X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מירה רז פעילה ב"שומרי משפט - רבנים למען זכויות אדם" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בחג השבועות נכרתה הברית בין עם ישראל לאלוהים. משמעותה: להיות שותפים לתהליך החזרת העולם לעולם של ביטחון ושלום
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

פרשת "נשא", הפרשה הגדולה בתורה - 176 פסוקים, שרובם מתארים הקרבת קורבנות של שנים-עשר נשיאי השבטים, בעת חנוכת המזבח של המשכן. אבל בפרשה זו כתובה גם "ברכת-כהנים": "[כב] וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. [כג] דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן וְאֶל-בָּנָיו לֵאמֹר, כֹּה תְבָרְכוּ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: אָמוֹר, לָהֶם. [כד] יְבָרֶכְךָ יְהוָה, וְיִשְׁמְרֶךָ. [כה] יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וִיחֻנֶּךָּ. [כו] יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. [כז] וְשָׂמוּ אֶת-שְׁמִי, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַאֲנִי, אֲבָרְכֵם" [במדבר ו'].
התורה ניתנה ללא ניקוד ולכן שימו לב שהטקסט יכול גם להיקרא בלשון נקבה.
שלושת המשפטים הראשונים מתייחסים לחיינו. רש"י (רבנו שלמה יצחקי, 1105-1040), הפופולרי בפרשני המקרא, לא התייחס אל עניין השלום שבסוף הברכה כאל דבר מובן מאליו. "ישא יהוה פניו אליך" - בהמשך לרש"י, כשאלהים "כועס" רע לנו, אך כשיש "שלום" - טוב לנו. משפט זה מתכוון בצורה עמוקה גם לפנימיות של האדם. כשנשמתנו (יהוה שבתוכנו) מושלת בנפשנו (שמטבעה דואגת רק לעצמה), יש אחדות של ניגודים ויש שלווה ויש שלום.
חג השבועות בפתח. אחד משמותיו הוא גם "חג מתן תורה". באותו היום נכרתה ברית בין עם ישראל לאלהים. באותו היום עם ישראל, צאצאי-אברהם, התחייבו (ואפילו לא במודעות שלמה) להיות בני-ברית של בורא העולם בעולמו. משמעות הברית היא להיות שותפים לתהליך של החזרת העולם הזה למצבו המקורי כשנברא; לגן-עדן, לעולם של הרמוניה, ביטחון ושלום; ליחסים שם דו-קיום בשלום בין כל האלמנטים של הבריאה; שליטה בטבע מבלי לפגוע בו; שמירה על האינדיבידואליות של האדם מבלי לפגוע בזכויות של אחרים. לפני מעמד הר סיני שולח אלהים מסר אליהם על-ידי משה: "עַתָּה, אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי [אם תבינו את המשמעות שבתוך קולי, מ"ר] וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת-בְּרִיתִי-וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל-הָעַמִּים, כִּי-לִי כָּל-הָאָרֶץ. וְאַתֶּם תִּהְיוּ-לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים, וְגוֹי קָדוֹשׁ" [שמות, פרק י"ט, ה'-ו'].
הכהן, המורה הרוחני, אמור להיות הדוגמה בהתנהגותו ובאורח חייו לבני-ישראל ולבני האדם בכלל. על-ידי הלימוד וההתבוננות בו, אמורים בני האדם לשפר את עצמם, שיפור שרק הוא יביא לשיפור של מצב העולם.
בסיום ברכת-הכהנים אומר ה': "כז וְשָׂמוּ אֶת-שְׁמִי, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַאֲנִי, אֲבָרְכֵם".
הכהנים הם רק הצינור - יהוה הוא המברך! והיום - כאשר כל הכהנים הם כהני-ספק, אין שום סיבה להשאיר את הברכה המופלאה הזו רק בידיהם. כל אחד מאיתנו מחויב לברך בה את עצמו. להיות בעצמו הכהן, ויכול בעבודה פנימית להוריד את שפעהּ לעצמו/ה לסובבים אותו/ה ולעולם כולו.
יְבָרֶכְךָ יְהוָה, וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.
חג שמח ושבת שלום!

תאריך:  02/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בפתח השבועות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה ? באמת ?
מורה נבוכים  |  2/06/11 18:49
 
- מי את, תולעת, הקוראת לקב"ה
חנה שרה  |  3/06/11 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזן
דבר עורך תורני למופת: אני לומד את המאמרים ולא רק עורך אותם    פרידה מהרב אורי דסברג שנספה בתאונת דרכים    ועוד: ונשמרתם לנפשותיכם - גם מן הסיגריות ועל ההגה
ד"ר רון בריימן
בהבדל בולט מכל הנשיאים שקדמו לו, שמעון פרס אינו מתנזר מניהול ענייני המדינה. להפך, הוא עושה בהם כבתוך שלו, תוך התעלמות מתוצאות הבחירות הדמוקרטיות שנערכו בישראל לפני שנתיים בערך ותוך התעלמות מראש ממשלה נבחר. התעלמות? בין אם פרס מבצע את מעלליו המסוכנים בתיאום עם נתניהו ובין אם הוא חותר מאחורי גבו - בשני המקרים המעשה חמור. לעזאזל הבחירות, אם אותו מצעד האיוולת האוסלואידי נמשך ללא קשר לתוצאותיהן
ראובן שליט
בעולם של התנגשות ציוויליזציות, ישראל הקטנה שתיוגה הציוויליזציוני לא ברור, מוצאת את עצמה ככדור משחק פוליטי וגיאופוליטי בין שתי ציוויליזציות בעימות - האיסלאמית והמערבית
דניאל גיגי
הטייקונים בישראל חצו השבוע גבול מסוכן שמסמל פגיעה ברורה בשלטון החוק בישראל ושעלול להוביל לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית    בעלי ההון בישראל מרגישים מעל החוק ומרשים לעצמם לדרוך על האינטרס הציבורי    התופעה הזאת חייבת להיפסק!
נורית גרינגר
לאורך השנים יצרה ישראל כמה מן הטכנולוגיות המתקדמות והטובות ביותר, ומוצרי המזון שהיא מייצאת הם בין הטובים ביותר בעולם. יחד עם זאת, לא הצליחה ישראל לתת גושפנקא מלאה להישגים הפנומנליים שלה. ישראל צריכה לסמן בגאווה את מוצריה, ולהכריז עליהם כי יוצרו בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il