X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ענת פרסמן אשת יחסי ציבור   |  פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
אם כבר החלטת למכור את העסק זה בוודאי הצעד הנכון ביותר עבורך יחד עם זאת, רק אחרי תחילת התהליך בעלי עסקים רבים מגלים עד כמה זה תובעני
▪  ▪  ▪

אם כבר החלטת למכור את העסק זה בוודאי הצעד הנכון ביותר עבורך. יחד עם זאת רק אחרי תחילת התהליך בעלי עסקים רבים מגלים עד כמה זה תובעני.
בעל העסק ממשיך כמובן לנהל את החברה ולבצע את כל המשימות היומיומיות, אבל כעת אם לא די בכך, מוטלת עליו משימה כבדה נוספת.
מכירת העסק היא אכן משימה תובענית בפני עצמה שדורשת שעות עבודה רבות ומיומנות.
בעל העסק יכול לגלות כעבור זמן מה שמצד אחד העסק עדיין לא נמכר, כי זה הרי תהליך ממושך, ומצד שני זה גוזל ממנו כל כך הרבה שעות עבודה, עד כי ניהול העסק נפגע. הדבר האחרון שרצוי שיקרה זה שערך העסק ירד בעודו מוצע למכירה או בעוד מנהלים לגביו משא-ומתן. במצבים יותר קיצוניים ניסיונות המכירה יכולים להיות כל כך תובעניים עד שזה נהיה ממש משימה בלתי אפשרית ואז מוותרים או על המכירה או על ניהול תקין של העסק - או שמוכרים את העסק במחיר הפסד, העיקר לסגור עניינים. כל זה לא רצוי מפני שזה סוג של החלטה שהמציאות "כופה" על בעל העסק ולא להפך.
חצי-מקצועי זה חצי-רווחי
בשוק קיימות חברות המספקות שירותי יעוץ וליווי למכירה של עסקים. חברות מקצועיות יודעות מה לבחון בעסק, על מה למקד את תשומת הלב ולאיזה פקטורים יש משמעות כלכלית שכדאי לשווק. בני אקילוב, בעל חברת תיווך העסקים הי-טק גלובל אינווסטמנטס מסביר: "בכל עסק יכולים להיות כל מיני מרכיבים שאולי נראים לבעל העסק מובנים מאליהם, אבל למעשה הם בעלי ערך פיננסי ממשי בעת המכירה. יש כל כך הרבה נתונים כאלה שיכולים לתת לחברות ערך מוסף", הנה רק כמה מהם הבאים:
1) עובדים מוכשרים בעסק - מספקים יכולות משלימות זה לזה (כצוות) וגם לבעל העסק. הם מסוגלים לתמוך בכל שרשרת הערך של העסק, הם מבינים את העסק (מתחרים, יתרונות, הזדמנויות וכו'). ויש להם את האנרגיות הדרושות לפעילויות השונות. במילים אחרות, לעסק יש גרעין חזק של עובדים שיש להם רמת אחריות גבוהה, אחריות ונכונות.
2) סדר - החברה מתעדת כהלכה תהליכים שבוצעו בעבר ואת הידע הארגוני בכלל. החברה מקפידה על הנהלת חשבונות מסודרת, ובנוסף מארגנת את נתוני החברה בצורה ממוחשבת ומתקדמת. חברה שיש בה שילוב בלתי אפשרי של ניירת, קבצים וטבלאות אינסופיים בתוכנות שונות היא חברה לא מאורגנת שיש בה בהכרח הוצאות כוח אדם מופרזות ובלתי מוצדקות. מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה...
3) הוצאות - גישה הגיונית להוצאות. אם לחברה יש תרבות ארגונית לא בזבזנית, זה אומר שההוצאות מתוקצבות ומנומקות. עוד נקודת זכות לעסק!
4) דוח תזרים מזומנים - למעשה זה חשוב מכמה היבטים:
א) קשה להעלות על הדעת עסק שמתנהל ללא דוח תזרים מזומנים מסודר ושלם, זהו כלי ניהולי פיננסי כל כך בסיסי שאם הוא לא קיים, או אם הוא נעשה בצורה רשלנית, זה אומר הרבה לגבי העסק...
