X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ידידיה יצחקי אדריכל וד"ר לספרות על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מול המדיניות של ליברמן-נתניהו, מדינות רבות בעולם שוקלות חרמות על ישראל כדאי לחשוב מה משמעותם, וכיצד - אם בכלל - ניתן לעמוד בהם ואולי הגיע הזמן להתעשת ולהבין כי עדיף לחזור למדיניות השלום?
▪  ▪  ▪
כיצד נעמוד מול עולם המתנכר לנו? [AP]

יש אומרים שמאז ומתמיד היה העולם נגדנו, עמדנו בזה, ונעמוד גם הפעם. ההיסטוריה של מדינת ישראל מראה אחרת. אבי המדינה, דוד בן-גוריון הזכור לטוב, טבע את המושג "אום-שמום". הוא אמר "לא חשוב מה אומרים הגויים, חשוב מה עושים היהודים". הוא אכן היה גיבור אמיתי, כשכנגד כל הסיכויים הכריז על הקמתה של מדינת ישראל. אבל יש לזכור שבאותם ימים תמכו בו גם ארצות הברית וגם ברית המועצות. אבל לאחר "מבצע קדש", כאשר הכריז בן-גוריון על "מלכות ישראל השלישית ממטולה עד טיראן", "הציעו" לו אייזנהאואר וקוסיגין לסגת מסיני, והוא קיפל את הזנב והחזיר למצרים עד לשעל האחרון. היו לנו עוד כמה גיבורים של "אף שעל", אבל רבים חזרו בהם.
שמעתי את מנהיג הליכוד בנימין נתניהו מצהיר ב"נאום בר-אילן" על תמיכתו ב"שתי מדינות לשני עמים" - האם אוזניי הטעו אותי? הוא איננו הראשון במנהיגי הליכוד שאמר כך. מנחם בגין הציע אוטונומיה פלסטינית בהסכם השלום עם מצרים, עזר ויצמן עבר ל"מחנה השלום", וכן גם רוני מילוא, אריק שרון - גם הוא "בגד" ברעיון ארץ ישראל השלמה, כידוע, ושמעתי גם את השר מיכאל איתן אומר דברים כאלה. גם ב"קדימה", שרבים מחבריה הם "ימניים" - כולם תומכים בפשרה טריטוריאלית. יתר על כן, במשאלי דעת-קהל יש רוב מוחלט בעד פשרה טריטוריאלית. נכון שמפלגות השמאל התרסקו, אבל מבחינה רעיונית ואידיאולוגית הן נחלו ניצחון מוחץ. הרעיונות של השמאל מקובלים היום על מרבית העם ועל רוב המפלגות. נצי הליכוד לנדאו ואלדד עזבו את מפלגתם כי הליכוד הפך להיות "שמאלני" בעיניהם. מאז שמשה דיין הכריז ש"עדיף שארם א-שייח' בלי שלום משלום בלי שארם א-שייח'", ואחר-כך היה מאדריכלי השלום עם מצרים, רבים הבינו שבמציאות הבינלאומית חשוב מה עושים הגויים לא פחות ממה שאומרים היהודים.
הבעיה היא שהבנות לחוד - ומעשים לחוד. למרבה הצער, ישראלים רבים אינם מבינים אמת פשוטה זו, ועדיין מאמינים במדיניות של כוח. נמצא להם גם מנהיג, אביגדור ליברמן, שמוביל מדיניות של סיפוח השטחים הכבושים של הגדה המערבית, מה שיוביל בהכרח למדינה דו-לאומית. ואילו מנהיג הליכוד הוא פחדן שירא מהצל של עצמו, נכנע בלא סייגים למדיניות הכוח, וממסמס את המשא-ומתן לשלום. התוצאה נראית לעין: מדינת ישראל נדחקת לפינה של דה-לגיטימציה כוללת. במקומות שונים מוכרז חרם על סחורות ישראליות ועל פעילות אקדמית ישראלית, ופוליטיקאים בכירים וקצינים בכירים בצה"ל חוששים לנסוע לאירופה פן יועמדו לדין על פשעי מלחמה. אין ספק שחרם כולל, עם סנקציות כלכליות, כמו זה שהוטל על דרום אפריקה ועל קוריאה הצפונית, מצוי כבר היום מעבר לפינה. איך נעמוד בחרם כזה? ישראל איננה דרום אפריקה וגם לא קוריאה הצפונית (שנתמכת בידי סין), אין לנו את אוצרות הטבע שיש להם. נוכל אולי לנפנף בנשק הגרעיני שאולי יש לנו, אבל טוב לא ייצא מזה.
מעניין יהיה לראות מה יעשו הישראלים כשהדרכון שלנו יהיה חסר תוקף, כיוון שכל - או מרבית - מדינות העולם לא יכירו בו, ונתב"ג יהיה שומם מאין יוצא ואין בא. וכיצד נעמוד מול עולם שאינו מוכר לנו דלק, מכונות ונשק, ואינו קונה מאתנו תוצרת חקלאית, תעשייתית והיי-טקית. כיצד תעמוד בזה ישראל? זוכרים את "האחרון מכבה את האור"? כדאי גם לשים לב לכך שאפילו היהודים בארה"ב ובאירופה מתחילים להתנער מישראל. נמאסנו עליהם.
אז אולי לפני שתסריטי החרמות יתממשו - נתעשת, ונחזור באמת למדיניות השלום?

