X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך ניתן להתחיל להתחרות על משבצות פרסום מבלי לפשוט רגל? דבר ראשון לא לוקחים הלוואה מטורפת ומתחילים לירות לכל הכיוונים. עושים קצת עבודת הכנה. לוקחים אוויר, דף ועט ועונים על השאלות: מי הם קהלי המטרה? מה מצב השוק? מה התקציב ומהו תהליך הבקרה?
▪  ▪  ▪
לפרסם מבלי לקרוע את הכיס [צילום: אריאל בשור]

"אין לי מספיק כסף כדי שאוכל להרוויח"... משפט זה נאמר פעמים רבות, בעיקר על-ידי בעלי עסקים מתחילים או קטנים שאינם יכולים לפרסם את מוצריהם. כששוק הפרסום נמצא בשיאו וקיימות אינספור פלטפורמות פרסומיות, התאגידים הגדולים משתלטים על כל שלט, ג'ינגל, סרטון או אפילו מסרון. אז איך בכל זאת ניתן להתחיל להתחרות עם חברות הענק על משבצות פרסום מבלי לפשוט רגל?
דבר ראשון לא לוקחים הלוואה מטורפת ומתחילים לירות לכל הכיוונים. עושים קצת עבודת הכנה. לוקחים אוויר, דף ועט ועונים על השאלות הבאות:
מי באמת אנחנו?
"אנחנו" יכול להיות חברה או המוצר שלה. המוצר יכול להיות מוצר מדף שקונים בחנויות, שירות ארוך טווח שהחברה נותנת, רעיון או אידיאולוגיה פוליטית ועוד. חשוב שנכתוב ונגדיר בדיוק את המוצר. אחרי שהגדרנו אותו טוב, אנו נגדיר את האנשים שירצו לקנות אותו – קהלי המטרה. על-ידי הגדרת קהלי מטרה מדויקים, אנו יכולים לחסוך כסף רב. יכול להיות שנראה שקהל המטרה העיקר יהיה סביבת המגורים, העיר בה העסק קיים, ולא כדאי יהיה לפרסם במדיה ארצית.
לכל פלטפורמה פרסומית יש אפיון של קהלי מטרה. באתרי אינטרנט כמו ynet או Walla יש מדורי תוכן רבים. אם המוצר שלנו הוא מתחום הרכב, נוכל למקד את הפרסום רק למדורי הרכב באתר ynet. כך נוכל לחסוך אלפים רבים של שקלים על פרסום לא ממוקד קהל מטרה.
מה מצב השוק?
בשלב זה עלינו לדעת באמת את מצב השוק. אם המוצר שלנו הוא חדש, כזה שעדיין לא הגיע לשוק, עלינו להבין את רמת הדרישה של קהלי המטרה. כדי לעשות זאת אנו זקוקים לסקר. סקר אינו חייב להיות מורכב, הוא פשוט צריך לתת לנו תמונה באם קהלי המטרה שהגדרנו יהיו מעוניינים במוצר שלנו וכמה הם יהיו מוכנים לשלם עליו. סקר זה ייתן לנו כלים רבים להתמודדות מול השוק כולל התוכן המילולי שיופיע בפרסום.
אם המוצר שאנו מוכרים כבר קיים בשוק ונמכר על-ידי מתחרים, כדאי לנהל מחקר קטן אחר הפרסום של המתחרים, לראות באילו אפיקים הם מפרסמים (רדיו, אינטרנט, שילוט) ולראות מה התוכן המילולי שהם משתמשים בו. באופן כללי אם המוצר שלכם זול יותר, זה יהווה יתרון אך זה לא יכריע את הניצחון בתחרות.
