X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פועלי בנין בקפוטות מקור הכנופיות רכבת צהובה להרוג את הפצועים שופטת בוגרת פרקליטות חוקר ציוני אישה חכמה
▪  ▪  ▪
אטיאס. לא הזוי [צילום: פלאש 90]

בנאים מוסמכים
שר השיכון אריאל אטיאס קיים שיחות עם בכירים בהתאחדות הקבלנים על העסקת אברכים בעבודות בניה, ודובר ביניהם על שכר בגובה 15,000 שקלים. מכיוון שאטיאס אינו מוכר כהזוי, וגם הקבלנים לא ידועים כמי שמשלמים לפועל בנין 15,000 שקל לחודש, המידע הזה נראה כמפוקפק למדי.
אלא אם הכוונה לקבל עוד רשיונות ליבוא פועלים זרים מסין, לכל פועל יוצמד אברך משגיח שיקבל שכר 15,000 שקל, ומהסכום הזה הוא ישלם לסיני את שכרו בגובה 8,000 שקל וככה כולם יהיו מרוצים.
אני מקווה שזה הנכון. האופציה השניה, לגור בקומה ה-40 במגדל מגורים שנבנה על-ידי אברכים, נראת לי מסוכנת יותר.

אחרון הציונים

פרופ' יוסף שילה מאוניברסיטת ת"א יקבל את פרס ישראל במדעי החיים, בגין מחקריו על פעולת החלבון שמייצר גן המתקן פגמים במבנה הדנ"א. מבלי להסתבך: מדובר במחקר שמימצאיו יוכלו להסביר פונקציות ביולוגיות שנוגעות לבריאות האדם ולהתפתחות מחלות אונקולוגיות (סרטן) לסוגיהן.
תוצאות המחקר שלו ישמשו עתה יסוד לפעילות מדעית רחבה ברחבי העולם, אבל רק מעטים שמו לב למה שאמר פרופ' שילה עצמו על מחקרו: "אני ועמיתי הראנו שאפשר לערוך מחקר שמתבצע כולו בישראל ובתנאים המוגבלים שיש לנו כאן, ושהוא עדין יהיה עבודה חשובה ופורצת דרך מוכרת ע"י הקהילה הבינלאומית. אני חושב שיש בכך מסר לממשלת ישראל שנדרשת להשקיע בתשתיות מדעיות, וגם מסר למדענים שלנו שאפשר באמת לחזור הביתה ולהשתקע פה ולעשות דברים חשובים".
אבל אם אתם חושבים שממשלת ישראל הבינה אולי את המסר של החוקר הציוני הזה – אנא בידקו כמה תקנים נוספו בשנים האחרונות למנגנון הציבורי הביורוקרטי, מול כמה תקנים נתנה הממשלה לאקדמיה ולמחקר.

אישה חכמה

נשיאת ביהמ"ש העליון הודיעה שמערכת המשפט לא אשמה, ואח"כ ביקשה מנציב הקבילות על השופטים לבדוק את פרשת התאבדותו של שופט השלום מוריס בן עטר. לא ברור מהיכן סמכותו של אליעזר גולדברג לבדוק ענייני התאבדות ואיזה כלים יש בידיו לכך, אבל ברור שביניש היא אישה חכמה:
בין ימיה פורצי הדרך של מרים בן פורת, מבקרת המדינה הראשונה שהפכה את הביקורת לכלי אמיתי עם שיניים, לבין ימיו הנוכחיים של מיכה לינדנשטראוס, המסונכרן עם כל מהדורות החדשות ולא מהסס להסתער על כל מטלה ולהביא מימצאים בזמן אמת, כיהן באמצע אליעזר גולדברג החיוור, שהצליח להשכיח בזמנו את דבר קיומו של המשרד לביקורת המדינה. ביניש, שהכירה אותו כשופט בביהמ"ש העליון ואח"כ כמבקר המדינה, ידעה מה שידעו כולם בסלונים הירושלמים: גולדברג עושה טובות לחברים.
לכן הוא מונה אצלה כנציב התלונות על השופטים. כי גולדברג הוא איש שעושה טובות לחברים, מבין רמיזות, מבין צרכים, ושיחה איתו בארבע עיניים מבטיחה מראש מה תהייה התוצאה. פעם זה היה מאד מקובל, בימי הסובייט העליון בקרמלין ובימי מפאי של שרגא נצר וחבריו, רק ששם זה כבר נגמר ורק אצל גולדברג זה עדין קיים. זה הכל ענין של צורת חשיבה, תרבות ארגונית ומסורת אישית. ולגולדברג יש המון מסורת בעניין הזה, ובגילו כבר לא משתנים.
לכן ביניש הכריזה מראש ובביטחון מה תהייה התוצאה, ואח"כ הפקידה בידיו את הבדיקה. ומכיוון שגולדברג תמיד מבין רמזים וגולדברג תמיד עוזר לחברים, גולדברג גם לא יאכזב. לא אמרתי לכם שביניש היא אישה חכמה?

אתגר לזרים

בשיחתו עם שר הסחר הסיני הציע נתניהו כי הסינים יכנסו כשותף להקמת קו רכבת של 160 ק"מ בין אילת לים התיכון, רכבת שמתוכננת לשמש כמתחרה לתעלת סואץ. הרעיון האסטרטגי של ביבי מובן, ומיועד לקשור את הסינים אלינו ל-20 השנים הבאות, בהן הם יתרוצצו וינסו להסדיר כאן את רשיונות הסלילה בועדות המקומיות.
מצד שני לא בטוח שהסינים בנויים להתמודד עם אתגר כה גדול. אולי כדאי לתת להם להתחיל עם איזו משימה פשוטה יותר, כמו למשל 16 ק"מ של רכבת קלה בת"א. שייתקעו 10 שנים מול החשב הכללי, פקידי משרד התחבורה ועיריית תל אביב, ואז נראה אם הם כבר בשלים להתקע גם בנגב.

