X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרופא שלי נטל את דף המוזמנים לאותו יום, רובם ככולם התעדכנו על השביתה מבעוד מועד ולא הגיעו לביה"ח, ואמר: "כואב הלב לראות כמה אנשים שמצבם קשה לא ייבדקו היום". יצאתי ממנו ברגשות מעורבים: שמחה על המזל הטוב שהודות לו פגשתי אותו באקראי, ועצב על התנאים הבלתי אנושיים שבהם הוא ועמיתיו מתפקדים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

באחד מימי שביתת הרופאים נקבע לי תור לבדיקה אצל הראומטולוג המטפל בי. מאחר שאפילו בתת-התודעה שלי לא נכרכים זה בזה המושגים שביתה ורופאים, אף שהאזנתי לחדשות באותו בוקר, שמעתי אותן אבל לא הקשבתי להן. נסעתי.
הקומה השנייה, במקום אשר אחת לרבעון, מועד הבדיקה התקופתית הקבועה מראש, גדושה מבואת ההמתנה בו לרופאים המומחים המון אדם, הייתה ריקה וחשוכה. מנורות הניאון היו כבויות. המקום נראה נטוש. ועדיין לא קישרתי בין הדברים.
פניתי אל מזכירות המחלקה. מאחורי אשנב הקבלה לא ישב איש, אף לא אישה. על השולחן, מגובבים באי-סדר אקראי, היו מונחים תיקים וניירות, באופן שהיה עשוי להעיד כאילו הפקידה יצאה להפסקה קצרה. פניתי לאחור, לכיוון היציאה. הנה עוד חצי יום אבוד.
לפני שהתחלתי לרדת במדרגות הוא עלה מהן. זקוף וגבוה, שונה כל-כך ממני, קוטבי לי. היינו רק שנינו, לבדנו. הרופא שלי ואני. אז נפל לי האסימון. הוא שובת. הוא נמצא כאן במקרה, אולי כדי לעבור על חומר, להמשיך מחקר, לנצל את השקט הכפוי, ליהנות ממנו. רגשות סותרים הציפו אותי. האם אשוב כלעומת שבאתי? האם אעז לבקש ממנו להפר שביתה? "חבל", אמרתי, "שבאתי לריק, אבל אין מוצדקת מהשביתה שלכם". הוא הרהר שנייה וחצי ואמר "אם אתה כבר כאן, בוא נשוחח קצת". נכנסנו למשרדו הקטן.
בביקור הקודם שלי הוא הפנה אותי לצילום רנטגן. באתי אליו עם הדיסק של תוצאותיה של הבדיקה. לא ידעתי אם נכון להגיש לו אותו, או לא. הנחתי את התקליטור הרפואי שלי על שולחנו, ככה סתם, כאילו כלום, יחד עם מכשיר הטלפון הנייד שלי. הוא נטל אותו בידיו והכניס אותו לכונן.
בתפר שבין ספק שיחה ספק המשך-טיפול, במשך חמש דקות, שמעתי ממנו על התנאים הבלתי סבירים, הבלתי מתקבלים על הדעת, שבהם רופאים עובדים. הוא אמר, בעודו צופה בכתמים השחורים-לבנים, תמונת האגן הלא-מי-יודע-מה שלי, שצג המחשב מיושן (הוא רכש אותו בכספו והוא חדיש ביחס לצגים אחדים בבית החולים!), ברזולוציה שאינה מספיקה לפענוח עמוק ויסודי של תצלומי רנטגן, עד כדי חשש מאי-זיהוי ממצאים. הוא סיפר לי שהוא (מנהל מחלקה, רופא בכיר, מרצה בפקולטה לרפואה, חוקר חשוב ומוערך - א.ש.) לא מעז לייחד את עשרת האחוזים שמגיעים לו מקרן מחקר שהוא זכה לה לרווחתו האישית. לא נעים לו.
הוא נטל את דף המוזמנים לאותו יום, רובם ככולם, להוציא אותי, התעדכנו על השביתה מבעוד מועד ולא הגיעו, ואמר: "כואב הלב לראות כמה אנשים שמצבם קשה לא ייבדקו היום". יצאתי ממנו ברגשות מעורבים: שמחה על המזל הטוב שהודות לו פגשתי ברופא שלי באקראי, ועצב על התנאים הבלתי אנושיים שבהם הוא ועמיתיו מתפקדים.
ניסיתי לזקק את המחשבה הסוערת ואת הרגשות המעורבים שלי למילים. יצאו לי שתיים: רפואה חולה.

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפואה חולה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חזק ונכון ומעציב מאוד ל"ת
רונית ג  |  23/05/11 17:31
2
יישר כוח על המאמר
תרצה אבני  |  24/05/11 09:08
3
ככה לא מנהלים מאבק
הירשלד אבי  |  24/05/11 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני אלוני סדובניק
טוב יעשה נתניהו אם יפנים את המסר בנאומו של אובמה ויציע מיוזמתו שכל הסכם שלום באזור יכלול סעיף התחייבות הדדית למשטר דמוקרטי המבוסס על חוקת זכויות אזרחית לנשים בפרט ולא לאפשר לקבוצות לא דמוקרטיות להשתתף בפרוצדורות הדמוקרטיות
צביקה בן-שבת
אבירי זכויות האדם מנהלים מאבקים מרים נגד הצבת מצלמות ברחובות הערים ובגנים ציבוריים בטענה שהן פוגעות בפרטיות. הפרטיות באמת נפגעת אבל במחירה יכול הציבור לקבל יותר ביטחון. האם הפגיעה בפרטיות של זוג אוהבים בגן אינה שווה כנגד הביטחון לילד הקטן שפדופיל מסוכן אורב לו בין השיחים?
יהודה דרורי
בזכות מנהיגה הנוכחי של מדינת ישראל, בנימין נתניהו, שהביע דעתו נגד מספר דברים שאמר הנשיא אובמה, מגדיר זאת יריב אופנהיימר כהשפלת נשיא ארה"ב בשל היותו שחור... הבנתם? המסית כבר קיבל את המנטליות של אויבינו
רון בריימן
לפני 18 שנים הבינו הכל שגזענות היא תועבה שיש למקמה מחוץ לשיח הפוליטי הלגיטימי    היום מופיעות מגמות המאיימות להחריב את אופייה היהודי והדמוקרטי של ישראל    יש להעמיד תוכנית מוגברת לחינוך לאזרחות יהודית ודמוקרטית כלל-ישראלית
יהושע רץ
חלק מתלמידיי יגיעו כנראה במסגרת שירותם הצבאי ל"שטחים". האם יזכרו שאחד מארבעת היסודות לקיומה של מדינה הוא "טריטוריה בגבולות מוכרים"? אולי יחזרו לשיעור שבו דיברנו על הגבולות הלא מוגדרים של המדינה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il