X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לתפקיד ראש הממשלה בישראל הגיעו שלושה אנשים שלא היה להם שיעור הקומה הנדרש מתפקיד כזה על-רקע זה, בולטים דבריו של אולמרט, אשר התפרסמו בתקשורת, בהם סיפר על ויתוריו הקיצוניים לאש"פ, ומעוררים תימהון גדול על דרך התנהלותו של ראש ממשלה בישראל
▪  ▪  ▪
דעות תזזיתיות. אולמרט [צילום: AP]

לישראל יש הישגים יוצאי דופן אך גם משבר מנהיגות. לתפקיד ראש הממשלה הגיעו שלושה אנשים שלא היה להם שיעור קומה הנדרש מתפקיד כזה. כל השלושה הונו את הבוחרים . הם עשו את היפך ממה שהבטיחו לבוחר.
על-רקע זה בולטים דבריו של אולמרט אשר התפרסמו בתקשורת בהם סיפר על ויתוריו הקיצוניים לאש"פ, מעוררים תימהון גדול על דרך התנהלותו של ראש ממשלה בישראל. אולמרט מספר על שינוי שחל, לפני כמה שנים, בדעותיו הפוליטיות מהסמן הימני של הליכוד עד לשמאל הקיצוני, שמאלה ממרצ. השאלה היא למה לא סיפר זאת לבוחרים לפני הבחירות הקודמות לכנסת כאשר עמד בראש מפלגת קדימה? דבריו לבוחר אז היו בגדר מצג שווא והונאה.
אולמרט מנמק את הגורמים לשינוי דעותיו עד לכדי חלוקת ירושלים, בפיגועים שהיו, דמוגרפיה ובהשפעה של אשתו השמאלנית. כלומר כמה מחבלים נפשעים מצליחים להזיז אחורה ראש ממשלה מעמדותיו בירושלים בירת ישראל ומרכז חייו של העם היהודי מזה 3,000 שנים. מאז חורבן הבית השני לא היה דבר שפגע במעמדה של ירושלים יותר ממה שעוללו לה אהוד ברק בשנת 2000 בקמפ דיויד ואהוד אולמרט בשנת 2008, אשר העמידו את ירושלים למכירה לאש"פ.
ניתוח פשוט מראה כי חלוקת ירושלים דווקא תגדיל את מה שמכונה הבעיה הדמוגרפית. לאחר הקמת הגדר בתוך ירושלים, הייתה נהירה של עשרות אלפי ערבים מערבה לגדר, וחלקם אף חדרו לשכונות יהודיות. סקרי דעת קהל אצל ערבי ירושלים מראים כי שלטון אש"פ בירושלים הוא חלום בלהות מבחינתם. הם מעדיפים בברור את שלטון ישראל.
אילו ממשלות ישראל היו מבצעות עשרות החלטות שקיבלו לחיזוק ירושלים, הרוב היהודי בירושלים היה גדל בצורה ניכרת, והאינטגרציה של ערביי ירושלים הייתה יותר טובה.
חלוקת ירושלים היא טירוף גם בהיבט הביטחוני. כמה צלפים ערבים יוכלו לשתק את ירושלים. איזה הגיון יש בהפיכת שכונות יהודיות בירושלים לשכונות ספר? האם יצאנו מדעתנו ? לגבי דמוגרפיה ברמה הארצית, אולמרט נשען על נתונים מטעים ומוגזמים של הרשות הפלשתינית המופצים על-ידי כמה ישראלים. הח"מ מסר אישית לאולמרט מחקר דמוגרפי רציני, פער המיליון, אשר נעשה על-ידי מרכז בגין סאדאת למחקרים אסטרטגים של אוניברסיטת בר-אילן, מחקר המפריך את הנתונים הנ"ל. (נמצא באינטרנט).
ואולם השיא בדבריו הנ"ל הוא התנהלותו במו"מ עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אולמרט מספר שאבו מאזן סירב להיפגש איתו למרות שהוא העביר לו מסרים מתחננים על גבול ההתרפסות. אך אבו מאזן העדיף לשוטט ברחבי העולם.
זה לא הפריע לאולמרט להכין תוכנית מדינית עם ויתורים קיצוניים מפורטים, כפי שהוא עצמו מספר, הנמצאים על הסקאלה בין מרצ לחד"ש. לאחר שחודש המו"מ הוא הציג אותה עם מפה לאבו מאזן וציפה בהתרגשות לתגובתו. הוא היה משוכנע כי אבו מאזן יתרשם מתוכנית כה מרחיקת לכת, ובתגובה יחתום בו במקום על הסכמתו לתוכנית זאת. לא יאומן. ואולם כפי שהיה צפוי להיות אבו מאזן סירב לחתום על ההסכם, לאכזבתו העמוקה של אולמרט, אך למזלם של תושבי ישראל. אילו תוכנית אולמרט הייתה, חלילה, מיושמת, עזה הייתה מגיעה לירושלים. טירוף מערכות.

תאריך:  18/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
לוקאל פטריוטיזם בירושלים    שכנים בחברון    תלמידים מדקלמים    אסיר ממאה שערים    אופנים לשניים
איתן גנור
שר החינוך הציע כי בתי ספר יבקרו במערת המכפלה ובחברון, וזוהי הצעה שאי-אפשר לסרב לה המזכירה הצעות של המאפיה, גם אם לא התכוון השר לכך. כלום יכול מנהל בית ספר שלא לקבל את הצעת השר בלא חשש כי יבולע לביה"ס? ולאו-דווקא מידי השר אישית, אלא מפרשנות דבר השר בידי מנגנון משרד החינוך?
אמוץ אייל
כולם כמעט שמעו על אותו פיגוע    מחבל מתאבד בקפה הלל בירושלים    פיגוע שהציבור זוכר בגלל הכלה שנרצחה ערב חתונתה ביחד עם אביה    והיום, פרידה מבית האח הגדול כל כך מעריכה את אותו מחבל מתאבד
גיורא איילנד
צה"ל עבר שינוי מרשים לטובה בארבע השנים האחרונות    לא הכל בזכות הרמטכ"ל, אך כמי שיודע לקחת אחריות לדברים הרעים ("זה קרה במשמרת שלי") נכון לתת לרמטכ"ל היוצא הרבה קרדיט גם לדברים הטובים והרבים
אברהם בן-עזרא
מומחה בית המשפט משפיע על פסק הדין - בכך אין ספק    אין הדבר אמור להרפות ידיו של צד לדיון הנפגע מגישה זו, וראוי כי בית המשפט לא יכניס את עצמו לתוך סד שעלול לעוות אחר כך את פסק הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il