X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר החינוך הציע כי בתי ספר יבקרו במערת המכפלה ובחברון, וזוהי הצעה שאי-אפשר לסרב לה המזכירה הצעות של המאפיה, גם אם לא התכוון השר לכך. כלום יכול מנהל בית ספר שלא לקבל את הצעת השר בלא חשש כי יבולע לביה"ס? ולאו-דווקא מידי השר אישית, אלא מפרשנות דבר השר בידי מנגנון משרד החינוך?
▪  ▪  ▪
מערת המכפלה [צילום: פלאש 90]

שר החינוך הינו הסמכות העליונה במדינת ישראל לנושא חינוך במערכת החינוך הממלכתית-חילונית, לא בממלכתית-דתית שם קיימת מועצה בעלת סמכות אוטונומית, ולבטח לא במערכות החינוך העצמאי-חרדי.
כשבעל סמכות מציע "הצעה" זו נתפשת כהוראה בידי הכפופים לו, בין אם בידי מנהלי בתי ספר, ובין אם מנהלים בדרגי ביניים. כל מנהל בית ספר יחשוש שלא לקבל את הצעת השר מחשש כי יבולע לביה"ס ולאו-דווקא מידי השר אישית, אלא מפרשנות דבר השר בידי מנגנון משרד החינוך, ברצונו לרצות את השר.
ו-"הצעה" גרועה מהוראה חד-משמעית, ומדוע? כאשר קיימת הוראה ניתנות גם הנחיות ותקציבים ליישומה. "הצעה" משאירה את הנושא ללא ודאות, ויש לכך השלכות שליליות בשני אופנים: ההשלכה שלילית הראשונה היא בדבר המחליט. בית ספר אינו ישות חד-משמעית, והוא כולל 5 גופים בעלי עניין: מחלקת החינוך המוניציפאלית, הנהלה, מורים, תלמידים, הורים. מי יחליט? האם זה בידי מנהל ונתון לשיקולי האידיאולוגיה שלו? או אולי תופעל גישה דמוקרטית וההחלטה תהיה בידי רוב התלמידים / הורים? ומהי המסגרת המחליטה, בית ספר או כיתה?
ההשלכה שלילית השנייה היא על דרך ביצוע הטיולים. מהר מאד תקומנה (וכנראה כבר קיימות) עמותות אינטרסנטיות לקידום אידיאולוגיה כזו או אחרת, שתצענה שרותי ארגון והדרכת הטיולים האמורים, ולא אתפלא אם הצעותיהן תהיינה מאד אטרקטיביות כלכלית עד כדי חוסר אפשרות של חברות מסחריות להתחרות בהן. גם לא אתפלא אם עמותות כאלה ימומנו בידי גופים פוליטיים ו/או משרד החינוך, ובכך תיכנס ההשפעה הפוליטית לטיולים בדלת האחורית.
וכמובן יהיו מי שיאמרו כי החשש נובע מפרנויה, ואלה אציע לצאת וללמוד על פעילותה של עמותת 'מבראשית' בנושא טיולים. אתר העמותה מציג כמובן גישה נקייה מכל אידיאולוגיה דתית או פוליטית, אך הנה מה שאמרה אחת האימהות בפורום בתפוז: "בחזרה ל'סלעי קיומנו'". כלומר, הטפה להתנחלויות.
הפרויקט התקיים בבית הספר של הגדול שלנו במשך שנה, של כתה ז'. העיתון של פרשת השבוע לא מדהים, הוא גם מכוון לגיל הרבה יותר נמוך. אצלנו מי שהעבירה את העניין הייתה מחנכת הכתה.
השוס היה "טיול בר מצווה" לעיר דוד (כולל עידוד הילדים להתעללות קלה ב"שכנים" הערבים) ובסופו טקס, שלדעתנו ולדעת בית הספר היה אמור להתבצע ע"י הילדים - אבל לא כך חשבו בעמותה שסבסדה את הטיול ולכן הטקס התבצע ברובו ע"י מישהו משלהם, והיה בעיקר הטפה לזכותנו הקדושה על ארץ ישראל. כל קשר בינו ובין גיל בר המצווה/בת המצווה היה מקרי בלבד. זו הייתה בדיחה עצובה מאוד מאד, על חשבוננו כמובן".
והנה עמותת "חופש" מציגה 50 אישים המשפיעים כיום על החינוך במדינת ישראל: "הרב מרדכי אלון, מקים עמותת "מבראשית, "מזוהה כאיש ימין לאומי מובהק. 15 אלף תיכוניסטים בשנה יוצאים למסע הישראלי שמסבסדת עמותת מבראשית. הרב מימין הלאומי מעביר את כולנו שיעור בחינוך ליהדות מסתננת".

תאריך:  18/02/2011   |   עודכן:  21/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת שר החינוך - הצעה "שאי-אפשר לסרב לה"...
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בושה ליהדות וחרפה לליכוד שרק ע
קורןנאוה טבריה  |  19/02/11 07:18
2
מאסנו במהרסים הצבועים שבתוכנו!
הניה  |  20/02/11 07:51
 
- ותגובה עניינית יש לך? ל"ת
איתן גנור  |  20/02/11 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמוץ אייל
כולם כמעט שמעו על אותו פיגוע    מחבל מתאבד בקפה הלל בירושלים    פיגוע שהציבור זוכר בגלל הכלה שנרצחה ערב חתונתה ביחד עם אביה    והיום, פרידה מבית האח הגדול כל כך מעריכה את אותו מחבל מתאבד
גיורא איילנד
צה"ל עבר שינוי מרשים לטובה בארבע השנים האחרונות    לא הכל בזכות הרמטכ"ל, אך כמי שיודע לקחת אחריות לדברים הרעים ("זה קרה במשמרת שלי") נכון לתת לרמטכ"ל היוצא הרבה קרדיט גם לדברים הטובים והרבים
אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט משפיע על פסק הדין - בכך אין ספק    אין הדבר אמור להרפות ידיו של צד לדיון הנפגע מגישה זו, וראוי כי בית המשפט לא יכניס את עצמו לתוך סד שעלול לעוות אחר כך את פסק הדין
יואל בן עזרא
האחריות החלה על הקבלן, בראש ובראשונה, היא לספק לדייר דירת מגורים טובה- בין אם הפרט מעוגן בתקנות ובתקנים, ובין אם לאו, והעיקר שהדירה תהיה מתאימה למגורים כפי המקובל וכפי הנדרש על-פי כללי ההנדסה
רוברט אלבין
לשאלה האם ניתן היה למנוע את השביתה, אוכל לומר כי במקומות עבודה שבהם מעצבים סביבה אתית ראויה באמצעות קוד אתי והפעלתה של תוכנית אתיקה, הדבר מאותת לעובדים שההנהלה מעוניינת לטפח את הקשר עם העובדים לטווח הרחוק, ומעוניינת בהם כבבני אדם המרכיבים קהילת עובדים, ולא רק כאמצעים לשיפור ביצועי הארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il