X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות - תיאטרון האבסורד: חתן פרס ישראל קורא למלחמת אחים הוא לא לבד במועדון האקדמי היוקרתי שהידים בהקפאה ומי היה בעד מיסוּד הנכבה? ניחשתם - אחמד טיבי! ארגונים הומניטריים? דע את האויב! וגם: מיהו צבר? ומי הוא חביב הרב עובדיה? ירוק בעיניים על כל אלה ועוד ברשימה שלפנינו
▪  ▪  ▪
יהודה ג'אד נאמן [צילום: משרד החינוך]

פרס ישראל למי?
פרס ישראל הוא פרס ממלכתי, המוענק מהקופה הציבורית. אי לכך ראוי שהוא יינתן לא רק על תרומה מדעית או אמנותית אלא יכלול מרכיבים נוספים באישיותו של מקבל הפרס, שראוי שאף הם יעמדו למבחן הוועדה הקובעת. כך למשל, זו צריכה להיות דמות קונסנזואלית, המקובלת על הציבור כולו, וחותרת לשלום חברתי ולאחדות העם. אפילו מלכות יופי נבחרות לא רק בזכות יופיין, אלא גם בגלל מרכיבי אישיותן. על אחת כמה וכמה כשמדובר בפרס למפעל חיים.
כלפי מה הדברים אמורים? לאחרונה קרא חתן פרס ישראל, פרופ' יהודה ג'אד נאמן, למלחמת אזרחים בין השמאל לימין. ולמרבה הצער הוא אינו לבד. מצטרף אליו המחזאי יהושוע סובול, שקרא להחרים את אמני אריאל, ועוד רבים אחרים מקרב האומנים, שזכו בקרנות ממלכתיים וניצלו את המעמד לקריאה לשנאת אחים.
דומני כי הגיעה השעה להפסיק את החרפה הזאת למדינה ולפרס היוקרתי כאחד, שאנשים השנויים כל כך במחלוקת ציבורית, הקוראים לאלימות או מלבים את השסע החברתי, הם מקבלי הפרס. די לבושה!
שוויון בפני החוק?
חידה. נַחשו מי כתב את המשפטים הבאים: "ישראל היא מפלצת ציונית שלא יודעת שובע"; "שתיחנק הנבלה שנקראת מדינת ישראל"? - החמאס? לא, טעיתם. הכותב הוא לא אחר מאשר ד"ר אייל ניר, מרצה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון במדינה שהוא קרא לחיסולה.
ומי כתב "יש לשבור את המפרקת לפעילים"? - הרב ליאור או הרב יוסף? לא, זה אותו אחד החתום על המשפטים המקוממים למעלה, שקרא לאלימות כלפי הימין. ואין מדובר בבירור הלכתי-רעיוני, או ב'הסכמה' לספר, המצביעה על הערכת המחבר - ופחות על הזדהות עם תוכן הספר - של הרבנים, אלא בהוראה מעשית. ובכל זאת, המרצה לא נקרא לחקירה משטרתית, ואפילו לא פוטר מהאוניברסיטה. ועוד לא הזכרנו את פרופ' שטרנהל, שקרא להרוג מתנחלים ומסיתים אחרים ממחנה השמאל, ואף הם לא זומנו במשטרה. שוויון בפני החוק? הצחקתם אותי.
84 שהידים?
מה כבר לא נֶאמר על האיוולת במהלך, שהוקפא בסופו של דבר, להחזיר 84 גופות מחבלים- כמחווה לאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית - כל עוד גלעד שליט בשבי החמאס.
אולם מעֵבר לכך תחשבו על זה, החזרת גופות מחבלים משמעותה הפיכתם לשהידים, שערכם בעיני הפלשתינים גדול לאין ערוך ממחבלים חיים.
אין ספק, בדומה לשהידים אחרים, הרשות תחגוג עליהם והם יהוו מוקדי עלייה לרגל לקבריהם בעזה לציבור הרחב ויונצחו בכיכרות, וילַבו נאומי הסתה מסורתיים נגד ישראל. לפחות, אם השבת הגופות הייתה חלק מעסקה לשיחרור גלעד מהשבי, היינו מתנחמים בכך. אבל שוב הממשלה (של ביבי המזגזג) ממשיכה במחוות החד-צדדיות למען אבו מאזן. האם זהו קדימון לקראת ההכרזה החד-צדדית בספטמבר על מדינה פלשתינית?
מכל מקום, ימים יגידו האם הקפאת המחווה פירושה גניזתה הסופית והורדתה מסדר היום הציבורי. ובא לציון גואל.
