X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבי דוידוביץ קרימינולוג, ניצב-משנה (בדימוס), מומחה בפרופילאות פלילית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הגיעה השעה לעורר את הציבור על-מנת שיטלטל את תומכי ראש הממשלה ויאלצם להצביע לטובת המדינה, לטובת הביטחון האזרחי והמנהל התקין, לטובת המשפט והמוסר - ולהקים ועדת חקירה ממלכתית מבקר המדינה, בהתנדבותו לחקור את האסון, נקט למעשה עמדה פוליטית ונעשה שומר הראש של ראש הממשלה - במקום להיות שומר הראש שלנו
▪  ▪  ▪
מיכה לינדנשטראוס [צילום: פלאש 90]

הרקע להחלטת מבקר המדינה לחקור את האסון
יומיים אחרי שכבו הלהבות מעל פני רכס הכרמל, הוציא מבקר המדינה דוח מעקב על ביקורת שקיים בעניין היערכות שירותי הכבאות וההצלה לעת חירום. רק פתי יאמין כי המבקר התכוון מלכתחילה לפרסם את הדוח דווקא ביום הזה. סביר להניח כי ערב השרפה הנוראה, לא תכנן המבקר להוציא את הדוח בשבוע בו הוא יצא. המבקר ניצול הזדמנות לכותרות ולמיצובו במרכז הזירה התקשורתית.
זה נראה רע כאשר סדר היום של מבקר המדינה מתוכנן על-פי ההזדמנויות לכותרות, אבל זה בהחלט לגיטימי ואולי אפילו נבון מצידו להתנהל במוכוונות תקשורתית שכזו. מהתנהלות זו הוא צבר את מעמדו הציבורי, כוחו ועוצמתו. ככלות הכול עדיף ורצוי כי למדינה המתנהלת לעיתים כמו עיירה בגולה, יהיה מבקר מדינה בעל שיניים, גם אם הגיע לכך בזכות שימוש תכוף בתקשורת. עדיף מבקר שכזה מאשר מבקר מדינה הנתפס כחסר עמוד שדרה, בשל התרחקותו מאור הזרקורים.
ימים אחדים לאחר פרסום הדוח, התכנסה ועדת הכנסת לביקורת המדינה לדון בו. יו"ר הוועדה, שעל-פי המסורת הפרלמנטרית הטובה הינו איש האופוזיציה, חבר הכנסת יואל חסון מקדימה, ביקש להוביל מהלך שבסופו יוחלט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית אשר תבדוק את האסון הנורא שפקד אותנו בכרמל. אסון בו נספו מ"ג אנשי שב"ס, משטרת-ישראל, כיבוי האש וההצלה ואזרחים. חברי הוועדה נחלקו בדעותיהם.
ככל הנראה החברים התומכים בקואליציה מצאו לנכון להצביע נגד הקמת ועדת החקירה. בהיעדר הרוב הנדרש להחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית, החליט מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לפתוח בחקירת נסיבות השריפה בכרמל. כך נקבע וסוכם בדיון בוועדת השרים לביקורת המדינה שהתכנסה בו ביום. הוצהר גם כי דוח המבקר יוגש בתוך ארבעה חודשים.
המתנגדים להקמת ועדת חקירה ממלכתית
המתנגדים להקמת ועדת חקירה ממלכתית ניצחו בגדול את אלו שביקשו להקימה. ניצחון שאפשר להגדירו כ"נוק אאוט". הם בוודאי מחככים ידיים בהנאה. פוליטיקאי אוהב יותר לנצח מאשר לא להפסיד. האמת היא שהם ניצחו לא רק את יריביהם הפוליטיים אלא את הציבור הישראלי, וגם את שלטון החוק, וגם את תקינות ההתנהלות של הגופים הציבוריים ויעילותם, וגם את תרבות האחריות הציבורית הנקראת באנגלית accountability. לא בכדי אין למושג זה מקבילה מוצלחת בעברית - לא רק שהמושג אינו קיים בלשוננו, הוא אינו קיים במציאות השלטונית במחוזותינו.
