X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ילחצו אותנו? ''נרבה ונפרוץ''. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]
הנאום שביבי נתניהו לא נשא
המקום: מצדה. התאריך: 5.6.11. השעה 20:00. ביבי מגיע למקום עם שרהל'ה. כל כלי התקשורת מהארץ ומהעולם מוזמנים. הדלפות מוקדמות מצד ביבי ואנשיו טוענות שמדובר בנאום מכונן ומפתיע שישנה סדרי בראשית בישראל בפרט ובמזרח התיכון בכלל. להלן תמליל הנאום
הגיע הזמן לומר לעצמנו ולעולם את האמת הפשוטה בפנים בלי כחל ושרק: אין ולא יהיה הסכם שלום עם הפלשתינים, לא בדור הנוכחי ולא בעוד שניים או שלושה דורות. הפלשתינים לעולם לא יוותרו על זכות השיבה, לא יכירו בישראל כמדינת העם היהודי ובירושלים כעיר קדשנו

כל אזרח - ובכלל זה הערבים - שירצה לחיות בתוך מדינת ישראל, יידרש להישבע לה אמונים כמדינת העם היהודי ולשרת בשירות אזרחי מחייב. מי שלא ירצה להצהיר זאת, פתוחה הדרך בפניו להגר למקום אחר או להישאר כאזרח "נחות" נטול זכויות אזרחיות

רעיי, יהודים בישראל ובעולם, וסתם אזרחים,
יש רגעים מכוננים בחייה של אומה בהם על מנהיג להתייצב בפני עמו ולומר לו את האמת הצרופה שתשפיע על גורלו ועתידו של העם למאות ואולי לאלפי השנים הבאות. היום אני ניצב לפניכם במקום היסטורי זה, המלא בהוד והדר יהודיים, בחרדת קודש זו ומתוך תחושת שליחות יהודית ולאומית עמוקה.
מאז נוסדה המדינה היהודית אין לה גבול מוכר וידוע. ב-1949 נקבעו קווי שביתת הנשק ולא נקבע גבול. ב-1967 חזרנו לארץ אבותינו. הארץ שהובטחה על-ידי אלוהים לאבותינו - אברהם, יצחק ויעקב, הארץ אליה שבנו אחרי 430 שנות עבדות במצרים, הארץ שבה כוננו המלך דוד והמלך שלמה את מלכות ישראל והקימו בה את מרכזה הרוחני והלאומי בירושלים לדורי דורות. זוהי הארץ שנגזלה מאיתנו על-ידי מלכות רומא הרשעה לפני אלפיים שנה.
ובכן חבריי, הגיעה העת לקבוע אחת ולתמיד את גבול המדינה לעם בישראל, לשכנינו הערבים ולכל העולם. אני קובע בזאת כי גבולה המזרחי הסופי והנצחי של המדינה היהודית הוא נהר הירדן. הגיעה העת לקבוע גבול זה אחרי ארבעים וארבע שנים של דשדוש, משחקי מילים וניסיונות סרק להגיע לשלום.
זהו הגבול הטבעי של ארץ האבות ואין עוררין על כך כי לעם היהודי יש זכות על ארץ זו מאז הבטיח אלוהים אותה לאבותינו. זה העיקרון הבסיסי שצריך להנחות אותנו כעם היהודי - הארץ הזו היא סלע קיומנו ואין בסוגיה זו מקום לפשרות. כל יתר הטיעונים שאשמיע כאן הערב מתגמדים לעומת העובדה ההיסטורית היסודית הזו.
צריך לומר את הדברים באופן חד וברור ומתוך ראייה מפוקחת וריאלית של המציאות. זה תפקידו של מנהיג מכונן גם אם זה כואב וקשה - אין שום סיכוי לשלום עם שכנינו הערבים. כל ממשלות ישראל מאז ומעולם ייחלו לשלום הזה, אבל העולם הערבי ראה בנו תמיד נטע זר ולעולם לא יהיה מוכן לקבל אותנו כעובדה מוגמרת במזרח התיכון. גם אם מדי פעם נשמעים קולות אחרים, הרי שהם מיעוט שאין מאחוריו תמיכה רחבה ואמיתית. תמיד, אבל תמיד, השאיפה שלהם תהיה למחוק אותנו מהמפה ולהחזיר את היהודים לגלות. הם אומרים את זה בריש גלי וללא כחל ושרק.