זה לא שיש לכם סיבה לנסות להתחרות בהיקפי הפרסום של המתחרים הוותיקים, להם יש כבר תקציבים שמנים. תשאפו להיראות שונים וייחודים מהמתחרים. לרוב מי שנראה שונה, מתבלט יותר, ומי שייחודי יותר, יצליח יותר. שונה יכול להיות בתוכן המילולי שאתם משתמשים בפרסום או באפיון החזותי של המודעה שלכם. ייחודי יכול להיות, לתת מעט יותר ממה שהמתחרים נותנים. לדוגמא, אם אתם מוכרים מחשבים וכל המתחרים מוכרים את המחשבים שלהם עם האביזרים הסטנדרטים, אז תוסיפו עוד אביזר שימושי לחבילה כגון: עכבר אלחוטי או תוכנה ייעודית לבחירת הלקוח. על-ידי הבנה טובה של השוק נוכל להעצים את מספר הפנים לכל פרסום שנעשה.
מה התקציב שלנו?
עכשיו, כאשר אנחנו הרבה יותר חכמים עם המוצר שלנו עלינו להגדיר תקציב. זהו שלב קריטי ביותר מכיוון שכל הנושא של הוצאת כסף מלווה ברגליים קרות, גם אם זה בעבור דבר חשוב ביותר כמו הרווחת יותר כסף. הגדרת התקציב נובעת מתוך ההכנסות. בממוצע, עסקים משקיעים היום כ-14% מסך הכנסותיהם החודשיות עבור קידום המוצרים שלהם. אך אם העסק שלנו חדש, ואין הרבה הכנסות, אז עלינו להגדיר תקציב נמוך יותר אך הוא חייב להיות מוגדר באופן קבוע ולאורך זמן מאחר שפרסום הוא תהליך של התמדה, לא של גחמה חולפת.
חשוב לציין שאם העסק שלנו אינו מרוויח שקל או שכל ההכנסות הולכות לשכר דירה וארנונה, יש מגוון אפיקי פרסום ללא עלות כמו דיוור לרשימות תפוצה מאושרות או שימוש יזום ברשתות חברתיות. אך במאמר זה אנו דנים בשלב מאוחר יותר, השלב בו אנו רוצים לקפוץ עוד מדרגה ולמכור יותר. לכן, יש להשתמש בהתמדה באפיקי פרסום ללא עלות וכשנכנס יותר כסף, יש להגדיר את תקציב הפרסום בהתאם.
גם אם התקציב יעמוד על סכום קטן של 1,500 שקלים לחודש, ניתן לייצר קמפיין טוב בגוגל, פייסבוק ואולי אף באתר אינטרנט גדול וממוקד מטרה.
יש תקציב, אל מי פונים?
אנחנו מכירים היטב את המוצר שלנו ואנחנו יודעים כבר למי להציע אותו. למדנו כבר על השוק ואנחנו יודעים גם איך להציע אותו. הגדרנו את התקציב שלנו ואנחנו רוצים לדעת איך לנצל אותו בצורה היעילה ביותר. זהו השלב שבו אנחנו נפנה לגורמי המדיה הרלוונטיים ונשמע מהם רעיונות והצעות לפרסום.
ניתן לגשת לגורמי המדיה עצמם - מערכות עיתונים, חברות שילוטי רחוב, אתרי אינטרנט - ולברר נתונים. אנו בעידן של תחרות רבה מאוד על כל מפרסם ולגופים אלו יש אינטרס גדול למצוא פלטפורמות שגם עסקים קטנים יותר יוכלו לממן ולהשיג תוצאות. ניתן גם לגשת למשרדי פרסום ושיווק ולקבל מהם נתונים.
לרוב, משרדים אלו יבנו עבורכם קמפיין מסודר אשר ממקסם את הכסף שלכם, יתנו הצעות טובות יותר במגוון הפלטפורמות הקיימות, יחסכו לכם את הזמן בלהיפגש וללקט נתונים מכל הגופים הקיימים, ופעמים רבות יתנו הצעות זולות יותר משום שיש להם כוח קניה חזק בתחום.