הנה כך הצליחו ראש הממשלה ותומכיו לנצח לא רק את הפוליטיקאים שביקשו להקים ועדת חקירה ממלכתית, אלא לנצח באבחת חרב גם את כל הערכים שאנו כל כך חסרים מהם. חלק מחסידיו של ראש הממשלה טענו כי לוועדת חקירה ממלכתית ייקח זמן רב עד שתוציא מסקנותיה והמלצותיה. הרי התנהלותה בדיונים, במכתבי אזהרה, בדיונים חוזרים ובסיכומים - וכיו"ב תהליכים שאכן יכולים להימשך חודשים רבים.
אותם חסידים טוענים כי משך זמן זה יעכב תיקון הליקויים וביצוע השיפורים הנדרשים במערך הכיבוי וההצלה. חסידים אלו טועים לחשוב כי ניתן להוליך את כל הציבור שולל בטיעונים מופרכים אלו. הציבור יודע ומבין כי אין כל מגבלה או מניעה לטפל בתיקון הליקויים ולשפר את הטעון שיפור על אתר.
אם לא ננקה את האורוות, האחראים למחדל ולרשלנות שהביאה לאסון המ"ג, ימשיכו לחמם את כורסאות המנהלים המרופדות. צדק לא ייעשה ובוודאי לא ייראה לנוכח טרגדיה איומה שנחתה על מאות המשפחות הקרובות למ"ג הנספים.
כל אחד מהחסידי ראש הממשלה יודע היטב כי ועדת חקירה ממלכתית תערוף ראשים ואולי אפילו תנפץ כמה מיתוסים לגבי האסון, נסיבותיו, ויעילות הטיפול בו. הם בוודאי תמהים מדוע צריך פוליטיקאי טריבונל מעין משפטי, שלא הוא מינה והגדיר את סמכויותיו ותפקידיו, שיבדוק את התנהלותו? היעלה על הדעת שגורם משפטי, עצמאי, בלתי תלוי יבדוק נבחרי ציבור ועובדי ציבור?! מאיפה בא הרעיון המטופש הזה שהם שליחי ציבור, עובדים בשביל הציבור ולמענו?! מבחינתם הציבור שייך להם, נמצא בכיסם, אוכל מכף ידם, תלוי בהם לחסד או לשבט - וכפי שראינו באסון המ"ג, לחיים או למוות בשריפה נוראה.
הגיעה השעה לעורר את הציבור - שיטלטל את תומכי ראש הממשלה ויאלצם להצביע לטובת המדינה, לטובת הביטחון האזרחי והמנהל התקין, לטובת המשפט והמוסר, ולהקים ועדת חקירה ממלכתית.
הפעם מבקר המדינה טעה והזיק
אתה מבקר המדינה, מר לינדנשטראוס. מה עשית?! ראית שהויכוח על הקמת ועדת חקירה ממלכתית יצא מהשדה הרציונלי ונכנס לשדה הפוליטי-מפלגתי, או למדמנה הפוליטית שלנו. מדוע התנדבת לקחת על עצמך את בדיקת האסון? יוקרה חיפשת? הרי בהחלטתך זו סיכלת את האפשרות להקים ועדת חקירה ממלכתית!!! למעשה מר לינדנשטראוס הנכבד, לקחת צד בויכוח, הצטרפת לצד הפוליטי של מתנגדי הקמת ועדת החקירה. ביזית את עצמך ואת המוסד שאתה עומד בראשו. הכול יודעים מר לינדנשטראוס כי מה שהניע אותך להתנדב לבדיקת האסון הוא שוב אותו יצר המפעם בך להיות במרכז הזירה התקשורתית.
הפעם טעית, הזקת. אתה מבקר המדינה, לא שומר הראש של ראש הממשלה, אתה שומר הראש שלנו.

