X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אני צריך לשלם יותר מדי על קוטג', גם הגבינה וגם הבית. אז למה כל מחאה חברתית חייבת להיות מובלת אך ורק על-ידי השמאל, ומה הקשר להתנחלויות?
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

זה התחיל יפה. אופורי כמעט. איש אחד פתח אירוע בפייסבוק ותוך מספר ימים ההשפעה יצאה לפועל. שיא כוחו של האזרח הקטן. מחירי הקוטג' צנחו למקומם הטבעי, ללא פיקוח ממשלתי וללא צורך בכך. עם קצת עזרה מהתקשורת, המחאה התפשטה וצברה כוח. הכל שמו לב אל קרטל החלב שקיים כאן וביקשו לעצור אותו. כרגע עובדים על זה, אך יש דברים דחופים יותר בסדר היום.
הגבינה עם הבית הייתה הצלחה, וממנה המחאה עברה לדברים קצת דחופים יותר מגבינה מגורדת. בין אם תרצו לשכור דירה או לקנות אחת, הדבר נעשה קשה יותר ויותר. הנטל נופל על כולנו - יהודים ולא יהודים, חילונים, דתיים וחרדים - זה פוגע בכל המגזרים.
אז כולנו יוצאים למחאה. נכון? ואז פתאום מישהו זורק משהו על הכיבוש, שצריך לעצור. מה? מה הקשר עכשיו? זהו, שהם רוצים לטפל בכל הבעיות. זה שורש העניין. לא מדובר כאן באמת בעניין חברתי, מדובר כאן במשחק פוליטי.
המחאה הייתה משותפת לכולם, עד שהגיעה מירי רגב לאוהל המחאה וקיבלה יחס מעט שונה מזה שקיבלו ח"כים אחרים - צעקות והתזת מים על גבה. בוז'י הרצוג ודב חנין התקבלו בזרועות פתוחות. ואז נדלקה נורה אדומה ראשונה. יכול להיות שיש כאן עניין אחר?
ואז כתבה על ויכוח לגבי אופי המאבק. היא הופיעה ב-ynet. האם שייך להוסיף את עניין הכיבוש? כי הרי בגלל הכסף שבזבזנו בהתנחלויות (שלא נשאיר אצלנו ממילא) עכשיו אין כסף לבנייה. אף אחד לא חושב לרגע שלולא הקפאות הבנייה בגושי ההתיישבויות (אלו שיש קונצנזוס סביבם) ובירושלים היו נבנות עוד דירות רבות? אולי הן לא היו פותרות את הבעיה של כולנו, אבל ההיצע בהחלט היה גודל.
הצרה של הדירות לא התחילה היום, אלא היא הגיעה לממדי שיא כיום. זה מחדל של שנים, ודרושה פעילות מהירה ויעילה על-מנת לפתור אותה. ועדיין - את המחאה הזאת, שדורשת את אחדות כל ישראל, יש שמנסים לנצל על-מנת לפלג. איכשהו השמאל השתלט על הטיקט החברתי והוא ממנף את המאבק לנסות להפיל את הממשלה.
יכול להיות שהשקט הביטחוני ששורר פה כבר כמה שנים גורם לכך שסוף-סוף נוכל להתמודד עם הבעיות הפנימיות שלנו? ותחשבו על זה. אם ממשלת נתניהו תפתור את הבעיות האלה - דיור, תנאי הרופאים, חוסר הערכיות והמצוינות בחינוך, המסתננים - איזה קמפיין בחירות יהיה לשמאל? ירדנו עליהם, אבל הם פתרו את הכל?
המחאה הזו תיפול על העניין הפוליטי שבה, וחבל, כי מחאה אמיתית צריכה להיות של כולם. "אם תרצו" לא צריכים להקים אוהל מחאה משלהם רק כי השמאל הלאומי מנסה להפיל את הממשלה. כולם צריכים להיות תחת אותה קורת גג, או לפחות אותו אוהל.

תאריך:  20/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דב חנין / Dov Hanin
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוני יקים
על המושגים "מזרחים", "מערביים", "ספרדו-מזרחים" ו"כוזרו-אשכנזים"    וגם על המאבק הלאומי בין שני עמים שונים - עם האמת היהודי ועם הזיוף הכוזרו-אשכנזי
איתמר לוין
כדאי שכל שופטי ישראל יקראו את דבריו של אברהם היימן בגזר דינם של נוכלי הפונזי בועז חכים וציון בבא, וחשוב יותר - יסיקו מסקנות מעשיות בדומה לאלו שאליהן הגיע היימן. במציאות הנוכחית, הפשע בהחלט משתלם - והשופטים חייבים להרתיע באמצעות ענישה שתראה לנגד עיניה את סבלם של הקורבנות ולא את ה"חרטה" של הפושעים
ציפורה בראבי
רפואה היא יותר מעבודה. היא שליחות, ייעוד והצלת חיים. תנו לרופאים את התנאים הכי טובים למלא את השליחות הזאת - צוות מלא ושכר הולם
רחל ליאל
צעירים "צפוניים", תושבי שכונות קשי-יום וחרדים, מבוגרים וצעירים, אנשי מרכז ואנשי פריפריה - כולם הצטרפו למחאת האוהלים. המשותף לכולם הוא האפשרות המתרחקת מהישג ידם לרכוש או לשכור קורת גג    "הקואליציה לדיור בהישג יד", בתמיכת הקרן החדשה לישראל, מציגה דרישות חדשות לממשלה שיסייעו לאזרחים
נרי אבנרי
בית משפט עליון שהציבור לא מאמין בו, כמוהו כדיקטטור הכופה את עצמו על מקבלי השירות    שופטים שהשקיפות היא הסיוט שלהם מעוררים את השאלה - מה הם מסתירים?    הגיע הזמן לשנות את השיטה    רוצים שקיפות - רוצים שימוע    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il