X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דין חדש ביחס לתיקון שווי הרכישה בשומת מס שבח מנוגד לפסק דין שניתן בעבר על-ידי ועדת ערר אחרת. מתי יש להעדיף את עיקרון ההסתמכות על פני עיקרון רצף המס?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

פס"ד חדש, ו"ע 32573-10-10, מ.ח. (מוני) להשקעות ונכסים בע"מ עסק בשינוי רטרואקטיבי של שומת מס שבח. בפסה"ד נידון ערר על החלטה לתיקון שווי הרכישה של המוכרת בשומת מס השבח. התיקון נעשה מכוח סעיף 85 לחוק, בעקבות פס"ד דין בערר שהוגש ע"י המוכרת לעוררת בו נקבעה הפחתת שווי המכירה למוכרת. העוררת עצמה לא ערערה על שווי הרכישה בשומת מס הרכישה שלה.
בענייננו, נקבע שבדין תיקן המנהל את שווי הרכישה בשומת מס השבח של העוררת בהתאם לשווי במס שבח שנקבע למוכרת לה. הוועדה ביקרה את אינטרס רציפות המס על פני אינטרס ההסתמכות של הנישום ועל פני עיקרון סופיות ההחלטה המנהלית.
כפי שציינה הוועדה עצמה החלטתה מנוגדת לפס"ד נתיבי אילון, בו בנסיבות דומות התקבלה עמדת העוררת, בהעדפת הסתמכות הנישום ע"פ עיקרון רציפות המס. בענייננו חרף הפסיקה המנוגדת העדיפה הוועדה את רציפות המס.
עמדות מנוגדות אלו של ועדות הערר מעלה שוב את השאלה מה גובר בהקשר של תיקון שומה עיקרון ההסתמכות או עיקרון רציפות המס, והאם ניתן להצביע מתי על המנהל להימנע מתיקון שווי הרכישה בשומת מס השבח?
לטעמנו, הגם שבעניין מוני לא אובחנו המקרים זה מזה, קיימים שני הבדלים עובדתיים מהותיים בין פסקי הדין המובילים לתוצאות השונות בפסקי הדין שבכוחם להוות אבן בוחן לעתיד.
ראשית, בניגוד לעניין מוני, בעניין נתיבי אילון חלפו יותר מארבע שנים מעת הוצאת שומת מס הרכישה. בנסיבות אלו שאף בוטאו במפורש באותו עניין, עיקרון ההסתמכות של הנישום המעוגן בהגבלת השנים בסעיף 85 לחוק, גובר על עיקרון רצף המס מקום בו מדובר בתיקון שווי רכישה לצורך שומת מס שבח לאחר חלוף ארבע שנים מהוצאת שומת מס הרכישה.
הבדל נוסף בין המקרים כרוך בהתנהלות המנהל בהליכי השומה. בעניין מוני מיד לאחר פסק הדין בשומת מס השבח של המוכרת לעוררת תיקן המנהל את שומות מס הרכישה והשבח שהוצאו לעוררת. לעומת זאת בעניין נתיבי אילון המנהל הפחית את השווי בשומת מס השבח למוכרת ולא עשה כן ביחס לשווי בשומת מס הרכישה לרוכשת. קבלת תיקון השומה בעניין נתיבי אילון הייתה יוצרת מצב בו חוטא (המנהל) יוצא נשכר כשבהפחתת השווי למס רכישה לא מיהר המנהל לתקן את השומה ואילו כשדובר בשומת השבח גילה המנהל חריצות רבה.
נציין כי בעניין אוניברסיטת בר-אילן נדחה הערעור שביקש שווי רכישה גבוה בשומת מס השבח, מאחר שביחס לשומת מס הרכישה המערערת "מילאה פיה מים" ונקבע עיקרון של מניעות. ראוי כי עיקרון המניעות יחול אף ביתר שאת על המנהל, ומקום בו נמנע המנהל מהפחתת שווי בשומת מס הרכישה יהיה המנהל מנוע מתיקון השומה ביחס לשווי הרכישה בשומת מס שבח עתידית.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין ואלתר עורכי דין
תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי להפחית את שווי הרכישה בשומת מס השבח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דב אבן-אור
מחאת האוהלים אינה פרי החלטה ספונטנית של דפני ליף וחברותיה; לא היא מימנה את האוהלים וכל הכרוך בהקמתם, ולא את ההפגנה במוצ"ש; הצטרפות התאחדות הסטודנטים למאבק לא גרמה לדחיקת המארגנים המקוריים, אלא נהפוך הוא, הסטודנטים מובלים ולא מובילים. מאידך-גיסא, נתניהו ו/או הימין אינם זכאים לטעון כי המחאה פוליטית, כיוון שהם פעלו באותו אופן בעבר
ד"ר אורנה אבני
הם עייפים. הם לא מאמינים במהפכות. הם חיים בארץ הזו יותר מדי זמן ויודעים שמישהו שם למעלה יעשה בסוף כמה צעדים שירגיעו את השטח. אבל בסוף, כנראה, לא יצא מזה כלום
פסח רויטמן
אנו חיים בכלכלה חופשית, מי שמתאים לו לשלם 50% מהכנסתו לשכ"ד בלב תל אביב, שישלם. מי שלא, שיחפש סביב תל אביב. במצב הכלכלי הפנטסטי הקיים כיום במדינת ישראל המחאה הזו היא פתטית
עמוס שריג
הערכה מפוכחת: שלי יחימוביץ' או עמיר פרץ ינצחו בפריימריז בספטמבר    זה שיפסיד, מן הסתם, יעזוב את המפלגה, מה שיגרום לרבים וטובים לא להצביע עבורה    זה יכול להשתנות אם השניים ירדו מהעץ הגבוה עליו טיפסו, יפסיקו ללכלך זו את זה וישכילו למצוא את המכנה המשותף ביניהם - ויש הרבה מכנה משותף    אחרת אני ודומים לי ניתן את קולנו, שוב, למפלגות קטנות    מפלגת העבודה או מפלגת העדה?
שולמית קיסרי
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר שיש לנו ארץ נהדרת. הגיע הזמן להזכיר לו כמה הארץ שלנו לא נהדרת בכלל - לא בכלכלה, לא בתחבורה, לא ברווחה, לא במדיניות, לא בבריאות וגם לא בדיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il