X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על החיצים של מופז, המנדטים של יחימוביץ' והמחאה של סחרוף
▪  ▪  ▪
[צילום: יותם פרום]

תוכנית של גנרל
שאול מופז שלח לחברי קדימה את "תוכנית מופז להסדר מדיני". זו התוכנית החדשה שלו על "הכרה הדדית מיידית בדרך להסכם ביניים והסדר קבע" המודפסת על פני 19 עמודים של מלל מתיש, מהם 9 הם רק הקדמה. אין ספק שכל מי שקורא את תוכניתו עד הסוף, את כל העמודים, באמת שואף לשלום ומוכן לעשות למענו הכל, ואף מעבר לנדרש.
אני אומנם מתלבט מה המסקנה המתבקשת ממשפטים כמו: "קיים חשש ממשי מפני ניצול המצב הנזיל לחיזוק כוחות רדיקאלים מאורגנים כבסיס למשטרים אלטרנטיביים בעולם הערבי", ואם זה טוב או רע לנו, אבל אחרי ההקדמה הזו, כשמגיעים לשלבי ההסדר של מופז, הכל נהיה פתאום ברור ופשוט:
בשלב הראשון בתוכנית מופז אנו נקים מדינה פלשתינית מפורזת על 60% משטחי 1967, שתשלוט על 99% מהאוכלוסיה הפלשתינית. לא הוסבר אם הרעיון הוא לדחוס 99% מהפלשתינים לתוך 60% משטחי הגדה ואיך עושים זאת, אבל נראה שתמיכת חוגי הימין ברעיון הזה כבר מובטחת. אח"כ יתקיים בינינו לבין הפלשתינים מו"מ על סוגיות הליבה, כשמוסכם שהפליטים לא מוחזרים לישראל, שכל ירושלים בידינו, שגושי התיישבות גדולים כמו אריאל, מעלה אדומים, עוטף ירושלים ומערב השומרון ישארו בידי ישראל ולקינוח גם בקעת הירדן תוחרג מהמדינה הפלשתינית ותוחכר לישראל.
בתמורה מבטיח מופז לפלשתינים שטחים חלופיים, כדי שיהיה להם בסוף שטח כולל בגודל שהיה להם לפני 67. מופז אומנם לא כותב איזה שטחים ינתנו להם בתמורה, אבל נדמה לי שליברמן הציע פעם את ואדי ערה ואילו החבר'ה של טומי לפיד הציעו את עימנואל ומאה שערים. גם זו אפשרות.
עכשו נותר לקבל רק את הסכמת הפלשתינים לתוכנית. אני בטוח שהם יסכימו, אם רק יתרגמו להם את החוברת הזו לערבית. בסוף החוברת יש למופז עמוד גרפי המתאר את התוכנית שלו עם חיצי תנועה ושלבי מטרה. מן מפה כמו זו שתלויה בדרך כלל אצל גנראלים על הקיר. בפעם האחרונה שראיתי מפה כזו זה היה לפני הכניסה הראשונה ללבנון, ומאז אני מעריץ תוכניות כאלה.

אמנים אמיתיים

ברי סחרוף, עמיר בניון ושולי רנד ביטלו השתתפותם בטקס הזכרון לנופלים שתקיים ביום ראשון עמותה בשם "זוכרים" בברכת הסולטן בירושלים. מדובר במופע שיערך בהשתתפות ראש הממשלה, ראש העיר ושאר מכובדים, אך כשנודע לאמנים הללו שהציבור יידרש לשלם עד 90 ש"ח עבור כל כרטיס כניסה, הם החליטו לבטל כמחאה את השתתפותם, והבהירו כי יבואו רק אם הכניסה לציבור תורד למחיר סמלי של 20 ש"ח לכל היותר.
לפעמים קשה להבחין בין אמן אמיתי לסתם בדרן. הפעם הייתה לנו הזדמנות: אמנים ניכרים ברגע של אמת מוסרית והאמנות האמיתית היא יכולתם להביע מחאה רועמת בלי להפעיל אפילו רמקול אחד.

קוביית המנדטים

עמרם מצנע המתמודד על ראשות מפלגת העבודה טוען שהוא היחיד שיכול להביא למפלגה 20 מנדטים. ייתכן. אבל גם עם 20 מנדטים הוא לא יצליח לעשות בכנסת רבע ממה שתצליח לעשות שלי יחימוביץ' עם חמישה.
הבעיה שמה ששלי יחימוביץ' עלולה לעשות עם חמישה מנדטים עלול להבריח גם אותם מהמפלגה. בסוף הם יצביעו כולם בוז'י – ושוב יצא להם פואד.

תאריך:  06/05/2011   |   עודכן:  06/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מופז רודף שררה בלי בושה משמיץ
ישע  |  6/05/11 12:31
 
- אבל הוא יהיה עוד ראש קדימה
חכו ותראו  |  7/05/11 15:40
2
את מי מעניין מה "בית לא עוזבים
בני הנקר  |  6/05/11 14:17
3
שניים סינים עם כיור גדול, עמדו
סיני  |  6/05/11 17:36
4
תוכניות של רמטכ"לים בדימוס
רועה שחורות  |  6/05/11 17:48
5
שלוש הערות
מעירה  |  6/05/11 18:16
6
בהצלחה למצנע, שלי ולעבודה בכלל ל"ת
גילה פ.  |  6/05/11 19:52
7
תגובה
צנחן  |  7/05/11 17:27
 
- אהבתי את תגובתך ומזדהה איתה
זאב בן-יוסף  |  8/05/11 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי בנט
מחלקת המחקר של מנהלת ההסברה במועצת יש"ע במסמך המסביר האם הכרזה חד-צדדית של מדינה פלשתינית היא "צונאמי מדיני" או שהיא בעצם איום סרק?    אולי תהיה הכרזה על מדינה פלשתינית, אך מדינה אין    הפלשתינים פתחו נגדנו מלחמה מדינית. אסור להסתפק בתוצאת תיקו: צריך לנצח בה!
איתמר לוין
מדוע הגיע הזמן לחוקק חוק נגד ספאם אנושי, מי המרוויחים הגדולים ביותר מתעריפי הסלולר הגבוהים, מה ההבדל בין מגה לעדן, כיצד אפשר להשיג את סניף הבנק, מה קורה עם ה"רב קו" של דן - וגם: מי מקבל צל"ש מפתיע
איתמר לוין
חמש הערות בעקבות פרסום עדויות התביעה במשפט קצב    יותר מדי אנשים ידעו בזמן אמת על מעלליו של קצב, אך איש מהם לא הלך למשטרה    א' לא סיפרה כמעט לאיש שנאנסה    הסניגורים לא הצליחו לקעקע את העדויות
אריק סגל
חיסול בן-לאדן עלול להביא את אובמה להיגרר אחר שיקולים פוליטיים ולקצץ משמעותית במספר החיילים האמריקנים באפגניסטן. כאשר הטליבאן מתכונן לאופנסיבת האביב, עלול הדבר להיות קריטי עבור תוצאות המלחמה
הרב עדית לב
הצד הדמוקרטי תורם לנו את התפישה כי זכות השביתה היא חלק בלתי נפרד ממערכת חיינו. בצד היהודי אנו למדים מהגרא"י קוק ומהרב טכורש על תפישה דמוקרטית הדומה לזכות השביתה המודרנית, וככזאת המתנהלת בפיקוח של בתי-דין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il