X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי מתאים יותר מאיתנו לומר למהגרים שבינינו: לכו לכם. אנו יודעים מה זה להיות עבדים בארץ זרה, ולכן איננו רוצים עבדים בארצנו. אין לכם חלק במפעלנו. אתם זרים כאן ותמיד תהיו. עם עם בארצו יחיה
▪  ▪  ▪
ביד חזקה ובזרוע נטויה
אנו זקוקים ומצווים לקיים מדינה יהודית שתהיה מלכות ישראל, ולא הכוכב החמישים ואחת בדגל האמריקני. מדינת יהודית שתהיה הכלי האקסקלוסיבי והאגואיסטי לגאולת העם היהודי, ולא מדינת-כל-אזרחיה-וזריה

היה מי שהתרעם על כך שבעודנו קוראים בפרשת שמות, יש יהודים אשר מטיפים ברוחו של פרעה להישמר מאוכלוסיית העובדים הזרים, "פן ירבו, והיה כי תקראנה מלחמה ונוספו גם הם על שונאינו". כך תירץ שליט מצרים את דיכוי ושיעבוד העברים, והנה כיום התהפכו היוצרות וצאצאי העבדים העבריים הם שמתאכזרים לכאורה לזרים שבקרבם, שהיגרו לארץ זו כדי לשבור שבר. "ואהבת את הגר", מצטטים בלהט צדקני מי שנועצים במקורות ישראל לעתים רחוקות אם בכלל. "כי גרים הייתם בארץ מצרים", הם מטיחים ביריביהם חובשי-הכיפות-לרוב, מרוצים מעצמם.
משמח כשיהודים שואבים עצה ולקח לימינו מן האוצרות הרוחניים של האומה, אך מצער שזה נעשה בשטחיות שכזו. אכן, עבדים היינו במצרים. וכשמשה התעמת עם פרעה, מה הוא דרש ממנו בשם אלוהי ישראל? האם שיוויון זכויות? שכר מינימום? דו-קיום? האם הביא עמו לארמון-פרעה ילדים נבחרים מקרב המתבוללים העבריים, כדי לנופף בהם ובבקיאותם בלשון-מצרים כעדות לאחדות בין שני העמים, וכרמז לעתיד מופלא של שעטנז לאומי? לא. "שלח את עמי" היה הצו האלוהי, היהודי והציוני.
משה לא הכחיש שהיינו זרים במצרים. שזו לא הייתה ארצנו, על-אף ארבע מאות ושלושים שנות שהותנו שם, על-אף תרומתנו לכלכלה ולתרבות ולמחשבה המצרית אותה מסמל יוסף, אשר העפיל משפל הצינוק לפיסגת השררה. בתור בני עמו של משה, ובתור צאצאי העבדים העברים שיצאו ממצרים בחיפזון - ובזאת אין אנו רואים אפילו טרגדיה אלא נס אותו אנו חוגגים מדי שנה - מי מתאים יותר מאיתנו לומר למהגרים שבינינו: לכו לכם. אנו יודעים מה זה להיות עבדים בארץ זרה, ולכן איננו רוצים עבדים בארצנו. אין לכם חלק במפעלנו. אתם זרים כאן ותמיד תהיו. עם עם בארצו יחיה, עם עם בארצו יתמודד ויצמח ויפרח.
הצרה היא - אכן, צרתנו מאז ועד הלום - שבתביעת חירות לעמו, משה לא דיבר בשם כל העם, אולי אף לא בשם רובו. שהרי העם לא רצה כלל גאולה, אלא לכל היותר הקלה. ודאי, נאנחו "בני ישראל מן העבודה, ויזעקו", אך בבוא משה להנהיגם אל החירות הלאומית, הם נזפו בו: "חדל ממנו, ונעבדה את-מצרים, כי טוב לנו עבוד את-מצריים, ממותנו במדבר". ולא בכדי אנו משננים מדי שנה: ביד חזקה ובזרוע נטויה הוציאנו אלוהים ממצרים. ממש בכוח, ממש בניגוד לרצונו נגאל עם העבדים החרד מחירותו ורודף את מושיעיו.
אכן אנו חוגגים את נס יציאת מצרים - אנו מצווים לעשות כן. ובכל זאת, ניכר שבלב פנימה, נותר דבר-מה מרוחו של העבד; העם שהציב דוגמה ומופת לגויים בשימור זיכרון, שימר גם מחלה נפשית שנותרה רדומה במעמקי התודעה של הלאום, שריד לקיום אבנורמלי תחת שוט של נוגש. יש מאיתנו אשר בעודם חוגגים את נס יציאת מצרים, מקללים אותו בליבם פנימה. מקללים את נטישת סיר הבשר. מצטערים על המרת הנוחות שבעבדות בתלאות העצמאות. מבכים את אובדן הטוהר המוסרי של הקורבן המוחלט בעבור הפריצות והמדון שכרוכים במלכות בשר ודם.
עבור יהודים אלה, פרעה אינו צורר משום ששלל מאיתנו את חירותנו, אלא להפך - זה משום שלבסוף גירש אותנו מעל פניו שהוא ראוי לגנאי. שכן הם מעריצים את מצרים, על הפאר והעושר החומרני שבה, על הקידמה ועל העוצמה ועל היותה שיא הצוויזליזציה. עזיבתה לא הייתה אידיאל, אלא כורח. הפתרון האידיאלי בעינם ל"בעיה העברית", וממילא לתחלואי האנושות, והלקח משהותנו במצרים, אינו מדינת הלאום, אלא שיוויון-חוצה-גבולות-ועמים, אם על דרך הסוציאליזם או הליברליזם. כיצד יהודים אלה, שכל מה אשר רצו זה להיות המצרים הטובים ביותר שבנמצא, ידחו עתה את הילד הכושי או מלוכסן העיניים, אשר דובר עברית תקינה והוא רק רוצה להיות הישראלי הטוב ביותר שניתן?

