X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הרוצה לתקוף את גילוי הדעת של הרבנים "שלא למכור בתים לערבים" מבלי להבין את יסודות הסוגייה כפי שהם מפורטים בתורה ונגזריה בהלכה, עושה קפנדריה שלא תצלח למאום התייחסות עמוקה לגינוי המכון הישראלי לדמוקרטיה
▪  ▪  ▪
למכור או לא למכור? להשכיר או לא להשכיר? [צילום: פלאש 90]
   מחלקה ראשונה
המכון הישראלי לדמוקרטיה מגנה את גילוי הדעת של הרבנים

   איציק וולף
50 רבני ערים קראו שלא למכור בתים לערבים

פרס נובל לניבול פה
מנחם רהט
פרופסור לפילוסופיה שעלה לשידור כדי לבזות את הרב שלמה אבינר, יצא ממנו נלעג ומגוחך * פרופסור אחר משווה את ישראל דהיום לגרמניה של 1932, והוא דווקא צודק, אבל בכיוון הפוך
לרשימה המלאה

גילוי הדעת האחרון של הרבנים ראוי להתייחסות עמוקה יותר מאשר גינויים בעלמא. גם הגינוי "בשאט נפש" של המכון הישראלי לדמוקרטיה [ראה משמאל]. לא מן הגינויים הללו ניוושע! יש בדבריהם ממש תורני-תלמודי-מדרשי אותו משננים כל הרבנים מינקותם מדורי דורות. בשביל להתמודד עם האיסור ההלכתי שלא למכור או להשכיר בתים ואדמות לגויים, צריך להכיר את האיסור הזה על כל התפלפלויותיו. השאלה הפשטנית - מה יעשו יהודים בברלין אם אנשי רוח גרמנים יטיפו למנוע מיהודי גרמניה רכישת נכסי-דלא-ניידי - אינה ממין העניין. יהודים בגרמניה אינם מאיימים על הפיכת גרמניה למדינה יהודית, יענו לכם. יש להתמודד עם בסיס האיסור בספר דברים.
"...לֹא-תִכְרֹת לָהֶם בְּרִית וְלֹא תְחָנֵּם" [דברים ז', ב']. פירש רש"י: "לא תִּתֵּן להם חניה בארץ". הכוונה הברורה היא למנוע מן האויבים היאחזות בקרקע ארץ-ישראל אותה ירשנו. שמעתי את הרב אבינר עונה בשידור ברדיו: "יש לערבים מיליארדים והם רוצים לרכוש שכונות שלמות בירושלים והיו שמחים לקנות בכסף מלא את כל מדינת-ישראל". מה עונים לו מניהּ וביהּ? שוב ושוב "גִּזענות" ו"דמוקרטיה"! ולא מבינים שאין למושגים הללו מקום מכל וכל בעולמם התורני של הרבנים. מה זאת אומרת "גִּזענות"? אם גִּזענות היא הטפה לקיומו של עם נבחר מכל העמים להיות לאלהים "ממלכת כהנים וגוי קדוש" ברור שהיהדות היא דת גִּזענית כפי שכל דת עלי אדמות היא גִּזענית. די לקחת סידור תפילה תִּקני המצוי בכל בית-כנסת בישראל ולהיווכח שהננו גִּזענים בני גִּזענים!

"אין משכירין להם בתים בארץ ישראל"