ביום הזה נגמרו כל משחקי המילים. לא נשמע יותר על "תהליך שלום" פיקטיבי. רב לנו מלשמוע על אוסלו, אנאפוליס, יוזמת ז'נבה, בר-אילן 1, בר-אילן 2, גבולות 67', ירושלים, פליטים, התנחלויות, מיתווה בוש, תוכנית קלינטון, הסכם ואי, זכות השיבה, הקו הירוק, גדר ההפרדה וכולי וכולי וכולי. מה שקרוי "תהליך השלום" מת, חוסל היום בחיסול ממוקד וחלף מן העולם. לא נתבוסס יותר במי האפסיים שלו, לא נברבר סביבו ולא נעשה מניפולציות מילוליות לגביו.
הגיעה העת לומר מספיק ודי. לא רוצים להיות יותר בתוך ה"תהליך". הגיעה העת לצאת ממי האפסיים של חזונות השווא של שלום. הגיע הזמן לומר לעצמנו ולעולם את האמת הפשוטה בפנים בלי כחל ושרק: אין ולא יהיה הסכם שלום עם הפלשתינים, לא בדור הנוכחי ולא בעוד שניים או שלושה דורות. הפלשתינים לעולם לא יוותרו על זכות השיבה, לא יכירו בישראל כמדינת העם היהודי ובירושלים כעיר קדשנו. הם מפוצלים ואינם מסוגלים לגבש אחדות לאומית החורגת מחיסולה של מדינת היהודית כעיקרון מפתח. הזמן החולף רק מוכיח את הטענה המרכזית הזו. ידענו מלחמות אינספור, פיגועים, הרוגים, טרור. האיומים הביטחוניים ממשיכים להתקיים סביבנו ביתר שאת - גרעין אירני, חיזבאללה, חמאס וג'יהאד איסלאמי הם נושאי הדגל של רעיון החיסול ונמצאים בחזית העשייה בהקשר זה.
"אביב העמים" הערבי שמסביבנו הוא פיקציה. אין סיכוי שהדיקטטורות סביבנו יהפכו לדמוקרטיות שוחרות שלום. בטח לא בחמישים השנים הקרובות. מי שחושב אחרת, מצוי בעולם הזוי של חלומות באספמיה.
הגיעה העת שיקום המנהיג שיאמר - "המלך הוא עירום" - אומות העולם מלאות בצביעות מתחסדת והן בעלות אינטרסים כלכליים בעיקרם שאינם בהכרח מוסריים. מעניין אותם הנפט של סעודיה יותר מקיומם של יהודים במדינה משלהם ומעקרונות מוסר אוניברסליים של דמוקרטיה וזכויות אדם.
עם תמונת המצב הזו יש צורך במנהיגות חזקה שתקבל החלטות קשות אבל פשוטות להבנה, ברורות וחד-משמעיות לגבי עתידנו באזור. הדבר המרכזי והראשון לגביו צריך להחליט הוא הגבול הפיזי של המדינה. מעולם לא היה לנו גבול ברור וסופי. אנו מכירים את הקו הירוק, הקו הסגול, גדר ההפרדה וכדומה. עתה נדרש קו אדום כהה ומודגש שמגדיר את גבולותינו. אין ברירה - החלטה בעניין זה צריכה להיות חד-צדדית ללא כחל ושרק מתוך ההכרה בעובדות ובתמונת המצב שתוארה לעיל. כשנדע שזהו גבולנו הסופי, נהיה גם מוכנים להילחם עליו ולמות על צדקת השמירה עליו.
הקביעה כי הירדן הוא גבולנו הסופי והנצחי מתבקשת מכורח הנסיבות הללו. נכון, זוהי החלטה קשה מבחינה בינלאומית. העולם יכעס, ינתק קשרים, יפעיל סנקציות, אבל הזמן יעשה את שלו ובחלוף השנים כ-ו-ל-ם יתרגלו ליישות החדשה שלנו והגבולות הללו יקבלו מעמד של קבע. זה ייקח עשר, עשרים או יותר שנים, אבל אם נדע לעמוד באופן נחוש בתלאות ההווה, לא תהיה לעולם ברירה.
הקביעה הזו של הגבול תדרוש מאיתנו החלטות אמיצות לגבי גורל האוכלוסיה הערבית שתצטרף למדינת ישראל וגם בעניין זה צריך לקבוע דברים ברורים. כל אזרח - ובכלל זה הערבים - שירצה לחיות בתוך מדינת ישראל, יידרש להישבע לה אמונים כמדינת העם היהודי ולשרת בשירות אזרחי מחייב. מי שלא ירצה להצהיר זאת, פתוחה הדרך בפניו להגר למקום אחר או להישאר כאזרח "נחות" נטול זכויות אזרחיות. לא תינתן לו זכות לבחור ולהיבחר, זכות להתארגנות ועוד כהנה וכהנה זכויות הניתנות לאזרח במדינה דמוקרטית.