כדי שנוכל לקבל רעיונות טובים, חשוב להגיע עם כל הנתונים הרלוונטיים שהשגנו עד כה אודות המוצר. כך נוכל לשאול את השאלות הנכונות ולנפות רעיונות לא טובים. לא תמיד מה שזול יהיה הכי טוב וגם לא הכי יקר יהיה הכי ריווחי. חשוב להשקיע זמן, לדעת את האופציות הקיימות וללמוד מניסיונם של אחרים.
קצת על תהליך הבקרה
את הבקרה על הצלחת הפרסום עלינו לנהל. זה די פשוט, או שיש צמיחה בכמות המתעניינים או שלא. חשוב לראות, כשנכנסים בפעם הראשונה לאפיקי הפרסום, שאם אין תגובות זה אינו בהכרח שבחירת מיקום הפרסום הייתה לא נכונה. בתחילת הדרך יש גורמים רבים שיכולים להשפיע כגון: בחירת מסר פרסומי שגוי, מועד לא נכון (חגים, עונות, מצב ביטחוני), תהליך קדם פרסומי שבוצע לא נכון (מיתוג לוקה, חוסר באתר אינטרנט, חוסר ביחסי ציבור) או מוצר שדורש תהליך החדרה ארוך יותר.
לכן ההתמדה חשובה. כדאי להריץ עוד קצת את הפרסום, ללא שינוי, או עם תיקון של שגיאות ברורות שגיליתם. לאחר חודשיים-שלושה של הפרסום, נוכל לנתח את האפקטיביות שלו בצורה חכמה יותר.
זכרו, אין דבר כזה עסק שלא צריך פרסום. הסתכלו על הוצאות הפרסום כמו שאתם מסתכלים על הוצאות שכירות המשרד – חייבים לתת לכך תקציב חודשי קבוע ולאורך כל תקופת קיום העסק.

שיווק פשוט
הכותב הוא מנכ"ל חברת שיווק פשוט.
תאריך:  26/01/2011   |   עודכן:  26/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למכור בליגת הגדולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין ספק שניתן לחסוך כסף בתהליך ל"ת
בעלת עסק  |  26/01/11 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוזי נבות
הכרעת הדין במשפט קצב רק מחדדת את הכשלים הקיימים בחוק היסוד המסדיר את מעמדו של נשיא המדינה. החוק אינו קובע כל דרישת השירות, מקשה על הדחה במקרים שטרם הבשילו ברמה הפלילית, ולנוכח הניסיון האחרון גם מציג את הסדר הנבצרות באור מגוחך
ראובן לייב
מינויו של מיכה חריש ליו"ר הזמני של מפלגת העבודה הוא דבר בעיתו    הוא אכן היחידי שעשוי לשמש לה עוגן הצלה וליישר את ההדורים    הכל בזכות הנוסחה המנצחת שלו: בניית אסטרטגיה, חזון וחלוקת תפקידים
איתמר לוין
דירה שהעניק אלי אוזן, מי שהיה בעל השליטה בקבוצת נוגה, לבנו יניב, הביאה את ורדה אלשיך לכתוב פסק-דין חריף במיוחד    סיפור על עמלות שלא היו ולא נבראו, כישורים מיוחדים תוצרת באר שבע ואפילו איומים על חייו של הסמנכ"ל לשעבר
הרב אליהו קאופמן
הסיפור של דודי זילברשלג איננו פרטי ואישי. זהו סיפורה העצוב של "החברה החרדית", שבין חלקים גדולים ממנה ליהדות ולתורה אין כל קשר. זהו סיפורם העצוב של גדולי ישראל ורבנים שאיבדו שליטה לטובת פרחחים כזילברשלג, המשמשים מקור חיקוי שלילי ולאומני
צבי כסה
בהמשך למאמריי על "חשבון הטעויות", אני מתמקד הפעם ברמת הגולן    הרמה איננה ההגנה האסטרטגית על צפון המדינה - אלא הרי הגליל העליון. היא גם איננה "הלב האסטרטגי" של ישראל, אלא של סוריה    אם נחזיר את הרמה לסורים בהסכם שלום, רמת המוטיבציה של הסורים לצאת למלחמה תשאף לאפס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il