X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלוקת ירושלים. רק בנפשם של קיצוני השמאל [צילום: איציק וולף]
התושבים חצויים - העיר לא
חלוקת ירושלים מצויה רק במוחם הקודח של קיצוני השמאל והתקשורת, שלא רוו נחת מהצהרת ברק אובמה על כי מדינת ישראל מחויבת לפלשתינים להקים עבורם מדינה שלא תהיה בגבולות 1967 אלא בגבולות שיתחשבו במציאות
אברהם בן-עזרא מהנדס בניין בן-עזרא מתכננים ויועצים בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

הדיון על אחדות ירושלים, בירת מדינת ישראל, הוא דיון עקר, מיותר ומזיק. ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לא נחזור לעיר חצויה", והסיסמאות האחרות המרחפות בחלל האוויר בדבר "ירושלים המאוחדת", הן כולן פרי יזמת קיצוני השמאל והתקשורת, אשר מעוררים סימני שאלה לגבי טיבה ומעמדה של בירת מדינת ישראל, ונהנים להעלות נושא זה על סדר היום הציבורי, כאילו הדבר מצוי בחילוקי דעות בין שווים, כאילו יש אופציה לחציית ירושלים.
חבל שראש הממשלה, בנימין נתניהו ושרים אחרים מהימין, נגררים לדיון מיותר זה, ומצהירים הצהרות מזיקות בדבר אחדות ירושלים. בארה"ב אף אחד לא מעלה על דעתו לדבר על אחדותה של העיר וושינגטון או על חלוקת פריז לשני חלקי עיר. ולא חשוב כמה זרים, או כמה יהודים, או אחרים - יש בערים אלו; וושינגטון תהיה תמיד עיר אחת, ממש כמו ירושלים, ופריז גם.
הדבר מזכיר לי הצהרות "אמיצות" של שרים מהימין לאחר פיגוע התאבדות ובהן אמירה כגון - "לא נאפשר להביס אותנו", "זכות מדינת ישראל להגן על עצמה", "לא נובל עוד כצאן לטבח" - כאילו שמישהו כן מאפשר להביס את המובס ועל המובס חלה חובה להבהיר לכל, כי הוא לא יובס, כי הוא בעל זכויות להגנה עצמית... אנא, תקראו את מה שנכתב על המובס במגילות ובמנשרים בינלאומיים נחשבים, כן, יש לו זכות לחיות ואפילו לאחוז בנשק ולהגן על עצמו... ואין צורך לנפנף לעיני כל בזכות יסוד מובנת זו.
חלוקת ירושלים היא רק בנפשם של קיצוני השמאל וכנופיות הטרור, ועוד כמה יוצאי דופן. השפויים - כלל לא צריכים לדון בסוגיה זו. חלוקת ירושלים מצויה רק במוחם הקודח של קיצוני השמאל והתקשורת, שלא רוו נחת מהצהרת ברק אובמה על כי מדינת ישראל מחויבת לפלשתינים להקים עבורם מדינה שלא תהיה בגבולות 1967 אלא בגבולות שיתחשבו במציאות. [יתר המצהירים הם רק נגררים וחסרי אג'נדה עצמאית, המשחקים לידי השמאל הקיצוני, השולט בכיפה].
בפועל ולמעשה, ירושלים היא עיר אחת ללא כל קשר עם ההצהרות, כי ערביי ירושלים לא מעוניינים לקבל על שכמם מנהל זר, הלוטש עיניים לעבר רכושם, המשליט בתוכם טרור פנימי וגוזל מהם זכויות אזרחיות בסיסיות, האופף אותם בתחושת אי וודאות ופחד, כפי שקיים בכל מדינה בסביבה - זולת מדינת ישראל, בה הם חופשיים בגופם ובנפשם עד כמה שהשלטון הדמוקראטי ויצר ההישרדות של עמיתיהם-מתנגדיהם לדרך, מאפשרים. מה שנשדר לעולם - העולם גם יבין.
תושבי ירושלים יכולים להיות חצויים בדעותיהם ובהשתיירויותיהם הפוליטיות, כבכל מסגרת דמוקרטית. העיר - עיר אחת, שלמה ולא חצויה.

תאריך:  02/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
האם משה נקבר בהר נבו ממזרח לירדן על-פי מסורת ישראל, או נקבר בנבי מוסא בחלקה המערבי של ארץ ישראל על-פי מסורת האסלם, קטונתי להכריע. מה שאני כן חש שבית העולם של משה בהר נבו ובית העולם של מוסא בנבי מוסא, שני המקומות דומעים לנוכח התעצמותה של שנאה ואיבה ועימותי דמים בין עמים שמייחסים למשה את התואר אדון הנביאים
זאב בן-יוסף
כיצד תוכנית ירושלים רבתי המשולבת בתוכנית ההתיישבות ביהודה ושומרון תוכל להביא ליישוב שלושה מיליון יהודים ביישובים הקיימים במימון פרטי ובהשקעה מינימלית של המדינה בתשתית תחבורתית בלבד שתתרום לכלכלה ולביטחון
אהוד טוקטלי
הצ'ופצ'יק הוא השסתום הקטן המווסת את לחץ הקיטור בתוך סיר הלחץ    צריך להחליף אותו בפקפק (גנרטור קטן המייצר זרם חשמלי בתנאי שדה או במצבי חירום)    למה? כי שיטת הפקפק עשויה לבנות מציאות אחרת לגמרי בחברה הפוסט-מודרנית    האזרח החופשי צריך ליצור מצב שבו יוכל להגיד לממסד: לכו לשלום, אני לא צריך טובות!
ניסן יואלי
בכנסת מבקשים לחוקק חוק שיאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים לכל החיים או לקדנציה נוספת. מעיון קצר בהלכה עולה, כי כל גדולי ישראל בכל הזמנים מסכימים ש"כשפוסקים גדולה לאדם פוסקים לו עד סוף כל הדורות ומעלין בקודש ולא מורידין"
דרור אטקס
כדי לשמר מציאות מדומיינת של "עיר מאוחדת”, שחלק ניכר מאזרחי המדינה מנוכרים לה ורוב תושביה היהודים אינם מכירים את רבעיה הפלסטיניים, מדינת ישראל מפעילה אמצעי נישול ודיכוי ההולכים והופכים לדורסניים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il