X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טעינו, הודתה אתמול עפרה שטראוס בכינוס קיסריה למילה "טעות" יש בדרך-כלל קונוטציות נאיביות ואילו בסיפור הזה יצרניות החלב מתחו את החבל קצת יותר מדי חזק עד שהוא נקרע - מה שנראה יותר כמו גרידיות ולא כמו משגה שבוצע בתום לב - אבל בואו נניח לרגע לפרשנות הלשונית. נגיע לזה בהמשך
▪  ▪  ▪
עפרה שטראוס. יודעת מה היא אומרת [צילום: פלאש 90]
מה עובר בראש לאיש המיואש הקורס תחת נטל המיסים ויוקר המחיה? "חולם על קוטג' בגדרה או על שניים וחצי חדרים ברמת גן על שמך בטאבו? הצחקת. בישראל 2011 גם קופסת פלסטיק עם ציור של בית היא בשבילך טאבו". זה מה שעובר לו בראש

עפרה שטראוס מכה על חטא: "טעינו, עובדה"
עידן יוסף
"יש רגעים של הקשבה שאולי נראים כהיעלמות, אבל יש כזו עוצמה של הקולות שם בחוץ שכדאי לעצור רגע" * "יש כאן משהו מערכתי לא בסדר. זה הרבה מעבר לקוטג' או לקפה"
לרשימה המלאה

העיקר שעכשיו התגלה הענף במלוא ערוותו הצחורה. גם מוצרים ללא פיקוח, גם היעדר תחרות אמיתית וגם החרגת הסקטור החקלאי מחוק ההגבלים העסקיים. לזה קוראים לאכול את העוגה (במקרה הזה גבינה) ולהשאיר אותה שלמה.
בשוק מוצרי החלב הבסיסיים (חלב, גבינות רכות) פועלות היום שלוש שחקניות גדולות והן מספקות את רוב הביקוש ונהנות מכל העולמות – מצד אחד מחירי שוק חופשי ומצד שני תחרות די מוגבלת (המחלבות הקטנות לא באמת יכולות לאיים עליהן). מזכיר לכם עוד סקטור? כן, בדיוק, חברות הסלולר. עוד שלישיית גראציות שמתייחסת לצרכנים כאל כלי המשחק שלהן. לזה בדיוק התכוון נתניהו כשאמר "תהיו כחלונים ותמצאו פתרונים".
נתניהו צודק, אין שום סיבה שהשלוש - תנובה, שטראוס וטרה - יעשו בשוק מוצרי החלב ככל העולה על דעתן. הסרת חסמי המחיר ופתיחת השוק לתחרות היו אמורים להביא להורדת מחירים ובמקום זה קיבלנו עליות משולחות רסן. מבקר המדינה הודיע כבר שהוא יבדוק מדוע - אבל אני חוששת שהתשובה רשומה על הקיר - ליצרניות החלב יש תיאבון עצום למוצרי חלב ונגזרותיו (כסף).
ריסון התיאבון באמצעות פתיחת השוק לייבוא הוא לא יותר מאשר צעד פופוליסטי ולא ייתן מענה אמיתי. לחלב ולגבינות רכות תוקף קצר והם לא ישרדו את ההובלה, בעיית הכשרות היא כאב ראש לוגיסטי לא קטן שעלול להתבטא במחיר הסופי, עובדי החברות יהיו בסכנת פיטורין במידה שהן יאלצו לצמצם קווי ייצור, ועוד לא דיברנו על החקלאים שיהיו הנפגעים הראשונים מהמהלך.
מכיוון שאי-אפשר לעבור לסדר היום לנוכח השתוללות המחירים של גבינת הקוטג' ואחיותיה נותרנו עם שתי אופציות. או שיצרניות החלב יורידו מחירים מרצונן החופשי או שהממשלה תחזיר את הפיקוח. כמו-כן, בהיעדר פיקוח חייבים לבטל את ההחרגה מחוק ההגבלים. בעבר, תנובה ויצרניות חלב אחרות, פעלו במסגרת עמותות ללא כוונת רווח. אבל זה כבר מזמן לא המצב ולכן אין הצדקה להוצאתו של הסקטור הזה מחוק ההגבלים העסקיים. להעלות מחירים באין פוצה פה ולהיות פטורים מפיקוח, זה כמעט כמו ללכת עם ולהרגיש בלי.
עושק משקי הבית בידי יצרניות הלבן-לבן הזה הוא סיפור שחור משחור. זו החזירות הקפיטליסטית במלוא כיעורה. כמה סמלי שדווקא הקוטג', הגבינה התמימה הזו עם הבית והגג, מזכירה חלום אחר שאינו בר-השגה – החלום של הישראלי הממוצע לקורת גג משלו.
מה אמור לחשוב השכיר העייף כשהוא משפשף את העיניים בסוף יום עבודה מול מדף מוצרי החלב בסופרמרקט? כן, זה אותו המדף שתכולתו הממוצעת התייקרה בחמש השנים האחרונות ביותר מ-60% ממדד המחירים לצרכן. זה אותו המדף שהמחירים בו כפולים מאשר בשאר ארצות העולם המערבי. מה עובר בראש לאיש המיואש הקורס תחת נטל המיסים ויוקר המחיה? "חולם על קוטג' בגדרה או על שניים וחצי חדרים ברמת גן על שמך בטאבו? הצחקת. בישראל 2011 גם קופסת פלסטיק עם ציור של בית היא בשבילך טאבו". זה מה שעובר לו בראש.
"טעינו", זו הייתה המילה בה השתמשה עפרה שטראוס אתמול. תקשיבו לה טוב, היא יודעת מה היא אומרת. בהיבט הכלכלי "חמדנו" היא המילה הנכונה יותר. הטעות היא במישור אחר - בניתוק, בחוסר ההקשבה להלכי הרוח ברחוב, בחליבת יתר של הפרה (הצרכן, לא זאת שנותנת את החלב) עד שנמאס לה והיא התחילה לבעוט.
ושלא תחשבו אחרת, הבעיטה היא לא רק ביצרניות החלב אלא בכל החברות ששורת הרווח במאזן שלהן זועקת מחזירות, בכל הטייקונים שהשמינו מריכוזיות יתר ובכל ההנהלות שחוגגות על חשבון הציבור.
זה התחיל בקוטג', אבל הקוטג' התמים הוא רק סמל לבתולין הצרכניים שאבדו לצרכן הישראלי לנצח. נמאס לו להיות פראייר. פתאום מתברר, למרבה הפלא, שלאיש שלנו מהסופרמרקט יש פנים, יש סף כאב ויש אפילו פה. ואת זה כל המנהלים, אנשי השיווק, הכלכלנים ורואי החשבון על שלל תאריהם ומשכורותיהם הדשנות לא הצליחו להבין. אכן טעות.
עכשיו הכדור במגרש של ממשלת ישראל. היא תצטרך להביא את הפתרונות. נתניהו ושריו יצטרכו להפנים את מה שהבינה שטראוס - המשחק נגמר והאיש הקטן מהסופרמרקט לא מתכוון להפסיד. גבינת הקוטג' היא רק ההתחלה.

תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטעות של עפרה שטראוס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פוליטרוקים ואפרצ'יקים
אהרן מיטל  |  21/06/11 18:25
2
רלי פנחס
ברוך שטיין  |  22/06/11 08:37
3
מה קורה לכתבות היום?
סתם_1  |  22/06/11 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיליק טפירו
בסקר שנערך לאחרונה על-ידי בנק ישראל עולה כי למרות חוק הפנסיה שנכנס לתוקפו ב-2008, עובדים בשכר נמוך עדיין נוטים שלא לחסוך לפנסיה    מומלץ לכל אלו להתפקח מן הבועה המרדימה ולהבין שהמחר הוא כבר אתמול...
אברהם בן-עזרא
לא ברור מדוע פיתו את דניאל הרשקוביץ לנטוש את משרתו בטכניון ולנסות להנהיג את המפלגה - דבר שלמעלה מתכונותיו, מיכולתו, מכישרונו, מניסיונו. לפחות כך הם פני הדברים במבחן התוצאה
איתן קלינסקי
ראש הממשלה נשאר נאמן לשליפת פתרון קסם מהכובע. במקום שימשיך לשמֵר את מדיניות ההפרטה המזוויעה, אני מציע לו לבחון את האפשרות לזרוק את מדיניות ההפרטה לאשפתות. אני מצפה, שיורה על כך שהמדינה היא זו הנוטלת אחריות לסיפוק הצרכים החברתיים. תהיה קריית שמונה נקודת האור הראשונה, שתיהנה מפרות ההחלטה, שהמדינה היא האחראית לתת מענה לצרכי תרבות וחברה. זה מגיע לעיר למודת הסבל
עו"ד אברהם פכטר
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הפכה משך השנים האחרונות קן צרעות למומרים אקדמאים, שונאי ישראל, משמיציה והורסיה בעולם. מרצים נוסח ניב גורדון ואייל ניר - מקומם מחוץ לאקדמיה הישראלית הציונית וכמובן מחוץ לאוניברסיטת בן-גוריון. איפה הנוער הציוני, הסטודנטים באוניברסיטה והמרצים ששותקים ולא עושים מעשה?
אריאל כהנא
כך התהפך המומנטום. ושינגטון, ברלין, בריסל, לונדון פריס, וכמובן ירושלים ורמאללה מחפשות סולם שיאפשר למחמוד עבאס לרדת מהעץ החד-צדדי. לא מאהבת ישראל הם עושים זאת אלא מהחשש הכבד לפיצוץ בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il