X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוגגים עצמאות מסע המיוחסים אי קיו 51 התזמורת של ברק
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

איפה הגידול?

הממשלה מתגאה בשיעור אבטלה נמוך יחסית לעולם. רק מסתבר שבעשר השנים האחרונות מספר העובדים במגזר הציבורי עלה ב-220,000 עובדים שעה שבמגזר התעשייתי הוא עלה ב-20,000 איש בלבד.
מעניין כמה מכללות נוספות למנהל עסקים צריך לפתוח כדי להבין לאיפה בדיוק זה מוליך.

עצמאות

אחרי ארה"ב וקנדה, לישראל יש הכי הרבה חברות הרשומות בנאסדק. ישראל היא במקום הרביעי ברישום פטנטים בעולם, ויחסית לאוכלוסיה יש בה יותר חברות הזנק ופרסומים מדעים מאשר בכל מקום אחר בעולם. אבל ברגע האמת אין לה אפילו לא מעבדה פשוטה אחת המסוגלת לבדוק אם הנוזל שבצינצנת הוא דלק מטוסים או שמן צ'יפס משומש.

מסע המיוחסים

מדינת ישראל מעודדת בתי ספר לנסוע ל"מצעד החיים" בפולין. השואה היא לקח חשוב שיש להנציחו לנוער ולכן בני הנוער, ליתר דיוק הוריהם האומללים, נסחטים ונדרשים לשלם עבור המסעות האלה כ-5,000 שקל לכל ילד. יש הורים שאין להם, כי עבורם זה מחצית (או רוב) הנטו החודשי שממנו הם צריכים לקיים משפחה ולשלם אוכל ומשכנתה וארנונה וחשמל– ואז הילד שלהם נשאר בארץ.
השנה נסע לפולין גם משרד המשפטים. גם שם סברו שזה חינוכי לנסוע לפולין ולכן הם נהרו מכל המחלקות: ממחלקת ייעוץ וחקיקה, מיחידות הפרקליטות, מהסנגוריה הציבורית, מהסיוע המשפטי, מהרשות למשפט, מטכנולוגיה ומידע, מרשות הפטנטים, מהרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, מרשות התאגידים, מאגף רישום והסדר מקרקעין, מאגף האפוטרופוס הכללי, ממנהלת היחידות המקצועיות, מאגף שומת מקרקעין ומאגף המינהל.
דובר משרד המשפטים טרח להסביר לי ארוכות כמה זה חשוב לנסוע. אני מסכים איתו. בסוף הוא גם ענה לשאלתי כמה הם שילמו מכיסם: בין 750 ש"ח עד 1,200 ש"ח למשתתף, תלוי בדרגתו. אלה שמקבילים בדרגתם ושכרם לשופטים ומנכ"לים שילמו 1,200 ש"ח עבור הנסיעה בת 4 הימים (3 לילות אירוח), ואלה שמרוויחים פחות שילמו 1,000 או רק 750 ש"ח.
למי שלא זוכר, שכר ונילוות שופט מחוזי (אליו צמודים רבים במשרד המשפטים) הוא כ-40,000 ש"ח לחודש. כ-2,000 ש"ח ליום עבודה בפועל. במערכת המשפט הציבורית שלנו, שכר יום עבודה אחד בלבד מממן לבכירים את כל פולין ומשאיר גם קצת עודף לדיוטי.
זה בטח חינוכי מאד שהמשפטנים הציבוריים שלנו יסעו בהמוניהם לפולין, גם אם הם משלמים עבור זה רק סכום סימלי ואת כל השאר משלם עבורם משלם המסים. זה בטח שווה למדינה כל פרוטה ששילמנו עבור נסיעתם לפולין של אנשי רשות הפטנטים, אנשי אגף שומת המקרקעין או רשות התאגידים ודומיהם. אם צריך, בטח נקבל גם חוות דעת משפטית למה הנסיעה הזו הייתה חיונית וחינוכית. יש 40 אנשי משרד המשפטים שיכולים לחתום על מסמך כזה.
ומה עם התלמידים שנשארים בבית כי מהם מבקשים וגובים פי 4 ופי 5 עבור נסיעה כזו? מה יהיה עם החינוך שלהם?
אין בעיה. פשוט תספרו להם את העובדות הללו. זה יעשיר את החינוך וההשכלה שלהם יותר מכל מצעדי החיים הפולנים גם יחד. זה גם יכין אותם נכון למצעד החיים האמיתי שלהם במדינת ישראל.