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבקר המדינה טעה בהחלטה לחקור את האסון בכרמל
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
מה שמעניין אותך עריפת ראשים
ירדנה  |  16/12/10 15:08
 
- מי נתן הוראה להכניס אוטובוס ..
תושב חוף הכרמל  |  16/12/10 15:41
 
- מי נתן הוראה להכניס אוטובוס ..
תושב חוף הכרמל  |  16/12/10 15:47
 
- הניצול אומר את דברו.....
תושב חוף הכרמל  |  16/12/10 21:38
 
- האוטובוס רצה לקצר את הדרך.
שמחה  |  20/12/10 21:15
2
דוידוביץ לא בקי בחוק המבקר
אלי רז עו"ד  |  16/12/10 16:21
 
- המשטרה חוקרת את עצמה?!....
תושב חוף הכרמל  |  16/12/10 20:14
 
- טעות בידך
אבי דוידוביץ  |  16/12/10 20:42
 
- התייחסות לדוידוביץ
אלי רז  |  17/12/10 11:02
 
- דוידוביץ מבקר את המבקר
אמיתי44  |  18/12/10 21:06
3
"חסידי ותומכי ראש הממשלה. "..
א.ל. רמת-גן  |  16/12/10 18:31
4
השוטר אבי דוידוביץ' חלק מהפשלה
ר'ק,חע  |  16/12/10 20:06
5
אבוי לי
egalit  |  16/12/10 21:58
6
הנייר/המחשב סובל גם דברי הבל
ד"ר אביבה כהן לב  |  17/12/10 10:10
 
- ד"ר אביבה הבנו שאת שמאלנית
מקס פאואר  |  17/12/10 10:58
 
- אז הצמח והפושטק לא אחראים ל"ת
למחדל? רק הביבי?  |  17/12/10 11:03
7
המבקר יבדוק והאשמים יצחקו... ל"ת
ציקי  |  17/12/10 14:51
8
דוידוביץ, שוב שכחת לקחת תרופות ל"ת
מוטי1  |  18/12/10 22:43
9
בתור קרימינולוג לא תבקש חקירת
המשטרה והשב"ס   |  19/12/10 20:57
10
מילים פשוטות, תגובה כנוסף
עוד סתם אזרח  |  19/12/10 22:46
11
טעות ושמה דוידוביץ'
קצונה בכירה  |  22/12/10 14:53
12
דוידוביץ לא קודם ובצדק
הספ"כ  |  25/02/11 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
ריבלין הגיע לכלל הערכה מוצקה, או שמא גונבה לאוזניו שמועה, שסר חינו בעיני ביבי ואין סיכוי שביבי יתמוך בו לנשיאות. ואם זו תמונת המצב, מן הראוי כמובן לנסות ולקושש תומכים בקרב יריביו של ביבי
אילן נשרי
כשחוסר התפקוד, החפיפניקיות והריקבון השולטים במערכות הציבוריות מביאים למחדל אחר מחדל שממשיכים לקפד חיים ללא סוף, עד מתי נצא ידי-חובה בהבעת דעתנו בשיחות סלון בערבי שישי ולא נקום ונדרוש מכל האחראים שיושבים בכיסאות מעור הצבי המשובח לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר?
ד"ר רון בריימן
הסכנה האמיתית המתעוררת לנוכח הלחץ התקשורתי ההיסטרי בימים אלה היא עיוות סדר העדיפויות. גם שריפה בכרמל וגם אש התקשורת, אסור שימנעו תהליך מסודר ותקין של קבלת החלטות
איתן קלינסקי
כאשר תמה המלאכה בכרמל יש מי שהחליט לנקוט במדיניות אטומה בנוסח הכושי עשה את שלו, ועכשיו אפשר גם לא להתייחס אליו    יותר מדי מאוחר נדלקה מנורה אדומה והיה מי שתפס את מידת הנזק שנגרם לישראל בהשפלת מפקד שירותי הכבאות הפלשתיני
איתן לרר
המתנגד לשלטון בישראל הוא תוצר מעניין של גמגום ותסכול. הוא חולם על מהפכות, אך עייף ומשותק    אולי עוד יצא מביתו, יזעק את האמיתות על מחדלי הממשלה, ואולי עוד יצטרפו אליו אזרחים טובים, ויזעקו את זעקת החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il