X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במילה genuine - אמת - כלל בנימין נתניהו את כל מה שאינו נכון בתהליך השלום במזה"ת
▪  ▪  ▪
נתניהו. מילה אחת [צילום: AP]
מי שהבין אל נכון את משמעות המילה genuine כשלילה של כל מוכנות להסכים למסירת חבלי מולדת לטרור, הם הערבים עצמם - היודעים לזהות אמת יהודית - ותומכיהם בתקשורת הישראלית שכינו את הנאום "החמצת חייו".

לאחר שסיים בנימין נתניהו את נאומו הארוך, הקטוע לנגיסות-שמע נוחות לאוזן, בחרו כל השומעים והפרשנים לדלות מתוכו את הנגיסות המתאימות להטייה המקורית שלהם. וכך מופיעה הנגיסה הרשמית באתר משרד החוץ של מדינת ישראל:
"Two years ago, I publicly committed to a solution of two states for two peoples: A Palestinian state alongside the Jewish state. I recognize that in a genuine peace, we will be required to give up parts of the Jewish homeland”.
("לפני שנתיים התחייבתי בפומבי לפתרון שתי המדינות לשני עמים: מדינה פלשתינית לצד מדינה יהודית. אני מכיר בכך שבמסגרת של שלום אמיתי, נידרש להיפרד מחלקי מולדת העם היהודי".
הגולש המצוי שיפתח את הדף, וילאה מלהתעמק בנאום של שעה וחצי הכולל עולם ומלואו, ממעבר חייבר עד למיצרי גיברלטר, יסתפק בהצהרה זו שבה מתחייב ראש ממשלת ישראל, בשם עם ישראל, למסור את מכורתו בעבור השלום. האח, הידד, תשואות ותרועות. הקונגרס האמריקני עמד על רגליו דקות ארוכות והריע לראש הממשלה המוכן לעשות הכל למען רעיון. כך עשו גם משרד החוץ הישראלי, מרבית הכתבים הישראלים וערוצי התקשורת העיקריים, וכולם מסיבה אחת: האריה הוכרע. ביבי, נסיך הימין, מלך המחנה הלאומי, מכיר בזכותו של עם פלשתיני על חלקי ארץ ישראל.
אינם קונים את הלוקש
אך מסתבר כי ערבים אינם קונים את הלוקש. להם יש חוש הרבה יותר טוב לאמת מאשר ליהודים, לנוצרים ולאחרים. הם ראו מילה אחת: genuine, אמיתי, וידעו כי ביבי שוב שיקר להם בגדול. כל האמירה, כל הנאום, כל ההכרזות וההבטחות וההתחייבויות נופלים על מילה אחת, שאם אינה מתקיימת, הכל אינו מתקיים.
אין זו הדוגמה היחידה להצהרה בשפה האנגלית שכולה עומדת או נופלת על מילה אחת באנגלית, או על אות אחת בעברית:
"(The Security Council) affirms that the fulfillment of Charter principles requires the establishment of a just and lasting peace in the Middle East which should include the application of both the following principles:
Withdrawal of Israeli armed forces from territories occupied in the recent conflict;
Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force.”
"(מועצת הביטחון) קובעת שקיום עקרונות המגילה מחייב השכנת שלום צודק ובר-קיימא במזרח התיכון, שיושתת על הגשמת שני העקרונות הבאים:
(א) פינוי כוחו מזויינים ישראלים משטחים שנכבשו במסגרת הסכסוך האחרון;
(ב) ביטול כל טענה או מצב של לוחמה, וכיבוד והכרה של הריבונות, השלימות הטריטוריאלית והעצמאות המדינית של כל מדינה ממדינות האיזור, ושל זכותן לחיות בשלום בתוך גבולות מוכרים ובטוחים, ללא איומים ממעשי אלימות".
החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מספר 242 היא אבן היסוד של הפעילות המדינית הרוחשת סביב ישראל מאז נובמבר 1967. וכל כולה עומדת על מילה אחת, שאיננה בה: המילה "THE” לפני המילה "territories”, כלומר אין בה ה"א הידיעה לפני המילה "שטחים". כיום, ישראל כבר קיימה את דרישות ההחלטה, בעוד שהערבים אינם מקיימים אותן. ישראל כבר נסוגה מִשטחים, אבל הערבים מעולם לא הפסיקו את המלחמה, או את האיומים. לו היה לנו משרד חוץ בעל ערך, נציגיו כבר היו מצליחים מצליח להטמיע בעולם עובדה פשוטה זו: היהודים קיימו, בעוד שהערבים אף פעם אינם מקיימים.
במילה genuine - אמת - כלל בנימין נתניהו את כל מה שאינו נכון בתהליך השלום במזרח התיכון. תהליך זה מנוהל מול תרבות שלא רק שאין בה אמת, אלא שהיא שוללת את האמת כבסיס לדיונים. אצלה האמת היא תופעה זרה שאפשר ללוש אותה כרצונו של הגורם האלים ביותר. את המילה genuine הטיח ראש הממשלה בפניו של נשיא ארה"ב, שכל מילה שהוא אומר בנושא היא שקרית ומעוצבת על-פי נכונותו להקריב את מדינת היהודים. מי שהבין אל נכון את משמעות המילה genuine כשלילה של כל מוכנות להסכים למסירת חבלי מולדת לטרור, הם הערבים עצמם, היודעים לזהות אמת יהודית, ותומכיהם בתקשורת הישראלית שקראו לנאום "החמצת חייו".
המילה אמת זרה לאיסלאם. שלום ערבי הוא שלום חודייבייה. התחייבות של האימאם הנסתר לביטחון ישראל, גם אם הוא נשיא ארה"ב, היא חלק מתוכנית השלבים של עראפאת. שלום אמת יושג רק כאשר אחד הצדדים יוותר על ישיבתו בארץ ישראל. אומנם זה אינו genuine peace - שלום אמת - שאליו יכול נתניהו להתייחס מפורשות בישיבה המיוחדת של בתי הקונגרס, אבל גם הם מבינים זאת, ולכן הריעו לראש ממשלת ישראל 31 פעמים.
מילה אחת, אמת, זה כל מה שנדרש כדי להעמיד עליה את העולם.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  27/05/2011   |   עודכן:  30/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילה אחת - זה הכל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הסירו דאגה מלבכם. הערבים יסרבו
חץ  |  28/05/11 15:57
2
אכן כך!!
הניה  |  28/05/11 16:14
3
ערבי אם יגיד וואלה סחיח אולי
בסוףיגיד אמת  |  28/05/11 17:49
4
כל הכבוד לרוהמ נתניהו
thאיציק  |  28/05/11 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
החשוב לענייננו הוא לא מה שאובמה ונתניהו אומרים, אלא מה העולם הערבי שומע
יוסף דוריאל
רמאות עצמית מול אויב הדובר אמת - זה פטנט בלעדי של העם היהודי
יוסף אורן
הביקורת שמשלב סמי מיכאל בספרו על עולם הספרות בישראל כאילו נכתבה עליו
מנדי ספדי
הדבר לא היה זוכה להתייחסותי אם לא היה הילד רג'פ טאיפ ארדואן מעוצב על-ידי מספר דמויות איסלאמיות קיצוניות, ואם לא היה משתמש בשנאה כאמצעי לקידום מעמדו בעולם הערבי
יהודה דרורי
למרות שיש עיתונאים ופרשנים המנסים בכל כוחם להמציא חילוקי דעות בין נתניהו לאובמה בקשר לפתרון ולהסדרים, הרי שמי שבוחן את שאמר אובמה בשני נאומיו ימצא הבדלים מינוריים בלבד ממה שאמר נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il