X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסיקת הרב עובדיה יוסף המכשירה את "הגיור הצבאי" אינה מעידה על התמתנות בשס סיעת שס מיישרת קו עם כל שלטון עבור משרות וכספים, ועכשיו השלטון הוא בידי הימין הלאומני הסיעה גם נוהגת בדרך של "פני הדור כפני הכלב"
▪  ▪  ▪
חברי סיעת שס. הגבולות היטשטשו [צילום: פלאש 90]
קונפורמיזם "פני הדור כפני הכלב" חזר לפני שס, עד שהגיע "פסק ההלכה" הגואל, ובשס הסכימו לפתע עם "הגיור הצבאי". עכשיו שס לא תנודה מהמחנה הלאומני, עכשיו שס שוב תוכל להראות פרצוף פטריוטי ואוהד לצבא הכיבוש

   עידן יוסף
הרב עובדיה יוסף: "גיורי צה"ל תקפים"

   עידן יוסף
"הרב עובדיה חילל שם השם"

רבים חושבים כי "מוסריות" ו"מתינות" חברו להחלטת שס לקבל את ה"גיור הצבאי" בחיוב. אך לא כך הם פני הדברים. אצל שס שולטים מספר עקרונות, שההלכה, ההשקפה והמוסר אינם חלק מהם. ראשית, בסיס קיומה של שס הוא הפוליטיקה של ההישרדות במעגל המשרות והכספים. שנית, למען המשך העיקרון הראשון, קיים עיקרון נוסף: "פני הדור כפני הכלב". דהיינו: התאמת ההשקפה לשלטון שנותן את המשרה והכסף, אף אם הדברים נוגדים את היהדות ואת ההלכה. זהו קונפורמיזם תועלתני חד וברור. פעם מפלגה זו הצהירה שהיא לוויינו של הליכוד, אחר-כך הפכה עורה והצטרפה לממשלת רבין ולהסכם אוסלו, עד כדי חבירה למרצ ב"הסתדרות הכללית" ולנתינת ידיה לשביתות עובדי הדת. לימים הפכה למפלגת ימין, אפילו ימינה לליכוד ול"סרוגים". ממפלגה לא ציונית מצאה עצמה שס ב"חטיבה הרוויזיוניסטית" ב"הסתדרות הציונית". ובמישור המוניציפלי - פעם פעלה עם הדתיים האחרים, בפעם אחרת התחברה למפלגת העבודה, ובפעם נוספת - לליכוד. בכל פעם ידעו ראשי מפלגה זו לתת צידוק השקפתי עם "פסק הלכה" בצדו, וגנבו דעתם של מאות אלפי יראים, שלמים ובעיקר תמימים.
והנה - חשבנו לעצמנו - הגיע רגע האמת, ו"הגיור הצבאי" יציב את שס סופית במקומה האמיתי. שהרי כולם (ובמיוחד שס) יודעים מה טיבו של "גיור" זה, מי הם האמונים עליו, ומהי מטרת ליברמן. בעוד שה"גיור" הרפורמי מציב את ההבדלים על השולחן, ה"פורים שפיל" הצבאי יערבב גרי חלומות לאומנים ואף אנטישמים - עם עם-ישראל. שס ניסתה בהתחלה להתנגד לעניין, אך משראתה שחבריה לימין הלאומני אינם מתייחסים אליה, החלו ראשיה לחשוש מעתיד השררה והכספים.
מנגד, ח"כ חיים אמסלם אמר בגלוי את דעתו ושיתף פעולה ברצון עם ה"גיור" החדש. בשס חששו שבבוא הבחירות, מסורתיים לא מעטים יברחו מהמפלגה לכיווני אמסלם, ה"סרוגים" והליכוד. קונפורמיזם "פני הדור כפני הכלב" חזר לפני שס, עד שהגיע "פסק ההלכה" הגואל, ובשס הסכימו לפתע עם "הגיור הצבאי". עכשיו שס לא תנודה מהמחנה הלאומני, עכשיו שס שוב תוכל להראות פרצוף פטריוטי ואוהד לצבא הכיבוש. עכשיו שס תוכל להתרחק עוד טיפה מתדמיתה החרדית, ולחסידי אמסלם היא לא תיראה יותר קיצונית ו"אשכנזית". בשס גם הבינו שאם ייפרדו שוב מהמחנה הלאומני, הפעם כבר לא יהיה להם לאן לחזור. רק ה' הטוב יודע באלו סיפורים מלעיטים העסקנים הללו את הגאון רבי עובדיה יוסף כדי שיסכים לעמדותיהם, על "כשרותם" של ה"רבנים הצבאיים".
שלטונות הכיבוש וצבאם יכולים לכפות הר כגיגית כדי שמעלליהם יוכשרו, והצבא יהפוך למשרד הגירה לאומני הרחוק מעין הביקורת (על-ידי הנחתת "חוקים צבאיים"). מסתמא שכך עשו גם לשס וכך גם קנו את שתיקתם של החסידים מאגודת ישראל (אגו"י). סיפור מלפני שנים מעטות יבהיר כיצד שס או אגו"י מוכרים את העקרונות היהודים שלשמם נשלחו לפרלמנט בעבור "נזיד עדשים" פוליטי ו/או כספי:
עבדתי אז במערכת עיתון חסידי, והכנתי כתבת תחקיר על "הרבנות הצבאית", עם עובדות מצמררות על "רבנים" צבאיים, על רמת ה"כשרות" הצבאית, ואף על עניינים שבגבול ההונאה והפלילים. העורך אישר את הכתבה, וקיבלנו גם את תגובת "דובר צה"ל". והנה עוברים שבועות - והכתבה לא מפורסמת. שאלתי את העורך על כך, והוא הסביר לי בגילוי לב ש"הצבא צלצל אלינו באופן לא רשמי ואיים שמוצרי הכשרות שלנו (לחסידות זו בד"ץ עצמאי) לא ייכנסו יותר לצבא. במקרה כזה יהיו לנו בעיות עם המפעלים שלנו, שיעברו לבד"צים אחרים".
נראה שסיפורים דומים הכריעו גם הפעם, לכיוון ה"פסיקות" החדשות משס או שתיקת אגו"י. לשתי הקבוצות הללו יש "הכשרים" עצמאיים ואף "רבנים צבאיים", ויחסי גומלין כלכליים עם הצבא.

תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  21/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין דת ללאומנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לרב בעל זקן התיש
שמוליק 22  |  21/01/11 16:36
2
שמולי'ק 22
בריש ברגר  |  23/01/11 00:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
נוכח אינפלציית השרים הבזבזנית, עשוי מינויו של שר הרווחה החדש לשמש עוגן-הצלה לרבבות נזקקים ומקופחים בחברה הישראלית המשוועים כל-כך לעזרה    מן הראוי שמינויו של משה כחלון לשר הרווחה לא יהיה מינוי זמני וחלקי
איתמר לוין
השוואה בין נתב"ג לנמל התעופה בברצלונה, מה קורה בעיר היפהפיה בשעות הצהריים ואיזו שפה מעדיפים בקמפ נואו    חוויה לא נעימה בפראג    וגם: מדוע מעדיפים אלפי ישראלים דתיים לציין דווקא בחו"ל את חג הפסח?
יהונתן דחוח-הלוי
דוברת בצלם פרסמה הודעה לתקשורת המטילה דופי במקצועיותו של הפיזיקאי נחום שחף, ובמשתמע מייחסת לו כוונת זדון במסירת עדות שקרית בבית המשפט על-מנת להכפיש את בצלם    הוצאת דיבה או טענת אמת?    העובדות לשיפוט הציבור
יוסף קנדלקר
אותי זה היה מעניין לשמוע דיון סביב התמונה של יצחק רבין ז"ל, כשהדוברים הם לא אחרים מאשר אלו שיוצאים בשצף קצף נגד תמונות של רבנים התלויות על הקיר
עו"ד טלי אויזרוביץ
האם על בני זוג הניצבים בפני הסכם גירושין חלה חובת גילוי?    פסק-דין ולנטין: חובת הגילוי משתנה לפי מהות היחסים שבין הצדדים ולפי שאלת הנסיבות של כל מקרה    השופטת שטרסברג-כהן: "משכשלו חיי הנישואין והגיעו כדי גירושין, אין זה רציני לטעון כי הסדר רכושי שנעשה בין בני הזוג בטל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il