הגר הערבי

הלקח האמיתי

לבלוג של דני בן-ישי
תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  22/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
יתרו הוא מופת לחברה הישראלית כיצד יש להתייחס לזר
עו"ד יוסי דר
האם מתאים לנו רמטכ"ל שמתגורר במין בית שכזה? מה עושה בית הרמטכ"ל, שכך נראה מהאוויר, לכל שרשרת הפיקוד ועד אחרון הטירונים של הצבא? לא כלום? נו באמת    כי אנחנו הרי צריכים רמטכ"ל שמתגורר באוהל הודי וישן בקושי שעה בלילה על מיטה שבדית
יוסי ברנע
מחקר חדש של יצחק ברנד מבטא את הסתירה בין ההלכה לבין המדינה    במחקרו הוא מבהיר כי מסורת הלכתית שמצאה בעבר דרכים להתיר הליכה לבתי משפט של גויים בנכר צריכה להימשך כדי להכשיר ערכאות של יהודים במדינת ישראל בהווה
דניאל גיגי
ברק וחבריו בגדו במורשת של בן-גוריון, שהיה בראש ובראשונה מנהיג לאומי, וזה בושה וחרפה שהם משתמשים בו כדי להצדיק את האופורטוניזם הזול שלהם    מפלגת העצמאות היא מפלגה פופוליסטית, שהוקמה אך ורק על-מנת לשרת אינטרסים אישיים של אהוד ברק וחבריו    בניגוד למפלגת העצמאות ולמנהיגותו של ברק, שהכניס את מפלגת העבודה לממשלת ביבי-ליברמן, מפלגת מפא"י בראשותו של בן-גוריון הייתה בראש ובראשונה מפלגה חברתית סוציאל-דמוקרטית, שנועדה לדאוג לרווחת האזרחים והעובדים
אברהם פכטר
את הפילוג לא המציא ברק    התנועה הקיבוצית ותנועת העבודה ידעו פילוגים בעבר, ולכן זעקות השבר של הננטשים נשמעות בכייניות וצבועות פוליטית    צחוק ההיסטוריה - אנשי קדימה, שלאור העבר הקצר שלהם חייבים לשתוק, הם הם הצועקים הגדולים על ברק לרבות מופע מטהרי האוויר    מהלך פוליטי מבריק של ברק, שתפס את מתחריו ומבקריו לא מוכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il