X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסקר שנערך לאחרונה על-ידי בנק ישראל עולה כי למרות חוק הפנסיה שנכנס לתוקפו ב-2008, עובדים בשכר נמוך עדיין נוטים שלא לחסוך לפנסיה מומלץ לכל אלו להתפקח מן הבועה המרדימה ולהבין שהמחר הוא כבר אתמול...
▪  ▪  ▪
מומלץ להתחיל לחסוך כמה שיותר מוקדם [צילום: פלאש 90]

היעדר תרבות חיסכון ארוך טווח, גורם לעובדים בישראל להגיע לגיל פרישה ללא תוכניות מתאימות שתאפשרנה להם לחיות בכבוד. עם עליית תוחלת החיים והקידמה הרפואית המאריכה את תקופת חיינו בשנים רבות, רבים מבין העובדים הפורשים עם בואו של גיל הפרישה, מוצאים עצמם הרחק מרווחה כלכלית, וחלקם אף נהפכים לאחר פרישתם מן העבודה, לגמלאים הזקוקים להשלמת הכנסה מהמדינה ולאזרחים החיים במציאות של חיים בצמצום רב. איך מונעים זאת? הצטרפות לתוכנית פנסיונית מתאימה והולמת עם הכניסה לשוק העבודה תוכל להבטיח את עתידנו וביטחוננו הכלכלי גם לאחר הפרישה.
החיסכון הפנסיוני הוא למעשה הנכס החשוב והמשמעותי ביותר שיש לנו. הסכום הנצבר בחיסכון משמש עבורנו כמשכורת חודשית קבועה לתקופת הפרישה ולאורך עשרות שנים שלאחריה, במקרה של אובדן כושר עבודה או מוות בטרם עת, ומאפשר לנו ולבני משפחתנו לשמור על רמת החיים אליה התרגלנו ללא צורך במציאת מקורות פרנסה חלופיים.
הבעיה היא, שעובדים צעירים רבים טרודים בענייני ההווה והעתיד הקרוב - לימודים, הקמת משפחה, רכישת בית וקבלת משכנתה, ולא תמיד חושבים על תקופת הפנסיה כעל משהו חשוב שיש לדאוג לו ובטח שלא לשים אותו בראש סדר העדיפויות.
הסיבות שלפניכם יתנו לכם קצת חומר למחשבה מהו בעצם חיסכון פנסיוני ומדוע אסור להתעלם ממנו בשום שלב בחיינו. ובכן, החיסכון הפנסיוני ממלא שלושה תפקידים עיקריים בחיינו.
האחד - ביטחון כלכלי לתקופת הפרישה, כדי להמשיך לשמור לפחות על רמת החיים אליה התרגלנו למרות הירידה במקורות ההכנסה והעלייה בשעות הפנאי.
השני - מתן מענה כלכלי במקרה של נכות אצל אחד מבני הזוג - במקרה של נכות מתווספות הוצאות גבוהות למאזן ההוצאות של המשפחה, תשלום נכות מקרן הפנסיה לאורך התקופה יכול לעזור מאוד בהתמודדות עם המצב הלא נעים הזה ולהוריד מהדאגה את הצורך הקיומי היומיומי.
והשלישי - מתן מענה כלכלי למשפחה במקרה של מוות פתאומי ובטרם עת - במקרה של מוות בטרם עת, המשפחה עומדת מול מציאות כלכלית ואישית קשה. בתקופה זו סכום הכסף המתקבל מחברת הביטוח עוזר לבני המשפחה לעמוד על הרגליים ולשמור על רמת החיים אליה התרגלו.
בעודנו צעירים אנו חיים בשיטת ה"סמוך" או בשיטת ה"לי זה לא יקרה", וכאן ראשיתה של הבעיה. אי-אפשר לדעת מה ילד יום ומה צופן לנו המחר. המלצתי לכל אותם אלה שחיים וחושבים כך היא להתפקח מן הבועה המרדימה הזו ולהבין שהמחר הוא כבר אתמול. וכל שנה שעוברת ולא חסכנו לגיל פרישה תגרור אחריה שנה שבה נצטרך לחסוך יותר. הזמן חולף מהר מדי מכדי שנוכל לנצל אותו כראוי. השגרה, אף היא יכולה להיות לנו לרועץ וכדאי להיזהר גם ממנה. אנו מתרוצצים סביב עצמנו ונלחמים את הישרדותנו היומיומית מבלי לקחת בחשבון גם את הישרדותנו העתידית המצפה לנו ויפה שעה אחת קודם.

הכותב הוא יו"ר פורום הסוכנויות הפנסיוניות בישראל ובעלים של "טפירו" שיווק פנסיוני ושוק ההון.
תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בישראל עדיין אין תרבות חיסכון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מסכים על כל מילה....  ל"ת
יוני לוי  |  24/08/11 10:50
2
חבל באמת שאין לנו תרבות חיסכון ל"ת
אוהד גבאי  |  24/08/11 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
לא ברור מדוע פיתו את דניאל הרשקוביץ לנטוש את משרתו בטכניון ולנסות להנהיג את המפלגה - דבר שלמעלה מתכונותיו, מיכולתו, מכישרונו, מניסיונו. לפחות כך הם פני הדברים במבחן התוצאה
איתן קלינסקי
ראש הממשלה נשאר נאמן לשליפת פתרון קסם מהכובע. במקום שימשיך לשמֵר את מדיניות ההפרטה המזוויעה, אני מציע לו לבחון את האפשרות לזרוק את מדיניות ההפרטה לאשפתות. אני מצפה, שיורה על כך שהמדינה היא זו הנוטלת אחריות לסיפוק הצרכים החברתיים. תהיה קריית שמונה נקודת האור הראשונה, שתיהנה מפרות ההחלטה, שהמדינה היא האחראית לתת מענה לצרכי תרבות וחברה. זה מגיע לעיר למודת הסבל
עו"ד אברהם פכטר
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הפכה משך השנים האחרונות קן צרעות למומרים אקדמאים, שונאי ישראל, משמיציה והורסיה בעולם. מרצים נוסח ניב גורדון ואייל ניר - מקומם מחוץ לאקדמיה הישראלית הציונית וכמובן מחוץ לאוניברסיטת בן-גוריון. איפה הנוער הציוני, הסטודנטים באוניברסיטה והמרצים ששותקים ולא עושים מעשה?
אריאל כהנא
כך התהפך המומנטום. ושינגטון, ברלין, בריסל, לונדון פריס, וכמובן ירושלים ורמאללה מחפשות סולם שיאפשר למחמוד עבאס לרדת מהעץ החד-צדדי. לא מאהבת ישראל הם עושים זאת אלא מהחשש הכבד לפיצוץ בשטח
ראובן לייב
אסון הגז בנתניה הוא רק הספתח    תרחישים נוספים שכמותו הם רק עניין של זמן    זה מה שקורה במדינה שבה לא רק בלוני הגז, אלא גם חוטי החשמל והטלפון חשופים לכל, באורח פיראטי וללא תחזוקה    ומה עם מגדלי הזכוכית הממלאים את הכרך הגדול? אלה פשוט יתמוטטו בתקיפה מן האוויר כמגדל-קלפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il