הם לא יתנו לעובדות לבלבל אותם. פעם הם יאמרו כי יש להעמיד אל עמוד הקלון את הרבנים והרבניות שמילאו חובתם הדתית, הציבורית והלאומית, כשהזהירו מפני מכירת אדמות לערבים ומפני קשרים רומנטיים בין יהודיות לערבים; ופעם אחרת יעלו טיעון הפוך לחלוטין: ישראל חייבת לחזור לגבולות 67', ואולי לגבולות 47', כדי להפריד ולבדל בין העמים, וזאת כדי ליצור מצב של "הם שם ואנחנו כאן".
הסתירה הפשוטה הזו לא מפריעה להם לומר בפעם השלישית את ההפך הגמור: תפתחו את שערי המדינה בפני מסתננים סודניים, העניקו אזרחות לעברייני העובדים הזרים וילדיהם, ותמשיכו לקלוט כל צרוע וכל זב על-מנת לעקר את המדינה מיהדותה ולעשותה מדינת כל אזרחיה. מי שמתנגד לכך, או מזדהה עם עמדת הרבנים והרבניות, מואשם מיד בגזענות ובדירדור המדינה למצבה של גרמניה הנאצית ב-1932/3.
המוסר הכפול של אנשי השמאל הרדיקלי, הפוסט-יהודי, גמיש מנערת גומי קרקסית. פעם יטענו שאין זה ראוי שיהודי יתגורר בתוך כפר ערבי (ע"ע פקיעין, שפרעם, סכנין ועוד), ושמגורי יהודים בכפר השילוח (סילוואן), בשכונת שמעון הצדיק (שייח' ג'ראח) ובשכונות ירושלמיות אחרות, פוגעים במרקם החברתי המקומי ויוצרים תסיסה; ופעם אחרת יוקיעו את ה'גזענות' שיש במאמץ למנוע מגורי מוסלמים בצפת, בנצרת עלית, בקציר ובמקומות נוספים, בטענות שווא של שוויוניות ו'זכויות אדם'. כנראה שלדידם, ליהודי צפת, נצרת עלית וקציר, אין זכויות אדם משלהם.
ופעם שלישית יתעלו על עצמם ויטענו שמגורי יהודים חרדים ברמת אביב או ברמות השבים, פוגעים באוכלוסיה הוותיקה ומדלדלים ערך נכסיה. הפעם 'זכויות האדם' הן דווקא להדיר את החרדים מזכות להתגורר במקומותיהם של החרדים מפני החרדים.
הצביעות המכוערת בהתגלמותה: פעם יקונן
עיתון הארץ על כך שחבורת נערים זעמה למראה קבוצת נשים ערביות מחברון ומשכם שהגיעה למוזיאון יד ושם; וממש באותו שבוע יפסח לחלוטין עיתון השמאל הפוסט-ציוני על מצג הנבזות השבוע בחיפה, כשקונצרט שנערך במתקן עירוני תחת הכותרות השקריות: "דו-קיום" ו"שלום בין העמים", הפך למופע של חרפה: נגני התזמורת הפלשתינית הלאומית הרשמית, שהוזמנה להציג בחיפה את סגולות הדו-קיום, ציוו ברוב חוצפתם על מארחיהם, לגרש מהאולם את צוות גלי צה"ל, רק מפני שהחיילים-השדרנים לבשו מדי צה"ל, והמארחים הנרפים, ברוב עליבותם, נענו.
ככלות הכל, הרי המצפון של החבר'ה האלה, שמינו עצמם להיות פרקליטי השטן, הוא זה שהמציא את המוסר כפול.