הגולם קם על יוצרו
עוד טרם הכריזו הפלשתינים על מדינת פלשתין העצמאית, נראה כי ח"כ אחמד טיבי חי כבר בסרט, כאילו זו היא מדינת ישראל, וסולל את הדרך להקמתה בדרכים פרלמנטריות.
מתברר כי הגולם הפלשתיני - מי שהיה יועצו של ערפאת - קם על יוצרו מדינת ישראל, ופועל למען עמו, בחסות הפרלמנט הישראלי, אשר גם מפרנס אותו בכבוד. כאילו לא די במסעותיו המפוקפקים של טיבי לארצות אוייב ובהגנה על מחבלים, שהוא ניסה לשדרג את פעילותו הלאומנית ולמסדה במסגרת החוק.
שיא החוצפה היה בהצעת החוק שהגיש, לשלול תקציבים ממוסדות שלא יכירו ב'נכבה' הפלשתינית, ובכך לטרפד את החוק הקיים האוסר על הכללתה בתוכנית הלימודים ועל הפגנות המוניות.
נכון עשתה הכנסת שפסלה את הצעת החוק, מתוך הכרה שמדובר בהתרסה נגד קיום המדינה, שמשמעותה היא שלילת הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית. האם הצעד הבא של טיבי, העומד על הפרק, הוא לעגן את 'זכות השיבה' בחוק? ימים יגידו.
אירגונים הומניטריים?
לא סוד הוא שאירגוני זכויות האדם בארץ ובעולם הם אירגונים פרו- פלשתיניים מובהקים,הפועלים למען שלום עם פלשתין, אך נגד ישראל (עיין ערך המשט). מדובר אפוא בארגונים פוליטיים, המסתתרים תחת מעטה הומניטרי.
מה הפלא שקולם לא נשמע נגד הדיכוי העממי האכזרי בסוריה, בלוב ובארצות ערב אלא נגד ישראל בלבד, הארץ הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. הוא הדין לאירגונים ההומניטריים כביכול בארץ, שאף הם אירגוני שמאל, הפועלים למען פלשתין, ומכפישים את שמה של ישראל בעולם. הם קוראים לשלום עם האוייב, ואף עם אירגוני הטרור, ונלחמים למען זכויות חד-צדדיות למענם, ובו בזמן מסיתים למלחמת אחים, ומתייחסים למחנה הימין כאֶל ארגון חסר צלם אנוש, אשר בו הם רואים את האוייב האמיתי.
ועם ידידים כאלה, מי צריך בכלל אויבים, כבר אמרנו?
אויב קטן
יחסי הציבור, חינם אין כסף, שקיבל הספר 'תורת המלך', בעקבות מעצרם של הרבנים ליאור ויוסף הם חסרי תקדים, ודומני שאין היום איש במדינה שאינו יודע את שם הספר.
היו שנאחזו בסוגייה ההלכתית שמעלה המחבר, הדן בהלכות מלחמה, אם ידוע שהגוי יפגע ביהודים בבגרותו, האם מותר להורגו כבר בקטנותו כדי למנוע את הפגיעה בעתיד - כדי להניף את דגל הגזענות וההסתה נגד הגויים של הספר. האומנם?
מעֵבר לכך שמדובר בבירור הלכתי בלבד, ולא בהנחייה מעשית, תחשבו על זה, אילו היו יודעים, למשל, את מה שהיטלר הקטן יעולל ליהודים, והיו הורגים אותו בצעירותו, הרי היו חוסכים 6 מיליוני קורבנות יהודים! לכן, גם אם זה מעלה מאוד את הרייטינג להצביע על הסתה אתנית, אין לזלזל בדיון בסוגייה מכרעת זו.
ובא לציון גואל.
צב"ר: צבא בריא
ידועה הסיסמה "הצבא צועד על קיבתו". החדשות הטובות הן, שעידן התזונה הטבעית הגיע גם לצה"ל (אומנם באיחור, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא). מעתה - עם הוצאת הג'חנון והבורקס מהתפריט הצבאי, והעדפת הגרנולה, השיפון ותרסיס השמן על פניהם - הצבא יצעד סוף סוף על קיבתו הבריאה ויהיה צב"ר - צעיר, בריא ורענן, מה שלא רק ישפיע על תפקודו אלא יחסוך מחייליו מחלות לב וכלי דם בעתיד.
אז שיהיה להם לבריאות.