הקונצרט

ברק הכריז על הקמת "מפלגה ציונית ודמוקטית שתפעל ברוח עקרונות מגילת העצמאות ורוחו של בן-גוריון" וחבל שלא השלים גם "ובהתאם לתקנונו של מאו". כמנצח על התזמורת הוא הכריז ש"כרגע אנו קטנים, החמישיה הקאמרית, אבל אנו מתכוננים לגדול".
במקרה הזה, הציפיות המוסיקליות שלו ושל הציבור מתאימות: אין לו מושג כמה אנשים מחכים ליום הבחירות, רק כדי לשמוע בו את "הרקוויאם" האחרון שלו בביצוע תזמורת של נגן יחיד.

אי קיו 51

הוא בדואי ולכן זה לא בדיוק איכפת לנו. אבל סולימאן אל עביד הורשע ברצח בהתבסס רק על הודאתו שלו, שאין ספק שהוכחה כלא אמת. נסיבות מוזרות הביאו לכך שהוא הודה ברצח חגית קיקוס וטמינת גופתה במזבלה, ולמרות שחזר בו לחלוטין מהודאתו ולבית המשפט לאה יו שום ראיות אחרות לאשמתו, הוא הורשע בהתבסס רק על הודאתו המפוקפקת.
חלפו שנים וגופת הנרצחת נמצאה בבור ניקוז במקום אחר לגמרי, מה שממוטט את כל הודאתו וסותר לחלוטין את סרט השיחזור עליו התבססה ההרשעה, אך בית המשפט הותירו בכלא כאשם. זה לעולם לא היה ברוב מוחלט ובכל הליך נמצא תמיד שליש מהשופטים שסברו שיש לזכותו (מה שמעלה יותר מספק סביר באשמתו ולוגית מחייב זיכוי) ובכל זאת הוא בכלא.
מה שמדהים הוא שבית המשפט ידע שלסולימאן הזה יש IQ של 51 או 53. אני לא רוצה להעליב, אבל נדמה לי שיש תוכים מדברים עם IQ דומה, ובטח גם מהם תצליח משטרת שדרות או נתיבות לקבל הודאה שהם ביצעו רצח. השאלה היא האם אנו מוכנים לשלוח אנשים לכלא לכל חייהם בהסתמך על הודאותיהם בלבד וללא ראיות נוספות? אני מציע שתשאלו בנושא את עמוס ברנס, את חבורת מע"צ ואת כל מי שישבו בישראל שנים בכלא, על לא עוול בכפם, רק כי הם טעו, נשברו וחתמו על הודאת שווא.
מסבר שהבעיה היא לא רק הודאת השווא. שורש ההבעיה הוא גם חוסר ידע וחוסר ההבנה של שופטים (וכמותם עו"ד רבים) בתורת ההסתברות ובמושגים בסיסיים במתמטיקה. מסתבר שמה שנראה לשופטים כהסתברות מתמטית של 99% למשהו (הרשעה) הוא לעיתים מבחינת מתמטית הסתברות של 70% בלבד או פחות. רק ששופטים לא לומדים מתמטיקה. הם למדו משפטים בלבד, ועל הרמה והעומק של לימודי המשפטים בישראל שמענו לאחרונה גם משר המשפטים וגם מלשכת עוה"ד.
זה לא קל לקריאה, אבל זה מרתק: פרופ' בועז סנג'רו (משפטן) וד"ר מרדכי הלפרט (פיסיקאי) פרסמו מאמר מעניין על הכשלים הלוגיים והשגיאות המתמטיות של שופטים המתבססים על הודאה. זה מדהים, כי זה שובר מושגים ואמונות של כולנו על הערך של הסתברות סטטיסטית ואפילו על נכונות ה"הוכחה" הגנטית. למי שיש זמן, הקישור למאמר.
אל תעשו זאת כשאתם לחוצים. קראו בנחת. זה שווה קריאה, שווה עיון, ותנחומי לבדואי בעל ה- IQ של 51 או 53, שבגללו ובגלל הרשעתו אני מתחיל לפקפק בעיקר באינטליגנציה של שופטים.

