
הפלשתינים זועמים על כך שהצעת החוק למשאל עם עברה בכנסת בקריאה ראשונה. הם טוענים כי היא פוגעת בניסיונות להשיג הסדר... הם שכחו כי יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ועימו צמרת אש"ף הבטיחו בפומבי עשרות פעמים כי אם יגיעו להסכם קבע עם ישראל, הם יביאו אותו לפני החתימה עליו, למשאל עם שיכלול גם את הפזורה הפלשתינית. מדוע להם מותר ולנו אסור? כל דבר שעושה ממשלת ישראל לא מוצא חן בעיניהם...
ההתנהלות של מחמוד עבאס מול ישראל מדאיגה מאוד את צמרת הפת"ח. הקרע בינו לבין מחמד דחלאן הפך לגלוי. חוקר זכויות האדם הפלשתיני, באסם עיד, חשף השבוע כי מחמוד עבאס העניש את מחמוד דחלאן והפסיק את מימון המאבטחים האישיים שלו, שלהם הוא זכאי בתוקף היותו חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח, לאחר שדחלאן האשים אותו בפני פעילים של התנועה כי "הוא דואג לעסקים של בניו".
בצמרת תנועת הפת"ח יש חשש עמוק מפני האפשרות שממשלת נתניהו תצליח לסכם בהצלחה את ההבנות עם ממשלת אובמה בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות מבלי שההקפאה תכלול את ירושלים. בכירים בתנועה מעריכים כי מחמוד עבאס עלול להיקלע למצוקה מדינית קשה. הוא העמיד בפומבי תנאי כי אם הקפאת הבנייה לא תכלול גם את ירושלים, הפלשתינים יסרבו לחזור לשולחן הדיונים. הבכירים הפלשתינים חוששים כי ממשל אובמה עלול להאשים אותו בהכשלת המשא-ומתן אם יסרב לחדש את הדיונים עם ממשלת נתניהו. מאידך-גיסא, אם יסכים לחידוש השיחות הוא יצור תקדים מסוכן בכל הקשור למעמדה של מזרח ירושלים.
הרשות הפלשתינית עלולה להיקלע למלכוד אם ממשלת נתניהו תדע לשחק נכון את משחק הפוקר המדיני. לכן קוראים בכירי הפת"ח למחמוד עבאס לא להמתין לתשובה רשמית אמריקנית על ההבנות שאליהן הגיע הממשל עם ממשלת נתניהו ולצאת כבר עכשיו לקמפיין תקשורתי והסברתי נגד עסקת ההקפאה החדשה. הם מסבירים כי אסור לו לסמוך על ה"סרבנות" של ממשלת נתניהו כי היא תדחה את העסקה האמריקנית.
גם ברשות הפלשתינית מתחילים להבין כי בתקופת שלושת חודשי הקפאת הבנייה בהתנחלויות לא ניתן הגיע לסיכום בנושא הגבולות. וששתיקה פלשתינית על עסקת ההקפאה החדשה היא "אסון מדיני" עבור הרשות הפלשתינית. אבל מה שמדאיג יותר את הפלשתינים הוא האדישות של מדינות ערב בכל מה שקשור לבעיה הפלשתינית.
תום פרידמן, פרשן "הניו-יורק טיימס", טוען כי לאמריקנים נמאס מישראל. כדאי שיידע כי למדינות ערב נמאס מהפלשתינים. העולם הערבי עסוק בתוך עצמו ובמשברים שהוא עובר. והדבר משפיע על הפלשתינים וההתעניינות בבעייתם. מרבית האוכלוסיה במדינות ערב סובלת מעוני, מאבטלה ומבערות. מבעיות של בריאות, מגורים ואלימות חברתית. רק שכבה עשירה ומצומצמת נהנית מהמצב הזה.
לבנון עומדת בפני סכנה של ערעור היציבות בשל פרשת בית הדין הבינלאומי החוקר את רצח אל-חרירי. בסודאן יש פיצול ועימות בין הצפון לדרום. ארגון אל-קאעידה מאיים על יציבותה של תימן. סעודיה ומדינות המפרץ חוששות מהתעצמותה הגרעינית של אירן. היציבות במצרים בסכנה נוכח הבחירות המתקרבות לפרלמנט, מצב בריאותו של הנשיא מובארק והבחירות לנשיאות בשנה הבאה. עירק וסומליה הפכו לזירת אלימות קשה, זירה של מתח והרג על-רקע עדתי.
כל זה גורם לאדישות רבה בכל הקשור לפלשתינים. הבעיה הפלשתינית ירדה מראש סדר העדיפויות של מדינות ערב העסוקות בבעיותיהן. במיוחד נוכח הפיצול בין הגדה לרצועת עזה וחוסר הנכונות של הפת"ח והחמאס להגיע לפיוס לאומי. ההזדהות של מדינות ערב עם הפלשתינים היא רק בבחינת "מס שפתיים". הדבר משרת את האינטרסים של ישראל.
הפלשתינים מתחילים להבין זאת, אך אין להם את הכוח הפנימי להתגבר על המלחמות והסכסוכים הפנימיים. נראה שהמצב הזה הוא עניין של זמן ממושך. הבעיה הפלשתינית נדחקת לקרן זווית ואין מי שיוציאה משם.

תאריך:  25/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הסרת הצעת החוק לצמצום השתמטות הבנות מצה"ל היא מעשה נבזי כלפי כל אלה המשרתים, בנים ובנות כאחד    חיילים וחיילות יקרים! אל תהיו טמבלים ותלכו שולל אחר מעשים בלתי אחראים של מנהיגים    ביום הבוחר, בצורה דמוקרטית וחוקית, יש לשלוח הביתה את אלה אשר הפרו את מחויבותם לכם
אורי אבנרי
יריב אופנהיימר, דע לך כי אין דין פגישה עם הליכוד וקדימה כדין פגישה עם אנשי ליברמן    להלן השתלשלות התכתבותם של העיתונאי ולוחם השלום אורי אבנרי ומזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר על אודות הקו המוביל את תנועת "שלום עכשיו"
אליקים העצני
האם חבילת ההטבות מאמריקה היא רק הצגה?    נוכח הסתירות ההולכות ומתרבות בין המצגים וההכרזות של בנימין נתניהו לבין העובדות, בין הבטחותיו והתחייבויותיו למילוין ולקיומן, נשאלת השאלה - מה הקשר שלו למציאות? והאם היוצא מפי ראש הממשלה הוא שקר או דמיון?
ירון זכאי
בהיעדר דיון ציבורי גלוי, להלן עקרונות בסיסיים הקשורים ברכש עשרים מטוסי החמקן הנמצאים בבסיס העסקה המתוכננת עם ארצות-הברית
אלישע פורת
על מכתבו של המשורר אבא קובנר להנהלת הוצאת 'ספרית פועלים', בו הביע את סירובו להגשת ספרו "פנים אל פנים" לפרס קוגל חולון    קובנר סבר, כנראה, כי ספרו ראוי לפרס נכבד הרבה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il