X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מענה וסעד לאזרח הנתון במצוקה קיומית [צילום: יצחק אלהרר, סקופ 80]
בעקבות הפרשות בהר בחוקותי - חלק ד'
מסכת סנהדרין בתלמוד הירושלמי לא השאירה את הקיום הכלכלי לחסדי הברכה השמימית, אלא ארגה לו יריעה רציונלית. כך יעשו למעלה מאלפים שנה יותר מאוחר הרבנים פרנקל, מוהליבר וקוק, מי שהיה בראשית המאה הקודמת רבה של העיר תל אביב, בהתירם לאנשי העליה הראשונה לעבוד את אדמתם בשנה השביעית
בעקבות הפרשות המסיימות את ספר ויקרא - חלק ב'
איתן קלינסקי
הפרשה זועקת נגד נישול אדם מביתו עקב אי-יכולתו לפרוע את חובותיו. מנגנוני ההיחלצות המנוסחים בפרשת בהר מתאימים לתקופתם. היום אין כל מנגנון שימנע מבנק או מגוף פיננסי אחר לפַנות אלפי אזרחים מבית שרכשו במיטב חסכונותיהם, ונקלעו למצב שאין ביכולתם לפרוע את חובותיהם
לרשימה המלאה

פרשות "בהר-בחוקותי" - חלק א'
איתן קלינסקי
פרשת "בהר" מאתגרת אותנו כחברה במחויבות למניעת נפילה והתמוטטות של הפרט מבחינה כלכלית. עלינו כחברה מוטלת חובה למנוע שאדם בחברה הישראלית יָמוּךְ
לרשימה המלאה

עבורי המקרא הוא מורשת תרבותית של עם, ואינו מסתכם רק בקובץ של מצוות דתיות. העובדה, שאינני מעגן את חיי בתפיסה, שיש מעלי משגיח על ברואיו, אינה מונעת ממני להיות קשור בעבותות ליצירה, המשלבת הגות עמוקה עם שירה נשגבה. יצירה המעניקה לעמי ולחברה האנושית בכללותה מארג של חוק, מסורות, מיתוס, אגדה וסיפור שנפרס על פני מאות שנים של יצירה עד לחתימה בסוף ימי הבית השני.
אני מעיין בפרשת השבוע במבט חופשי. לפָנַי פרוס המארג, בו יש גם צווים, שאין בהם הצדקה, כמו: הפסילה של אדם לכהן בקודש, אם יש לו תבלול בעין או שבר בידו ("פרשת אמור").
אני נמנה עם אוהבי הספר, שנמנעים להצדיק קיום צו שאין בו הצדקה. המקרא ממלא את כל הווייתי בטוב הרב שיש בו. טוב שיוצק בתוכי תכני חיים וזוכה לאהבה רבה.
אני ניגש אל הערכים והתכנים בפרשת השבוע כאל נכס רוחני שלי כיהודי וכאדם. אני רואה לפָנַי יצירה, שנתחברה במשך מאות שנים תוך תמורות רבות.
התמורות הן לעתים, למרבה הצער, נובעות מאילוץ חיצוני כפוי . הפרשה שלנו פותחת בענייני שמיטה. מסכת סנהדרין חוללה תמורה תוך התמודדה עם מציאות חיים אכזרית תחת שלטון רומי.
הדיון הקשה במסכת סנהדרין בתלמוד הירושלמי ביקש לתת מענה וסעד לאזרח הנתון במצוקה קיומית, לכן הורה על ביטול הוראת שמיטת קרקעות תחת שלטון רומי הקלגסי, שלא ויתר על המסים בשנת השמיטה. מנסחי מסכת סנהדרין בתלמוד הירושלמי היו מודעים לקיומה של ברכה המבטיחה שפע בשנה של טרם שמיטה, שתספיק לקיום של החברה בשנה שהחקלאי אינו יכול להתפרנס, שנת שמיטה.
מסכת סנהדרין בתלמוד הירושלמי לא השאירה את הקיום הכלכלי לחסדי הברכה השמימית, אלא ארגה לו יריעה רציונלית. כך יעשו למעלה מאלפים שנה יותר מאוחר הרבנים פרנקל, מוהליבר וקוק, מי שהיה בראשית המאה הקודמת רבה של העיר תל אביב, בהתירם לאנשי העליה הראשונה לעבוד את אדמתם בשנה השביעית.
תעוזת מתקנים הפכה לפנינים את פרשת בהר סיני וחברתה בחוקותי, שתי הפרשות הנועלות את ספר ויקרא. הספר - שגולת הכותרת שלו היא היותו קדוש, ומהווה תורת כוהנים לכוהנים - הצליח לשזור ערכי קדושה בחיי חולין יומיומיים של התמודדות קיומית בעבודת השדה הקשה.

תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות הפרשות בהר בחוקותי - חלק ד'
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גם הרב קוק עשה קומבינה
א.בן צבי  |  15/05/11 16:28
 
- תגובה לבן צבי
איתן קלינסקי .  |  15/05/11 18:04
2
תודה למורה שלי מתל-חי ל"ת
ענת בן דוד  |  15/05/11 16:45
3
היכן גדולתנו? במוסריותנו
החלמאי  |  15/05/11 18:52
4
איתן תמשיך לשחק בנדמה לי
ליאורב  |  15/05/11 23:05
5
איתן\ תודה ל"ת
אדמוני  |  16/05/11 14:04
 
- גם אנחנו מוסיפים תודה לאיתן ל"ת
שולה וידידיה  |  16/05/11 14:49
6
"מה הוא המעשה הרע ביותר של היצ
פלא יועץ  |  17/05/11 01:05
7
תודה ל"ת
תודה  |  25/05/11 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
ניתן ללמוד על דעתו של ראש הממשלה בנושא הקמת מדינה פלשתינית מספרו "מקום תחת השמש"    בספרו כותב נתניהו: התביעה להקים מדינה ערבית-פלשתינית נוספת ביהודה ושומרון, אינה אלא עוד ניסיון להדוף את ישראל אל הגבולות הפגיעים של שביתת הנשק משנת 1949, ולנשל אותה מן המעט שנותר לה מהבטחת אומות העולם
שלמה גזית
התבטאותו של ראש המוסד לשעבר נגד תקיפה ישראלית באירן באה כהתרסה חריפה אל מול הרוח הנושבת מחוגי ראש הממשלה ושר הביטחון, ומבטאת חוסר אמון בוטה בפורומים המדיניים, שמקורו בהיכרותו האינטימית את המעורבים בדבר
זאב בן-יוסף
מדוע עלינו להזדהות עם הנכבה הערבית ומי הם האחראים הבלעדיים לאסון ולעוול שסבלו וסובלים הערבים בארץ ישראל-פלשתין בגין עצמאות ישראל
הרב אריק אשרמן
כאשר אנו רואים אנשים שממיטים על עצמם הרס עצמי, אנו מנסים לרסן אותם. איננו מוכנים, למשל, לתת לחברינו לנהוג שיכורים. כך גם בפעולה החברתית. אנו מאמינים שאפשר וראוי לבנות חברה צודקת בבית הלאומי שלנו
ראובן שליט
לכל דבר זמן ועת. עת לאצילות, עת לעדינות ועת למילים היפות. אך עיתים אלו חלפו ואינן, ובעימות כיום, אל מול האלימות, הגסות והשקר של הצד השני, הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולקום ולצעוק: "חרטא, לא היו דברים מעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il