X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת "המרמרה" - שנה אחרי התגלו לפתע תמונות מרשיעות של פעילי המשט חמושים בנשק חם שהוכן מראש. תגובת צה"ל: טעינו, נפיק לקחים. זה יפה וחשוב, כי המשט השני לקראת ספטמבר בדרך. ההסברה שלנו, עם כל התחכום והראש היהודי, מפגרת, מגמגמת לעומת האויב שבשער. רק בישראל יכולה ח"כית אנטי-ציונית לצאת בשלום ממשט אחד ולהצטרף לשני
▪  ▪  ▪
המרמרה. ההסברה הישראלית שוב כשלה [צילום: AP]

הכנסת תדון בתמונות הנוסעים החמושים במשט המרמרה (מן העיתונות 9.6.11). צה"ל פרסם הודעה מטעמו כי הוא מודה בטעות ויפיק לקחים. מתברר, שבמחשבים שהוחרמו, היו תמונות ושפע אינפורמציה על ההכנות ועל פעילים חמושים מצולמים, שהתארגנו על האוניה ובזמן האירועים וההתנגשות עם צה"ל. אז מה קרה בפועל? - לא כל החומר נבדק, לא כל המחשבים שהוחרמו נסרקו ורק עכשיו שנה אחרי - התגלו התמונות המרשיעות. לידיעת מודיעין צה"ל - חומר רב היה גם באתרים של פעילי המרמרה, אך לא שמו לב לכך.
מחדל התמונות ייבדק עכשיו גם בכנסת על-פי דרישתה של ח"כ מירי רגב (ליכוד) על-פי מכתב שנשלח ליו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ שאול מופז. בזמן אירועי המשט וסמוך אחריו, הואשמה ישראל בשלל טענות והפרות בינלאומיות, לרבות השימוש בנשק חם, כלפי אזרחים תמימים, "שוחרי שלום", שוחרי "אחווה וזכויות אזרח" - שנשלחו עם מטען תרופות ומזון למסכנים בעזה. בזמן האירועים ואחרי שנהרגו 13 אזרחים, העולם סער, טורקיה וראש ממשלתה השתוללו - וישראל יצאה מבחינה הסברתית ותדמיתית, מוכה ובאור שלילי.
ח"כ חנין זועבי (בל"ד) ממשיכתו של ח"כ עזמי בשארה (שברח לחול בגלל עבירות ביטחוניות חמורות) - הייתה על "המרמרה" וטענה בלהט, כי כל הפעילים היו נשמות טהורות לא חמושות והיא לא ראתה ולא שמעה, שום פעילות מזוינת, פרט, כמובן של בריוני צה"ל.
עכשיו מוכיחות התמונות, ממחשבי האוניה, לא מצילומי צה"ל ועדויות חיילי שייטת 13 - כל טענותיהם בדבר התנגדות מזוינת ובאש חייה - היו נכונות, כולל ירי על חיילי צה"ל ופציעתם. רק בישראל - יכולה ח"כית, אנטי ציונית (כמו חבריה הח"כים הערביים), להיות פעילה ותומכת חמאס, חיזבאללה וכל פעולה אנטי ציונית, אנטי מדינת ישראל, ולהמשיך לתפקד, לנסוע לארצות אויב, להיות במשטים עם פעילי אויב, ולצחוק כל הדרך לכנסת ישראל. ולמה זה קורה? כי מערכת עקיפת החוק בישראל בראשות היועץ המשפטי לממשלה, מגמגמת, אנמית, חסרת חוט שדרה לאומי.
הכנסת צריכה להוציא מתוכה ח"כים מסוג זה ויתירה מכך, ח"כים שמתראים, עוזרים, מסיתים נגד המדינה, לשלול חברותם בכנסת ובמקרים החמורים והחריגים לשלול את אזרחותם הישראלית, בלי מורא ובלי פחד, לא מתוך פחד של יפי הנפש בארץ ולא מתוך אלה שבחו"ל.
ובאשר להסברה
מאז קום המדינה, אנחנו מגמגמים, מפגרים אחרי האירועים, מאחרים בהתקפת נגד, מאבדים גובה ופוגעים בתדמית. חבל, שעלי להפנות את ההסברה הישראלית ללמוד "איך עושים זאת נכון", ליריבנו נסראללה, ששולט במדיה ויכולת ההסברה שלו - עולה על זאת של ישראל. לא שאין אנשים מתאימים - יש בשפע, אבל הפיצול, האגו, התחרות המטופשת, בין הגופים והמשרדים - הם שורש הרע. המאבקים הם, בין משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, צה"ל - דובר צה"ל ומשרד ההסברה.
מרוב עצים לא רואים את יער ההסברה וכאשר אין "קודקוד אחד" - שמרכז וייפקח על ההסברה - כך אנו נראים. רוצים דוגמאות - בבקשה, מלחמת לבנון השניה, יום הנכבה, יום הנכסה, בגבול סוריה ועכשיו מתקרב יום "הנאחס" לקראת ספטמבר. האירועים הקרובים, הבאים עלינו בקרוב, עם התקרב יום ההכרזה על מדינה פלסטינאית - יקבעו אם אכן למדנו משהו מן העבר.
משט "מרמרה 2" - הוא קדימון לספטמבר 11 וההסברה הישראלית, למרות שהיא פועלת במרץ, בינתיים לא מניבה פירות שרואים מרחוק. בתקווה שהאירועים המתקרבים, יקבלו טיפול הסברתי טוב ויעיל יותר מהעבר. ומי שאחראי לכך - מעל כולם, ראש הממשלה ביבי נתניהו - המסביר הלאומי הבכיר והטוב ביותר.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסברה הישראלית - על הפנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל זה קשור לא להסברה
זקן  |  12/06/11 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
על מלחמת ששת הימים, המוצלחת והמושמצת שבמלחמות ישראל
אלכס לוין
דווקא בימים קשים אלו, כאשר אני מעריך שכלכלת ארצות הברית לאחר ינואר 2012 תתחיל בהידרדרות אדירה עד כדי ירידת ערך הדולר מתחת לשלושה שקלים ואף מתחת לשקל וחצי לדולר, יש היכן להשקיע את הכסף, קיימת עדיין אפשרות להפיק רווחים נאים דווקא במצב חירום כלכלי עולמי זה
משה חסדאי
אלו השורשים של כל אומה חפצת-חיים בעולם הזה. גיבוריה הלאומיים של מדינת ישראל הותירו אחריהם מורשת חשובה במאבק על קיומה של המדינה. החל באורי אילן שנפל בשבי הסורי, דרך רועי רוטנברג שנלחם בפדאיון, נעמי שמר, נתן אלתרמן ואבא קובנר. העם היהודי שרד והוא כאן לנצח נצחים
מנשה שאול
היחסים בין המדינות ידעו מעלות ומורדות    מה הלאה?
אברהם בן-עזרא
פורעי חברון רצחו יהודים ולפני כן עינו אותם עד כלות, כולל הכנסה בכוח של אדם חי אל תנור אפייה. מעללי משפחת סדאם חוסיין - קדמו למעללי קדאפי, ובאו לידי מימוש בכך שהם הכניסו אנשים חיים למכונות תופת, וגם אסד האב וחוסיין מלך ירדן לא צריכים להצטנע במעלליהם. אז מה לו לקדאפי להירתע, להסס, לבדוק, במקום להוציא אל הפועל את זממו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il