יהיה להחלטה כזו מחיר כבד מבחינה חברתית, כלכלית, מדינית, ביטחונית, בינלאומית ומוסרית. אבל איזו אופציה אחרת יש לנו לסיים את ה"תהליך"? חוץ מזה אנחנו עם קטן ואמיץ, עם כלכלה חזקה, עם גאוני היי-טק, רפואה וחקלאות, יש לנו צבא חזק ושב"כ ומוסד מדהימים ביכולות שלהם. מקורות זרים אומרים שיש לנו נשק גרעיני ויש לנו משאבי גז ענקיים. שרדנו 2000 שנות גלות ונשרוד בכל מחיר גם בעתיד.
ככל שילחצו אותנו, "כן נרבה וכן נפרוץ". אנחנו רגילים לזה עוד מתקופת היותנו עם עבדים במצרים. שרדנו 2000 שנות גלות בעוד עמים רבים וגדולים אחרים ירדו מעל במת ההיסטוריה. אנחנו "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". אנחנו עם שיודע כי "לנצח נאכל חרב" וכי מנת חלקנו בכל הדורות הקודמים וגם בדורות הבאים תהיה שלעולם לא "יגור זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ" ולעולם לא נהיה במצב של "לא תהיה עוד מלחמה". זוהי ההיסטוריה שלנו מאז ומתמיד, ובואו נפסיק להיות תמימים בעולם הצבוע והמכוער הזה.
אני קורא בזאת לכל העם היהודי בארץ ובעולם להתלכד סביב ההחלטה הזו וליצור חזית אחידה וחזקה מול הצונאמי שעשוי לשטוף אותנו בעקבותיה. רק אחדות לאומית ותעצומות נפש קולקטיביות יאפשרו לנו לעבור את התקופה הקשה הבאה.
חיזקו ואימצו ועלה נעלה!

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאום שביבי נתניהו לא נשא
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי מדקלם אורי אבנרי. ממש. ל"ת
המאמר כולו טעות  |  6/06/11 14:22
2
הנאום שביבי לא נשא
שוחט ברוך  |  6/06/11 14:47
3
נאום "המלך" כה אמר ביבי
שוחט ברוך  |  6/06/11 14:54
4
אל דאגה חברים
רונן גולדשטיין  |  6/06/11 16:48
5
הנאום של ביבי
יוחאי אלון  |  30/08/11 05:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אגוזי
חברת אל-על מצויה כבר שנים בפחד מתמיד מהעולם החרדי ולא מפעילה טיסות בשבתות ובחגים    ההפסד הכספי שנוצר לחברה יוביל אותה לא אל-על אלא מטה-מטה    היקום איש מבכירי אל-על ויכריז: "מספיק, נטוס שבעה ימים בשבוע"?
יוסי בלום הלוי
הפקת לקחים היא בלתי נפרדת מכל מבצע צבאי - נוהל הקרב קובע שעם סיום שלב לחימה על הכוח לנתח את תוצאות הקרב מול יעדיו, לסכם הישגים מול כשלים, לתת מענה מיידי לליקויים, לתקנם לשלב הלחימה הבא, וליישם תובנות של ההישגים ושל הפעולות המתקנות להמשך תהליך ארוך טווח של הפקת לקחים לשיפור תורת הלחימה
יוסי דר
אין לחשוד במאיר דגן שמילא את תפקידו כראש המוסד על-פי שיקולים פוליטיים ומפלגתיים. אבל לאחר שפרש - שוב אין להתייחס אליו רק כאיש ממלכתי חסר צבע פוליטי, אלא יותר כאיש מפלגה שמנצל את מעמדו הממלכתי ואת האינפורמציה הרבה שצבר אודות נתניהו וברק אגב הקשרים האינטנסיביים שקיים עמהם במסגרת תפקידו כראש המוסד
אור לביא
כשמאיר דגן מציג את השלכותיה המסוכנות של תקיפה ישראלית באירן הוא חוטא בכך שאינו מציג גם את ההשלכות הקשות בהרבה של השגת נשק גרעיני בידי אירן; מצב שעלול להיווצר אם כל מהלכי הסיכול ייכשלו וישראל תדבוק בהמלצתו להימנע בכל זאת מתקיפה
צ'לו רוזנברג
מאיר דגן איננו פחות פטריוטי או חרד לביטחון ישראל מאף אחד מאלה שהזכיר אותם, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין, וודאי מכול אלה אשר מותחים עליו ביקורת קשה, לרוב בעילום שם. תפסיקו לבלבל את המוח ותתחילו להתייחס לדבריו ולא לאישיותו וכוונותיו הנסתרות שכמובן קוראי לב וכליות יודעים אותן לאשורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il