מי גדל?

כמו תמיד מסרו ביום העצמאות נתונים אופטימיים על הגידול מספר תושבי המדינה. הגענו כבר ל-7.7 מיליון אזרחים, שזה גידול אוכלוסיה של 2% בהשוואה לשנה שעברה. רק בשורה השניה נמסר בלחש שמתוך הברוטו הזה מספר היהודים הכולל דווקא ירד - גם באחוזים וגם במספרים אבסולוטיים. וזה הנתון עוד לפני סיפוח הכפרים והעיירות בעוטף ירושלים, חופף חברון או מאסף קבר יוסף.

תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  14/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון  עמוס ברנס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מסע המיוחסים - מסע המגוייסים
שמה תוכה  |  13/05/11 16:25
2
גם זה קרה השבוע
אובד מדינה  |  13/05/11 16:37
3
פריצי לא יודע חשבון. אז הנה
הנתונים ותחשבו  |  13/05/11 18:06
 
- פריצי דייק בנתונים. עובדות
ירידה משנה שעברה  |  14/05/11 09:24
 
- אתה גם לא יודע לקרוא. יום העצ.
ה-62 לא שנת 62  |  14/05/11 14:11
 
- 5,802 יהודים בלבד
פריצי צמדק  |  14/05/11 14:25
4
הרשעה בנוסח נפחן משפטי עליון
עידן סובול  |  13/05/11 19:54
5
הרשעות
ע.ג.  |  13/05/11 22:01
 
- עג4
עידן סובול  |  14/05/11 09:37
 
- ואתה מכוער. מה הקשר? ל"ת
ע.ג.  |  14/05/11 19:38
 
- ע.ג.4
עידן סובול  |  14/05/11 23:27
6
עמוס ברנס הודה
הרועץ המשפטי  |  14/05/11 08:42
 
- זאת בדיוק השאלה ששאלתי את ברנס
נחום שחף  |  14/05/11 11:15
7
בקרוב נהיה יון
דן ה  |  14/05/11 11:46
8
בן תמותה לא יכול לקרוא דבר כזה
סתם_1  |  14/05/11 13:11
 
- בבקשה: תמצית קלה...
המלאך העוזר  |  14/05/11 15:10
9
זה ידוע שכל האסירים חפים מפשע
ע.ג.  |  14/05/11 19:44
10
האם הבכירים נסעו ע"ח ימי חופשה ל"ת
גרשון ה.  |  14/05/11 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה וגמן
הימים האחרונים לימדו אותנו שגלעד שליט הפך לנכס חיוני עבור אותם חלקים בציבור ובתקשורת העוינים את הממשלה המכהנת ובעיקר את ראשה    על משפחת שליט לדעת כי תחושת הגינוי כלפי מעשיה גוברת על תחושת ההזדהות והכאב
מני ישי
ירמיהו מסמל לעם ישראל את האמונה בתקומת העם במולדתו. לאחר כל הסבל הרב, הארוך והכמעט בלתי נתפש שיעבור עם ישראל בגלות, בסופו של דבר יחזור עם ישראל למקומו הטבעי, לארצו, ויחזור ויבנה את כל המקומות שננטשו, שנחרבו ושנתפסו ע"י פולשים זרים
צביקה ובר
צריך להוקיע את הלגיטימיות של פגיעה בסמלי המדינה תחת הרצון העז להפעיל לחץ לשחרורו של גלעד, גם אם כולנו רוצים אותו איתנו
נפתלי רז
המועמד היחיד השותף לאסטרטגיה של שילוב מפלגות המרכז-שמאל, ולערכי "חמשת הדגלים" - הוא אלוף (במיל.) עמרם מצנע    השגת מטרות אלו מצדיקה בליעה של צפרדע מרה - התפקדות ל"עבודה" - לצורך בחירת מצנע ליושב-ראש
איתמר לוין
הביקור השנתי שלי באילת מלמד שהעיר דורכת במקום, בעוד מעברו השני של המפרץ מושקעים מיליארדי דולרים בפיתוח התיירות והתשתית    השיפור היחיד ביחס לשנים הקודמות: יש יותר מסעדות כשרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il