X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התוצאות ההרסניות של מדיניות ההפרטה לא הרתיעו את כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים להעמיק את ההפרטה בעיקר במישור החברתי, כאשר המדינה מתנערת מאחריות, במיוחד במקומות שהאזרח כה זקוק לה ומעבירה את הטיפול לידי חברות קבלניות, עמותות, קרנות שצצות כדי להפיק את המרב מפירות הבאושים של ההפרטה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מכירת אביון בעבור נעליים [צילום: פלאש 90]

ההפרטה, שבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, הוא אחד מחסידיה הצמיחה גידולי פרא סרטניים בעולם המערבי. במדינתם של מילטון פרידמן ונערי שיקגו, שהם נותני ההשראה לביבי שלנו, התרחשו דברים מבהילים, המעלים בי חשש, שהתלמיד הנאמן, ביבי, עוד עלול להביא את עוצמת התוצאות ההרסניות במידה רבה יותר גם לפתחה של החברה הישראלית.
הצצה לעברם של גידולי הפרא של ההפרטה בארה"ב
סִי אֵי סִי אַי היא דוגמה לזן חדש של חברות קבלניות שהצמיחה ההפרטה בארה"ב. מדובר בחברות כוח אדם המספקות כוח אדם זמני לממשל הפדראלי במינימום זכויות סוציאליות. החברה מחזיקה מספר רב של עובדים פוטנציאליים זמניים המוכנים למלא כל תפקיד שיצוץ.
התופעה המבעיתה היא שחברה קבלנית זוכה באספקת אלפי חוקרים, שהועמדו לרשות הצבא האמריקני בעירק לבצע חקירות בשפה הערבית. לאחר שהתקשורת חשפה כי עובדי החברות הקבלניות, שצצו לפתע כחוקרים, עסקו יותר במעשי סדום ועינויים, חילץ הממשל גמגום של הודאה כי לא נעשו התחקירים הביטחוניים המתאימים ולא נעשו בדיקות התאמה לתפקיד.
תאגיד בשם "אליבֶּרְטון" הרוויח הון עתק מחוזה לכבוי שריפות בשדות הנפט, שמא צבא סאדם בנסיגתו יצית אותן. שריפות לא פרצו אבל התאגיד גרף את מליוני הדולרים. יש מי שבמלחמה הזו שילם בדמו, ויש מי שהפיק ממנה מליוני דולרים. במיוחד שאותו תאגיד שלא נמצאו לו שדות נפט לכבות את האש, עשה הסבה תוך יום וזכה בנתח גדול במכרז לגיוס חיילים למשימות מיוחדות בעירק. תאגיד של כיבוי שריפה הופך מייד לתאגיד של ציידי גולגולות לגיוס חיילים. כל ראש למלחמה ומכסת הדולרים הנאותה לחשבון הבנק של התאגיד.
נעמי קליין בספרה "דוקטרינת ההלם"1 כותבת - "ראמספלד האיץ את ההפרטה. האיץ את שגשוג האימונים על-ידי חברות פרטיות שאימנו חיילים באש חיה ובמשחקי מלחמה, שנערכו במתקני אימונים בבעלות פרטית. שם תורגלו במלחמה בשטח בנוי בכפרי דמה ...חיילים שחזרו הביתה חולים או סבלו מדחק פוסט טראומטי טופלו בידי חברות פרטיות שמספקות שירותי בריאות, ואלו הפיקו שפע של רווחים מן המלחמה עתירת הטראומות". רק נותרה התקשורת הטורדנית, המציגה את עוצמת הפער בין הטיפול הרפואי המינימלי ובין רווחים בלתי סבירים על כל מטופל.
הצצה לעברם של גידולי ההפרטה בישראל
התוצאות ההרסניות של מדיניות ההפרטה לא הרתיעה את כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים להעמיק את ההפרטה בעיקר במישור החברתי, כאשר המדינה מתנערת מאחריות במיוחד במקומות, שהאזרח כה זקוק לה ומעבירה את הטיפול לידי חברות קבלניות, עמותות, קרנות שצצות כדי להפיק את המרב מפרות הבאושים של ההפרטה.
כחמשת אלפים עובדים סוציאליים הם קורבנות של מכירת נכסים חברתיים לעמותות המעסיקות עֲבָדִים סוציאליים בתת משכורת. אם משכורתו של עובד סוציאלי - עובד מדינה - היא בבחינת לעג לרש, הרי משכורתו של עֶבֶד סוציאלי בעמותה או בחברת כוח אדם היא בבחינת חרפה לנו כחברה.
המדינה מוכרת את השירותים ומשלמת עבורם טבין ותקלין. הפער המשמעותי בין מה שמשלמת המדינה לחברה ובין מה שמשלמת החברה לָעֶבֶד הסוציאלי הוא הנגע הממאיר של ההפרטה. החברה גורפת הון, ופרורי משכורת היא משאירה לאדם העובד בחזית החברתית הקשה ביותר.