ב) קונה פוטנציאלי ירצה לדעת את כל הנתונים לגבי אשראי, הלוואות וכו', וירצה לקבל תמונת מצב עכשווית ועתידית. גם הבנקים מייחסים חשיבות גדולה לתזרים ורואים בו כלי חשוב וזמין המסייע לקבלת החלטות לגבי העסק. כך שאם הקונה ירצה לממן את הרכישה על-ידי הלוואה בנקאית (וסביר להניח שזה מה שיקרה) הוא בשום אופן לא יוכל לקבל אותה ללא דוח תקין.
ג) הדוח מבסס אמון גם מצד הקונה וגם מצד גופים פיננסיים, ואף תוכנית עסקית לא תהיה שלמה בלעדיו. מעבר לנושא האמון, זהו כלי ממשי לאומדן העסק משום שהוא משקף מה העסק יודע לייצר.
5) מיקוד - החברה ממוקדת ועקבית ושומרת על יתרון תחרותי על פני אחרים.
בני אקילוב מסכם: "בסופו של דבר העסק שווה בדיוק את מה שמוכנים לשלם עבורו! אלא שעד שמגיעים לשלב שבו מקבלים הצעת מחיר רלוונטית, צריך לעשות הרבה עבודת שיווק והכנה. אני ממליץ ללקוחותי להיעזר במקצוענים במידת הצורך, ולא לנהל את התהליך בצורה חצי-מקצועית, שלבסוף עלולה להיות גם חצי-רווחית".

הכותבת הינה אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק.
תאריך:  20/01/2011   |   עודכן:  20/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוכר את העסק?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש חברה אחת ששולטת בשוק
רוני ישראלי   |  9/08/11 16:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן מלמד
עוה"ד יעל קסטן-רבסקי העדיפה לעבוד בעמותת "ידיד", שם היא מסייעת למאות לקוחות בשנה, ועוזרת להם לשמור על בתיהם, ולהגיע להסדרי חובות מול ההוצאה לפועל    במקביל, היא גם משקיעה זמן רב בייצוג "ידיד" מול משרד המשפטים וועדת החוקה של הכנסת, בכל הקשור לשמירה על זכויות החייבים
נסים גבאי
תלוי את מי שואלים    מה? האזרחים יבחרו להם נציגים מתוכם? נציגים אותנטיים בתוך אזורים שבהם הם מוכרים כאנשי תכנון, מחשבה ועשייה?
ד"ר מוטי גולן, עו"ד יואב מיליס
בפתיחת הפרשה עדים אנו לסיפור מקראי מדהים ומעורר מחשבה ולמותר לציין, שהמסקנה המתבקשת מכך היא אחת: קביעת ויצירת קוד אתי להתנהגות רצויה ונכוחה, התנהגות של הליכה על-פי מצפון וצו הלב, גם אם אין זו "הליכה בתלם", הליכה רגילה בקרב בני האדם ואפילו, שפעמים, משלם האדם עליה מחיר כבד עד כדי סיכון חייו ממש
נפתלי רז
אמת הייתה פעם בבסיסה של החברה הישראלית, של מדינת ישראל, של רובנו    השקר נמצא היום בפוליטיקה, בצבא, במשטרה    השקר היה פעם החריג המגונה    והיום? אימרו את האמת...    נפתלי רז מסכם וכואב את השקרים האחרונים שעלו לכותרות
אלישע פורת
ספרון מחמדים לט"ו בשבט    "האיש ששתל עצים", אגדה מודרנית ומשל מוסרי אקולוגי ופציפיסטי    סיפור נפלא מאת ז'אן ז'יונו, הסופר והמחזאי הצרפתי הידוע; תרגמה מצרפתית אביבה ברק, הוצאת אסיה, 2010    בלוטי האלונים שבהם ספונה תקווה לעולם טוב יותר, מחברים בין פרובאנס לעמק חפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il