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משמעותו של חרם
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
חגיגת הבוגדים נגמרה!
דמר94  |  17/01/11 19:51
2
הזמנתם חרם ואחר כך מפחידים?
זקן  |  18/01/11 13:57
3
שלוש שאלות לכותב
ע. הנביא  |  18/01/11 17:25
 
- תצטרך לחכות הרבה זמן!
דמר94  |  18/01/11 22:30
4
ממה אתם מפפחדים
ידידיה יצחקי  |  19/01/11 00:20
 
- מי שלא ענה עניינית בינתיים
ע. הנביא  |  19/01/11 14:34
5
האמנם לא עניתיך?
ידידיה יצחקי  |  21/01/11 01:20
 
- ממש לא
ע. הנביא  |  21/01/11 11:33
 
- מקבץ ציטוטים של אנשי הרש"פ
ע. הנביא  |  21/01/11 11:46
 
- ומה אומרים מנהיגים ישראליים?
ידידיה יצחקי  |  22/01/11 20:03
 
- אבל כאן בדיוק קבור הכלב
ע. הנביא  |  23/01/11 00:02
 
- הם מכריזים על כך בפעילות שלהם
ידידיה יצחקי  |  23/01/11 18:21
 
- תיקון קל
ע. הנביא  |  23/01/11 00:15
6
אל ג'זירה מתערב בדיון שלנו
ידידיה יצחקי  |  24/01/11 19:19
 
- בדיוק להיפך
ע. הנביא  |  24/01/11 21:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר כהן
הפילוג בסיעת העבודה מוציא מדוברי השמאל בתקשורת את הרוע המילולי    תגובתה של רינה מצליח מכעיסה וחצופה. היא תוקפת את אהוד ברק ובזה לחברי הסיעה החדשה    כללי המוסר הפוליטיים תקפים רק כשאיש מהשמאל חובר לממשלת ימין
דרור אטקס
ישראל מקבלת תרומות ממדינות בעולם, ארגוני ימין מקבלים כספים מקהילות נוצריות וממיליונרים מכל העולם, מדינות בעולם מממנות פרויקטים בגדה לפלסטינים במקום מקופת האוצר, וישראל מממנת פרויקטים במדינות אחרות    רק למדינות האחרות אסור לתרום לארגונים בישראל?
ד"ר חנה ספרן
הגזענות הבוטה של אביגדור ליברמן מאפשרת לראות את הכתובת על הקיר    אבל הוא לא היחיד וגזענות היא סכנה לכולנו    יש להגן על פעילות ארגוני זכויות האדם ולכבדה, כי היא השומרת על התקווה שאנחנו לא בדרך אל האבדון
איתן קלינסקי
ההתמודדות אינה לשם שמיים. לפנינו קרב אגרופים בין כמה שחקנים, שכל אחד מבקש לצבור הון פוליטי. מכעיס אותי שכל השחקנים מעלימים מהציבור החילוני את ההדר והכבוד בין המתדיינים בספרות ההלכה לפתיחות כלפי המבקשים להתגייר
עמוס גבירץ
כך מפריחים את השממה נוסח ממשלת ישראל וקק"ל: הורסים כפר בדואי בפעם התשיעית, פוצעים את תושביו, כולאים כמה מאנשיו ואז, ורק אז, מתכוננים לנטיעות בשטח    בכפר פלסטיני מתקופת העותומאנים בדרום הר חברון הרס צה"ל 13 מבנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il