לזכותו של ארגון העובדים הסוציאליים, שהוא מתעקש במשא-ומתן עם האוצר, שהעלאת המשכורת של העובדים הסוציאליים תחול גם על הָעֲבָדִים הסוציאליים. ואילו האוצר מתעקש שההסכם לא יחול על הָעֲבָדִים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם, עמותות וקרנות. אז מה זה כחמשת אלפים עֲבָדִים סוֹצִיאָלִיִּים???
מצב חמור יותר מתרחש במשרד החינוך. מדובר באלפי מורים, המשולבים במערכת הבית ספרית המקבלים בממוצע כשלושים שקל לשעה. המשכורת משולמת לפי שעת עבודה בפועל. בישראל צצו פטריות רעל בדמות קרן רש"י, קרן קרב, קרן למצוינות, ועוד עשרות קרנות ועמותות קטנות יותר. המדינה מוכרת שירותים חינוכיים. השירותים נרכשו על-ידי העמותות המשלמות שכר רעב לאלפי מורים.
תעודת עניות להסתדרות המורים שבשתיקתה!!! התאפשר הגידול הסרטני, שאת ילדי ישראל מלמדים אלפי מורים, ללא פיקוח פדגוגי מתאים ובעיקר בחרפת שכר רעב ללא שכר בימי חופשה, ללא ימי מחלה וללא קרנות פנסיה. יתרה מזאת לבחירות שיתקיימו ב-6.4 השנה להסתדרות המורים, לא תהיה זכות בחירה למורים המועסקים באמצעות הקרנות.
בעוד ארגון העובדים הסוציאליים זועק את זעקתם של עובדי העמותות, הסתדרות המורים מתעלמת מהתופעה המצמררת של מורים חסרי זכויות, שהם הקורבן של ההפרטה הדורסנית.
בארצות הברית ההפרטה "הניבה" אפילו פרות באושים במישור הביטחוני, בישראל ההפרטה כבר "מניבה" פרות באושים במישורים סוציאליים וחינוכיים, כשהמדינה מתנערת מחובותיה.
ביבי נתניהו, אתה היום שר על במשרד האוצר. תקשיב לפחות לדברי הנביא עמוס, שעל שלושה פשעי ישראל היה מוכן לעבור לסדר היום, אבל אין סליחה ומחילה לפשע הרביעי - "על מכרם בכסף צדיק ואביון בעבור נעליים".
מכירת הנכסים החברתיים זו מכירה - "בְּכֶסֶף צַדִּיק". מה שאתה עושה לעובדים הסוציאליים זו מכירת "אֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלַיִם" - בעבור שכר המבייש את האדם המגויס כולו לעבודה החברתית.

1. שם, עמ' 447.
תאריך:  11/03/2011   |   עודכן:  13/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירות הבאושים של ההפרטה בארה"ב ובישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
גם.כלכלן?
מהפך 77  |  12/03/11 18:17
2
הפרטה אומללה
איתן ק.  |  13/03/11 13:48
3
ההפרטה אויבת החברה הישראלית
ידידיה .  |  13/03/11 15:18
4
חברה קבלנית אחראית על הבטחון ל"ת
בושה באיתמר  |  14/03/11 10:53
5
כתוב יותר על נושאים חברתיים ל"ת
בקשה לאיתן  |  15/03/11 16:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
האיש שדרס את שחר גרינשפן, גרם לה נזק בלתי הפיך והפכה ל"צמח" נשלח לעבודות שירות    ואילו האדם שזרק נעל על נשיאת בית המשפט העליון נענש בשלוש שנות מאסר    האין זו פסיקה בלתי שוויונית?
ראובן לייב
יו"ר סיעת "הבית היהודי" בכנסת אינו מהסס להשליך אבן לבאר שהוא שותה ממנה. אחרת קשה להסביר מדוע הוא מבקש להוציא אל מחוץ לחוק שמות פרטיים שורשיים רק משום שאלה אינם מדברים אל בני הדור הצעיר
מרק לוגובסקוי
סמיכות שני האירועים - ההצבעה על "חוק החרם" והפוגרום המשטרתי בחוות גלעד - מראה באופן מלא את ההתנהלות הפתטית והאימפוטנטית של חברי-הכנסת והשרים הנחשבים "ימניים". למרות שהם רוב בקואליציה, הם למעשה לא שולטים לחלוטין במה שמתרחש
ד"ר מוטי גולן
בעצם פעולת הקרבת הקרבן מוכיח האדם את "שמיעתו בקול האל והליכה בדרכיו הנכוחות"    תורתנו הקדושה "ממליצה" שכל אדם, קודם כל יהא אדם. רק לאחר מכן יוכל לבוא ולהתקרב כדי להקריב את קרבנו לפני האל ולשטוח את רצונו ובקשתו
איתמר לוין
בג"ץ מכשיר מפלגה אנטי-יהודית ופרו-טרוריסטית    הממשלה והצבא מתבלבלים ביהודה ובשומרון    הביטוח הלאומי ושירות בתי-הסוהר מתעמרים בערבים    רבנים מתעלמים מדעותיהם של גדולים מהם    וגם: כדאי להפיק לקחים מהפסקת הזרמת הגז המצרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il