חרדים לסביבה
לשר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, הייתה עדנה, והפעם מכיוון לא צפוי. במסגרת המבצע, שניתן להכתירו בשם 'ירושלים לובשת ירוק', הותקנו בבירה מתקני מיחזור רבים, המעטרים גם את בתי הספר והשכונות החרדיים, אשר נוטלים חלק פעיל בתחום זה.
מתברר שחרדים זה לא רק צבע שחור, אלא גם ירוק בעיניים, והרבה. אכן, ההלכה מקדישה מקום של כבוד להלכות איכות הסביבה. ולמי שלא ידע, כדאי שיתעדכן: החרדים מובילים לא רק את מחאת הקוטג', אלא גם מאבקים ירוקים. ביניהם המאבק למען שימור עמק הצבאים המיתולוגי בעיר, פינוי 'פי גלילות' משכונת הר נוף ועוד. עיין ערך ארגון 'חרדים לסביבה'. ויש גם בונוס: את כספי הפיקדון מהבקבוקים בבתי הספר הם תורמים לצדקה.
כל הכבוד!
חביב הרב
השתתפותו של אריה דרעי בחתונת נכדתו של הרב עובדיה יוסף, בסמיכות להצהרותיו הפוליטיות על הובלת מפלגה - בצד סטירת החיבה המסורתית שזכה לה מהרב - אינה מקרית. היא מפריכה את השמועות בדבר העימות הקיים בין השניים, ומצביעה על קירבה הדדית ביניהם.
דרעי לא יקים מפלגה בניגוד לדעת הרב. הוא מכשיר את הקרקע לקמבק המפלגתי, ונותן לדינמיקה הפוליטית לעשות את שלה, מתוך ידיעה כי הרב , המוּדע לכוחו האלקטורלי, ולמנדטים שהוא יביא לתנועה, לא יוותר עליו כל כך מהר. יתר על כן, אם דרעי לא יעמוד בראשות המפלגה, יהיה זה פספוס אדיר של כישוריו, ולא פחות של המפלגה. אלי ישי, כאיש ביצוע, יוכל להיות המנהל האדמיניסטרטיבי שלה.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  08/07/2011   |   עודכן:  08/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיים בסרט?
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הג'אד והג'יהאד ופרס ישראבלוף=ר
קורןנאוה טבריה  |  9/07/11 06:44
2
אצ"ג בתגובה:"ובמהגריי מרוסיא ו
קורןנאוה טבריה  |  9/07/11 08:36
 
- היטיב אצ"ג לתאר את נחשי האדם
ד"ר ג. בן עמי  |  9/07/11 13:56
 
- אמן כן יהי רצון!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/07/11 20:40
3
הסמול הולך ומתאדה..הינחמי !
נאוה יקרה,  |  9/07/11 14:25
 
- אוהבת בחזרה-אין ספק שזה נכון א
קורןנאוה טבריה  |  9/07/11 18:02
4
לדרוש החזרהפרס אותו מימן האזרח ל"ת
ירדנה  |  9/07/11 16:19
5
אחת לנאמן ואחת לחרדים
יוא"ב  |  9/07/11 18:31
6
"אם בא להורגך - השכם להורגו"
מב"י  |  9/07/11 20:14
7
ביבי מקים אנדרטאות למחבלים
סש"ע  |  9/07/11 20:20
8
הימין מטומטם ולכן שליטת השמאל
שמאלני  |  9/07/11 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
המרחק בין הספרות הוא ארבע    המרחק הפיסי בין קריית ארבע לבין קריית שמונה הוא כ-200 ק"מ באוויר וכ-300 ק"מ בדרכים    מעבר לכך - המרחק במובנים רבים הוא עצום
יובל ברנדשטטר
יש סימנים ראשונים לשינוי מגמה, ובאלה יש לאחוז ולא להרפות
יוסף אורן
חגי ליניק פותח את "דרוש לחשן" עם יסודות תוכן המאפשרים העלאת דילמות מוסריות על-זמניות, אך הרומן מתדרדר לספֵק רפורטז'ה עיתונאית, ספֵק סאטירה פשטנית וחיוורת
עמנואל נבון
קיוו כי משט לעיני המצלמות ימקם אותם במקום טוב באמצע
מנוחה דהן
עדיף לתקן את הגשר ולחסוך בנפגעים, מאשר להעמיד אמבולנסים ולבנות בתי חולים מתחתיו    לכל רודפי הספינים, הרייטינג, ולבמאי האקשן: לכו וחפשו לכם סט חדש, כי די נמאסתם. שוטו לכם מעל פנינו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il