יום זעם

בתגובה לכך שהמשטרה הרסה אצלם בניה בלתי חוקית, ניסו מתנחלי חוות גלעד ניסו לחסום צירי תנועה בירושלים וכבישים ראשיים כדי לעשות "יום זעם" לאזרחי מדינת ישראל.
"יום זעם" במקורו הייתה מחאה פלשתינית נגד ישראל, ונחמד לגלות שכל תושבי השטחים, בלי הבדל דת ולאום, מפעילים נגדנו את אותן שיטות.
כשהוחלט בזמנו על פינוי גוש קטיף, הופתעו אנשי ימין רבים מכך שהם לא "התנחלו בלבבות" של הציבור ושאלו בקול היכן הם נכשלו.
בחוות גלעד, רבותי, ובפרחחיה.

לשון מקובלת

בית המשפט העליון קבע, בדיון בערעור של עו"ד חוטר ישי בתביעת לשון הרע נגד ידיעת אחרונות, כי השימוש בביטוי "כנופיה" אינו בגדר לשון הרע, אלא זה ביטוי לגיטימי שבא לציין קבוצת אנשים הפועלת לקידום ענין מסוים. כנופיית בית המשפט לא הסבירה מאיפה היא לקחה את הרעיון הזה.

שדה הקטל

היחידה הארצית למניעת זיהומים במוסדות רפואיים מדווחת כי בשנת 2010 אובחנו בתי החולים בישראל כ-3,700 איש שנדבקו בחיידקים שעמידים לאנטיביוטיקה. 1,500 מהם מתו בגלל החיידקים הללו.
בהתבסס על עבודות מחקר שונות, מוערך שכשני שליש מהחולים נדבקים בחיידקים הקשיחים הללו בבית החולים עצמו. במילים אחרות: 1,000 ישראלים מתו בשנה שעברה רק בגלל הזיהומים בבתי החולים שלנו.
לשם השוואה: בתאונות הדרכים מתו בשנת 2010 פחות מ-400 איש, אבל למלחמה בתאונות דרכים מוסיפים ומקדישים כל שנה מאות מליוני שקלים, במקום להעביר כמה גרושים לרכישת סבון וכפפות לרופאים. בינתיים, אם תפצעו בתאונת דרכים תסתלקו מהמקום בשקט ואל תגידו מילה, כי עוד יביאו אותכם לבית חולים.

שופטת עם ניסיון

עו"ד טובה פרי עבדה 22 שנה בפרקליטות מחוז מרכז ולפני 3 שנים היא ניגשה שם למכרז פנימי על תפקיד מנהלת מחלקה. אולם בוועדת המכרזים ישבה פרקליטת המחוז רחל שייבר, מי שהציעה לה, עוד קודם למכרז, לא לגשת אליו כי היא, שייבר, לא תצביע עבורה.
טובה, שזכרה כי בדרך כלל הפרקליטות פועלת נגד חברי ועדת מכרזים שקובעים ומודיעים מראש עמדתם, עתרה לפסול את שייבר מלשבת בוועדה מסיבה זו, אך בית הדין לעבודה דחה עתירתה. עו"ד טובה לא ערערה לביה"ד הארצי, לדבריה בשל לחצים פנימיים שהופעלו עליה והעובדה שכולם בפרקליטות מתקרנפים. עדות פנימית.
מתוסכלת היא פרשה השנה מהפרקליטות, פתחה משרד עצמאי והשבוע מונתה לכהונת שופטת נוער בבית המשפט בת"א. סוף סיפור.
מעניין אם לנוער בת"א יהיה סיכוי לפגוש מעכשיו בשופט שלא יאמין אוטומטית לכל מה שהפרקליטות אומרת, או שגם היא תתקרנף עכשיו?

תאריך:  04/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תצהירי-שקר כהרגל שהפך לטבע
עידן סובול  |  4/03/11 19:01
2
בתי המשפט בארץ פתוחים לכל
הרועץ המשפטי  |  4/03/11 23:48
 
- האגרה בבג"ץ
משה, עורך-דין  |  5/03/11 10:18
 
- הנושא הועלה בגלל רלבנטיותו?
הרועץ המשפטי  |  5/03/11 13:56
3
אליעזר גולדברג כמטייח לאומי
הבזיון  |  6/03/11 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
בדיעבד היה מותר לצפות שבכך יושם קץ לאגדה, כאילו ישראל ו"הכיבוש" הם המאיימים לפוצץ את המזרח התיכון ולסכן את שלום העולם    אך לשווא
קיריל הדר
אופנהיימר ודומיו בונים על תודעת הזרם הכלל ישראלי ובכך הם זונחים את הרעיון הפוסט ציוני הראוי    אולם במישור האקדמי האוניברסיטאי - השמאל הבורגני לא קיים
איתן קלינסקי
אני, בעשור השמיני לחיי, משאיר את ילדיי, נכדיי וניניי לטירוף של יעקב עמידרור האומר במפורש - "הצבא זה ארגון טוטלי שאומר לאנשים - אתם הורגים ונהרגים"
אורי נטע
מה בין שינוי אקלים כדור הארץ, ה"דמוקרטיזציה" במדינות ערב ויצחק נוי?
נעם הופשטטר
לא ייתכן שפורעים יפעלו במשך שנים, בשטחים המכוסים אמצעי מעקב שבהם פועלים אלפי אנשי כוחות ביטחון - ולא יובאו לדין    לא ייתכן שחייהם של בני-אדם יקופחו - והארץ לא תסער    לא ייתכן - אלא אם לא אכפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il