"האם זוהי המדינה היהודית, אשר מצוּוָה על אהבת הגר?", שואלים במכון הישראלי לדמוקרטיה וחושפים בכך מבלי משים היעדר יכולת אבחנה בין "גֵּר" ל"גוֹי" ומיהו "נכרי". והלא בשביל לשאול שאלה שכזאת חייבים להבין מיהו ומהו הגֵר. האם עולה בדעתם שעל-פי ההלכה הגֵר הוא הזר שהתיישב בתוכנו, שאינו בן-בית, אין לו נחלה, ואנו מחויבים כלפיו רק ברגישות אנושית ומחויבות מוסרית של החזק כלפי החלש? בשביל לנסות להנחיל ערכים של דמוקרטיה לרבנים, חייבים להכיר על-בוריו את הפרק "לפני אידיהן" במסכת עבודה זרה, ודי אם אביא את המשנה הבאה שכולה נשענת על בסיס האיסור הנ"ל מספר דברים [ע"ז כא ע"ב]:
  • "אין משכירין להם בתים בארץ ישראל ואין צריך לומר שדות, ובסוריא משכירין להם בתים אבל לא שדות, ובחו"ל מוכרין להם בתים ומשכירין שדות, דברי רבי מאיר. רבי יוסי אומר: בארץ ישראל משכירין להם בתים אבל לא שדות, ובסוריא מוכרין בתים ומשכירין שדות, ובחוץ לארץ מוכרין אלו ואלו. אף במקום שאמרו להשכיר לא לבית דירה אמרו, מפני שהוא מכניס לתוכו <עבודת כוכבים> [עבודה זרה], שנאמר (דברים ו): "לא תביא תועבה אל ביתך". ובכל מקום לא ישכיר לו את המרחץ, מפני שהוא נקרא על שמו".
זו רק המשנה שעליה יש גמרא ובה מחלוקות שאינן חולקות עליה גופא. אין האמוראים אמורים לחלוק על התנאים והמחלוקות נדונות ביניהם לבין עצמם לגבי הפירוש של כל תג. אם המשנה קובעת מהי "תועבה", אין מהרהרים אחריה. מכירה והשכרת בתים ושדות היא כאין וכאפס לעומת איסורים וחיובים אחרים המבדילים בין ישראל לגויים אחרים. כל הרוצה לתקוף את גילוי הדעת של הרבנים מבלי להבין את יסודות הסוגייה כפי שהם מפורטים בתורה ונגזריה בהלכה, עושה קפנדריה שלא תצלח למאום.
ובכל זאת, נשוב אל שני הפסוקים הראשונים בספר דברים פרק ז' ונקרא:
  • כִּי יְבִיאֲךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-אַתָּה בָא-שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ; וְנָשַׁל גּוֹיִם-רַבִּים מִפָּנֶיךָ הַחִתִּי וְהַגִּרְגָּשִׁי וְהָאֱמֹרִי וְהַכְּנַעֲנִי וְהַפְּרִזִּי, וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי--שִׁבְעָה גוֹיִם, רַבִּים וַעֲצוּמִים מִמֶּךָּ. ב וּנְתָנָם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפָנֶיךָ וְהִכִּיתָם: הַחֲרֵם תַּחֲרִים אֹתָם, לֹא-תִכְרֹת לָהֶם בְּרִית וְלֹא תְחָנֵּם.
הציווי הזה והציוויים שלאחריו נועדו לשבעת העממים המוזכרים כאן בפירוש: "הַחִתִּי וְהַגִּרְגָּשִׁי וְהָאֱמֹרִי וְהַכְּנַעֲנִי וְהַפְּרִזִּי, וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי--שִׁבְעָה גוֹיִם, רַבִּים וַעֲצוּמִים מִמֶּךָּ". הם ורק הם בלבד! הישמעאלים אינם מוזכרים, ולפיכך אין להחיל עליהם את ההגבלה הזו. גם על כך יש מחלוקות רבות ובהן אלה מתירין ואלה אוסרין, אבל זהו כבר פתח לדיון אחר. הדרך היחידה לדיאלוג עם המאמינים מחייבת הבנה מעמיקה באמונתם, שאם לא כן, לא תהיה שפה אחת ודברים אחדים.

תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינוי דעת המכון הישראלי לדמוקרטיה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השינאה לזהות היהודית היא אבי  ל"ת
אבות הטומאה בשמאל  |  30/12/10 14:22
2
אף שם 'המכון לדמוקרטיה' מזויף
גוף פרטי, לא רשמי  |  30/12/10 14:39
 
- מכון למען דיקטטורת המשפט וההון
מטאטא  |  31/12/10 10:28
3
לישמעאלים ארצות רבות, משלהם
הניה  |  30/12/10 15:03
4
צודק וכמו כן
שמעון עזר  |  30/12/10 16:38
 
- כותב הרמב"ם:"אלו הישמעאלים
פלא יועץ  |  31/12/10 11:27
5
פרשנות שאינה מתאימה להיום
יהודה בר חיים  |  30/12/10 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יוסי אמיתי
בכינוס "זכויות האדם וחובותיו במדינה יהודית דמוקרטית" של "המכון הישראלי לדמוקרטיה" מופיעים 21 מתדיינים נכבדים. איש מהם איננו ערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il